Błąd P0335 P0336
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
Bezpośrednio na akumulatorze przed 12,6V
W trakcie rozruchu spada do 10,6V
Po rozruchu 11,8V
Po załączeniu ladowania po około 10 sekundach stabilizuje się na 14,8V
W trakcie rozruchu spada do 10,6V
Po rozruchu 11,8V
Po załączeniu ladowania po około 10 sekundach stabilizuje się na 14,8V
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
No to moje podejrzenie na aku odpada.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
Wczoraj poprawiałem styki na wtyczce z czujnika wału korbowego, czyściłem i dokręcałem masy połączenia itd.
Wyszło na to że P0335 zniknął, auto normalnie pracuje lecz pojawiły się błędy P0133 P0171 no i też wieczne P2096.
Jeszcze nie mam check na kokpicie ale sonda nr 1 zaczęła szaleć, stać na 0V i korekty wywala na +40%
LPG całkiem wyłączyłem ale nie robi różnicy.
Nie wiem czy to zbieg okoliczności, wina jazdy kilkunastu kilometrów na trybie awaryjnym po P0335 czy coś poruszałem w wiązkach.
Wyszło na to że P0335 zniknął, auto normalnie pracuje lecz pojawiły się błędy P0133 P0171 no i też wieczne P2096.
Jeszcze nie mam check na kokpicie ale sonda nr 1 zaczęła szaleć, stać na 0V i korekty wywala na +40%
LPG całkiem wyłączyłem ale nie robi różnicy.
Nie wiem czy to zbieg okoliczności, wina jazdy kilkunastu kilometrów na trybie awaryjnym po P0335 czy coś poruszałem w wiązkach.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
Podczas sprawdzania tego dziwnego działania sondy i korekt silnik mi kilka razy zgasł na postoju i za każdym razem był P0335.
Jak mierzyłem rezystancję czujnika wału korbowego to wynosiła ona 670-900ohm w zależności od temperatury silnika, nie wiem czy to ma jakiś związek ale w internecie wyczytałem że powinna mieć 550ohm.
Musi być coś nie tak z pierwszą sondą bo wraz ze wzrostem temperatury ma maksimum na coraz mniejszych wartościach, a sonda za katalizatorem idzie w coraz bardziej bogato.
Z takich ciekawostek to dopiero teraz po odizolowaniu przewodów zauważyłem że mam jednak oryginalną sondę lambda nr 1 z Opla bo któryś mechanik postanowił zamienić oryginalne przewody lambdy za wtyczką samochodu i tak z tym jeździłem od ponad 110 tysięcy kilometrów, na tej samej sondzie lambda
Z ciekawości robiłem pomiary żeby rozpoznać który przewód to faktycznie który i tak mi wyszło bo może się komuś przyda
Napięcia do masy na lambda nr 1 wg wtyczki (Opel):
1 4.4V (minus grzałki)
2 0.4V (rezystor pociągający do sygnału do ECM)
3 12.3V (plus grzałki)
4 0V (masa do sygnału)
Na wtyczce sondy za katalizatorem (Oryginalnie - Chevrolet):
1 4.4V (minus grzałki)
2 12.2V (plus grzałki)
3 0V (masa do sygnału)
4 0.4V (rezystor pociągający do sygnału do ECM)
Zamówiłem nowy czujnik wału korbowego i sondę lambda. Także za kilka dni aktualizacja o ile uda mi się sondę odkręcić.
PS.: może i coś w tych masach jednak poprawiłem bo przestało mi przygasać światło jak ruszam elektrycznymi szybami.
Jak mierzyłem rezystancję czujnika wału korbowego to wynosiła ona 670-900ohm w zależności od temperatury silnika, nie wiem czy to ma jakiś związek ale w internecie wyczytałem że powinna mieć 550ohm.
Musi być coś nie tak z pierwszą sondą bo wraz ze wzrostem temperatury ma maksimum na coraz mniejszych wartościach, a sonda za katalizatorem idzie w coraz bardziej bogato.
Z takich ciekawostek to dopiero teraz po odizolowaniu przewodów zauważyłem że mam jednak oryginalną sondę lambda nr 1 z Opla bo któryś mechanik postanowił zamienić oryginalne przewody lambdy za wtyczką samochodu i tak z tym jeździłem od ponad 110 tysięcy kilometrów, na tej samej sondzie lambda

Z ciekawości robiłem pomiary żeby rozpoznać który przewód to faktycznie który i tak mi wyszło bo może się komuś przyda
Napięcia do masy na lambda nr 1 wg wtyczki (Opel):
1 4.4V (minus grzałki)
2 0.4V (rezystor pociągający do sygnału do ECM)
3 12.3V (plus grzałki)
4 0V (masa do sygnału)
Na wtyczce sondy za katalizatorem (Oryginalnie - Chevrolet):
1 4.4V (minus grzałki)
2 12.2V (plus grzałki)
3 0V (masa do sygnału)
4 0.4V (rezystor pociągający do sygnału do ECM)
Zamówiłem nowy czujnik wału korbowego i sondę lambda. Także za kilka dni aktualizacja o ile uda mi się sondę odkręcić.
PS.: może i coś w tych masach jednak poprawiłem bo przestało mi przygasać światło jak ruszam elektrycznymi szybami.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
zgodnie z szkoleniami z jakimi się zapoznałem, kabli do sondy lambda nie powinno się lutować
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
No tak, stal z niklem się ciężko lutuje i temperatura silnika sama odlutowuje takie połączenia. W instrukcji serwisowej piszą jeszcze o zablokowaniu przepływu świeżego powietrza przez osłonę wysokotemperaturową przy lutowanych przewodach do lambdy.
Bardziej mnie to zastanawia teraz jak przywrócić złącze od silnika do lambdy do stanu pierwotnego - to co kilka lat temu jakiś mechanik musiał pozamieniać żeby dostosować przyłącz do lambdy z Opla.
Chciałem to zrobić na zaciskane połączenia ale jeden z przewodów z grzałki sondy jest zagrzany przy samej wtyczce.
Plus do tego dochodzi sprawa braku ekranu na przewodach sygnałowych czujnika który powinien być zapewniony na wiązce od ECU przewodem kompensacyjnym do (chyba aż) samej wtyczki czujnika, tak że tylko przewody z grzałki są zawinięte obok parciakiem.
Takie złączki Bosh 4 pin typu męskiego są tylko dostępne na AliExpress jak tak szukam
Bardziej mnie to zastanawia teraz jak przywrócić złącze od silnika do lambdy do stanu pierwotnego - to co kilka lat temu jakiś mechanik musiał pozamieniać żeby dostosować przyłącz do lambdy z Opla.
Chciałem to zrobić na zaciskane połączenia ale jeden z przewodów z grzałki sondy jest zagrzany przy samej wtyczce.
Plus do tego dochodzi sprawa braku ekranu na przewodach sygnałowych czujnika który powinien być zapewniony na wiązce od ECU przewodem kompensacyjnym do (chyba aż) samej wtyczki czujnika, tak że tylko przewody z grzałki są zawinięte obok parciakiem.
Takie złączki Bosh 4 pin typu męskiego są tylko dostępne na AliExpress jak tak szukam
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 lis 2024, o 21:18
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze I 2012
- Silnik: 1.8, 2HO, 141KM, ben+lpg
- LPG: TAK. BRC SQ24
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
Witam.
Mam problem ze swoim autkiem
Chevrolet Cruze 1.8 lpg 2012 j300 (2HO) 104kw/141km
Pojawia mi się błąd p0132 (zbyt wysokie napięcie sonda 1 bank1)...Autko chodzi normalnie dopóki osiągnie temperaturę +- około 100°.
Później gaśnie i nie odpali póki nie ostygnie i nie odłączę aku na dłużej.
Po zgaśnięciu pojawią się kolejny błąd p0335 lub p0336
(Wiem jest wiele postów i sugesti na forum przeczytałem wszystko uwaznie).
Pytanie moje czy błąd p0335 może pojawiać się w wyniku błędu p0132(sonda). Czy mają coś wspólnego oba błędy i ten od czujnika wału korbowego(p0336)wyświetla się przez sondę?. Czy poprostu zbieg okoliczności i obie rzeczy są do wymiany?.
Bo wiem że czujnik wału przestaję działać poprawnie gdy się nagrzeje...
Ostatnie rzeczy jakie były robione to wymiana czujników rozrzadu(nie zaworow) oraz wymiana aku ale to wszystko było miesiąc przed awaria.
Proszę o poradę i będę wdzięczny za pomoc bądź sugestie. Pozdrawiam
Dodano po 9 minutach 34 sekundach:
Zapomniałem dodać wydaje mi się że dosc ważna informacja błąd p0132 znika gdy pojawią się błąd p0335/p0336.
Mam problem ze swoim autkiem
Chevrolet Cruze 1.8 lpg 2012 j300 (2HO) 104kw/141km
Pojawia mi się błąd p0132 (zbyt wysokie napięcie sonda 1 bank1)...Autko chodzi normalnie dopóki osiągnie temperaturę +- około 100°.
Później gaśnie i nie odpali póki nie ostygnie i nie odłączę aku na dłużej.
Po zgaśnięciu pojawią się kolejny błąd p0335 lub p0336
(Wiem jest wiele postów i sugesti na forum przeczytałem wszystko uwaznie).
Pytanie moje czy błąd p0335 może pojawiać się w wyniku błędu p0132(sonda). Czy mają coś wspólnego oba błędy i ten od czujnika wału korbowego(p0336)wyświetla się przez sondę?. Czy poprostu zbieg okoliczności i obie rzeczy są do wymiany?.
Bo wiem że czujnik wału przestaję działać poprawnie gdy się nagrzeje...
Ostatnie rzeczy jakie były robione to wymiana czujników rozrzadu(nie zaworow) oraz wymiana aku ale to wszystko było miesiąc przed awaria.
Proszę o poradę i będę wdzięczny za pomoc bądź sugestie. Pozdrawiam
Dodano po 9 minutach 34 sekundach:
Zapomniałem dodać wydaje mi się że dosc ważna informacja błąd p0132 znika gdy pojawią się błąd p0335/p0336.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
Trzeba by przeprowadzić procedury diagnostyczne dla poszczególnych błędów
Te czujniki są na wspólnych szynach zasilania więc możliwe że jeden wadliwy zakłóca pracę pozostałych bądź jest jakiś problem ze złączem ECM bądź nim samym.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 lis 2024, o 21:18
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze I 2012
- Silnik: 1.8, 2HO, 141KM, ben+lpg
- LPG: TAK. BRC SQ24
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
Ważna sugestia jutro w dzień to sprawdzę i dam znać jakie wyniki. Dzisiaj posprawdzałem i oczysciłem dostępne w zasięgu aku i silnika kostki i masy( preparatem do elektryki).pojawił się błąd najpierw p0172 i później dodatkowo C0800. Auto dalej gaśnie jak sie nagrzeje ale nie wyświetliło dzisiaj błędu czujnika wału kornowego i wysokiego napięcia sondy...
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
- C0800 jest zawsze krótko po odłączeniu akumulatora,
- ten p0172 chyba też się pojawiał jak się zamontowało sondę z Opla do Chevroleta (inna kolejność pinów),
- była akcja serwisowa na przewód minusowy ten główny do akumulatora że zakucia końcówek miały wysoką rezystancję i powodowały problemy,
- warto też sprawdzić przyłącze plusowe na akumulatorze z głównymi bezpiecznikami czy coś nie ma luźne, w Oplach była to przyczyna nawet pożarów samochodów,
- mogę sie mylić ale p0336 sugeruje raczej fizyczne uszkodzenie tarczy kodera na wale
Dziwne że auto musi wystygnąć żeby odpalić. Kręci tak jak zawsze czy jak to wygląda?
Przy uszkodzonym czujniku wału długo odpala ale włącza się tryb awaryjny, ignoruje odczyty z niego i silnik pracuje jak traktor ale można jeździć.
- ten p0172 chyba też się pojawiał jak się zamontowało sondę z Opla do Chevroleta (inna kolejność pinów),
- była akcja serwisowa na przewód minusowy ten główny do akumulatora że zakucia końcówek miały wysoką rezystancję i powodowały problemy,
- warto też sprawdzić przyłącze plusowe na akumulatorze z głównymi bezpiecznikami czy coś nie ma luźne, w Oplach była to przyczyna nawet pożarów samochodów,
- mogę sie mylić ale p0336 sugeruje raczej fizyczne uszkodzenie tarczy kodera na wale
Dziwne że auto musi wystygnąć żeby odpalić. Kręci tak jak zawsze czy jak to wygląda?
Przy uszkodzonym czujniku wału długo odpala ale włącza się tryb awaryjny, ignoruje odczyty z niego i silnik pracuje jak traktor ale można jeździć.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 lis 2024, o 21:18
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze I 2012
- Silnik: 1.8, 2HO, 141KM, ben+lpg
- LPG: TAK. BRC SQ24
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
Mam ten samochód ponad 4 lata
( kupiony od brata, dbał o niego).
Zrobiłem ponad 100tys km...z sondami nie było nic robione
( może się mylę ale wydaje mi się że orginały numery są wybite na nich). Wyciągałem aku żeby się dostać do wybieraka skrzyni biegow(wymiana linki).Później podczas jazdy zgasł mi na drodze. Wyciągnęłam aku naładowałem skasowałem bledy(auto było zimne) podjechałem pod dom...Tutaj szukajac przyczyny i sprawdzając co się dzieje aku padło drugi raz.
(Doczytałem na forum o ładowaniu aku po za autem...
Czy u mnie też brac pod uwagę KALIBRACJE?
-2 razy aku ładowany w domu
-wymiana na nowy
Mogl coś komp ześfirować?
Wiec stwierdziłem że porą na wymianę...dalszy bieg wydarzeń pisałem wyżej.
Co do odpalania
-kręci normalnie na zimnym
-kręci normalnie nawet jak zgaśnięciu po zagrzaniu
-czasami się zdarzyć jak by złapał ale gaśnie ponownie
dlaczego tylko jak ostygnie?( objawy jak na czujnik wału korbowego po zagrzaniu)
ALE SKAD NAGLE RESZTA BLEDOW?
Czy uszkodzony czujnik wału może być powodem wariowania ECU?
Błędy które nigdy nie występowały nagle się pojawiają.
Biorę pod uwagę zbierznosc losowa i awarie kilku rzeczy.
Tylko że:
Powód zniknięcia błędu p0335 i p0132 wyklucza trochę tą opcję prawda?
Pojawienie się błędu p0172 C0800 i czasami pokaż się błąd U0140. Opisałem sytuację na chłopski rozum ale chciałem żeby zostało to zrozumiane jak ja to widzę..
Napięcie aku jak kolega prosił sprawdzę i podam wyniki dopiero jutro(kompletny brak czasu).
Dziękuję wszystkim za sugestie i pomoc może jeszcze to co napisałem coś pomoże.
Pozdrawiam
( kupiony od brata, dbał o niego).
Zrobiłem ponad 100tys km...z sondami nie było nic robione
( może się mylę ale wydaje mi się że orginały numery są wybite na nich). Wyciągałem aku żeby się dostać do wybieraka skrzyni biegow(wymiana linki).Później podczas jazdy zgasł mi na drodze. Wyciągnęłam aku naładowałem skasowałem bledy(auto było zimne) podjechałem pod dom...Tutaj szukajac przyczyny i sprawdzając co się dzieje aku padło drugi raz.
(Doczytałem na forum o ładowaniu aku po za autem...
Czy u mnie też brac pod uwagę KALIBRACJE?
-2 razy aku ładowany w domu
-wymiana na nowy
Mogl coś komp ześfirować?
Wiec stwierdziłem że porą na wymianę...dalszy bieg wydarzeń pisałem wyżej.
Co do odpalania
-kręci normalnie na zimnym
-kręci normalnie nawet jak zgaśnięciu po zagrzaniu
-czasami się zdarzyć jak by złapał ale gaśnie ponownie
dlaczego tylko jak ostygnie?( objawy jak na czujnik wału korbowego po zagrzaniu)
ALE SKAD NAGLE RESZTA BLEDOW?
Czy uszkodzony czujnik wału może być powodem wariowania ECU?
Błędy które nigdy nie występowały nagle się pojawiają.
Biorę pod uwagę zbierznosc losowa i awarie kilku rzeczy.
Tylko że:
Powód zniknięcia błędu p0335 i p0132 wyklucza trochę tą opcję prawda?
Pojawienie się błędu p0172 C0800 i czasami pokaż się błąd U0140. Opisałem sytuację na chłopski rozum ale chciałem żeby zostało to zrozumiane jak ja to widzę..
Napięcie aku jak kolega prosił sprawdzę i podam wyniki dopiero jutro(kompletny brak czasu).
Dziękuję wszystkim za sugestie i pomoc może jeszcze to co napisałem coś pomoże.
Pozdrawiam
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 lis 2024, o 21:18
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze I 2012
- Silnik: 1.8, 2HO, 141KM, ben+lpg
- LPG: TAK. BRC SQ24
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
Mam zakręcony całkiem(zawór na butli). Jeżdżę tylko na benzynie. Powód krótkie dystanse praca,dom sklep wszystko w zasięgu 1,5km.
Oczywiście nie działa to tak jeżdżę na zimnym silniku przyklad
-papierosek przy aucie zanim wystartuje i tak samo parkując lub chwilę czekam
Dodano po 6 minutach 34 sekundach:
Czy sugerujesz opcje że coś swiruje i przełącza samo na gaz po zagrzaniu?(a jest zakręcony i gasnie). Nie brałem tego pod uwagę wsumie, ale na gaz przełączy sie dużo szybciej już przy dobijaniu do 100°
Do tej temperatury nic się nie dzieje.
Jedynie co zauważyłem jak auto zgaśnie według "obd"
- kont wyprzedzenia zapłonu zmienia się aż na 33°
-normalnie waha się od 3-5°
Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
Przełącznik jest w pozycji benzyny (kolor czerwony)nie zmienia się nigdy sam na gaz(zolty)
Oczywiście nie działa to tak jeżdżę na zimnym silniku przyklad
-papierosek przy aucie zanim wystartuje i tak samo parkując lub chwilę czekam
Dodano po 6 minutach 34 sekundach:
Czy sugerujesz opcje że coś swiruje i przełącza samo na gaz po zagrzaniu?(a jest zakręcony i gasnie). Nie brałem tego pod uwagę wsumie, ale na gaz przełączy sie dużo szybciej już przy dobijaniu do 100°
Do tej temperatury nic się nie dzieje.
Jedynie co zauważyłem jak auto zgaśnie według "obd"
- kont wyprzedzenia zapłonu zmienia się aż na 33°
-normalnie waha się od 3-5°
Dodano po 1 minucie 54 sekundach:
Przełącznik jest w pozycji benzyny (kolor czerwony)nie zmienia się nigdy sam na gaz(zolty)
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
to jak nie ma błędów w podpieciu sterownika, to wpływ LPG bym wykluczył.
Skąd jesteś? Bo tajemniczo wpisałeś Polska.
Skąd jesteś? Bo tajemniczo wpisałeś Polska.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
Ten kąt wyprzedzania zapłonu po zgaszeniu silnika zawsze jest w okolicy 30-34, przynajmniej u mnie, kiedyś myślałem że to świadczy o zużyciu kół zmiennych faz rozrządu ale inne auta też tak to miały. Podobnie korekty długoterminowe +10 do +20 a po włączeniu silnika się to zeruje.
Z OBD sprawdź "Monitorowanie ECU" tam są dokładniejsze dane z pracy rozrządu - procenty z regulacji KZFR i ilość wypadanych zapłonów na cylindrach. Może coś wychodzi poza zakres, u mnie świeciło się na czerwono z miesiąc przed pojawieniem się błędu w ECU.
Z takich luźnych pomysłów to może reduktor LPG się rozszczelnił i leje płynem chłodniczym do rurki podciśnienia z kolektora. Te okolice 100 stopni to właśnie moment jak w układzie chłodzenia robi się duże ciśnienie.
Z OBD sprawdź "Monitorowanie ECU" tam są dokładniejsze dane z pracy rozrządu - procenty z regulacji KZFR i ilość wypadanych zapłonów na cylindrach. Może coś wychodzi poza zakres, u mnie świeciło się na czerwono z miesiąc przed pojawieniem się błędu w ECU.
Z takich luźnych pomysłów to może reduktor LPG się rozszczelnił i leje płynem chłodniczym do rurki podciśnienia z kolektora. Te okolice 100 stopni to właśnie moment jak w układzie chłodzenia robi się duże ciśnienie.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 lis 2024, o 21:18
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze I 2012
- Silnik: 1.8, 2HO, 141KM, ben+lpg
- LPG: TAK. BRC SQ24
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
Wpisałem Polska ponieważ prauje(i obecnie przebywam) w DE
(Uwierzcie mi przebitka na częściach jest kórews..)
(I nie Januszeje tutaj żeby ktoś sobie nie pomyślał...pracuje a moja 2 kochane kobitki są w PL(żona,córcia).
Ogólnie pochodze z Zielonej Góry.
A więc tak napięcie aku przed odpaleniem
-12,3
Po odpaleniuum
-14,85 do 15,01
Murdertul
Sugestie brał bym pod uwagę gdy nie całkowite odcięcie gazu(zakrecony zawór przy butli). Jak pisałem wyżej nie jeżdżę ma gazie i wszystko w tej kwestii bym skreślił. Wypadanie zapłonu sprawdzone na 4 cylindrach pokazuje
0.
KFZR...hmm...
,-silnik nie klekotał(jak diesel)
-słychać i czuć(jeśli mozna to tak ujac
), że załącza się zmienną faza rozrządu)
ALE
-pierwsza rzeczą jaką wymieniłem były czujniki faz rorządu
(Nie zawory)
-Czyżby nowy padł tak szybko?
-2Może wada fabryczna?
Mam gdzieś stare czujniki co wymieniłem tak bez powodu
(Aukcja wpada mi w oko albo co nie wiem
)
Ale jak to Polak gdzieś leżą.
Ale się wkór...jeżeli jak zwykły laik stwierdziłem że jak nowe to dobre.
Dam znać jutro jak podmienię.
Dzięki wielkie za pomoc.
Naprawdę każda sugestia łączy głowie nowe opcji.
Szacun dla Admin za utrzymywanie forum
.
(Uwierzcie mi przebitka na częściach jest kórews..)
(I nie Januszeje tutaj żeby ktoś sobie nie pomyślał...pracuje a moja 2 kochane kobitki są w PL(żona,córcia).
Ogólnie pochodze z Zielonej Góry.
A więc tak napięcie aku przed odpaleniem
-12,3
Po odpaleniuum
-14,85 do 15,01
Murdertul
Sugestie brał bym pod uwagę gdy nie całkowite odcięcie gazu(zakrecony zawór przy butli). Jak pisałem wyżej nie jeżdżę ma gazie i wszystko w tej kwestii bym skreślił. Wypadanie zapłonu sprawdzone na 4 cylindrach pokazuje
0.
KFZR...hmm...
,-silnik nie klekotał(jak diesel)
-słychać i czuć(jeśli mozna to tak ujac
ALE
-pierwsza rzeczą jaką wymieniłem były czujniki faz rorządu
(Nie zawory)
-Czyżby nowy padł tak szybko?
-2Może wada fabryczna?
Mam gdzieś stare czujniki co wymieniłem tak bez powodu
(Aukcja wpada mi w oko albo co nie wiem
Ale jak to Polak gdzieś leżą.
Ale się wkór...jeżeli jak zwykły laik stwierdziłem że jak nowe to dobre.
Dam znać jutro jak podmienię.
Dzięki wielkie za pomoc.
Naprawdę każda sugestia łączy głowie nowe opcji.
Szacun dla Admin za utrzymywanie forum
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
czyli prawidłowe.
Niestety w tamtych okolicach nie znam dobrych specjalistów
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 6 paź 2022, o 10:19
- Reputacja: 7
- Imię: Sebastian
- Samochód: Camaro mk6
- Silnik: 3.6
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Lubin
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
takie wróżenie ze szronu na kuli... akcje może nawet wywalić niedokręcona klema od akku... naprawdę
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 22 lis 2024, o 21:18
- Reputacja: 0
- Imię: Tomek
- Samochód: Cruze I 2012
- Silnik: 1.8, 2HO, 141KM, ben+lpg
- LPG: TAK. BRC SQ24
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
Witam.
Problem prawdopodobnie rozwiązany.
Po przejzeniu wiązki przewodów stanęłam na kostakch od czujnika położenia walka rozrządu
(Czujniki nowe założone).
Auto gaśnie gdy ruszam kostką (brak błędu obd)
Po kilku krotnym poruszaniu auto znowu odpala więc raczej przyczyną rozwiązana.
Choć nie wykluczam jeszcze czujnika walka rozrządu.
Moja prośba tylko o jakieś numery kostek które wpina się do czujników( Nie kolejny ich zlokalizowac)... org. albo zamiennik nie chce dać plamy jakiejs i być pewny że kupiłem odpowoednie...
Z góry dzięki za pomoc
Problem prawdopodobnie rozwiązany.
Po przejzeniu wiązki przewodów stanęłam na kostakch od czujnika położenia walka rozrządu
(Czujniki nowe założone).
Auto gaśnie gdy ruszam kostką (brak błędu obd)
Po kilku krotnym poruszaniu auto znowu odpala więc raczej przyczyną rozwiązana.
Choć nie wykluczam jeszcze czujnika walka rozrządu.
Moja prośba tylko o jakieś numery kostek które wpina się do czujników( Nie kolejny ich zlokalizowac)... org. albo zamiennik nie chce dać plamy jakiejs i być pewny że kupiłem odpowoednie...
Z góry dzięki za pomoc
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Błąd P0335 P0336
Wydech 805-121-523
dolot 805-121-521
dolot 805-121-521
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości