Swiatła w Cruze
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3482
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
Żarzy się bez przekaźnika- na fabrycznej instalacji i to nie tyle na pozycyjnych co na mijania , mam wrażenie jak Cruze jest na ,, ssaniu '' jak obroty spadają do 900 to ledy całkowicie gasnął , ale to tylko moja teoria ( dlatego chciałem dać przekaźnik by tego zjawiska nie było ) i przez kilka tygodni było ok , w zeszłym tygodniu zaczęły się cyrki . Mariusz twierdzi że bez przekaźnika czerwony kabel zasila ledy ( prosto ze skrzynki bezpieczników ) , a żółty właśnie steruje załączaniem DRL i ich wyłączaniem . W Sączu w 3 elektrycznych mieli tylko takie jak załączałem w powyższych postach , dlatego kupiłem stopkę z diodą . Spróbuję podłączyć w kombinacji Mariusza i w kombinacji z instrukcji tylko żółty kabel dam do masy jak radzi WSZIM .
-
- Wymiatacz
- Posty: 1611
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
Czyli świadczy to o przedostawaniu się do LED napięcia pulsacyjnego z PWM.
Jeszcze zrób taką próbę. Silnik wyłączony, załącz zapłon i włączaj i wyłączaj światła, kolejno pozycyjne, mijania i obserwuj LED-y, czy natychmiast gasną.
Powiedz mi też z którego dokładnie miejsca podłączyłeś zasilanie po stacyjce?
Jeszcze zrób taką próbę. Silnik wyłączony, załącz zapłon i włączaj i wyłączaj światła, kolejno pozycyjne, mijania i obserwuj LED-y, czy natychmiast gasną.
Powiedz mi też z którego dokładnie miejsca podłączyłeś zasilanie po stacyjce?
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3482
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
Przy samym zapłonie jest wszystko ok , ledy działają prawidłowo natychmiast gasnął po przekręceniu na postojówki , mijania a załączają się po wyłączeniu świateł . Zasilanie wziąłem dokładnie z bezpiecznika nr : 16 - zapłon , czujnik jakości powietrza .
-
- Wymiatacz
- Posty: 1611
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
To potwierdza moją teorię.
Teraz trzeba zrobić ze 3 próby, oto jedna z nich, odepnij ten przewód, który idzie od żarówki pozycyjnej (12V)do podstawki przekaźnika i podłącz bezpośrednio do plusa akumulatora, zwieraj z plusem i rozwieraj i sprawdź jak gasną LED-y przy załączonych światłach mijania i wyłączonych i pracującym silniku. Teraz LED załączasz niezależnie od świateł mijania/pozycyjnych Ty przez zwieranie i rozwieranie kabelka z plusem akumulatora.
Teraz trzeba zrobić ze 3 próby, oto jedna z nich, odepnij ten przewód, który idzie od żarówki pozycyjnej (12V)do podstawki przekaźnika i podłącz bezpośrednio do plusa akumulatora, zwieraj z plusem i rozwieraj i sprawdź jak gasną LED-y przy załączonych światłach mijania i wyłączonych i pracującym silniku. Teraz LED załączasz niezależnie od świateł mijania/pozycyjnych Ty przez zwieranie i rozwieranie kabelka z plusem akumulatora.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
Wg mnie żółty służy od odcinania świecenia LED gdy są załączone światła postojowe. Z tym, że działa to nieprawidłowo gdy podaje się PWM - robi się stroboskop. Więc rozwiązaniem było użycie przekaźnika zamiast użycia przewodu żółtego. Ale wtedy pojawiło się inne zjawisko czyli żarzenie się LED. I wg mojej koncepcji powodem tego jest niepodłączony do niczego żółty przewód (być może ktoś kto podał sposób z przekaźnikiem nie orientował się, że tak nie powinno się), lub Przemek przy manewrach uszkodził elektronikę lamp LED.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23894
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
czy w Aveo jest PWM na postojówkach?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
Jak drgały styki przekaźnika lub przekaźnik buczał od PWM, znaczy że ma zbyt małą bezwładność mechaniczną w stosunku do częstotliwości PWM. I wtedy twoje rozwiązanie nie jest złe ale prócz szeregowej diody i kondensatora dałbym mimo wszystko tą równoległą diodę gaszącą wpiętą równolegle do cewki. Na pewno spokój umysłu, że nie przebije kondensatora po jakimś czasie. Bo w twoim przypadku gaszenie jest na kondensatorze, a tak naprawdę to nie jest gaszenie a szeregowy układ LRC, więc dochodzi tam do oscylacji gasnących, których czas wytłumienia zależny jest od parametru dobroci całego układu.barus pisze: ↑25 sty 2021, o 11:58Wojtku oczywiście, że dioda zapobiega przepięciu w obwodzie na wskutek nagłego zaniku napięcia w jej obwodzie. Dlaczego zastosowałem diodę z kondensatorem wygładzającym, bo diody zachowywały się jak stroboskop przez PWM z pozycyjnych, czyli styki przekaźnika generowały przerwy w zasilaniu, być może sama dioda by zapobiegła temu zjawisku, nie sprawdzałem tego, ale tak mam już 8 lat i jest git.
Dodano po 34 sekundach:
Raczej jest, nawet w światłach stopu. Bo w cruze jeszcze stopy chyba nie mają PWM.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23894
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
no to wasze teorie są teoretyczne.
Dwa lata jeżdżę na przekaźniku i nic się nie dzieje. Ten sam układ miałem w pierwszym Cruze i też było OK. Ja pozostanę w opinii że jest coś źle podłączone, a nie skonfigurowane.
Dwa lata jeżdżę na przekaźniku i nic się nie dzieje. Ten sam układ miałem w pierwszym Cruze i też było OK. Ja pozostanę w opinii że jest coś źle podłączone, a nie skonfigurowane.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
- etac
- Prezes
- Posty: 23894
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
nie te same, ale LED z modułem sterowania.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
Więc konstrukcja może być inna. Nie każdemu psu Burek
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- etac
- Prezes
- Posty: 23894
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
no to wina jest w zestawie lub montażu, ale nie sposobie podłączenia.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3482
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
Lampy są na bezpieczniku więc raczej nie powinienem ich uszkodzić zresztą działało dobrze teraz ostatnio też było ok przez 2dni tak jakby coś psuło ten przekaźnik jutro kupię nowy i spróbuję z tym żółtym przewodem .Podepne jak w instrukcji i tak jak mówił Mariusz , czyli tak jak miałem tylko użyje żółtego z masą .Bo inaczej nie wiem już jak mam je podpiąć
Dodano po 1 minucie 1 sekundzie:
Dodano po 1 minucie 1 sekundzie:
A przy tym teście żółty zostawić wolny czy wpiąć go do masy ?barus pisze: ↑25 sty 2021, o 14:20To potwierdza moją teorię.
Teraz trzeba zrobić ze 3 próby, oto jedna z nich, odepnij ten przewód, który idzie od żarówki pozycyjnej (12V)do podstawki przekaźnika i podłącz bezpośrednio do plusa akumulatora, zwieraj z plusem i rozwieraj i sprawdź jak gasną LED-y przy załączonych światłach mijania i wyłączonych i pracującym silniku. Teraz LED załączasz niezależnie od świateł mijania/pozycyjnych Ty przez zwieranie i rozwieranie kabelka z plusem akumulatora.
- etac
- Prezes
- Posty: 23894
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
jak z masą? To nie masz masy na układzie?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3482
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
Masa jest ale wbudowana już na stałe w światła przeciwmgielne ( jest wspólna ) przy podłączeniu z przekaźnikiem żółty przewód od DRL jest wolny , wszim radzi by wpiąć go w masę
- etac
- Prezes
- Posty: 23894
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
dokładnie, bo to żarzenie to raczej efekt prądu wstecznego w układach o słabej masie,
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3482
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
Heh ale żarzy się gdy nie ma przekaźnika wtedy żółty jest wpięty w postojowke a czerwony w zasilanie po stacyjce . Przy przekaźniku włącza się po długim czasie album wogole , bądź stroboskopuje czyli działa jak chce
- etac
- Prezes
- Posty: 23894
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
zgłoś to do sprzedawcy. Mam wrażenie że moduł EINPARTS się pożegnał z funkcjami swymi.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1611
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
Nic nie można wykluczyć w 100% nawet kiepskiej masy. Dlaczego LED-y zachowują się prawidłowo przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku? Według mnie, dlatego, że gdy zapłon jest załączony i światła mijania też, a silnik wyłączony to napięcie w instalacji jest niskie, powiedzmy 12V, Przy takim napięciu wypełnienie impulsów PWM jest 100%, w praktyce jest całkowity zanik napięcia pulsacyjnego, czyli gładkie stałe napięcie 12V.
Gdy uruchomimy silnik alternator zaczyna ładować, napięcie wzrasta i PWM zaczyna stabilizować napięcie poprzez zmniejszenie wypełnienia impulsów, czyli pojawia się napięcie pulsacyjne,
a te mogą zakłócać pracę LED. Teraz trzeba sprawdzić, jaka drogą te impulsy przedostają się do modułów LED i zakłócają ich pracę. Z tego by wynikało, że LED-y są bardzo wrażliwe nawet na małą pulsację. Co do żółtego przewodu to przed połączeniem go z masą, wcześniej bym dokonał pomiaru, czy na nim pojawia się jakiekolwiek napięcie.
Dodano po 5 minutach 25 sekundach:
Przemek, żarzą się? a może świecą jak pozycyjne na 1/3 mocy.
A czemu podłączyłeś żółty przewód zamiast czerwonego?
Dodano po 10 minutach 36 sekundach:
Mim zdaniem LED-y są sprawne, bo działają prawidłowo przy wyłączonym silniku.
Dodano po 13 minutach 23 sekundach:
Wojtku, nie przebiją kondensatora, bo pojemność kondensatora zbyt duża, aby układ drgał szybko, a powolne drgania gasnące to niskie napięcie na kondensatorze. Tak trzeba dobrać kondensator, aby stała czasowa układu nie powodowała dużej zwłoki w wyłączeniu przekaźnika po zaniku napięcia sterowania.wszim pisze: ↑25 sty 2021, o 15:35Jak drgały styki przekaźnika lub przekaźnik buczał od PWM, znaczy że ma zbyt małą bezwładność mechaniczną w stosunku do częstotliwości PWM. I wtedy twoje rozwiązanie nie jest złe ale prócz szeregowej diody i kondensatora dałbym mimo wszystko tą równoległą diodę gaszącą wpiętą równolegle do cewki. Na pewno spokój umysłu, że nie przebije kondensatora po jakimś czasie. Bo w twoim przypadku gaszenie jest na kondensatorze, a tak naprawdę to nie jest gaszenie a szeregowy układ LRC, więc dochodzi tam do oscylacji gasnących, których czas wytłumienia zależny jest od parametru dobroci całego układu.barus pisze: ↑25 sty 2021, o 11:58Wojtku oczywiście, że dioda zapobiega przepięciu w obwodzie na wskutek nagłego zaniku napięcia w jej obwodzie. Dlaczego zastosowałem diodę z kondensatorem wygładzającym, bo diody zachowywały się jak stroboskop przez PWM z pozycyjnych, czyli styki przekaźnika generowały przerwy w zasilaniu, być może sama dioda by zapobiegła temu zjawisku, nie sprawdzałem tego, ale tak mam już 8 lat i jest git.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3482
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 18
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
No w sumie można powiedzieć że świecą słabsza mocą lekko pulsując ( ale to trzeba się szczególnie przypatrzeć ) dlaczego podłączyłem żółty do postojówek a czerwony do zasilania? Bo tak było w instrukcji .
Dodano po 2 minutach 29 sekundach:
Dodano po 2 minutach 29 sekundach:
Rozmawiałem z producentem kilka dni temu i powiedział że taki problem może występować w poprzednim modelu była to norma te ledy są bardzo czułe i też mogą być do ciężarówek więc wytrzymują napięcie do 30 v ale to chyba tutaj nie ma znaczenia. Zresztą to zjawisko było od samego początku więc na dzień dobry dostałem uszkodzone światła.... za taką cenę?
- etac
- Prezes
- Posty: 23894
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
no to złóż oficjalną reklamacje
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1611
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
A wcześniej pisałeś, że żółty przewód, według instrukcji, ma być wolny niepodłączony?
Pisałeś, że LED-y po zakupie pracowały dobrze, a później zaczęły fiksować a w ostatnim wątku piszesz, że takie takie zjawisko występowało od początku?
To ja już teraz niczego nie rozumiem
Dodano po 4 minutach 52 sekundach:
Mimo wszystko z tego co zdąrzyłem się o tych LED-ach dowiedzieć z twojego opisu to uważam, że Te LED-y są sprawne.
Pisałeś, że LED-y po zakupie pracowały dobrze, a później zaczęły fiksować a w ostatnim wątku piszesz, że takie takie zjawisko występowało od początku?
To ja już teraz niczego nie rozumiem
Dodano po 4 minutach 52 sekundach:
Mimo wszystko z tego co zdąrzyłem się o tych LED-ach dowiedzieć z twojego opisu to uważam, że Te LED-y są sprawne.
- etac
- Prezes
- Posty: 23894
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Lexus LBX
- Silnik: 1.5 Hybrid
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
może ktoś mieszka w Nowym Sączu i zerknie mu na to podłączenie?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15467
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
Żółty do masy!
Dodano po 9 minutach 49 sekundach:
Bo pewnie nie dali mu rezystora pull-down tylko zostało wysokoimpendancyjne wejście (już pisałem). Więc pomiar miernikiem wejścia wysokiej impedancji pokaże "cokolwiek". I na tym pewnie polega wada wersji 1 modułu świateł.
Nie zmienia faktu, że Przemek miesza zeznania jak za swoich dobrych czasów. Chyba już wszyscy się pogubili łącznie z reżyserem.
Dodano po 9 minutach 49 sekundach:
Jeżeli ten przewód jest określony jako wejściowy to nie ma ryzyka. Inaczej gdzie sens instrukcji?barus pisze:Co do żółtego przewodu to przed połączeniem go z masą, wcześniej bym dokonał pomiaru, czy na nim pojawia się jakiekolwiek napięcie.
Bo pewnie nie dali mu rezystora pull-down tylko zostało wysokoimpendancyjne wejście (już pisałem). Więc pomiar miernikiem wejścia wysokiej impedancji pokaże "cokolwiek". I na tym pewnie polega wada wersji 1 modułu świateł.
Nie zmienia faktu, że Przemek miesza zeznania jak za swoich dobrych czasów. Chyba już wszyscy się pogubili łącznie z reżyserem.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1611
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 34
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Swiatła w Cruze
Teraz już wiem, że żółty przewód służy do włączenia /wyłączenia trybu świateł pozycyjnych.
Podanie napięcia 12V – tryb zał. św. pozycyjnych, 0V – wył. św. pozycyjne.
Teraz trzeba zrobić kilka prób w konfiguracji podłączenia LED, łącznie z połączeniem żółtego
przewodu do masy.
Objaw usterki świadczy o tym, że przy pojawieniu się pulsacji PWM LED-y zaczynają fiksować,
bo przy załączonym zapłonie bez silnika LED-y sprawują się prawidłowo.
Prawie na pewno trzeba coś zmienić w obwodzie przekaźnika, najlepiej kupić taki z diodą zabezpieczającą cewkę, albo wlutować diodę w podstawkę, albo wstawić diodę i kondensator na zasilaniu cewki przekaźnika, tak jak ja mam zrobione.
Trzeba po kolei wykluczać źródła zakłóceń.
Ale jak to zrobić z @Przemkiem skoro cokolwiek mu zaproponujemy to i tak tego nie wykona
Podanie napięcia 12V – tryb zał. św. pozycyjnych, 0V – wył. św. pozycyjne.
Teraz trzeba zrobić kilka prób w konfiguracji podłączenia LED, łącznie z połączeniem żółtego
przewodu do masy.
Objaw usterki świadczy o tym, że przy pojawieniu się pulsacji PWM LED-y zaczynają fiksować,
bo przy załączonym zapłonie bez silnika LED-y sprawują się prawidłowo.
Prawie na pewno trzeba coś zmienić w obwodzie przekaźnika, najlepiej kupić taki z diodą zabezpieczającą cewkę, albo wlutować diodę w podstawkę, albo wstawić diodę i kondensator na zasilaniu cewki przekaźnika, tak jak ja mam zrobione.
Trzeba po kolei wykluczać źródła zakłóceń.
Ale jak to zrobić z @Przemkiem skoro cokolwiek mu zaproponujemy to i tak tego nie wykona
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości