Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Napisał, że na benzynie znika. Kierunek co do naprawy wydaje się oczywisty.

-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 08:42
- Reputacja: 0
- Imię: Morget
- Samochód: Orlando 2012 1.8 B+G
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Diagnostyka Chevroleta czym?
Cześć.
Mam pytanie.
Sonda lambda nr 2 za katem na początku daje wskazania góra/dół z przedziału 0-0,8 a po jakichś 10 minutach zatrzymuje się i pokazuje stałą wartość w granicach (nie pamiętam dokładnie) 0,7-0,6 - ale jest to linia ciągła niezależnie od prędkości obrotowej silnika i obciążenia.
Pierwsza sonda zmienia w dalszym ciągu wartości.
Czy to oznacza że 2 jest uszkodzona?
Pozdr.
Ale to raczej nie wątek o sondzie lambda. Przenoszę do bardziej właściwego wątku.
Mam pytanie.
Sonda lambda nr 2 za katem na początku daje wskazania góra/dół z przedziału 0-0,8 a po jakichś 10 minutach zatrzymuje się i pokazuje stałą wartość w granicach (nie pamiętam dokładnie) 0,7-0,6 - ale jest to linia ciągła niezależnie od prędkości obrotowej silnika i obciążenia.
Pierwsza sonda zmienia w dalszym ciągu wartości.
Czy to oznacza że 2 jest uszkodzona?
Pozdr.

Ostatnio zmieniony 23 paź 2019, o 08:49 przez wszim, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: komentarz
Powód: komentarz
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Diagnostyka Chevroleta czym?
Niekoniecznie. A ECM wykazuje błędy?

-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 08:42
- Reputacja: 0
- Imię: Morget
- Samochód: Orlando 2012 1.8 B+G
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
P2096
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Podejrzenie największe na LPG. Wykasować błąd i jeździć przez jakiś czas tylko na benzynie. Jak błąd się nie pojawi to wina po stronie ustawień lub usterki w LPG. Jak się pojawi to raczej sonda 2 do wymiany.

-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 08:42
- Reputacja: 0
- Imię: Morget
- Samochód: Orlando 2012 1.8 B+G
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Na benzynie niestety błąd powraca.
Skłaniam się ku wymianie sondy.
Czy NTY będzie ok, czy raczej kupować coś innego? Koszt około 120 zł.
Potak ma coś takiego jak DASHI - zamiennik za 220 zł.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Skłaniam się ku wymianie sondy.
Czy NTY będzie ok, czy raczej kupować coś innego? Koszt około 120 zł.
Potak ma coś takiego jak DASHI - zamiennik za 220 zł.
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
- Profesjonalista
- Posty: 654
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 22
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Ja bym tam wymienił w ASO.Mnie około 400 PLN za wszystko skasowali. Jeżdzę juz dwa lata po wymianie, zrobiłem na wymienionej sondzie 35 tys km do tej pory. Ale nie wiem jaka jest zywotność zamienników dla porównania.
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2346
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Nie jeden założył zamiennika i potem miał "do nas" jakieś żale. Oryginał daje gwarancje jakości i długiego działania. Z zamiennikami, a szczególnie tymi najtańszymi jak np. NTY bywa różnie.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 08:42
- Reputacja: 0
- Imię: Morget
- Samochód: Orlando 2012 1.8 B+G
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
A czy jest ktoś w stanie polecić jakieś ASO w stolicy ?
Może ktoś ma jakieś doświadczenia lub może zniżka jakaś gdzieś w którymś jest?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Może ktoś ma jakieś doświadczenia lub może zniżka jakaś gdzieś w którymś jest?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
IMHO Bosch jest równie dobry, tylko kabelki trzeba zamienić.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5237
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 91
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Ile przejechałeś na tej benzynie kilometrów ?
Sterownik musi dostosować się do innych warunków pracy jakie występują podczas pracy na benzynie i może to trwać nawet powyżej 500 km.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Tyle aż to nie trwa. Do 100...200km i long termy powinny się już dostosować w szerokim zakresie obrotów, a przecież działa jeszcze stopień szybkiej korekty. Ale zapewne przejechanie kilku kilometrów jest zbyt wczesne do wniosków.

-
- Aktywny
- Posty: 63
- Rejestracja: 22 paź 2018, o 08:42
- Reputacja: 0
- Imię: Morget
- Samochód: Orlando 2012 1.8 B+G
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Myślę że z 400 km na benzynie zrobiłem.
Ale pytanie mnie nurtuje czy może tak być, że sonda 2 daje prostą linię na wykresie i to jest jej prawidłowe wskazanie ?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
Ale pytanie mnie nurtuje czy może tak być, że sonda 2 daje prostą linię na wykresie i to jest jej prawidłowe wskazanie ?
Wysłane z mojego Redmi 4 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Poczytaj moje posty związane z tym błędem.
Ogólnie wymieniałem najpierw sondę 2 gdyż miałem błąd jej grzałki.
Potem dostałem Twój błąd, ASO zdiagnozowało ospałą sondę 1 do wymiany.
Po wymianie sondy polecam odpiąć akumulator na noc. Można jeszcze zrobić stówkę na pb.
U mnie i tak potem błąd się pokazał.
Koniec końców problemów w zeszłym roku, to była regulacja gazu sondą szerokopasmową.
Gdybym jeszcze raz przez to przechodził, to nie wymieniał bym sondy nr 1 która oryginalna w ASO była b.droga, tylko pojechał do gazownika.
ps. Jeżeli chcesz kupować sondy, to 2kę kup w aso do 200zł. 1kę kup jak wyżej pisali po za aso Bosch.
ps2. Jeżeli s2 daje sinusoidę na nagrzanym silniku, to katalizator robi papa. Jeżeli daje ciągłą linię, i zmienia położenie np. przy kopnięciu w gaz, to działa. Jeżeli stoi w miejscu i nic jej nie rusza, np. zmiana obciążenia, prędkości dodawanie gazu, to wtedy padła.
Ogólnie wymieniałem najpierw sondę 2 gdyż miałem błąd jej grzałki.
Potem dostałem Twój błąd, ASO zdiagnozowało ospałą sondę 1 do wymiany.
Po wymianie sondy polecam odpiąć akumulator na noc. Można jeszcze zrobić stówkę na pb.
U mnie i tak potem błąd się pokazał.
Koniec końców problemów w zeszłym roku, to była regulacja gazu sondą szerokopasmową.
Gdybym jeszcze raz przez to przechodził, to nie wymieniał bym sondy nr 1 która oryginalna w ASO była b.droga, tylko pojechał do gazownika.
ps. Jeżeli chcesz kupować sondy, to 2kę kup w aso do 200zł. 1kę kup jak wyżej pisali po za aso Bosch.
ps2. Jeżeli s2 daje sinusoidę na nagrzanym silniku, to katalizator robi papa. Jeżeli daje ciągłą linię, i zmienia położenie np. przy kopnięciu w gaz, to działa. Jeżeli stoi w miejscu i nic jej nie rusza, np. zmiana obciążenia, prędkości dodawanie gazu, to wtedy padła.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Najczęściej w sondzie 2 wypala się grzałka bo jest intensywnie eksploatowana. System wykrywa praktycznie tylko przerwę czyli spalenie się grzałki. Nie wykrywa, że ledwo grzeje, a wtedy temperatura sondy jest nieprawidłowa do poprawnych wskazań.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Tak. Jeżeli nigdy nie była wymieniana to warto się zastanowić nad jej zmianą. Moja padła przy około 80kkm. Słyszałem o padnięciu i przy 60k. Cały czas piszę o S2. Sondę pierwszą podejrzewam, że nie musiałem wymieniać. Oczywiście, po za portfelem nic się nie stało.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
A co powiecie na utrzymywanie się napięcia w okolicy 0.7-0.8 V na drugiej sondzie w T255 1.4 2009 r.?
Podczas depniecia w gaz napięcie skacze do 1 V a przy hamowaniu silnikiem spada do zera więc sonda raczej pracuje.
Pierwsza sonda jest kombinowana przeze mnie i niby oscyluje ładnie ale przez to napięcie na drugiej sondzie podejrzewam że chyba przekłamuje o zbyt ubogiej mieszance, korekty długoterminowe też są dość mocno na plusie.
Podczas depniecia w gaz napięcie skacze do 1 V a przy hamowaniu silnikiem spada do zera więc sonda raczej pracuje.
Pierwsza sonda jest kombinowana przeze mnie i niby oscyluje ładnie ale przez to napięcie na drugiej sondzie podejrzewam że chyba przekłamuje o zbyt ubogiej mieszance, korekty długoterminowe też są dość mocno na plusie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Masz LPG? Masz Błędy?
Wydaje mi się, że sonda działa. Czy wskazania są na 100% prawidłowe, to czytaj co przed chwilą wszim pisał o grzałce s2. Ale przyjmijmy, że grzałka działa.
Moim zdaniem to 1V to już powyżej jak sonda powinna wskazywać.
Jeżeli s2 pokazuje powyżej o,5V około, to znaczy, że w spalinach jest dużo tlenu (uboga mieszanka). ECU to widzi i robi korekty. jak korekty wychodzą przez dłuższy czas powyżej 10 to wywala błąd.
Możesz mieć uszkodzoną grzałkę w s2 i pokazuje źle. Albo całą wadliwą s2.
Możesz mieć nieszczelny układ wydechowy i zasysa powietrze. Kolektor uszczelka jego, plecionka , łączenia..
Możesz mieć źle wyregulowaną instalkę LPG.
Możesz mieć problem z dolotem powietrza do silnika.
Możesz mieć problem z regulacją luzów zaworowych.
I nie wiem co "kombinowałeś" przy s1. S1 jest główną sondą która odpowiada za skład mieszanki. więc...
Ale s2 też potrafi namieszać w spalaniu. Przynajmniej tak jest w Cruze 1.8. To już nie tylko "diagnostyczna", jak mi próbowali u gazownika wmawiać.
ALE jak błędów nima to bym się zbytnio nie przejmował,
Wydaje mi się, że sonda działa. Czy wskazania są na 100% prawidłowe, to czytaj co przed chwilą wszim pisał o grzałce s2. Ale przyjmijmy, że grzałka działa.
Moim zdaniem to 1V to już powyżej jak sonda powinna wskazywać.
Jeżeli s2 pokazuje powyżej o,5V około, to znaczy, że w spalinach jest dużo tlenu (uboga mieszanka). ECU to widzi i robi korekty. jak korekty wychodzą przez dłuższy czas powyżej 10 to wywala błąd.
Możesz mieć uszkodzoną grzałkę w s2 i pokazuje źle. Albo całą wadliwą s2.
Możesz mieć nieszczelny układ wydechowy i zasysa powietrze. Kolektor uszczelka jego, plecionka , łączenia..
Możesz mieć źle wyregulowaną instalkę LPG.
Możesz mieć problem z dolotem powietrza do silnika.
Możesz mieć problem z regulacją luzów zaworowych.
I nie wiem co "kombinowałeś" przy s1. S1 jest główną sondą która odpowiada za skład mieszanki. więc...
Ale s2 też potrafi namieszać w spalaniu. Przynajmniej tak jest w Cruze 1.8. To już nie tylko "diagnostyczna", jak mi próbowali u gazownika wmawiać.
ALE jak błędów nima to bym się zbytnio nie przejmował,
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Z opisu niby ok. Dziwna ta wartość 1V. Bo sonda raczej do tej wartości nie dochodzi. Może problem masy? Ale piszesz że schodzi też do 0, więc niby ok.
Dodano po 2 minutach 34 sekundach:
Rysiek, powyżej 0.5V to niedobór tlenu czyli bogata mieszanka. Nadmiar tlenu to poniżej 0.5V.
Dodano po 1 minucie 47 sekundach:
W zasadzie lambda = 1, to poziom elektryczny sond cyrkonowych około 0.45 V.
Dodano po 2 minutach 34 sekundach:
Rysiek, powyżej 0.5V to niedobór tlenu czyli bogata mieszanka. Nadmiar tlenu to poniżej 0.5V.
Dodano po 1 minucie 47 sekundach:
W zasadzie lambda = 1, to poziom elektryczny sond cyrkonowych około 0.45 V.

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
LPG nie mam.
Luzów nie sprawdzałem ale nie wydaje mi się żeby było coś z nimi nie tak.
Wydech jest szczelny, w dolocie brakuje rezonatora przed filtrem powietrza bo poprzedni właściciel po stłuczce łatał po kosztach.
Pierwsza sondę wymieniałem bo poprzednia była walnięta, założyłem na próbę stara sondę od Vectry B i jakoś tak zostało
Po tej wymianie sondy błędów już nie było.
A czy czasem wyższe napięcie nie oznacza bogatszej mieszanki?
Z tym 1 V możliwe że trochę przesadziłem ale widac że przy mocnym przyspieszeniu napięcie wzrasta a przy hamowaniu silnikiem spada.
Na razie chyba będę musiał targnąć się na zakup pierwszej sondy i rezonatora do dolotu.
Ogólnie silnik pracuje ładnie ale spalanie 8,5-9 L/100 km mnie trochę wnerwia.
Luzów nie sprawdzałem ale nie wydaje mi się żeby było coś z nimi nie tak.
Wydech jest szczelny, w dolocie brakuje rezonatora przed filtrem powietrza bo poprzedni właściciel po stłuczce łatał po kosztach.
Pierwsza sondę wymieniałem bo poprzednia była walnięta, założyłem na próbę stara sondę od Vectry B i jakoś tak zostało

Po tej wymianie sondy błędów już nie było.
A czy czasem wyższe napięcie nie oznacza bogatszej mieszanki?
Z tym 1 V możliwe że trochę przesadziłem ale widac że przy mocnym przyspieszeniu napięcie wzrasta a przy hamowaniu silnikiem spada.
Na razie chyba będę musiał targnąć się na zakup pierwszej sondy i rezonatora do dolotu.
Ogólnie silnik pracuje ładnie ale spalanie 8,5-9 L/100 km mnie trochę wnerwia.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Sonda 2 ogólnie raczej ok. Może gdzieś nieszczelność?

- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
No ale przy nieszczelność powinno raczej pokazywać ubogo a mi się wydaje że to 0.7-0.8 V to jednak za bogata mieszanka za katalizatorem.
Jeśli by była nieszczelność przed pierwszą sonda to rzeczywiście mogło by pardziej podlewać ale wtedy druga sonda powinna pokazywać że jest ok czyli jakieś 0.5-0.6 V bo i do niej dobiegały by rozrzedzone spaliny.
Najbardziej podejrzewam właśnie tą kombinowana pierwsza sondę, niby oscyluje ładnie ale w koncu to stara używana sonda i to jeszcze od innego silnika.
Jeśli by była nieszczelność przed pierwszą sonda to rzeczywiście mogło by pardziej podlewać ale wtedy druga sonda powinna pokazywać że jest ok czyli jakieś 0.5-0.6 V bo i do niej dobiegały by rozrzedzone spaliny.
Najbardziej podejrzewam właśnie tą kombinowana pierwsza sondę, niby oscyluje ładnie ale w koncu to stara używana sonda i to jeszcze od innego silnika.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Takie wskazania na 2giej sondzie będą poprawne. Tak było u mnie . Na wolnych niskie, przy bucie wysokie. Znaczy że kat poprawnie niwelował tlen. Uważam, że błędne jest interpretowanie jej wskazań do składu mieszanki. Bardziej jednak poprawności kata.
Oczywiście pomyliłem z tymi napięciami sondy.
Oczywiście pomyliłem z tymi napięciami sondy.
Ostatnio zmieniony 23 paź 2019, o 23:17 przez pool80, łącznie zmieniany 1 raz.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6870
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Kontrolka Check (sonda lambda nr 2)
Tu są moje perypetie z wymianą tej pierwszej sondy:
viewtopic.php?f=43&t=126&p=138798#p138798
Po wymianie jakiś czas było dobrze, spalanie spadło, ale nie sprawdzałem jak się zachowują dalej sondy na wykresach, dopiero jak spalanie znowu mi podskoczyło to zacząłem monitorować co się dzieje.
viewtopic.php?f=43&t=126&p=138798#p138798
Po wymianie jakiś czas było dobrze, spalanie spadło, ale nie sprawdzałem jak się zachowują dalej sondy na wykresach, dopiero jak spalanie znowu mi podskoczyło to zacząłem monitorować co się dzieje.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość