Swiatła w Cruze

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3482
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 18
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: Przemek » 25 sty 2021, o 13:30

Żarzy się bez przekaźnika- na fabrycznej instalacji i to nie tyle na pozycyjnych co na mijania , mam wrażenie jak Cruze jest na ,, ssaniu '' jak obroty spadają do 900 to ledy całkowicie gasnął , ale to tylko moja teoria ( dlatego chciałem dać przekaźnik by tego zjawiska nie było ) i przez kilka tygodni było ok , w zeszłym tygodniu zaczęły się cyrki . Mariusz twierdzi że bez przekaźnika czerwony kabel zasila ledy ( prosto ze skrzynki bezpieczników ) , a żółty właśnie steruje załączaniem DRL i ich wyłączaniem . W Sączu w 3 elektrycznych mieli tylko takie jak załączałem w powyższych postach , dlatego kupiłem stopkę z diodą . Spróbuję podłączyć w kombinacji Mariusza i w kombinacji z instrukcji tylko żółty kabel dam do masy jak radzi WSZIM .

barus
Wymiatacz
Posty: 1611
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 34
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: barus » 25 sty 2021, o 13:47

Czyli świadczy to o przedostawaniu się do LED napięcia pulsacyjnego z PWM.
Jeszcze zrób taką próbę. Silnik wyłączony, załącz zapłon i włączaj i wyłączaj światła, kolejno pozycyjne, mijania i obserwuj LED-y, czy natychmiast gasną.
Powiedz mi też z którego dokładnie miejsca podłączyłeś zasilanie po stacyjce?

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3482
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 18
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: Przemek » 25 sty 2021, o 13:56

Przy samym zapłonie jest wszystko ok , ledy działają prawidłowo natychmiast gasnął po przekręceniu na postojówki , mijania a załączają się po wyłączeniu świateł . Zasilanie wziąłem dokładnie z bezpiecznika nr : 16 - zapłon , czujnik jakości powietrza .

barus
Wymiatacz
Posty: 1611
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 34
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: barus » 25 sty 2021, o 14:20

To potwierdza moją teorię.
Teraz trzeba zrobić ze 3 próby, oto jedna z nich, odepnij ten przewód, który idzie od żarówki pozycyjnej (12V)do podstawki przekaźnika i podłącz bezpośrednio do plusa akumulatora, zwieraj z plusem i rozwieraj i sprawdź jak gasną LED-y przy załączonych światłach mijania i wyłączonych i pracującym silniku. Teraz LED załączasz niezależnie od świateł mijania/pozycyjnych Ty przez zwieranie i rozwieranie kabelka z plusem akumulatora.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: wszim » 25 sty 2021, o 15:21

Wg mnie żółty służy od odcinania świecenia LED gdy są załączone światła postojowe. Z tym, że działa to nieprawidłowo gdy podaje się PWM - robi się stroboskop. Więc rozwiązaniem było użycie przekaźnika zamiast użycia przewodu żółtego. Ale wtedy pojawiło się inne zjawisko czyli żarzenie się LED. I wg mojej koncepcji powodem tego jest niepodłączony do niczego żółty przewód (być może ktoś kto podał sposób z przekaźnikiem nie orientował się, że tak nie powinno się), lub Przemek przy manewrach uszkodził elektronikę lamp LED.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23894
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: etac » 25 sty 2021, o 15:29

czy w Aveo jest PWM na postojówkach?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: wszim » 25 sty 2021, o 15:35

barus pisze:
25 sty 2021, o 11:58
Wojtku oczywiście, że dioda zapobiega przepięciu w obwodzie na wskutek nagłego zaniku napięcia w jej obwodzie. Dlaczego zastosowałem diodę z kondensatorem wygładzającym, bo diody zachowywały się jak stroboskop przez PWM z pozycyjnych, czyli styki przekaźnika generowały przerwy w zasilaniu, być może sama dioda by zapobiegła temu zjawisku, nie sprawdzałem tego, ale tak mam już 8 lat i jest git.
Jak drgały styki przekaźnika lub przekaźnik buczał od PWM, znaczy że ma zbyt małą bezwładność mechaniczną w stosunku do częstotliwości PWM. I wtedy twoje rozwiązanie nie jest złe ale prócz szeregowej diody i kondensatora dałbym mimo wszystko tą równoległą diodę gaszącą wpiętą równolegle do cewki. Na pewno spokój umysłu, że nie przebije kondensatora po jakimś czasie. Bo w twoim przypadku gaszenie jest na kondensatorze, a tak naprawdę to nie jest gaszenie a szeregowy układ LRC, więc dochodzi tam do oscylacji gasnących, których czas wytłumienia zależny jest od parametru dobroci całego układu.

Dodano po 34 sekundach:
etac pisze:
25 sty 2021, o 15:29
czy w Aveo jest PWM na postojówkach?
Raczej jest, nawet w światłach stopu. Bo w cruze jeszcze stopy chyba nie mają PWM.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23894
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: etac » 25 sty 2021, o 15:39

no to wasze teorie są teoretyczne.

Dwa lata jeżdżę na przekaźniku i nic się nie dzieje. Ten sam układ miałem w pierwszym Cruze i też było OK. Ja pozostanę w opinii że jest coś źle podłączone, a nie skonfigurowane.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: wszim » 25 sty 2021, o 15:40

Masz te same lampy LED?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23894
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: etac » 25 sty 2021, o 15:50

nie te same, ale LED z modułem sterowania.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: wszim » 25 sty 2021, o 15:56

Więc konstrukcja może być inna. Nie każdemu psu Burek :)
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23894
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: etac » 25 sty 2021, o 16:10

no to wina jest w zestawie lub montażu, ale nie sposobie podłączenia.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3482
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 18
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: Przemek » 25 sty 2021, o 16:11

Lampy są na bezpieczniku więc raczej nie powinienem ich uszkodzić zresztą działało dobrze teraz ostatnio też było ok przez 2dni tak jakby coś psuło ten przekaźnik jutro kupię nowy i spróbuję z tym żółtym przewodem .Podepne jak w instrukcji i tak jak mówił Mariusz , czyli tak jak miałem tylko użyje żółtego z masą .Bo inaczej nie wiem już jak mam je podpiąć

Dodano po 1 minucie 1 sekundzie:
barus pisze:
25 sty 2021, o 14:20
To potwierdza moją teorię.
Teraz trzeba zrobić ze 3 próby, oto jedna z nich, odepnij ten przewód, który idzie od żarówki pozycyjnej (12V)do podstawki przekaźnika i podłącz bezpośrednio do plusa akumulatora, zwieraj z plusem i rozwieraj i sprawdź jak gasną LED-y przy załączonych światłach mijania i wyłączonych i pracującym silniku. Teraz LED załączasz niezależnie od świateł mijania/pozycyjnych Ty przez zwieranie i rozwieranie kabelka z plusem akumulatora.
A przy tym teście żółty zostawić wolny czy wpiąć go do masy ?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23894
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: etac » 25 sty 2021, o 16:13

jak z masą? To nie masz masy na układzie?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3482
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 18
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: Przemek » 25 sty 2021, o 17:22

Masa jest ale wbudowana już na stałe w światła przeciwmgielne ( jest wspólna ) przy podłączeniu z przekaźnikiem żółty przewód od DRL jest wolny , wszim radzi by wpiąć go w masę

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23894
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: etac » 25 sty 2021, o 17:29

dokładnie, bo to żarzenie to raczej efekt prądu wstecznego w układach o słabej masie,
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3482
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 18
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: Przemek » 25 sty 2021, o 18:04

Heh ale żarzy się gdy nie ma przekaźnika wtedy żółty jest wpięty w postojowke a czerwony w zasilanie po stacyjce . Przy przekaźniku włącza się po długim czasie album wogole , bądź stroboskopuje czyli działa jak chce

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23894
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: etac » 25 sty 2021, o 18:08

zgłoś to do sprzedawcy. Mam wrażenie że moduł EINPARTS się pożegnał z funkcjami swymi.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

barus
Wymiatacz
Posty: 1611
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 34
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: barus » 25 sty 2021, o 18:28

etac pisze:
25 sty 2021, o 17:29
dokładnie, bo to żarzenie to raczej efekt prądu wstecznego w układach o słabej masie,
Nic nie można wykluczyć w 100% nawet kiepskiej masy. Dlaczego LED-y zachowują się prawidłowo przy włączonym zapłonie i wyłączonym silniku? Według mnie, dlatego, że gdy zapłon jest załączony i światła mijania też, a silnik wyłączony to napięcie w instalacji jest niskie, powiedzmy 12V, Przy takim napięciu wypełnienie impulsów PWM jest 100%, w praktyce jest całkowity zanik napięcia pulsacyjnego, czyli gładkie stałe napięcie 12V.
Gdy uruchomimy silnik alternator zaczyna ładować, napięcie wzrasta i PWM zaczyna stabilizować napięcie poprzez zmniejszenie wypełnienia impulsów, czyli pojawia się napięcie pulsacyjne,
a te mogą zakłócać pracę LED. Teraz trzeba sprawdzić, jaka drogą te impulsy przedostają się do modułów LED i zakłócają ich pracę. Z tego by wynikało, że LED-y są bardzo wrażliwe nawet na małą pulsację. Co do żółtego przewodu to przed połączeniem go z masą, wcześniej bym dokonał pomiaru, czy na nim pojawia się jakiekolwiek napięcie.

Dodano po 5 minutach 25 sekundach:
Przemek, żarzą się? a może świecą jak pozycyjne na 1/3 mocy.
A czemu podłączyłeś żółty przewód zamiast czerwonego?

Dodano po 10 minutach 36 sekundach:
Mim zdaniem LED-y są sprawne, bo działają prawidłowo przy wyłączonym silniku.

Dodano po 13 minutach 23 sekundach:
wszim pisze:
25 sty 2021, o 15:35
barus pisze:
25 sty 2021, o 11:58
Wojtku oczywiście, że dioda zapobiega przepięciu w obwodzie na wskutek nagłego zaniku napięcia w jej obwodzie. Dlaczego zastosowałem diodę z kondensatorem wygładzającym, bo diody zachowywały się jak stroboskop przez PWM z pozycyjnych, czyli styki przekaźnika generowały przerwy w zasilaniu, być może sama dioda by zapobiegła temu zjawisku, nie sprawdzałem tego, ale tak mam już 8 lat i jest git.
Jak drgały styki przekaźnika lub przekaźnik buczał od PWM, znaczy że ma zbyt małą bezwładność mechaniczną w stosunku do częstotliwości PWM. I wtedy twoje rozwiązanie nie jest złe ale prócz szeregowej diody i kondensatora dałbym mimo wszystko tą równoległą diodę gaszącą wpiętą równolegle do cewki. Na pewno spokój umysłu, że nie przebije kondensatora po jakimś czasie. Bo w twoim przypadku gaszenie jest na kondensatorze, a tak naprawdę to nie jest gaszenie a szeregowy układ LRC, więc dochodzi tam do oscylacji gasnących, których czas wytłumienia zależny jest od parametru dobroci całego układu.
Wojtku, nie przebiją kondensatora, bo pojemność kondensatora zbyt duża, aby układ drgał szybko, a powolne drgania gasnące to niskie napięcie na kondensatorze. Tak trzeba dobrać kondensator, aby stała czasowa układu nie powodowała dużej zwłoki w wyłączeniu przekaźnika po zaniku napięcia sterowania.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3482
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 18
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: Przemek » 25 sty 2021, o 19:06

No w sumie można powiedzieć że świecą słabsza mocą lekko pulsując ( ale to trzeba się szczególnie przypatrzeć ) dlaczego podłączyłem żółty do postojówek a czerwony do zasilania? Bo tak było w instrukcji .

Dodano po 2 minutach 29 sekundach:
etac pisze:
25 sty 2021, o 18:08
zgłoś to do sprzedawcy. Mam wrażenie że moduł EINPARTS się pożegnał z funkcjami swymi.
Rozmawiałem z producentem kilka dni temu i powiedział że taki problem może występować w poprzednim modelu była to norma te ledy są bardzo czułe i też mogą być do ciężarówek więc wytrzymują napięcie do 30 v ale to chyba tutaj nie ma znaczenia. Zresztą to zjawisko było od samego początku więc na dzień dobry dostałem uszkodzone światła.... za taką cenę?
Załączniki
IMG_20210124_110651.jpg

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23894
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: etac » 25 sty 2021, o 19:18

no to złóż oficjalną reklamacje
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

barus
Wymiatacz
Posty: 1611
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 34
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: barus » 25 sty 2021, o 19:35

A wcześniej pisałeś, że żółty przewód, według instrukcji, ma być wolny niepodłączony?
Pisałeś, że LED-y po zakupie pracowały dobrze, a później zaczęły fiksować a w ostatnim wątku piszesz, że takie takie zjawisko występowało od początku?
To ja już teraz niczego nie rozumiem {:/

Dodano po 4 minutach 52 sekundach:
Mimo wszystko z tego co zdąrzyłem się o tych LED-ach dowiedzieć z twojego opisu to uważam, że Te LED-y są sprawne.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23894
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Lexus LBX
Silnik: 1.5 Hybrid
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: etac » 25 sty 2021, o 19:54

może ktoś mieszka w Nowym Sączu i zerknie mu na to podłączenie?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15467
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: wszim » 25 sty 2021, o 20:10

Żółty do masy!

Dodano po 9 minutach 49 sekundach:
barus pisze:Co do żółtego przewodu to przed połączeniem go z masą, wcześniej bym dokonał pomiaru, czy na nim pojawia się jakiekolwiek napięcie.
Jeżeli ten przewód jest określony jako wejściowy to nie ma ryzyka. Inaczej gdzie sens instrukcji?
Bo pewnie nie dali mu rezystora pull-down tylko zostało wysokoimpendancyjne wejście (już pisałem). Więc pomiar miernikiem wejścia wysokiej impedancji pokaże "cokolwiek". I na tym pewnie polega wada wersji 1 modułu świateł.
Nie zmienia faktu, że Przemek miesza zeznania jak za swoich dobrych czasów. Chyba już wszyscy się pogubili łącznie z reżyserem. :Y
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

barus
Wymiatacz
Posty: 1611
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 34
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Swiatła w Cruze

Post autor: barus » 25 sty 2021, o 21:25

Teraz już wiem, że żółty przewód służy do włączenia /wyłączenia trybu świateł pozycyjnych.
Podanie napięcia 12V – tryb zał. św. pozycyjnych, 0V – wył. św. pozycyjne.
Teraz trzeba zrobić kilka prób w konfiguracji podłączenia LED, łącznie z połączeniem żółtego
przewodu do masy.
Objaw usterki świadczy o tym, że przy pojawieniu się pulsacji PWM LED-y zaczynają fiksować,
bo przy załączonym zapłonie bez silnika LED-y sprawują się prawidłowo.
Prawie na pewno trzeba coś zmienić w obwodzie przekaźnika, najlepiej kupić taki z diodą zabezpieczającą cewkę, albo wlutować diodę w podstawkę, albo wstawić diodę i kondensator na zasilaniu cewki przekaźnika, tak jak ja mam zrobione.
Trzeba po kolei wykluczać źródła zakłóceń.
Ale jak to zrobić z @Przemkiem skoro cokolwiek mu zaproponujemy to i tak tego nie wykona :zastanawiasie:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości