Check Engine po regulacji gazu

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5804
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 342
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: bubu1769 » 19 sie 2021, o 15:37

wszim pisze:
19 sie 2021, o 15:11
Fakt. Korekty.
Bartek to co podajesz nie wydaje mi się prawidłowe. Sonda 2 przy dobrej pracy katalizatora schodzi też w pobliże 0 , wcale się nie ustala na 0.5V i w górę. No ale mniejsza z tym, tu ewidentnie nie działa w ogóle.
Mówimy o pracy sondy na wolnych obrotach, podczas jazdy oczywiście że przebieg drugiej sondy będzie zależy od obciążenia silnika.

Chodziło o te wykresy na drugim filmie czyli "Napięcie sondy lambda nr 1 bank 1" i " Napięcie sondy lambda nr 2 bank 1".

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: wszim » 19 sie 2021, o 15:56

Napięcie sonda 1 i napięcie sonda 2. Tylko banki1 bo nie masz dwóch wydechów i dwóch banków sond.
Na kolektorze wydechowym sonda 1 a za katalizatorem na rurze sonda 2.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Dragen
Specjalista
Posty: 368
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: Dragen » 19 sie 2021, o 15:59

To przecież ostatnio wymieniłem tą sondę 2

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: wszim » 19 sie 2021, o 16:00

A może kabel nie kabluje? Wg mojej oceny tak jakby sygnał z sondy nie docierał do ECM. A może sonda nieprawidłowa?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Dragen
Specjalista
Posty: 368
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: Dragen » 19 sie 2021, o 16:03

Sondę kupiłem tą samą co polecił mi Regulus.
Jak sprawdzić te kable? Może lepiej oddać samochód do elektryka?

Dodano po 1 godzinie 59 minutach 35 sekundach:
Próbowałem zdiagnozować sondę. Nie wiem czy to w ogóle dobrze zrobiłem. Podłączyłem multimetr pod dwa białe przewody. Z tego co wiem to są to przewody od grzałki. Na pierwszej sondzie miałem taki parametr:



Na drugiej sondzie ok. 25



Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5804
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 342
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: bubu1769 » 19 sie 2021, o 18:19

Pomiar oporności grzałki w tym przypadku nic ci nie da, jeśli grzałka by była uszkodzoną to byś miał o tym konkretny błąd.
Jeśli jest taka możliwość to spróbuj podpiąć sondy na odwrót, pierwsza w złącze drugiej i odwrotnie, pozwoli to ocenić czy winna jest sama sonda czy też może instalacja w samochodzie.
Napięcie sondy szło by sprawdzić miernikiem ale musiała by być ona podpięta do instalacji samochodu i nie jestem pewien czy taki prosty miernik jak twój będzie wystarczająco wiarygodny.
https://www.autoexpert.pl/artykuly/sonda-lambda-cz-1

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: lukaslacetti » 19 sie 2021, o 18:33

Po filmikach z diagnostyki sondy to widze że dopiero co odpaliles silnik zapewne zimny a nawet jesli ciepły to druga sonda nie zaczyna wskazywac równo z pierwszą ona troszke wiecej czasu potrzebuje wartosci 0.45 pokazyje zawsze gdy jest zimna sama sonda, katalizator lub niesprawna sonda
u Ciebie po prawidlowej diagnostyce okaze się dlaczego stoi na 0.45v
Do rzeczy;

A skoro wymieniales ją i chcesz ją sprawdzić i aby wynik był prawidłowy nagraj na biegu jałowym jeszcze raz filmik ale silnik który juz jeździl długo min. 20min. poprostu sie zatrzymaj i nagraj wtedy powinna wskazywać wartosci powyżej 0.5-0.8V juz to ktos to pisał.
Takie diagnozowanie jak wy robicie i jeszcze jak czytam ze ci już odrazu doradzają wymiane to az sie nóż w kieszeni ...

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5804
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 342
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: bubu1769 » 19 sie 2021, o 18:39

Tak, obie sondy przez pierwsze sekundy po odpaleniu nie są brane pod uwagę przez ECM i ich napięcie się nie zmienia, dopiero po chwili gdy się nagrzeją i zaczynają pracować to widać zmiany.
Tak jak pisałem wcześniej druga sonda po uruchomieniu powinna przez jakiś czas naśladować pierwszą i dopiero po rozgrzaniu katalizatora ustabilizować swój przebieg.
Oczywiście wszystko to tyczy się pracy na wolnych obrotach.

Dragen
Specjalista
Posty: 368
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: Dragen » 19 sie 2021, o 19:29

Po przejechaniu 30 km ok. 25 min.


lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: lukaslacetti » 19 sie 2021, o 21:39

No to standardowo jak to w cruzie wywala blad bo sonda stoi caly czas lub zbyt dlugo ponizebwartosci 0.45v
zbyt ubogo ustawiony gaz jak dla mnie przynajmiej na jalowych obrotach
podczas jazdy sprawdz delikatne przyśpieszanie/stała jazda

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: wszim » 19 sie 2021, o 21:58

Te wykresy to na gazie?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Dragen
Specjalista
Posty: 368
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: Dragen » 19 sie 2021, o 22:01

Tak, na gazie. Z tego wykresu można wywnioskować, że jednak obie sondy działają?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: wszim » 19 sie 2021, o 22:51

Wyłącz gaz. To podstawa pierwszych kroków w diagnostyce. Przecież pisane to było po stokroć. Wyłącz, zresetuj ECM i dopiero ma sens oglądanie wykresów.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: lukaslacetti » 20 sie 2021, o 10:09

Gaz masz źle wyregulowany nie zachodzi reakcja w katalizatorze masz ubogo już to u soebie testowalem specjalnie wzbogacalem i zubożalem i obserwowalem sondy.
Ale dla pewności jak pisze wszim,
Najpierw zdiagnozuj sondy na PB to jest paliwo na którym musi pokazywać jaka jest prawda i w jakim stanie są wszystkie podzespoły
Ale w przypadku gdy dlugo jezdziles na takiej mieszance to samo kliknięcie na PB nie podniesie sondy odrazu musi troche dłuuuugo popracowac na samej benzynie lub jak masz kabel i odrazu miec jasno na białym to zresetuj adaptacje i wtedy na wygrzanym samochodzie na benzynie sprawdzasz

Dragen
Specjalista
Posty: 368
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: Dragen » 20 sie 2021, o 11:53

Kiedyś testowałem przez miesiąc jeżdżąc na benzynie i check nie świecił. Później oddałem gaz do regulacji i przez 5 dni był spokój. Później znów zaświecił się check.
Jak długo mam teraz jeździć na benzynie?

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: lukaslacetti » 20 sie 2021, o 12:47

Poprostu jezdzij sobie z podlaczonym tel. i czasem zerknij na sonde nr.2 jak wskoczy na wartosci wyzsze niz 0.5v to bedzie ok. (oczywiscie na pb )
a Lpg do regulacji
Załączniki
U mnie to wygląda tak na LPG  zresztą ba PB jest podobnie moze troszke  wyzej o pare setnych wskazuje ale to niewazne  delikatne operowanie pedalem gazu ma byc cos podobnego jak wyzej, <br />gaz puscisz ma lecoec na 0-0.10v <br />Pelny but powyżej 0.85v
U mnie to wygląda tak na LPG zresztą ba PB jest podobnie moze troszke wyzej o pare setnych wskazuje ale to niewazne delikatne operowanie pedalem gazu ma byc cos podobnego jak wyzej,
gaz puscisz ma lecoec na 0-0.10v
Pelny but powyżej 0.85v

Dragen
Specjalista
Posty: 368
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: Dragen » 20 sie 2021, o 13:24

Lukaslacetti na drugiej stronie tego tematu umieściłem zdjęcia z interfejsu. Które wykresy mam sobie ustawić żeby jak najlepiej sprawdzić?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5804
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 342
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: bubu1769 » 20 sie 2021, o 13:49

Masz podane przeze mnie i przez Wszim-a na samej górze tej strony.

Dragen
Specjalista
Posty: 368
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: Dragen » 20 sie 2021, o 14:08

Czy oprócz tych podanych przez was nie stosować innych? Prędkość, obrotomierz itp?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: wszim » 20 sie 2021, o 14:15

Stosować. Prędkość, obroty i najlepiej otwarcie przepustnicy.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Dragen
Specjalista
Posty: 368
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: Dragen » 20 sie 2021, o 14:58

Otwarcie przepustnicy to jest ten wykres?
Screenshot_20210820-145546~2.png

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: lukaslacetti » 20 sie 2021, o 15:04

I jak Będziesz jechał obierz jakiś schemat na jakiejś trasie wlącz nagrywanie i zacznij np.
*Najpierw utrzymuj stale tempo nie ważne jaka predkość,
*później od tej prędkosci docisnij pedal gazu aby troszke zwawiej przyspieszyć np o 40km/h
*wyhamuj silnikiem do jakiejs tam predkosci
*A na koniec od tej predosci daj gaz w podłoge nie wiem na 5sekund
avy zobaczyc co te sondy robią podczas pelnego obciążenia

Zrób takie dwa przejazdy pierwszy na PB a następnie na LPG

Co do zdjęcia tak pewnie to bedzie ten czujnik sprawdź możesz czy reaguje na dodanie gazu
Wszystkie czujniki ustaw w formie wykresów
Aby mozna bylo porównać wykresy a nie skaczące cyferki
Mi by wystarczyło podcisnienie w kolektorze ssącym i sondy nr1 i nr2
Ale możesz powrzucać tak jak koledzy wyzej chcieli czujniki

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: wszim » 20 sie 2021, o 15:21

Dragen pisze:
20 sie 2021, o 14:58
Otwarcie przepustnicy to jest ten wykres?
Tak, ale nie jest na zielono więc nie wiem czy jest dostęp. Powinien być. Ewentualnie poziom pedału gazu, bo jest w miarę zbieżne. Chodzi o to żeby wiedzieć kiedy jest silnik obciążony a kiedy hamuje silnikiem i mamy cut-off.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Dragen
Specjalista
Posty: 368
Rejestracja: 27 wrz 2016, o 22:17
Reputacja: 0
Imię: Eko
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
LPG: LPG ALEX BARACUDA
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: Dragen » 20 sie 2021, o 15:40

lukaslacetti czy to jest wykres podciśnienia w kolektorze ssącym?
Screenshot_20210820-153226~2.png
wszim jest coś takiego jak obciążenie silnika. To będzie właściwy wykres?
Screenshot_20210820-152805~2.png
Czy to jest poziom pedału gazu?
Screenshot_20210820-152909~2.png

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine po regulacji gazu

Post autor: lukaslacetti » 20 sie 2021, o 18:44

Nie dawaj za dużo tych czujników xD
Zle sie to później czyta 😉 Po obrotach i podcisnieniu juz bedziemy wiedziec w jakim stanie znajduje sie aktualnie silnik.
Tak Ciśnienie w kolektorze dolotowym to wrzuć, Obroty silnika Sonde nr1 oraz nr2 i to wszystko
Ale znając zycie bedzie wszystko ok z sondą nr.2 to wszystko rozwala LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości