Cruze 1.6 124KM na LPG - wypadanie zapłonu

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
leszek1204
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Cruze 1.6 124KM na LPG - wypadanie zapłonu

Post autor: leszek1204 » 19 lut 2023, o 17:36

Mam obecnie nalatane 174 tys. km, z czego na gazie 84 tys. Cewkę zapłonową wymieniłem od razu po założeniu LPG, czyli przy przebiegu 90 tys. km.
Świece wymieniam regularnie co 10-12 tys. km.
Wtryskiwacze BRC do instalacji Sequent 32 (pomarańczowe) - jeden wymieniłem niedawno, bo wyszło gazownikowi, że wypadanie zapłonu (odczuwalne, ale nie powodujące zapalenia się kontrolki check-engine) "idzie" za wtryskiwaczem (przekładany i sprawdzany na innym cylindrze).
Po wymianie tego wtryskiwacza (1 szt., trzeci licząc od lewej) przez jakieś 3-5 tys. km spokój, auto pracowało idealnie, równo, oszczędnie.

Od niedawna, po przejechaniu ok. 8 tys. km od wymiany wtryskiwacza (pewnie to nie ma znaczenia) czuję znowu lekkie wypadanie zapłonu na gazie - chwilowy brak mocy na wyższych biegach, 1-2 szarpnięcia, zanim auto zacznie się zbierać, etc.

Pytanie:
1) Czy to możliwe, aby cewka się kończyła, jeżeli ma "najechane" jakieś 85 tys. km (mam obecnie NGK - super działała dotychczas), ale tylko na LPG objawy, bez zapalania kontrolki check-engine?
2) Ewentualnie, czy kończą się kolejne wtryskiwacze, których do tej pory nie wymieniałem (jeden z pozostałych 3?) - zaznaczam, brak zapalonej kontrolki check-engine, ale szarpanie i brak mocy czasem występuje.
3) Nie zakładam, że to problem luzów zaworowych - wszystkie miałem jeszcze 15 tys. temu od 0,23mm do 0,33mm i od poprzedniego pomiaru jeszcze 20 tys. km wcześniej spadki o jakieś 0,02mm.

Może cewka? Ale bez zapalania check-engine i tylko na LPG? Czy może wtryskiwacze pozostałe wymienić profilaktycznie?
Świece mają 8k, więc odpada.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5811
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Cruze 1.6 124KM na LPG - wypadanie zapłonu

Post autor: bubu1769 » 19 lut 2023, o 17:50

Warto by przynajmniej wyczyścić pozostałe wtryskiwacze.

leszek1204
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Cruze 1.6 124KM na LPG - wypadanie zapłonu

Post autor: leszek1204 » 19 lut 2023, o 18:39

Czyli zakładasz, że cewka raczej zdrowa? Inaczej problem byłby też na PB95 oraz widoczne załączanie się kontrolki check-engine? Tak przynajmniej miałem, gdy pierwsza cewka padała - check-engine robiło za choinkę i auto potrafiło zgasnąć w trakcie jazdy...
Ostatnio zmieniony 19 lut 2023, o 19:01 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiono cytat.

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2670
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 55
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Cruze 1.6 124KM na LPG - wypadanie zapłonu

Post autor: tdon » 19 lut 2023, o 21:26

Jakie świece ?
Jaki odstęp elektrod ?
Sprawdź omomierzem rezystory drutowe pomiędzy cewką zapłonową a świecami (przy sprężynkach, pod gumowymi osłonami).

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze 1.6 124KM na LPG - wypadanie zapłonu

Post autor: wszim » 20 lut 2023, o 10:32

leszek1204 pisze:
19 lut 2023, o 18:39
Czyli zakładasz, że cewka raczej zdrowa? Inaczej problem byłby też na PB95 oraz widoczne załączanie się kontrolki check-engine? Tak przynajmniej miałem, gdy pierwsza cewka padała - check-engine robiło za choinkę i auto potrafiło zgasnąć w trakcie jazdy...
Niekoniecznie. Warunki mieszanki LPG są dla cewki trudniejsze, bardzo często na LPG lecą iskry przebicia na cewce a na NoPB cewka działa ok. Stąd stosuje się mniejsze szczeliny świec dla LPG.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3471
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 18
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze 1.6 124KM na LPG - wypadanie zapłonu

Post autor: Przemek » 20 lut 2023, o 20:25

Mam podobny problem tylko u mnie już wyrzuca kontrolę gazownik twierdzi że najprawdopodobniej wtryskiwacze siadają wymieniłem cewkę , świece , sondę więc już niewiele zostaje do wymiany....tak z ciekawości ile cię skroił za wymianę wtryskiwacza ?

LS_plus
Bywalec
Posty: 114
Rejestracja: 22 wrz 2016, o 12:41
Reputacja: 0
Imię: Staszek
Samochód: CRUZE LS+ 1.8 Pb
Silnik: 1.8 (2H0) benz. + LPG
LPG: BRC SEQUENT 24
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cruze 1.6 124KM na LPG - wypadanie zapłonu

Post autor: LS_plus » 21 lut 2023, o 11:27

Wrzesień 2022 Radom. Jeden wtryskiwacz gazowy z wymianą - 300 PLN (do tego płukanka BRC - 50, wymiana filtrów 100 PLN ) razem 450 PLN. Przy 4 będzie taniej za sztukę (sugerowali ok 1100 PLN za 4 sztuki ale pozostałe trzymały parametry więc zostały - chyba to była fałszywa oszczędność bo coś zaczyna gorzej pracować na gazie).
Wtryskiwacz pomarańczowy BRC (nowy typ, montowany na zapinkę nie nakrętkę).

Awatar użytkownika
tdon
Zasłużony dla forum
Posty: 2670
Rejestracja: 2 sty 2014, o 11:56
Reputacja: 55
Imię: Tomek
Samochód: Hyundai i20 BC3
Silnik: 1,2 16V 84KM
LPG: BRC SQ32 DualJet
Inny samochód: Był Aveo T300 LT+
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Re: Cruze 1.6 124KM na LPG - wypadanie zapłonu

Post autor: tdon » 23 lut 2023, o 11:05

Dobrze zrobiłeś.
Wtryskiwaczy BRC raczej nie wymienia się profilaktycznie przed przebiegiem 300 kkm.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3471
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 18
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cruze 1.6 124KM na LPG - wypadanie zapłonu

Post autor: Przemek » 24 lut 2023, o 10:08

No ja też mam BRC a zapłon wywala ( 150 tyś ) , więc raczej do 300 tys to mało prawdopodobne że któreś pociagnął .

leszek1204
Aktywny
Posty: 86
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Cruze 1.6 124KM na LPG - wypadanie zapłonu

Post autor: leszek1204 » 21 mar 2023, o 22:52

Chyba udało mi się znaleźć przyczynę, ale ostatecznie potwierdzę po jutrzejszej trasie, jak się silnik dobrze wygrzeje - zazwyczaj po trasie mam "falowanie" obrotów i lekkie wypadanie zapłonu, które objawia się nawet lekkim "przygasaniem" świateł ;) Co ciekawe, zapalonej kontrolki check-engine nie było i silnik nie gaśnie.

Ale do rzeczy...
U gazownika sprawdziłem wszystkie wtryski - profilaktycznie wymieniłem 2 z 4, bo ich parametry pracy lekko już odstawały od tej lepszej dwójki (na nowe, pomarańczowe BRC, jak w oryginale miałem). Gazownik sprawdził dokręcenie świec - częściowo były nierówno dokręcone, więc kolejno je poluzował i kluczem dynamometrycznym zrobił na 25Nm. Dodatkowo sprawdził cewkę i mówił, że prawdopodobne jest przebicie na jednej świecy, ale to mogła być wina jej poluzowania (widać było punktowe przypalenie ceramiki). Zresetował błędy wypadania zapłonu na kompie, posprawdzał i powiedział, że powinno być lepiej... I w sumie trochę lepiej było.

Ale co pomogło?
Zgodnie z radą gazownika, kupiłem po prostu nową cewkę (mam najechane 175 tys. i dotychczasowa cewka NGK służyła mi przez prawe 100 tys. km - działała, ale podejrzewałem, że to ona może odpowiadać za nierówną pracę silnika - nie zawsze, ale jedna).
Zdecydowałem się na taką samą, jaką Chevy montował oryginalnie w tym aucie, czyli cewkę Delphi - koszt 330 zł. Dodatkowo, jako że świece miały już 12 tys. oraz było podejrzenie, że jedna była już sfatygowana przebiciami, kupiłem 4 nowe sztuki i zamontowałem.

Wnioski:
- jeżeli macie taką możliwość, a wcześniejsze wymiany świec nie powodowały ustąpienia problemu, spróbujcie wymienić cewkę, jeżeli ma już przebieg powyżej 70-80 tys. km. Cewka co prawda chodzi, ale może już zawodzić czasem i zanim pojawi się check-engine, to jeszcze pewnie ze 20 tys. pojeździcie i spokojnie te 100 tys. km zrobicie. Ja jednak wolę komfort pracy silnika i uczucie, że mam dostępną moc bez niespodzianek, że np. jadąc pod górkę zacznie auto szarpać na wyższym biegu (4 lub 5), etc.

Jeżeli nie chciało Ci się czytać, to w skrócie - WYMIENIŁEM CEWKĘ NA NOWĄ (stara miała 85 tys. km) + 4 NOWE ŚWIECE i póki co, chyba jest dobrze. Jutro zrobię trasę, bo te 10 km po mieście, to trochę za mało.

Dodano po 3 minutach 40 sekundach:
PS. Kto powiedział, że na tym silniku 1.6 (z "nieutwardzoną głowicą") i instalacji gazowej nie da się przejechać 100 tys. km bez szlifowania/wymiany szklanek (zawory)? ;) W sumie da się... A gdzieś tu czytałem, że silnik w wersji nieutwardzonej zrobi do regeneracji szklanek max. 60 tys., a ten KL... 100 tys. :D Przeliczyłem, że po odjęciu wszystkich kosztów (przeglądy, tunap, częściej świece, olej, koszt instalacji) przy 100 tys. km na gazie jestem do przodu ok. 12.000 PLN. Szlifowanie szklanek pewnie za około 20-30 tys. km, ale widać że warto było, jeżeli stawiamy na oszczędności.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości