
Otwarcie drzwi i oświetlenie
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
Wiem że są ( kolor chyba fioletowy ) ale w standardowych ,, zestawach '' się z nimi nie spotkałem, ale skoro 5 A wystarczy to jest ok
Dzięki za rady i cierpliwość heh

- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
Uważam że należy sprawdzić pobór energii ledow, dodać zapas i tak dobrać bezpiecznik bo bez tej informacji 3A, 5A czy 10A to wszystko gdybanie
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego ONEPLUS A3003 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
Gdyby chcieć pod BCM podłączyć grzałkę 2KW to bezpiecznik wstawimy 300A ?
Ktoś zna dopuszczalną obciążalność wyjścia BCM? Raczej nikt. Więc najbezpieczniejszym rozwiązaniem jest taki dobór bezpiecznika który zapewni odcięcie prądu przy jak najniższym przeciążeniu. LEDy szacuję, że mają około kilku Wat. Dajmy, że jest to 5W (Przemek kupił więc powinien jakieś dane podać) co daje pobór prądu około 0,4A.


- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
Ok podświetlenie nóg zamontowane , bezpiecznik 5W wstawiony wszystko hula jak talala
jestem mega zadowolony . Serdeczne dzięki za pomoc 


- Sebastian
- Moderator
- Posty: 4008
- Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
- Reputacja: 51
- Imię: Sebastian
- Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
Tak jak wszim powiedział - bezpiecznik dobieramy do wytrzymałości źródła i do obciążenia. Żeby teraz się nie okazało że to ECU jest "bezpiecznikiem"
Co do mniejszych wartości bezpieczników samochodowych, to są w handu, ale słabiej dostępne - http://allegro.pl/bezpiecznik-samochodo ... 43257.html
A na przyszłość, radzę zastosować oprawkę na bezpiecznik rurkowy - łatwiejszy dostęp do bezpieczników o mniejszej wartości prądu i większy ich typoszereg

Co do mniejszych wartości bezpieczników samochodowych, to są w handu, ale słabiej dostępne - http://allegro.pl/bezpiecznik-samochodo ... 43257.html
A na przyszłość, radzę zastosować oprawkę na bezpiecznik rurkowy - łatwiejszy dostęp do bezpieczników o mniejszej wartości prądu i większy ich typoszereg

Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Ringi chromowane na głośniki
Krzychu a powiedz jak montowałeś te wkładki podświetlane CRUZE ? podłączałeś pod oświetlenie przycisków otwierania i zamykania szyb ?wiem , ze w Twoim wątku był ten temat poruszany , ale nie mogę znaleść, chce coś wrzucić akwamarynowego w tunel środkowy i drzwi ( jakoś dla mnie tam za ciemno , ale nie mam pomysłu co
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Ringi chromowane na głośniki
niestety, dodatkowa instalacja jest wymagana.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Ringi chromowane na głośniki
czyli plan ..np z diodą w słupku wpiąć w zapalniczkę , a z diodą w drzwiach w zasilanie przycisków na nic się zda'' ?
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Ringi chromowane na głośniki
też miałem takie plany, ale po zdjęciu tapicerki poszły w las.
Zamiast godzinę, podłączenie trwało cały dzień.

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Ringi chromowane na głośniki
Ale dlaczego w Cruzie się nie da skoro w Astrze IV można tak zrobić ? nie rozumiem 

- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Ringi chromowane na głośniki
może po ingerencji w przełącznik.
Trzeba wiec zobaczyć na forach jak w Astra IV to jest pomyślane.
Trzeba wiec zobaczyć na forach jak w Astra IV to jest pomyślane.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Ringi chromowane na głośniki
Przemek nie smuć się
Nim na trwałe dogadam cie do "listy moich ulubieńców" prosto z dobrego serca rzucę ci zagwozdkę
Podświetlenie przycisków szyb w tylnych drzwiach działa? działa!
świeci się nocą? świeci!
Co sprawia że ścięci? Dioda Led!
Czym jest zasilana? Prądem?
Można regulować intensywność świecenia tego przycisku? Można
Kumasz co chciałem przekazać? Nie?
To może graficznie?


Nim na trwałe dogadam cie do "listy moich ulubieńców" prosto z dobrego serca rzucę ci zagwozdkę

Podświetlenie przycisków szyb w tylnych drzwiach działa? działa!

świeci się nocą? świeci!

Co sprawia że ścięci? Dioda Led!

Czym jest zasilana? Prądem?

Można regulować intensywność świecenia tego przycisku? Można

Kumasz co chciałem przekazać? Nie?
To może graficznie?


Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Ringi chromowane na głośniki
Dokładnie o coś takiego mi chodzi....To że prąd to wiem. to że są to ledy też wiem ( załatwiam je sobie u Etaca ) Dobra , dobra już nie zachowuj się jak mały dzieciak... tylko powiedz, jak to zrobiłeś ? w Astrze IV na rezystorze wchodzą w podświetlenie przycisków..., a tutaj jak to zrobić ?
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Ringi chromowane na głośniki
rafic 15 lis 2017, o 22:41 pisze:Wrzuci ktoś manual jak zrobić podświetlenie klamek i kieszeni w drzwiach, bo chyba na forum jeszcze nie ma? Etac? C77?
etac 15 lis 2017, o 22:45 pisze: drive2.ru, i wszystko jasne, ale trzeba szukac
[quote="rafic" 16 lis 2017, o 19:55"] Pewnie na wiosnę, bo teraz zima i zimno.[/quote]C77 16 lis 2017, o 17:15 pisze: rafic kiedy chcesz to robić?
To do wiosny pewnie zrobię jakiegoś manuala
i wrzucę na D2 więc stay tuned.
Póki co o podświetleniu klamek trochę było w wątku u etaca
http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... &start=900
http://forum.chevroletteampoland.com/vi ... &start=825
Inne przykłady na klamki w Cruze z D2
https://www.drive2.ru/l/7796489/
https://www.drive2.ru/l/8861826/
https://www.drive2.ru/l/10536474/
https://www.drive2.ru/l/10529785/
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
OK długi weekend rozpoczęty więc można w końcu trochę podziałać w aucie
w kwestii zrobienia multifunkcyjnego podświetlenia nóg po otwarciu drzwi "po fabrycznemu",
czyli aby wyglądało i działało jak fabryczne podsiwienie nóg vide Audi, Insignia, Volvo, Citroen etc.
oraz aby świeciło na zmniejszonej mocy również w nocy jako element ambientu jak fabrycznie w Captiva
(po otwarciu drzwi kierowcy - rozświetleniu deski rozdzielczej, przy postojowych i na "nocnych")
Pierwsza kwestia podłączenie - zależy od wyboru tego jak chcemy aby konkretnie działało
właściwe podświetlenie nóg na pełnej mocy przy otwarciu drzwi :
1. Wariant vide AUDI - zapala się tylko ta strona po której otwarte są drzwi,
czyli de facto 4 niezależne podświetlenia - l.przód, p.przód, l.tył, p.tył
2. Wariant vide Insignia, Volvo, C5 etc. - zapalają się wszystkie podświetlenia pod nogami
niezależnie od tego ile drzwi jest otwartych.
W zależności który wariant wybierzemy do zastosowania w naszym Cruzaku
będziemy korzystać z zupełnie innych pinów z X7 w BCM.
Pocieszające jest to że wszystkie potrzebne sygnały są już przy BCM na osobnych pinach i nie trzeba brać tych sygnałów aż z drzwi
(niektórzy kiedyś tak robili przy wariancie by AUDI).
Również dla zastosowania drugiej funkcji ambientowej potrzebny sygnał jest już przy BCM w X7 na pinie 9.
Masa pozostaje wspólna dla obu funkcji.
Druga kwestia umiejscowienie - fabryczne podświetlenie znajduje się najczęściej nad nogami
vide Volvo, C5, Captiva etc.
Rzadziej z boku nóg np. Insignia.
W Cruzaku nie ma możliwości zamontowania fabrycznych lampek podświetlenia nóg nad nogami,
więc wybór bocznego ich ulokowania jak w Insignia jest jedyną kopią fabrycznego rozwiązania jaką można w nim zastosować.
Trzecia kwestia - wybór konkretnych lapek i kolor podświetlenia nóg,
kwestia otwarta, wybór mniejszych i większych lampek stosowanych fabrycznie do podświetlenia nóg w różnych autach jest duży,
podobnież jak kolor podświetlenia - od żółtawych żarówek w Opel, Volvo, przez białe ledy w VW po aqua blue w Captiva.
Mój indywidualny wybór wymuszony niejako dodatkową funkcją ambientową i chęcią zamaskowania ich istnienia w dzień - lampki z BMW na ledach aqua blue.
Pierwszy dzień testów:
-Wybór kolorystycznego wariantu lampek BMW najbliższego odcieniowi cruzakowej tapicerki
aby najmniej rzucały się w oczy w dzień

- matowienie przeźroczystych szybek lampek - aby światło bardziej rozkładało się na całej szerokości szybki,
nie przechodząc przezeń punktowo i nie było ostre.


- organoleptyczny dobór intensywności światła dla funkcji ambientowej
ze szczególnym uwzględnieniem warunku uzyskania lekkiego, nieprzeszkadzającego nocą tylny pasażerom

Wstępny wynik dzisiejszego testu (do zweryfikowania i ew. poprawki po montażu w Cruzaku)
przód 22K, tył 47K - dla 8 diod 3528 aqua blue ograniczonych res 510 om na obwodzie,
czyli dla funkcji podświetlenia nóg - pełna intensywność świecenia - 8 x 3528 SMD aqua blue 510 Om,
daje wystarczającą ilość światła w odpowiednim fabrycznym kolorze (łuna) - poniżej 510 Om odcień przechodzi w coraz bielszy,
minimalne zabezpieczenie sprawdzone przy 13V, res 310 Om.
C.D.N.
w kwestii zrobienia multifunkcyjnego podświetlenia nóg po otwarciu drzwi "po fabrycznemu",
czyli aby wyglądało i działało jak fabryczne podsiwienie nóg vide Audi, Insignia, Volvo, Citroen etc.
oraz aby świeciło na zmniejszonej mocy również w nocy jako element ambientu jak fabrycznie w Captiva
(po otwarciu drzwi kierowcy - rozświetleniu deski rozdzielczej, przy postojowych i na "nocnych")
Pierwsza kwestia podłączenie - zależy od wyboru tego jak chcemy aby konkretnie działało
właściwe podświetlenie nóg na pełnej mocy przy otwarciu drzwi :
1. Wariant vide AUDI - zapala się tylko ta strona po której otwarte są drzwi,
czyli de facto 4 niezależne podświetlenia - l.przód, p.przód, l.tył, p.tył
2. Wariant vide Insignia, Volvo, C5 etc. - zapalają się wszystkie podświetlenia pod nogami
niezależnie od tego ile drzwi jest otwartych.
W zależności który wariant wybierzemy do zastosowania w naszym Cruzaku
będziemy korzystać z zupełnie innych pinów z X7 w BCM.
Pocieszające jest to że wszystkie potrzebne sygnały są już przy BCM na osobnych pinach i nie trzeba brać tych sygnałów aż z drzwi
(niektórzy kiedyś tak robili przy wariancie by AUDI).
Również dla zastosowania drugiej funkcji ambientowej potrzebny sygnał jest już przy BCM w X7 na pinie 9.
Masa pozostaje wspólna dla obu funkcji.
Druga kwestia umiejscowienie - fabryczne podświetlenie znajduje się najczęściej nad nogami
vide Volvo, C5, Captiva etc.
Rzadziej z boku nóg np. Insignia.
W Cruzaku nie ma możliwości zamontowania fabrycznych lampek podświetlenia nóg nad nogami,
więc wybór bocznego ich ulokowania jak w Insignia jest jedyną kopią fabrycznego rozwiązania jaką można w nim zastosować.
Trzecia kwestia - wybór konkretnych lapek i kolor podświetlenia nóg,
kwestia otwarta, wybór mniejszych i większych lampek stosowanych fabrycznie do podświetlenia nóg w różnych autach jest duży,
podobnież jak kolor podświetlenia - od żółtawych żarówek w Opel, Volvo, przez białe ledy w VW po aqua blue w Captiva.
Mój indywidualny wybór wymuszony niejako dodatkową funkcją ambientową i chęcią zamaskowania ich istnienia w dzień - lampki z BMW na ledach aqua blue.
Pierwszy dzień testów:
-Wybór kolorystycznego wariantu lampek BMW najbliższego odcieniowi cruzakowej tapicerki
aby najmniej rzucały się w oczy w dzień

- matowienie przeźroczystych szybek lampek - aby światło bardziej rozkładało się na całej szerokości szybki,
nie przechodząc przezeń punktowo i nie było ostre.


- organoleptyczny dobór intensywności światła dla funkcji ambientowej
ze szczególnym uwzględnieniem warunku uzyskania lekkiego, nieprzeszkadzającego nocą tylny pasażerom

Wstępny wynik dzisiejszego testu (do zweryfikowania i ew. poprawki po montażu w Cruzaku)
przód 22K, tył 47K - dla 8 diod 3528 aqua blue ograniczonych res 510 om na obwodzie,
czyli dla funkcji podświetlenia nóg - pełna intensywność świecenia - 8 x 3528 SMD aqua blue 510 Om,
daje wystarczającą ilość światła w odpowiednim fabrycznym kolorze (łuna) - poniżej 510 Om odcień przechodzi w coraz bielszy,
minimalne zabezpieczenie sprawdzone przy 13V, res 310 Om.
C.D.N.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- zzzz
- Wymiatacz
- Posty: 1655
- Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
- Reputacja: 41
- Imię: Zbyszek
- Samochód: Cruze HB LT+
- Silnik: 1.8
- LPG: BRC
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
dobra robota.
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
Dzięki
chociaż to dopiero początek
Trochę mnie zatrzymało w terenie.
Dziś dopiero dopadłem bezpieczniki mini w wersjach 2A, 3A - 1A brak,
więc dla 1A przeszedłem na topikowe - szybko-reakcyjne/ bezzwłoczne + do tego gniazda na przewody dla tego typu.
Bawię się z bezpiecznikami dla każdego obwodu,
a nawet pojedynczych jego nowo dodanych części (ograniczone zaufanie). Może to przesada w przezorności nad treścią
ale biorę zasilanie bezpośrednio z BCM - ryzyko ew. zwarć, robię instalację raz "na zawsze",
oraz żeby sobie pomóc przy ew. awariach ze znalezieniem problemu.
BTW. Mam pytanie do elektroników - gdzie wpiąć rezystor w obwodzie z diodą prostowniczą aby uzyskać przez to dodatkową minimalizację
wartości prądu wstecznego przechodzącego przez diodę (wiadomo że jakaś część wróci)?
Czyli zgodnie z kierunkiem przepływu albo:
BCM (12V) + RES + Dioda prost. + LED
albo
BCM (12V) + Dioda prost. + RES + LED
czy to nie ma w ogóle znaczenia i w tych samych warunkach wychodzi taka sama wartość prądu wstecznego?


Trochę mnie zatrzymało w terenie.
Dziś dopiero dopadłem bezpieczniki mini w wersjach 2A, 3A - 1A brak,
więc dla 1A przeszedłem na topikowe - szybko-reakcyjne/ bezzwłoczne + do tego gniazda na przewody dla tego typu.
Bawię się z bezpiecznikami dla każdego obwodu,
a nawet pojedynczych jego nowo dodanych części (ograniczone zaufanie). Może to przesada w przezorności nad treścią
ale biorę zasilanie bezpośrednio z BCM - ryzyko ew. zwarć, robię instalację raz "na zawsze",
oraz żeby sobie pomóc przy ew. awariach ze znalezieniem problemu.
BTW. Mam pytanie do elektroników - gdzie wpiąć rezystor w obwodzie z diodą prostowniczą aby uzyskać przez to dodatkową minimalizację
wartości prądu wstecznego przechodzącego przez diodę (wiadomo że jakaś część wróci)?
Czyli zgodnie z kierunkiem przepływu albo:
BCM (12V) + RES + Dioda prost. + LED
albo
BCM (12V) + Dioda prost. + RES + LED
czy to nie ma w ogóle znaczenia i w tych samych warunkach wychodzi taka sama wartość prądu wstecznego?
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
W szeregowym połączeniu nie ma znaczenia. A po co ta dioda prostownicza? Nie bardzo rozumiem potrzebę analizy prądu wstecznego w układzie zasilania lampki LEDowej?

- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
Nie chodzi o analizę ale rozdzielenie sygnałów.
Mam dwa obwody zasilania (sygnał otwartych drzwi i sygnał podświetlenia kokpitu)
a źródło światła jedno, zatem muszę zablokować przepływ prądu wstecznego żeby obwody działały autonomicznie.
Rzecz jasna czasem będzie dochodzić do ich dublowania np. nocą przy otwartych drzwiach i włączonym podśw. kokpitu,
wówczas zaświecą się na pełną moc (układ otwarcia drzwi nie ma rezystora),
natomiast po zamknięciu drzwi nadal będą się świecić bo kokpit włączony
ale już ograniczone rezystorami 22K (przód)i 47K (tył).
Gdybym nie użył diody nastąpiłby rozświetl oświetlenia na dachu ,
i odwrotnie, kokpit, przyciski etc. rozświetlałby się przy każdym otwarciu drzwi
(a nie tylko przy otwarciu drzwi kierowcy jak w każdym Cruze)
co z drugiej strony może nie byłoby wcale takie głupie.
Dodano po 18 minutach 38 sekundach:
Niestety - ew. pomysł z rozświetlaniem przycisków i kokpitu przy otwarciu dowolnych drzwi upadł.
BCM liczy każde nieparzyste otwarcie drzwi kierowcy i wtedy zapala podświetlenie kokpitu,
czyli zawsze z natury wypada przy wejściu kierowcy - przy wyjściu nie rozświetla.
Chyba że ktoś otworzył drzwi będąc w środku ale nie wysiadł
wtedy zgłupieje i rozświetli się na dowidzenia
czyli np. gdyby tak podłączyć, bez diody i puścić prąd z obwodu otwarcia którychkolwiek drzwi w kokpit
to zrobiłby się bałagan - otwieranie, zamykanie drzwi przez pasażerów też by było liczone jako otwarcie/zamknięcie drzwi kierowcy
więc rozświetlane podświetlenie działałoby na chybił trafił - w zależności jak dane otwarcie którychkolwiek drzwi interpretuje BCM (wejście/wyjście kierowcy)
Mam dwa obwody zasilania (sygnał otwartych drzwi i sygnał podświetlenia kokpitu)
a źródło światła jedno, zatem muszę zablokować przepływ prądu wstecznego żeby obwody działały autonomicznie.
Rzecz jasna czasem będzie dochodzić do ich dublowania np. nocą przy otwartych drzwiach i włączonym podśw. kokpitu,
wówczas zaświecą się na pełną moc (układ otwarcia drzwi nie ma rezystora),
natomiast po zamknięciu drzwi nadal będą się świecić bo kokpit włączony
ale już ograniczone rezystorami 22K (przód)i 47K (tył).
Gdybym nie użył diody nastąpiłby rozświetl oświetlenia na dachu ,
i odwrotnie, kokpit, przyciski etc. rozświetlałby się przy każdym otwarciu drzwi
(a nie tylko przy otwarciu drzwi kierowcy jak w każdym Cruze)
co z drugiej strony może nie byłoby wcale takie głupie.
Dodano po 18 minutach 38 sekundach:
Niestety - ew. pomysł z rozświetlaniem przycisków i kokpitu przy otwarciu dowolnych drzwi upadł.
BCM liczy każde nieparzyste otwarcie drzwi kierowcy i wtedy zapala podświetlenie kokpitu,
czyli zawsze z natury wypada przy wejściu kierowcy - przy wyjściu nie rozświetla.
Chyba że ktoś otworzył drzwi będąc w środku ale nie wysiadł


czyli np. gdyby tak podłączyć, bez diody i puścić prąd z obwodu otwarcia którychkolwiek drzwi w kokpit
to zrobiłby się bałagan - otwieranie, zamykanie drzwi przez pasażerów też by było liczone jako otwarcie/zamknięcie drzwi kierowcy
więc rozświetlane podświetlenie działałoby na chybił trafił - w zależności jak dane otwarcie którychkolwiek drzwi interpretuje BCM (wejście/wyjście kierowcy)
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
Narysuj schemat planu podłączenia, bo tak to jest dyskusja o kolorach i domysły.

- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
Ok coś wysmaruję
Póki co sprawdziłem praktycznie poza autem i po podłączeniu z udziałem diod, rezystorów i bezpieczników
wszystko świetnie działa
prąd wsteczny praktycznie zerowy (nie działa nawet na leda 3528 bez rezystora)
nic się nie grzeje - 2 x diody 5A, 2 x bezpieczniki 1A,
rezystory 1W 1x30K przód lewy+ prawy (zmiana z 22K) 1W 1x 47K tył l/p.
Lewy przód na ambientowym (postojowe, nocne)

Lewy przód o otwarciu drzwi

I jeszcze fotka dla Owadusa ukazująca wielkość potrzebnych do wycięcia otworów w plastiku (kartoniki).

Od lewej:
1. Podświetlenie nóg (BMW)
2. Podświetlenie pod drzwiami przy wyjściu (VW)
3. Podświetlenie klamek (Audi)

Póki co sprawdziłem praktycznie poza autem i po podłączeniu z udziałem diod, rezystorów i bezpieczników
wszystko świetnie działa

prąd wsteczny praktycznie zerowy (nie działa nawet na leda 3528 bez rezystora)
nic się nie grzeje - 2 x diody 5A, 2 x bezpieczniki 1A,
rezystory 1W 1x30K przód lewy+ prawy (zmiana z 22K) 1W 1x 47K tył l/p.
Lewy przód na ambientowym (postojowe, nocne)

Lewy przód o otwarciu drzwi

I jeszcze fotka dla Owadusa ukazująca wielkość potrzebnych do wycięcia otworów w plastiku (kartoniki).

Od lewej:
1. Podświetlenie nóg (BMW)
2. Podświetlenie pod drzwiami przy wyjściu (VW)
3. Podświetlenie klamek (Audi)
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- Owadus55
- Profesjonalista
- Posty: 712
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:52
- Reputacja: 1
- Imię: Dawid
- Samochód: Cruze HB 2014 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
Jak patrze Miłosz na to co wyprawiasz tutaj to aż mi się nogi uginają
Zajebioza
Zrobie lampki i od razu zabieram sie za te cuda


Zrobie lampki i od razu zabieram sie za te cuda

- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
Hehehe, no to się okazuje strzał w dziesiątkę
Przemysław, to Twoje?

Nawet fajne
Wiadomo aqua robi robotę
Mnie udało się wczoraj wyrwać trochę czasu i pójść dalej w las.
Spłodziłem przewodkę

Zrobiona w taki sposób aby odcinki z rezystorami można było szybko wyciągać
i wymienić rezystory gdyby światła na "ambiencie" było gdzieś za mało/za dużo.
Dla wygody dałem oznaczenia na złączkach z dedykacją miejsca zastosowania,
życie trzeba sobie ułatwiać
bez tego bym się pogubił
+ info. o używanych obecnie przez dany obwód wartościach oporników 47K/68K
jeśli ktoś chciałby kiedyś zwiększyć/zmniejszyć intensywność świecenia na ambiencie.
-Wycinanie tyłu
(najbliższy palnik gazowy - kuchnia sołacka
)

Tył wycięty:

Przechodzimy na żywy cruzakowy organizm
Walka z BCM!

Tył ustanowiony!
(nawet nikomu przez myśl nie przejdzie że to może nie być fabryczne rozwiązanie


Próbne podłączenie, testy instalacji i pracy oświetlenia.
-otwarcie drzwi




- ambient



Wszystko działa elegancko tak jak powinno
C.D.N.

Przemysław, to Twoje?


Nawet fajne


Mnie udało się wczoraj wyrwać trochę czasu i pójść dalej w las.
Spłodziłem przewodkę


Zrobiona w taki sposób aby odcinki z rezystorami można było szybko wyciągać
i wymienić rezystory gdyby światła na "ambiencie" było gdzieś za mało/za dużo.
Dla wygody dałem oznaczenia na złączkach z dedykacją miejsca zastosowania,
życie trzeba sobie ułatwiać


+ info. o używanych obecnie przez dany obwód wartościach oporników 47K/68K
jeśli ktoś chciałby kiedyś zwiększyć/zmniejszyć intensywność świecenia na ambiencie.
-Wycinanie tyłu
(najbliższy palnik gazowy - kuchnia sołacka


Tył wycięty:

Przechodzimy na żywy cruzakowy organizm

Walka z BCM!


Tył ustanowiony!
(nawet nikomu przez myśl nie przejdzie że to może nie być fabryczne rozwiązanie



Próbne podłączenie, testy instalacji i pracy oświetlenia.
-otwarcie drzwi




- ambient



Wszystko działa elegancko tak jak powinno

C.D.N.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
Tak dokładnie to moje
, ale jeszcze nie zamontowane
, Rusek zapewniał , że kolor ma być jak nasz oryginał , a czy będzie na żywo to się okaże
Wczoraj oglądałem podobne rozwiązanie jak Twoje oryginał w Volvo , nie powiem super to wygląda
, zwłaszcza do podświetlenie od spodu drzwi .




- Owadus55
- Profesjonalista
- Posty: 712
- Rejestracja: 22 wrz 2016, o 11:52
- Reputacja: 1
- Imię: Dawid
- Samochód: Cruze HB 2014 1.8
- Silnik:
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Otwarcie drzwi i oświetlenie
O faken, jak patrze na ten stos kabli, to przestaje w siebie wierzyć w ewentualnym podłączaniu tego 
A przyznać trzeba, że chyba jedna z najciekawszych modyfikacji
fajna robota


A przyznać trzeba, że chyba jedna z najciekawszych modyfikacji



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: mariusz52 i 1 gość