
P0200 na PB i na LPG
-
- Aktywny
- Posty: 75
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Auto u gazownika. Z króćca od gazu wylatuje płyn chłodniczy. Diagnoza do wymiany reduktor
przy okazji wymiana filtrów i regulacja. Aż sam jestem ciekaw...

-
- Aktywny
- Posty: 75
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Co ciekawe trzeba było wymienić reduktor. W starym tak jak pisałem wcześniej leciał płyn chłodniczy przez króciec od gazu. Po wymianie parownika plynu nie ubywa i ogrzewanie też działa jak powinno. Jazda testowa też na plus. Podjeżdżę to wszystko wyjdzie co i jak.
-
- Aktywny
- Posty: 75
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Ogólnie wymiana reduktora na duży plus. Auto juz nie ma zadyszki ładnie wchodzi na obroty i wgl. Jednak dzisiaj jadąc z pracy znow samochodzik z kluczykiem. Najpierw miałem błąd P0400 później błąd P0200 i C0115.
nie mam już sam pojecia o co chodzi. Ogólnie ciężko je zdiagnozować bo torque ie widzi błędów. Mam jeszcze car doctor i on czasem widzi po chwili już łędy znikają. Zgasiłem, odpaliłem i błąd znikł. Dalsza jazda bez problemów. Nie mam pojęcia gdzie szukać już.

- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
-
- Aktywny
- Posty: 75
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Jestem umówiony na początek przyszłego tygodnia do mechanika na sprawdzenie luzów.
Dzisiaj znów samochodzik z kluczykiem. Przy wyprzedzaniu wyskakuje nie ważne czy na benzynie czy gazie. Albo po przekroczeniu 3500 obrotów po kilku takich wyprzedzeniach lub na 5tce jak auto złapało zadyszkę bez redukcji.
Uważasz że ustawienie luzów może pomóc?
Dzisiaj znów samochodzik z kluczykiem. Przy wyprzedzaniu wyskakuje nie ważne czy na benzynie czy gazie. Albo po przekroczeniu 3500 obrotów po kilku takich wyprzedzeniach lub na 5tce jak auto złapało zadyszkę bez redukcji.
Uważasz że ustawienie luzów może pomóc?
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Przecież błędy wskazują jednoznacznie gdzie szukać usterki, czemu szukacie wszystkiego innego, a nie zajmujecie się przyczyną błędu?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Nie wiem ale wróżka nie jestem. Trzeba po kolei sprawdzać i eliminować wszystkie wady. Masz silnik z miekką głowicą na gazie 60tys więc duża szansa, że luzy poleciały i jak za chwilę tego nie zrobisz to będziesz miał całą głowicę do remontu.
Co to za instalacja LPG? Ma podłączenie do OBD2? Czy jeżdżąc tylko na benzynie też błędy wyskakują?
Co to za instalacja LPG? Ma podłączenie do OBD2? Czy jeżdżąc tylko na benzynie też błędy wyskakują?

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
błędy nie wyskakują bez przyczyny innej niż wskazane w kodzie błędu.
Trzeba zerknąc na instalacje elektryczna wtrysków i dlaczego błąd jest od pompy paliwa
Trzeba zerknąc na instalacje elektryczna wtrysków i dlaczego błąd jest od pompy paliwa
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Krzysztof, kolega niestety nie pisze, jakie ma obecnie zarejestrowane błędy, więc domyślamy się co jeszcze można zrobić. W kółko powtarza, co kiedyś (przed wymianą reduktora) mu wyskakiwało i to też bez pewności, czy to było 115 czy 155...
Więc raczej Wojtek z objawów diagnozuje. Może ta instalacja ma dotrysk i dlatego przy dociążeniu pojawiają się błędy? Nawet nie wiemy, jaka to instalacja.
Więc raczej Wojtek z objawów diagnozuje. Może ta instalacja ma dotrysk i dlatego przy dociążeniu pojawiają się błędy? Nawet nie wiemy, jaka to instalacja.
-
- Aktywny
- Posty: 75
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Inastalacja sekwencja 4 generacji. Sterownik King wtryski barracuda nowy reduktor zavili.
Błędy wyskakują tak jak pisałem zarówno jeżdżąc na benzynie jak i na gazie. Zawsze jak silnik obciążony.
Po wymianie reduktora był przez chwilę spokój. Auto już nie dławi sie tak jak wcześniej przekraczając 3000 obrotów. Zbiera się ładnie ale coś tam czuć powyżej 3500 jakby jednak coś go bolało. Mimo to podczas jazdy dalej wyskakuje samochodzik z kluczykiem. Elm pokazuje mi P0200 i C0115. Czyli te same błędy co przed wymianą reduktora.
Błędy wyskakują tak jak pisałem zarówno jeżdżąc na benzynie jak i na gazie. Zawsze jak silnik obciążony.
Po wymianie reduktora był przez chwilę spokój. Auto już nie dławi sie tak jak wcześniej przekraczając 3000 obrotów. Zbiera się ładnie ale coś tam czuć powyżej 3500 jakby jednak coś go bolało. Mimo to podczas jazdy dalej wyskakuje samochodzik z kluczykiem. Elm pokazuje mi P0200 i C0115. Czyli te same błędy co przed wymianą reduktora.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
No to zajmij się teraz elektryka w aucie, bo ewidentnie tam jest przyczyna, a cała reszta jest tylko przy okazji.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Z pewnością ta usterka nie jest powodowana przez LPG. Nie wiem, co oznacza błąd P0200
Ktoś tu wspomniał o pompce paliwa, jeśli tak, to w niej należy upatrywać przyczyny albo w układzie paliwa. Bo przy błędzie P0200 w parze pokazuje się C0115, który nie koniecznie może świadczyć o wadliwym działaniu KZFR, bo przy uszkodzonej cewce zapłonowej też pokazuje się błąd trakcji. Ale nie wykluczam, że w tej sytuacji może być inaczej 


Ostatnio zmieniony 31 sty 2017, o 11:42 przez barus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
To tak jak pisze etac - do elektryka, niech sprawdzi zasilanie wtryskiwaczy i pompę paliwa. Procedury są opisane w necie, ale poszukałbym takiego elektryka, który sam wie co trzeba zrobić.lobito pisze: Elm pokazuje mi P0200 i C0115.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Tak sobie myślę, że gdyby czujnik ciśnienia paliwa PB wadliwie funkcjonował, lub ciśnienie paliwa było by zbyt niskie, tak na pograniczu zadziałania czujnika, to błąd będzie się pokazywał zarówno przy jeździe na PB jak i LPG 
Rozumiem, że teraz auto na LPG nie dostaje zadyszki?

Rozumiem, że teraz auto na LPG nie dostaje zadyszki?
-
- Aktywny
- Posty: 75
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Auto zachowuje się tak samo na benzynie i na gazie nie ma różnicy jakie paliwo podaje.
Wkręca się dobrze na obroty. Parownik powodował coś dziwnego (uszkodzony był króciec przez który dostaje się gaz, a uciekał tamtędy płyn chłodniczy) i auto dostawało ewidentnej zadyszki przy 3000obrotów za każdym razem.
Teraz tego nie czuję jak bym się miał uprzeć mocno to czasem powyżej 3500 coś tam delikatnie czuć i wtedy wyskakuje błąd/błędy ale to delikatnie nie jak przed wymianą reduktora. Wcześniej było to ewidentne.
Wkręca się dobrze na obroty. Parownik powodował coś dziwnego (uszkodzony był króciec przez który dostaje się gaz, a uciekał tamtędy płyn chłodniczy) i auto dostawało ewidentnej zadyszki przy 3000obrotów za każdym razem.
Teraz tego nie czuję jak bym się miał uprzeć mocno to czasem powyżej 3500 coś tam delikatnie czuć i wtedy wyskakuje błąd/błędy ale to delikatnie nie jak przed wymianą reduktora. Wcześniej było to ewidentne.
-
- Aktywny
- Posty: 75
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Mały update. Dzisiaj wracając z pracy pokazał się błąd i do tego opadła całkiem wskazówka od poziomu benzyny. Panowie wymienić pompę? Jak do niej się dostać?
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Łukasz, nic nie wymieniaj w ciemno, oddaj auto do elektryka z powodu P0200, ten drugi błąd to prawdopodobnie normalny efekt założenia LPG do samochodu nie przygotowanego do instalacji LPG.
Opadanie wskazówki poziomu paliwa jest opisane na forum.
Opadanie wskazówki poziomu paliwa jest opisane na forum.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Aktywny
- Posty: 75
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Ale wskazówka nie opadała zgodnie z zużyciem paliwa jakbym jechał na benie. Wskazówka momentalnie jak wyskoczył błąd pokazała ze nie benzyny wcale 

- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Łukasz,
w naszych autach system wskazań paliwa działa znacznie inaczej niż w przeszłości. Moduł pompy paliwa wraz z pływakiem podaje informacje o stanie paliwa w zbiorniku do szyny CAN, to przekazuje je do sterownika silnika i na wskaźnik paliwa. Jednak jak system rozpozna ze pojazd się porusza, a informacje z modułu pompy nie wskazują na spadek poziomu paliwa to wywala błąd i nakazuje wskaźnikowi na wskazanie zero, bo uznaje to za błąd systemu. W jednym aucie jest codziennie, w drugim co jakiś czas, a w niektórych nigdy. Sam producent nie wie dlaczego tak się dzieje. Jest kilka akcji jak moduły dodatkowe do pompy, dodatkowe programowanie licznika na opcje dla LPG. Działa to rożnie. Dla mnie najlepszym sposobem jest metoda od barus'a
viewtopic.php?f=139&t=2552&view=unread#unread
Działa identycznie jak w Astra IV z fabrycznym LPG.
Dlatego zostaw ten błąd w spokoju, przyzwyczai się do tego, albo zastosuj jeden z pomysłów. Nie wymieniaj pompy, bo to koszt niemały, a zajmij się przyczynami błędu P0200.
w naszych autach system wskazań paliwa działa znacznie inaczej niż w przeszłości. Moduł pompy paliwa wraz z pływakiem podaje informacje o stanie paliwa w zbiorniku do szyny CAN, to przekazuje je do sterownika silnika i na wskaźnik paliwa. Jednak jak system rozpozna ze pojazd się porusza, a informacje z modułu pompy nie wskazują na spadek poziomu paliwa to wywala błąd i nakazuje wskaźnikowi na wskazanie zero, bo uznaje to za błąd systemu. W jednym aucie jest codziennie, w drugim co jakiś czas, a w niektórych nigdy. Sam producent nie wie dlaczego tak się dzieje. Jest kilka akcji jak moduły dodatkowe do pompy, dodatkowe programowanie licznika na opcje dla LPG. Działa to rożnie. Dla mnie najlepszym sposobem jest metoda od barus'a
viewtopic.php?f=139&t=2552&view=unread#unread
Działa identycznie jak w Astra IV z fabrycznym LPG.
Dlatego zostaw ten błąd w spokoju, przyzwyczai się do tego, albo zastosuj jeden z pomysłów. Nie wymieniaj pompy, bo to koszt niemały, a zajmij się przyczynami błędu P0200.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Mi wskaźnik paliwa opada na poziom zero średnio co 1000 kilometrów , już od początku jazdy na lpg. Jeżdżę tak już 50 tys. I się do tego przyzwyczaiłem. Nie jest to żadna awaria. Znajdź przyczynę błędu P0200.
Oprócz tego co koledzy sugerują żeby sprawdzić, sprawdź przepustnice przy okazji, może zabrudzona jest, nie wiem czy to może mieć związek z tym błędem, ale nie zaszkodzi zerknąć.
Oprócz tego co koledzy sugerują żeby sprawdzić, sprawdź przepustnice przy okazji, może zabrudzona jest, nie wiem czy to może mieć związek z tym błędem, ale nie zaszkodzi zerknąć.
pablo1
-
- Aktywny
- Posty: 75
- Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
- Reputacja: 0
- Imię: Łukasz
- Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: P0200 na PB i na LPG
Umówiłem się z elektrykiem-elektomechanikiem czy jak go nazwać na przyszły tydzień. Dopiero wtedy będzie miał czas. Zobaczymy czy coś wymyśli.
Co ciekawe błąd jaki odczytuję zawsze to C0115 - błąd pompy paliwa. Błąd który do tego występuje dodatkowo to P0200 a czasem zamiast niego jest P0400 (błąd egr) ale to chyba dlatego że mam tylko ELM i to nie jest błąd ECU lecz ten samochodzik z kluczykiem.
Co ciekawe błąd jaki odczytuję zawsze to C0115 - błąd pompy paliwa. Błąd który do tego występuje dodatkowo to P0200 a czasem zamiast niego jest P0400 (błąd egr) ale to chyba dlatego że mam tylko ELM i to nie jest błąd ECU lecz ten samochodzik z kluczykiem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość