Błędy komunikacji i różne numery VIN w modułach
-
- Świeżak
- Posty: 3
- Rejestracja: 22 maja 2023, o 01:14
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: Legionowo
- Kontakt:
Błędy komunikacji i różne numery VIN w modułach
Witam serdecznie
mam Cruze Sedan 2009 1.8 manualny z instalacją LPG STAG. Mam problem z kontrolkami. podczas jazdy często włączają się: ABS, kontrola trakcji, czasem czujnik parkowania. Co pewien czas załącza się check engine. Kontrolki zwykle gasną po wyłączeniu silnika i nie zapalają się na początku jazdy. czasem przejadę 100km bez problemu, czasem załączą się po 10. Co pewien czas system się "resetuje" - wskazówki wskaźników prędkościomierza i obrotomierza schodzą do zera, po chwili zaczynają wskazywać.
Zainstalowałem OPL Monitor. To co mnie zastanawia - widzę moduł silnika, sterujący hamulców i BCM. Silnik i BCM maja poprawny numer VIN: KL1JF6959AK..., zaś moduł hamulców: KL1JA69RJA... (skrzynia automatyczna??) Przebiegi też nieco się różnią (silnik 80854 / progr. 07/2003; hamulce 10/09; BCM przebieg 80804 / progr. 02/2010) - nie wiem, czy to ma znaczenie.
Jeszcze jedna obserwacja - auto nie reaguje na przycisk wyłączenia kontroli trakcji - jeśli wyłączam, nie wyłącza się. Jeśli zaświeci - nie wyłącza się przyciskiem.
Błędy złapane przed wyłączeniem silnika:
Moduł silnika:
U0073-00 Komunikacja przez magistralę CAN
STATUSY: Lampka MIL: Historyczny. Błąd ogólny
P0856-00 Obwód żądania momentu obrotowego kontroli trakcji
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0140-00 Utrata komunikacji z modułem sterującym nadwozia
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
P2501-00 Wysokie napięcie w obwodzie sterującego zacisku L alternatora
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0122-00 Utrata komunikacji z modułem układu kontroli stabilności pojazdu
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
Moduł hamulców:
U0100-00 Utrata komunikacji z modułem sterującym silnika
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0101-00 Utrata komunikacji z modułem sterującym skrzyni biegów
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0073-00 Komunikacja przez magistralę CAN
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0140-00 Utrata komunikacji z modułem sterującym nadwozia
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0100-71 Utrata komunikacji z modułem sterującym silnika
STATUSY: Historyczny. Signal or Message Failure: Zwarcie do "+"
B3902-00 Odebrano niepoprawny identyfikator immobilizera
STATUSY: Lampka MIL: Obecny, W tym cyklu zapłonu. Błąd ogólny
BCM:
U0073-00 Komunikacja przez magistralę CAN
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0100-00 Utrata komunikacji z modułem sterującym silnika
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0184-00 Utrata komunikacji z radioodbiornikiem
STATUSY: Obecny, Not Passed Since Current PowerUp. Błąd ogólny
Może ktoś coś podpowie albo wskaże dobry warsztat okolicach Warszawy - lokalnie elektryk stwierdził, że nie ma "punktu zaczepienia" i nie potrafi pomóc.
Pozdrawiam świątecznie.
W czerwcu pisałem o wymianie radia na chińskie i błędach komunikacji. Nie wiedziałem czy błędy są wynikiem zmiany bo radio zmieniałem zaraz po zakupie samochodu. Tamten post tutaj: viewtopic.php?f=29&t=993&p=207412&hilit=U0073#p207412
mam Cruze Sedan 2009 1.8 manualny z instalacją LPG STAG. Mam problem z kontrolkami. podczas jazdy często włączają się: ABS, kontrola trakcji, czasem czujnik parkowania. Co pewien czas załącza się check engine. Kontrolki zwykle gasną po wyłączeniu silnika i nie zapalają się na początku jazdy. czasem przejadę 100km bez problemu, czasem załączą się po 10. Co pewien czas system się "resetuje" - wskazówki wskaźników prędkościomierza i obrotomierza schodzą do zera, po chwili zaczynają wskazywać.
Zainstalowałem OPL Monitor. To co mnie zastanawia - widzę moduł silnika, sterujący hamulców i BCM. Silnik i BCM maja poprawny numer VIN: KL1JF6959AK..., zaś moduł hamulców: KL1JA69RJA... (skrzynia automatyczna??) Przebiegi też nieco się różnią (silnik 80854 / progr. 07/2003; hamulce 10/09; BCM przebieg 80804 / progr. 02/2010) - nie wiem, czy to ma znaczenie.
Jeszcze jedna obserwacja - auto nie reaguje na przycisk wyłączenia kontroli trakcji - jeśli wyłączam, nie wyłącza się. Jeśli zaświeci - nie wyłącza się przyciskiem.
Błędy złapane przed wyłączeniem silnika:
Moduł silnika:
U0073-00 Komunikacja przez magistralę CAN
STATUSY: Lampka MIL: Historyczny. Błąd ogólny
P0856-00 Obwód żądania momentu obrotowego kontroli trakcji
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0140-00 Utrata komunikacji z modułem sterującym nadwozia
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
P2501-00 Wysokie napięcie w obwodzie sterującego zacisku L alternatora
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0122-00 Utrata komunikacji z modułem układu kontroli stabilności pojazdu
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
Moduł hamulców:
U0100-00 Utrata komunikacji z modułem sterującym silnika
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0101-00 Utrata komunikacji z modułem sterującym skrzyni biegów
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0073-00 Komunikacja przez magistralę CAN
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0140-00 Utrata komunikacji z modułem sterującym nadwozia
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0100-71 Utrata komunikacji z modułem sterującym silnika
STATUSY: Historyczny. Signal or Message Failure: Zwarcie do "+"
B3902-00 Odebrano niepoprawny identyfikator immobilizera
STATUSY: Lampka MIL: Obecny, W tym cyklu zapłonu. Błąd ogólny
BCM:
U0073-00 Komunikacja przez magistralę CAN
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0100-00 Utrata komunikacji z modułem sterującym silnika
STATUSY: Historyczny. Błąd ogólny
U0184-00 Utrata komunikacji z radioodbiornikiem
STATUSY: Obecny, Not Passed Since Current PowerUp. Błąd ogólny
Może ktoś coś podpowie albo wskaże dobry warsztat okolicach Warszawy - lokalnie elektryk stwierdził, że nie ma "punktu zaczepienia" i nie potrafi pomóc.
Pozdrawiam świątecznie.
W czerwcu pisałem o wymianie radia na chińskie i błędach komunikacji. Nie wiedziałem czy błędy są wynikiem zmiany bo radio zmieniałem zaraz po zakupie samochodu. Tamten post tutaj: viewtopic.php?f=29&t=993&p=207412&hilit=U0073#p207412
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błędy komunikacji i różne numery VIN w modułach
Niestety ale numery muszą być zgodne. Nieprawidłowy numer któryś z sterowników powoduje błędne działanie pozostałych.
Jest jeden z użytkowników w Warszawie co może to uregulować, ale ze robi to hobbystycznie to ciężko się z nim skontaktować.
Inne opcje to autoflash koło Bydgoszczy lub Dawid Reizer koło Rzeszowa.
Jest jeden z użytkowników w Warszawie co może to uregulować, ale ze robi to hobbystycznie to ciężko się z nim skontaktować.
Inne opcje to autoflash koło Bydgoszczy lub Dawid Reizer koło Rzeszowa.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2024, o 12:46 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: poprawiono miejscowość
Powód: poprawiono miejscowość
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4592
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 126
- Imię: Dorota
- Samochód: Jaguar E-Pace 2020
- Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Błędy komunikacji i różne numery VIN w modułach
Białegostoku? A nie obok Bydgoszczy?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błędy komunikacji i różne numery VIN w modułach
Dokładnie - pomyliłem się http://www.autoflashonline.pl/#contact
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Błędy komunikacji i różne numery VIN w modułach
Ja bym sprawdził na początek masy.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błędy komunikacji i różne numery VIN w modułach
Ale co mają masy do niewłaściwych numerów vin.
Jak jest vin nieprawidłowy to komunikacja sie zawiesza.
Jak jest vin nieprawidłowy to komunikacja sie zawiesza.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Błędy komunikacji i różne numery VIN w modułach
Vin muszą się zgadzać.
A mogą się nie zgadzać, bo ktoś wymienił moduły zamiast szukać usterki.
A zdaje się , że jeden z błędów to: za wysokie napięcie.
Więc może warto na początek sprawdzić masy. A potem zmienić Vin na prawidłowy.
A mogą się nie zgadzać, bo ktoś wymienił moduły zamiast szukać usterki.
A zdaje się , że jeden z błędów to: za wysokie napięcie.
Więc może warto na początek sprawdzić masy. A potem zmienić Vin na prawidłowy.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błędy komunikacji i różne numery VIN w modułach
ale to błąd historyczny
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Błędy komunikacji i różne numery VIN w modułach
Większość to historyczne.
W momencie odczytu był historyczny.
Ale za pół godziny może być już aktywny. Silnik pracuje, drgania i takie tam.
Ale to jest tylko moja propozycja. i wcale nie musi być prawdziwa.
Ale by to sprawdzić wystarczy mieć kawałek grubego przewodu miedzianego i jeden podłączyć między minusem Aku i metalową częścią silnika. A drugi między minusem Aku a karoserią.
Ja bym tak zrobił.
Szczególnie jak widzę, jak moje przewody się starzeją.
W momencie odczytu był historyczny.
Ale za pół godziny może być już aktywny. Silnik pracuje, drgania i takie tam.
Ale to jest tylko moja propozycja. i wcale nie musi być prawdziwa.
Ale by to sprawdzić wystarczy mieć kawałek grubego przewodu miedzianego i jeden podłączyć między minusem Aku i metalową częścią silnika. A drugi między minusem Aku a karoserią.
Ja bym tak zrobił.
Szczególnie jak widzę, jak moje przewody się starzeją.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość