Błędy tempomatu i hamulców
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 lis 2024, o 23:37
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 141KM
- Lokalizacja: Łódzkie
- Kontakt:
Błędy tempomatu i hamulców
Witam
Zacznę od tego, że posiadam od niedawna Chevroleta Cruze z 2010r. i mam kilka kłopotów mianowicie:
Na początku nie działa tempomat błędy jakie są:
P0564 [0x0564]
Cruise control system, multi-function switch input A - circuit malfunction
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
U0305 [0xC305]
Software incompatibility - cruise control module
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
I wszystko oprócz tego było w porządku aż do wczoraj. Teraz jeszcze doszło do tego, że ciągle świecą światła stopu po przekręceniu stacyjki (w pierwszym momencie świeciły nawet gdy nie była przekręcona i po zamknięciu auta, teraz świecą odrazu po przekręceniu stacyjki) - chyba, że zaciągnę ręczny wtedy gasną. Błędy jakie się pojawiły:
U0418 [0xC418]
Invalid data received - brake system control module
Invalid Data Received From Brake System Control Module Invalid Data; Invalid Data Received From Brake System Control Module Message Counter Incorrect; Invalid Data Received From Brake System Control Module Bus Signal Checksum Error
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
C0277 [0x4277]
Brake Pedal Position Sensor Circuit Low Voltage/Open; Brake Pedal Position Sensor Circuit High Voltage; Brake Pedal Position Sensor Circuit Too Fast Transitions; Brake Pedal Position Sensor Circuit Calibration Not Learned
General Electrical Failures: short to ground or open [0x06]
Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC, Current DTC since power up
U0140 [0xC140]
Data bus, body control module (BCM) - no communication
Lost Communication With Body Control Module Performance - Signal Invalid; Lost Communication With Body Control Module Invalid Data; Lost Communication With Body Control Module Message Counter Incorrect; Lost Communication With Body Control Module Bus Signal Checksum Error; Data bus, body control module (BCM) - no communication; Data bus, body control module (BCM) - no communication
Bus Signal/Message Failures: invalid serial data received [0x71]
Status: History DTC
Wnioskuję z tego, że padł czujnik położenia pedału hamulca, ale czy na pewno? Macie jakieś rady? Dodam, że po odłączeniu tego czujnika zachowanie jest takie samo czyli jak przekręcę stacyjkę to zapalają się światła stopu a jak zaciągnę ręczny to gasną.
Zacznę od tego, że posiadam od niedawna Chevroleta Cruze z 2010r. i mam kilka kłopotów mianowicie:
Na początku nie działa tempomat błędy jakie są:
P0564 [0x0564]
Cruise control system, multi-function switch input A - circuit malfunction
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
U0305 [0xC305]
Software incompatibility - cruise control module
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
I wszystko oprócz tego było w porządku aż do wczoraj. Teraz jeszcze doszło do tego, że ciągle świecą światła stopu po przekręceniu stacyjki (w pierwszym momencie świeciły nawet gdy nie była przekręcona i po zamknięciu auta, teraz świecą odrazu po przekręceniu stacyjki) - chyba, że zaciągnę ręczny wtedy gasną. Błędy jakie się pojawiły:
U0418 [0xC418]
Invalid data received - brake system control module
Invalid Data Received From Brake System Control Module Invalid Data; Invalid Data Received From Brake System Control Module Message Counter Incorrect; Invalid Data Received From Brake System Control Module Bus Signal Checksum Error
General Electrical Failures [0x00]
Status: GM failure record
C0277 [0x4277]
Brake Pedal Position Sensor Circuit Low Voltage/Open; Brake Pedal Position Sensor Circuit High Voltage; Brake Pedal Position Sensor Circuit Too Fast Transitions; Brake Pedal Position Sensor Circuit Calibration Not Learned
General Electrical Failures: short to ground or open [0x06]
Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC, Current DTC since power up
U0140 [0xC140]
Data bus, body control module (BCM) - no communication
Lost Communication With Body Control Module Performance - Signal Invalid; Lost Communication With Body Control Module Invalid Data; Lost Communication With Body Control Module Message Counter Incorrect; Lost Communication With Body Control Module Bus Signal Checksum Error; Data bus, body control module (BCM) - no communication; Data bus, body control module (BCM) - no communication
Bus Signal/Message Failures: invalid serial data received [0x71]
Status: History DTC
Wnioskuję z tego, że padł czujnik położenia pedału hamulca, ale czy na pewno? Macie jakieś rady? Dodam, że po odłączeniu tego czujnika zachowanie jest takie samo czyli jak przekręcę stacyjkę to zapalają się światła stopu a jak zaciągnę ręczny to gasną.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błędy tempomatu i hamulców
Wydaje mi się że masz tylko kierownice z tempomatem, ale nie auto z tempomatem.
A czujnik mimusisz podmienić, albo zrobić cala procedure która właśnie jest dyskutowana w innym poscie.
A czujnik mimusisz podmienić, albo zrobić cala procedure która właśnie jest dyskutowana w innym poscie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 lis 2024, o 23:37
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 141KM
- Lokalizacja: Łódzkie
- Kontakt:
Re: Błędy tempomatu i hamulców
Wyposażenie było sprawdzane po VINie i niby auto posiada tempomat. Także nie wiem, może to ten czujnik hamulca go blokował. Tylko dziwne, że wtedy nie było tego błędu położenia pedału hamulca. W poniedziałek go wymienię i zobaczymy. Na razie to najważniejsze, żeby te stopy przestały same świecić
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 lis 2024, o 23:37
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 141KM
- Lokalizacja: Łódzkie
- Kontakt:
Re: Błędy tempomatu i hamulców
Po wymianie czujnika położenia pedału hamukca te światła stopu już działają, ale tempomat niestety w dalszym ciągu nie działa.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błędy tempomatu i hamulców
trzeba zrobić diagnostykę do tego błędu w pierwszej kolejności -P0564
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 lis 2024, o 23:37
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 141KM
- Lokalizacja: Łódzkie
- Kontakt:
Re: Błędy tempomatu i hamulców
No niestety po jednym dniu od wymiany czujnika położenia pedału hamulca znowu to samo z tymi światłam stopu - same się zapalają i wyskakują błędy te co wcześniej oraz teraz dodatkowo:
C0161 [0x4161]
ABS/TCS brake switch circuit malfunction; ABS Brake Switch Circuit Not Plausible; ABS Brake Switch Circuit Invalid Data
Algorithm Based Failures: plausibility failure [0x5A]
Status: History DTC
B3878 [0xB878]
Right Brake Lamp Circuit Short to Battery; Right Brake Light Circuit Short to Ground; Right Brake Light Circuit Open Circuit
General Electrical Failures: short to battery [0x01]
Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC, Current DTC since power up
B3878 [0xB878]
Right Brake Lamp Circuit Short to Battery; Right Brake Light Circuit Short to Ground; Right Brake Light Circuit Open Circuit
General Electrical Failures: open circuit [0x04]
Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC, Current DTC since power up
te 2 ostatnie to przez to chyba że żarówka nie łączyła w lampie. Mechanik założył czujnik FEBI. Jakie pomysły macie czy to może wina czujnika i musi być oryginał czy może jakaś grubsza sprawa w instalacji.
C0161 [0x4161]
ABS/TCS brake switch circuit malfunction; ABS Brake Switch Circuit Not Plausible; ABS Brake Switch Circuit Invalid Data
Algorithm Based Failures: plausibility failure [0x5A]
Status: History DTC
B3878 [0xB878]
Right Brake Lamp Circuit Short to Battery; Right Brake Light Circuit Short to Ground; Right Brake Light Circuit Open Circuit
General Electrical Failures: short to battery [0x01]
Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC, Current DTC since power up
B3878 [0xB878]
Right Brake Lamp Circuit Short to Battery; Right Brake Light Circuit Short to Ground; Right Brake Light Circuit Open Circuit
General Electrical Failures: open circuit [0x04]
Status: DTC supported by calibration, Test failed since DTC cleared, History DTC, Current DTC since power up
te 2 ostatnie to przez to chyba że żarówka nie łączyła w lampie. Mechanik założył czujnik FEBI. Jakie pomysły macie czy to może wina czujnika i musi być oryginał czy może jakaś grubsza sprawa w instalacji.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błędy tempomatu i hamulców
Po wymianie czujnik był kalibrowany?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 lis 2024, o 23:37
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 141KM
- Lokalizacja: Łódzkie
- Kontakt:
Re: Błędy tempomatu i hamulców
Mechanik co to wymieniał to powiedział, że tego czujnika się nie kalibruje.
Edit: Znalazłem instrukcję kalibracji czujnika w TIS czyli chyba jednak się kalibruje tylko wychodzi na to, że ten mechanik nie ogarnia. Tylko czy wtedy jak nie byłby skalibrowany czujnik, to nie wyrzucałoby innego błędu niż ten co u mnie jest?
Edit: Znalazłem instrukcję kalibracji czujnika w TIS czyli chyba jednak się kalibruje tylko wychodzi na to, że ten mechanik nie ogarnia. Tylko czy wtedy jak nie byłby skalibrowany czujnik, to nie wyrzucałoby innego błędu niż ten co u mnie jest?
-
- Świeżak
- Posty: 48
- Rejestracja: 13 maja 2022, o 09:41
- Reputacja: 7
- Imię: Dawid
- Samochód: Opel
- Silnik: A16LET
- LPG: Tak
- Inny samochód: Opel Astra J
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Błędy tempomatu i hamulców
Czujnik hamulca oczywiście jak najbardziej się kalibruje
Diagnostyka komputerowa, elektronika, programowanie kluczy, BCM, Liczniki, Radia.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 28 lis 2024, o 23:37
- Reputacja: 0
- Imię: Kamil
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 141KM
- Lokalizacja: Łódzkie
- Kontakt:
Re: Błędy tempomatu i hamulców
Po kalibracji czujnik podziałał jeden dzień i znowu światła wariują. Zapalają się odrazu po przekręceniu stacyjki, chociaż czasami jak zostawię akumulator odłączony na noc to jak rano odpalę to wszystko jest w porządku dopiero jak przejadę ok. 3 km to światła stopu same się zaświecają.
Dodam że jak już światła zaczynają działać to błędy wcześniej wspomniane: U0418, C0277, U0140 znikają.
Dodam że jak już światła zaczynają działać to błędy wcześniej wspomniane: U0418, C0277, U0140 znikają.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błędy tempomatu i hamulców
instalacja sprawdzona od czujnika do BCM?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości