Chińska nawigacja z Ali
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
MyLink tez nie startuje w 2 sekundy.
Nawet kamera cofania dla pełnej aktywacji w kolorach potrzebuje pełnego startu systemu.
Nawet kamera cofania dla pełnej aktywacji w kolorach potrzebuje pełnego startu systemu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
[quote="wszim"] Może jest tam taka opcja instalacji? Może wystarczy coś inaczej podłączyć? A gdy chcesz wyłączyć ekran przy włączonej stacyjce to jak to można zrobić?
Sam ekran da się wyłączyć podczas słuchania radia. Jeszcze nie wszedłem w tajniki tego radia. Skrótowa instrukcja obsługi w j. angielskim. Do radia doprowadzone jest stałe napięcie B+(moduł BCM go nie wyłącza) a ACC nie jest podłączone bezpośrednio kablem Z BCM / stacyjki tylko za pomocą CAN Bus. Teraz już wiem, że jeszcze raz muszę wyciągnąć radio i podać napięcie ACC z modułu BCM ( to napięcie zniknie 10 min po zamknięciu samochodu, albo po wyciągnięciu kluczyka) zamiast tego sterowanego z magistrali CAN.
Sam ekran da się wyłączyć podczas słuchania radia. Jeszcze nie wszedłem w tajniki tego radia. Skrótowa instrukcja obsługi w j. angielskim. Do radia doprowadzone jest stałe napięcie B+(moduł BCM go nie wyłącza) a ACC nie jest podłączone bezpośrednio kablem Z BCM / stacyjki tylko za pomocą CAN Bus. Teraz już wiem, że jeszcze raz muszę wyciągnąć radio i podać napięcie ACC z modułu BCM ( to napięcie zniknie 10 min po zamknięciu samochodu, albo po wyciągnięciu kluczyka) zamiast tego sterowanego z magistrali CAN.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Ale skoro jest na androidzie to mogło by. Kto ma tablet to wie ile startuje gdy jest tylko uśpiony (pomijam gdy jest włączony ekran blokady), kolejna zaleta androida że uruchomi się dokładnie na tym na czym zostało zamknięte. Zostawiłeś włączone radio, powinno się uruchomić, jakąś przeglądarkę czegokolwiek czy nawigację. Włączasz i powinno działać to jak zostawiłeś. No właśnie barus, czy jak uruchomisz sobie nawigację i zatrzymasz sę na chwilę na stacji paliw, to potem musisz navi uruchamiać od nowa?etac_owiec pisze:MyLink tez nie startuje w 2 sekundy.
Nawet kamera cofania dla pełnej aktywacji w kolorach potrzebuje pełnego startu systemu.
A ile startuje system mylink? Na czym on jest na windowsie CE, czy na linuksie ktoś wie?

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Moja navi zachowuje sie tak, jak opisuje wszim (tj. włącza się w takim stanie, w jakim ją wyłączyłem - np. nawiguje dalej). Na wystartowanie potrzebuje kilku sekund (nie mierzyłem, ale ze 3-5) z tym, że kamera i czujniki cofania włączają się natychmiast po przekręceniu kluczyka (jeśli np. zostawiłem na wstecznym). A po wyłączeniu silnika radio gra dopóki nie otworze drzwi - bardzo to wygodne.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
No właśnie. To jest prawidłowa integracja z pojazdem. Gdyby tylko nie ten bubel z zegarkiem
Kurcze, liczyłem że na androidzie będzie to super działało. To nie może być prawda, może jednak jakiś błąd w instalacji

Kurcze, liczyłem że na androidzie będzie to super działało. To nie może być prawda, może jednak jakiś błąd w instalacji


- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Ale tak to zostało zaprojektowane: masz wtyczki i gniazda, wszystko jest 'plug and play', nie ma jak kiedyś w radiu kabelków + - ant 
A ta nawigacja z drugiego filmiku ma jakąś nakładkę (Pandora?) na Andka, takim czymś już łatwiej dałoby się sterować.

A ta nawigacja z drugiego filmiku ma jakąś nakładkę (Pandora?) na Andka, takim czymś już łatwiej dałoby się sterować.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Uważajcie na te przepinania napięcia. Te urządzenia lubią mieć duży pobór prądu. Zanim złożycie, sprawdźcie pobór prądu spoczynkowego.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Po dwóch dniach wymuszonej przerwy wznowiłem zmagania z radiem w Cruze.
Tak jak już wcześniej pisałem nadal jest problem z wyłączaniem się radia po wyjęciu kluczyka z stacyjki.
Co prawda pewien postęp nastąpił, bo poprzednio radio grało tylko wtedy, gdy kluczyk znajdował się w pozycji ACC, a teraz gra też w pozycji kluczyka?„0”. W menu znalazłem taką oto nastawę „Shutdown delay time when ACC OFF” Domyślnie ustawione było 0 min a można jeszcze ustawić 10, 30 min oraz 1godz. opóźnienia. W tym momencie pomyślałem sobie, że chwyciłem byka za rogi, ale entuzjazm szybko minął, gdy okazało się, że te nastawy działają tylko wtedy, gdy kluczyk znajduje się w stacyjce. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki radio nadal wyłącza się z 30 s zwłoką nie zważając na nastawę opóźnienia wyłączenia w menu. Dlaczego tak się dzieje? Tego jeszcze nie wiem. Nie poddaję się. Mam już pewien pomysł na ten problem, ale wcześniej muszę być na 100% pewien, że problem leży poza nastawami w menu.
Teraz zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz, po zmianie nastawy opóźnienia wyłączenia radia w menu na 30 min przy załączeniu radia, (kluczyk musi być w pozycji ACC) przekręcam kluczyk z powrotem do pozycji 0 radio gra dalej, ale nie można nim sterować przyciskami z kierownicy ani z konsoli tylko bezpośrednio z ekranu wyświetlacza
Dodam, że do radia doprowadzone jest ciągłe zasilanie B+ 12V, moduł BCM nigdy go nie wyłącza a napięcie ACC 12V podawane na wejście do radia realizowane jest za pomocą modułu zewnętrznego CAN Bus a źródłem tego napięcia jest główne zasilanie radia, czyli B+ 12V. Mamy dwa rodzaje wyłączenia radia, poprzez uśpienie i w tym momencie napięcie ACC jest cały czas podawane na wejście radia oraz całkowite wyłączenie radia
Poprzez wyłączenie napięcia ACC. Przy wyjęciu kluczyka z stacyjki moduł zewnętrzny CAN Bus wyłącza
Napięcie ACC, dlaczego
Skoro w fabrycznym radiu robi to po 10 min.
Poza w/w niedogodnością radio zachowuje się prawidłowo. Gdy radio jest uruchomione i nawigacja też a kluczyk pozostawię w stacyjce w pozycji 0 i otworzę drzwi radio i wyświetlacz się wyłączy.
Po chwili chcąc załączyć radio muszę kluczyk przestawić w pozycję ACC w tym czasie radio natychmiast się uruchamia i nawigacja też nawigując dalej.
W analogicznej sytuacji jak wyżej wyjmę kluczyk z stacyjki i np. po 2 godz. wracam do auta kluczyk daję w pozycji ACC, radio natychmiast uruchamia się samo a system zaczyna wstawać od zera, ale nawigacja już sama się nie uruchomi, muszę kliknąć na nią np. przyciskiem z kierownicy a gdy już się uruchomi to jest gotowa do nawigowania dalej po potwierdzeniu, że chcę kontynuować.
W moim radiu też wystąpił problem z gubieniem daty i godziny, ale problem rozwiązałem poprzez odpowiednią zmianę nastawy w menu.
Dodam jeszcze , że wszystkie prace związane z instalacją radia + camera cofania + PRV zakończyłem w ubiegłym tygodniu.
Jak co i gdzie zamontowałem i jak to wszystko działa opiszę później.
Tak jak już wcześniej pisałem nadal jest problem z wyłączaniem się radia po wyjęciu kluczyka z stacyjki.
Co prawda pewien postęp nastąpił, bo poprzednio radio grało tylko wtedy, gdy kluczyk znajdował się w pozycji ACC, a teraz gra też w pozycji kluczyka?„0”. W menu znalazłem taką oto nastawę „Shutdown delay time when ACC OFF” Domyślnie ustawione było 0 min a można jeszcze ustawić 10, 30 min oraz 1godz. opóźnienia. W tym momencie pomyślałem sobie, że chwyciłem byka za rogi, ale entuzjazm szybko minął, gdy okazało się, że te nastawy działają tylko wtedy, gdy kluczyk znajduje się w stacyjce. Po wyjęciu kluczyka ze stacyjki radio nadal wyłącza się z 30 s zwłoką nie zważając na nastawę opóźnienia wyłączenia w menu. Dlaczego tak się dzieje? Tego jeszcze nie wiem. Nie poddaję się. Mam już pewien pomysł na ten problem, ale wcześniej muszę być na 100% pewien, że problem leży poza nastawami w menu.
Teraz zauważyłem jeszcze jedną dziwną rzecz, po zmianie nastawy opóźnienia wyłączenia radia w menu na 30 min przy załączeniu radia, (kluczyk musi być w pozycji ACC) przekręcam kluczyk z powrotem do pozycji 0 radio gra dalej, ale nie można nim sterować przyciskami z kierownicy ani z konsoli tylko bezpośrednio z ekranu wyświetlacza

Poprzez wyłączenie napięcia ACC. Przy wyjęciu kluczyka z stacyjki moduł zewnętrzny CAN Bus wyłącza
Napięcie ACC, dlaczego

Poza w/w niedogodnością radio zachowuje się prawidłowo. Gdy radio jest uruchomione i nawigacja też a kluczyk pozostawię w stacyjce w pozycji 0 i otworzę drzwi radio i wyświetlacz się wyłączy.
Po chwili chcąc załączyć radio muszę kluczyk przestawić w pozycję ACC w tym czasie radio natychmiast się uruchamia i nawigacja też nawigując dalej.
W analogicznej sytuacji jak wyżej wyjmę kluczyk z stacyjki i np. po 2 godz. wracam do auta kluczyk daję w pozycji ACC, radio natychmiast uruchamia się samo a system zaczyna wstawać od zera, ale nawigacja już sama się nie uruchomi, muszę kliknąć na nią np. przyciskiem z kierownicy a gdy już się uruchomi to jest gotowa do nawigowania dalej po potwierdzeniu, że chcę kontynuować.
W moim radiu też wystąpił problem z gubieniem daty i godziny, ale problem rozwiązałem poprzez odpowiednią zmianę nastawy w menu.
Dodam jeszcze , że wszystkie prace związane z instalacją radia + camera cofania + PRV zakończyłem w ubiegłym tygodniu.
Jak co i gdzie zamontowałem i jak to wszystko działa opiszę później.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Po dłuższej przerwie tak jak obiecałem opiszę działanie mojego chińskiego radia w samochodzie. Testowałem go w różnych warunkach na trasie a ostatnio ponad 1800 km w Austrii.
Generalnie jestem z niego zadowolony, bo spełnia moje oczekiwania.
Zalety:
Moc radia i odtwarzanie plików fonii, video z pendrive, kart SD itp. - rewelacja.
Radio naprawdę gra duuużo lepiej od fabrycznego. Teraz słychać twittery na przednich słupkach oraz dobry dół i zdziwiło mnie to, że tak dobry dół można uzyskać na fabrycznych głośnikach.
Moim zdaniem wymiana fabrycznych głośników na inne nie ma sensu, bo te grają dobrze.
Nawigacja to po prostu rewelacja, nie ma porównania z tymi doklejanymi na szybę, GPS w każdych warunkach momentalnie łapie zasięg a przejeżdżałem kilkanaście razy przez tunele.


Antenę GPS zamontowałem w osłonie uchwytu lusterka wstecznego na przedniej szybie

Po uruchomieniu auta, radio uruchamia się automatycznie po przekręceniu kluczyka, włączając wsteczny bieg, natychmiast pojawia się obraz z kamery cofania, mimo, że system dopiero się uruchamia w tle.
Można też ustawić uśpienie systemu na 10, 20, 30 i 60 min po upłynięciu tego czasu radio wyłącza się całkowicie.
Kamera cofania (była w zestawie radia) działa bardzo dobrze, szeroki kąt widzenia z bardzo dobrą, jakością obrazu dodatkowo działają mi fabryczne czujniki cofania.


Kamera PRV (dokupiłem do kompletu dedykowana do tego modelu radia) działa dobrze, nagrywa obraz w SD, HD oraz Ful HD, można też na żywo oglądać obraz w trasie w panelu wyświetlacza radia a w tle działa nawigacja i Hołek mówi gdzie skręcić.


Link do video nagranego tą kamerą: https://youtu.be/Scs48V4_fMI
Z pozycji kierowcy i tylnego siedzenia nie widać kamery PRV

Panel wyświetlacza daje wyraźny, ostry po prostu dobrej, jakości obraz. Panel dotykowy pojemnościowy. Dokupiłem sobie PEN-a, bo obsługa palcem jest niezbyt wygodna a do tego ciągle
ufajdany ekran.
Mam też zamontowany modem OBDII BT z podglądem parametrów pracy silnika i kasowaniem błędów.
Radio posiada jeszcze modem WIFI oraz jest przystosowane do obsługi modemu 3G, obydwa działają dobrze, można przeglądać Internet, ściągać aplikacje itp.
Zdalny mikrofon zestawu głosno-mówiącego zamontowałem w osłonie przedniej lampki kabiny.


Z początku miałem problemy z obsługą Androida, bo wcześniej nie miałem z nim do czynienia
Ale teraz już go poznałem, system ten jest odblokowany można wgrywać i instalować różne aplikacje APK.
Tuner radia ma dobrą czułość i nie ma problemu z odbiorem stacji radiowych.
Do tej pory nie zdarzyło mi się, aby radio się zwiesiło.
Wady:
Brak ciągłego wyświetlania temperatury zewnętrznej na bieżącym ekranie, można ją zobaczyć przez chwilę w innym oknie operując przyciskami klimatyzacji/wentylacji - brak odpowiedniego softu na Androida.
Błyszczący ekran wyświetlacza - nie chodzi mi tu o odbicia w na ekranie, bo ten jest schowany we wnęce tylko o to, że każde dotknięcie palucha widać.
Wadliwie działający zestaw głośnomówiący bluetooth a dokładniej to po sparowaniu telefonu z tym zestawem i realizując rozmowę telefoniczną w samochodzie z głośników rozmówcę słyszę doskonale, ale rozmówca mnie słyszy kiepsko z dużymi szumami w tle. Interweniowałem w tej sprawie u sprzedawcy a wgranie nowego softu radia nic nie pomogło. Gość z allegro, u którego kupiłem modem BT OBDII twierdzi, że problem ten dotyczy większości chińskich stacji multimedialnych i to do różnych samochodów. Wie to, bo sam trudni się sprowadzaniem tych radyjek i często trzeba je poprawiać pod kątem prawidłowego działania zestawu głośnomówiącego.
Poza tym felerem do zestawu BT da się skopiować książkę telefoniczną z telefonu, pisze o tym, bo gdzieś na forum czytałem, że był z tym problem.
Brak możliwości włączenia radia bez kluczyka w stacyjce.
Cały czas mówię o sytuacji po montażu radia plug and play.
Ja mogę włączyć radio bez kluczyka, ale musiałem dokonać odpowiedniej modyfikacji.
Zestaw głośnomówiący u mnie działa już dobrze, ale straciłem wiele czasu na usunięcie przyczyny jego złego działania. Problemem okazała się wiązka przewodów łącząca panel wyświetlacza z panelem radia, nieekranowany kabel od mikrofonu w wiązce i słabe masy.
Przy zdemontowanym wyświetlaczu i włączonym radiu wystarczyło przestawić wyświetlacz z wiązką kabli w inne miejsce a poziom zakłóceń narastał albo zanikał. Zakłócenia te (szumy) nie tylko zakłócały rozmowę tel. przez BT, ale także przedostawały się do toru radia i przy słabszych stacjach były słyszalne.
Wymieniłem kabel w wiązce od mikrofonu na ekranowany, dołożyłem wzmacniacz mikrofonu zewnętrznego, odłączyłem mikrofon umieszczony w panelu wyświetlacza na stałe, bo powodował pogłos i dodatkowo obudowę radia spiąłem krótkim grubym przewodem z obudową wyświetlacza, co w konsekwencji zredukowało szumy do zera.

Po tych zabiegach teraz rozmówca słyszy mnie i tych siedzących z tyłu na kanapie bardzo dobrze i bez szumów.
Wrócę jeszcze do tematu Auto Mapy na Androidzie, którą mam zainstalowaną jak widać wyżej na zdjęciu. W Austrii testowałem Auto Mapę i iGo i muszę powiedzieć, że Auto Mapa jest naprawdę dobra, nie zdarzyło się, żeby w Austrii przegapiła jakieś ograniczenia prędkości albo błędnie skierowała na inną drogę. Interfejs obsługi Auto Mapy na Androidzie jest zupełnie inny niż w Windowsie, ale szybko przyzwyczaiłem się do nowego. W iGo brakuję mi wskazania chwilowej maksymalnej prędkości tak jak jest to w Auto Mapie. IGo powiadamia mnie o przekroczeniu prędkości, ale gdy człowiek przegapi znak o zniesieniu ograniczenia to tego w iGo już się nie dowiem.
Generalnie jestem z niego zadowolony, bo spełnia moje oczekiwania.
Zalety:
Moc radia i odtwarzanie plików fonii, video z pendrive, kart SD itp. - rewelacja.
Radio naprawdę gra duuużo lepiej od fabrycznego. Teraz słychać twittery na przednich słupkach oraz dobry dół i zdziwiło mnie to, że tak dobry dół można uzyskać na fabrycznych głośnikach.
Moim zdaniem wymiana fabrycznych głośników na inne nie ma sensu, bo te grają dobrze.
Nawigacja to po prostu rewelacja, nie ma porównania z tymi doklejanymi na szybę, GPS w każdych warunkach momentalnie łapie zasięg a przejeżdżałem kilkanaście razy przez tunele.


Antenę GPS zamontowałem w osłonie uchwytu lusterka wstecznego na przedniej szybie

Po uruchomieniu auta, radio uruchamia się automatycznie po przekręceniu kluczyka, włączając wsteczny bieg, natychmiast pojawia się obraz z kamery cofania, mimo, że system dopiero się uruchamia w tle.
Można też ustawić uśpienie systemu na 10, 20, 30 i 60 min po upłynięciu tego czasu radio wyłącza się całkowicie.
Kamera cofania (była w zestawie radia) działa bardzo dobrze, szeroki kąt widzenia z bardzo dobrą, jakością obrazu dodatkowo działają mi fabryczne czujniki cofania.


Kamera PRV (dokupiłem do kompletu dedykowana do tego modelu radia) działa dobrze, nagrywa obraz w SD, HD oraz Ful HD, można też na żywo oglądać obraz w trasie w panelu wyświetlacza radia a w tle działa nawigacja i Hołek mówi gdzie skręcić.


Link do video nagranego tą kamerą: https://youtu.be/Scs48V4_fMI
Z pozycji kierowcy i tylnego siedzenia nie widać kamery PRV

Panel wyświetlacza daje wyraźny, ostry po prostu dobrej, jakości obraz. Panel dotykowy pojemnościowy. Dokupiłem sobie PEN-a, bo obsługa palcem jest niezbyt wygodna a do tego ciągle
ufajdany ekran.
Mam też zamontowany modem OBDII BT z podglądem parametrów pracy silnika i kasowaniem błędów.
Radio posiada jeszcze modem WIFI oraz jest przystosowane do obsługi modemu 3G, obydwa działają dobrze, można przeglądać Internet, ściągać aplikacje itp.
Zdalny mikrofon zestawu głosno-mówiącego zamontowałem w osłonie przedniej lampki kabiny.


Z początku miałem problemy z obsługą Androida, bo wcześniej nie miałem z nim do czynienia
Ale teraz już go poznałem, system ten jest odblokowany można wgrywać i instalować różne aplikacje APK.
Tuner radia ma dobrą czułość i nie ma problemu z odbiorem stacji radiowych.
Do tej pory nie zdarzyło mi się, aby radio się zwiesiło.
Wady:
Brak ciągłego wyświetlania temperatury zewnętrznej na bieżącym ekranie, można ją zobaczyć przez chwilę w innym oknie operując przyciskami klimatyzacji/wentylacji - brak odpowiedniego softu na Androida.
Błyszczący ekran wyświetlacza - nie chodzi mi tu o odbicia w na ekranie, bo ten jest schowany we wnęce tylko o to, że każde dotknięcie palucha widać.
Wadliwie działający zestaw głośnomówiący bluetooth a dokładniej to po sparowaniu telefonu z tym zestawem i realizując rozmowę telefoniczną w samochodzie z głośników rozmówcę słyszę doskonale, ale rozmówca mnie słyszy kiepsko z dużymi szumami w tle. Interweniowałem w tej sprawie u sprzedawcy a wgranie nowego softu radia nic nie pomogło. Gość z allegro, u którego kupiłem modem BT OBDII twierdzi, że problem ten dotyczy większości chińskich stacji multimedialnych i to do różnych samochodów. Wie to, bo sam trudni się sprowadzaniem tych radyjek i często trzeba je poprawiać pod kątem prawidłowego działania zestawu głośnomówiącego.
Poza tym felerem do zestawu BT da się skopiować książkę telefoniczną z telefonu, pisze o tym, bo gdzieś na forum czytałem, że był z tym problem.
Brak możliwości włączenia radia bez kluczyka w stacyjce.
Cały czas mówię o sytuacji po montażu radia plug and play.
Ja mogę włączyć radio bez kluczyka, ale musiałem dokonać odpowiedniej modyfikacji.
Zestaw głośnomówiący u mnie działa już dobrze, ale straciłem wiele czasu na usunięcie przyczyny jego złego działania. Problemem okazała się wiązka przewodów łącząca panel wyświetlacza z panelem radia, nieekranowany kabel od mikrofonu w wiązce i słabe masy.
Przy zdemontowanym wyświetlaczu i włączonym radiu wystarczyło przestawić wyświetlacz z wiązką kabli w inne miejsce a poziom zakłóceń narastał albo zanikał. Zakłócenia te (szumy) nie tylko zakłócały rozmowę tel. przez BT, ale także przedostawały się do toru radia i przy słabszych stacjach były słyszalne.
Wymieniłem kabel w wiązce od mikrofonu na ekranowany, dołożyłem wzmacniacz mikrofonu zewnętrznego, odłączyłem mikrofon umieszczony w panelu wyświetlacza na stałe, bo powodował pogłos i dodatkowo obudowę radia spiąłem krótkim grubym przewodem z obudową wyświetlacza, co w konsekwencji zredukowało szumy do zera.

Po tych zabiegach teraz rozmówca słyszy mnie i tych siedzących z tyłu na kanapie bardzo dobrze i bez szumów.
Wrócę jeszcze do tematu Auto Mapy na Androidzie, którą mam zainstalowaną jak widać wyżej na zdjęciu. W Austrii testowałem Auto Mapę i iGo i muszę powiedzieć, że Auto Mapa jest naprawdę dobra, nie zdarzyło się, żeby w Austrii przegapiła jakieś ograniczenia prędkości albo błędnie skierowała na inną drogę. Interfejs obsługi Auto Mapy na Androidzie jest zupełnie inny niż w Windowsie, ale szybko przyzwyczaiłem się do nowego. W iGo brakuję mi wskazania chwilowej maksymalnej prędkości tak jak jest to w Auto Mapie. IGo powiadamia mnie o przekroczeniu prędkości, ale gdy człowiek przegapi znak o zniesieniu ograniczenia to tego w iGo już się nie dowiem.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
barus. Obszerny piękny opis
super. Zachęcony jestem bardzo. Odczekam swoje i pójdę twoim śladem. I nie zaprzeczę, skorzystam z twoich doświadczeń. Jedynie martwi mnie AM pod androida. Jak dla mnie jest zdecydowanie bardziej ułomna w stosunku do wersji windowsowej. A może coś się zmieniło, bo testowałem chyba z rok temu?


- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Nareszcie, już się nie mogliśmy doczekać, ale widać ile pracy (też koncepcyjnej) włożyłeś.barus pisze:Po dłuższej przerwie tak jak obiecałem opiszę działanie mojego chińskiego radia w samochodzie.
Fajnie, chyba też tam przeniosę antenę, ale napisz jak to się zdejmuje?barus pisze:Antenę GPS zamontowałem w osłonie uchwytu lusterka wstecznego na przedniej szybie
i ich wskazanie wyświetla się po lewej stronie ekranu?barus pisze:dodatkowo działają mi fabryczne czujniki cofania.
Moja (identyczna) już padła, jakość nagrań z tej kamerki też nie zachwyca, uważam że ściemniają z tym hd. Rozglądam się za czymś lepszym.barus pisze:Kamera PRV (dokupiłem do kompletu dedykowana do tego modelu radia) działa dobrze
Te dziurki tam już były, czy sam tak ładnie wywierciłeś?barus pisze:Zdalny mikrofon zestawu głosno-mówiącego zamontowałem w osłonie przedniej lampki kabiny.
Nie miałem problemów z jakością dźwięku, wystarcza mi wbudowany mikrofon, więc zależy od modelu... Problem z importem książki telefonicznej miałem ze starej wersji androida (2.1).barus pisze:Wadliwie działający zestaw głośnomówiący bluetooth ...Gość z allegro, u którego kupiłem modem BT OBDII twierdzi, że problem ten dotyczy większości chińskich stacji multimedialnych i to do różnych samochodów. Wie to, bo sam trudni się sprowadzaniem tych radyjek i często trzeba je poprawiać pod kątem prawidłowego działania zestawu głośnomówiącego. Poza tym felerem do zestawu BT da się skopiować książkę telefoniczną z telefonu, pisze o tym, bo gdzieś na forum czytałem, że był z tym problem.
To się prosi o opisanie, jak to zrobiłeś?barus pisze:Ja mogę włączyć radio bez kluczyka, ale musiałem dokonać odpowiedniej modyfikacji.
No, to było kozackie.barus pisze:Po tych zabiegach teraz rozmówca słyszy mnie i tych siedzących z tyłu na kanapie bardzo dobrze i bez szumów.
Jakiej używasz wersji? U mnie na odcinku gdzie obowiązuje ograniczenie wyświetla sie informacja w formie znaku drogowego ograniczenia prędkości.barus pisze:W iGo brakuję mi wskazania chwilowej maksymalnej prędkości tak jak jest to w Auto Mapie. IGo powiadamia mnie o przekroczeniu prędkości, ale gdy człowiek przegapi znak o zniesieniu ograniczenia to tego w iGo już się nie dowiem.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
wszim pisze: Jedynie martwi mnie AM pod androida. Jak dla mnie jest zdecydowanie bardziej ułomna w stosunku do wersji windowsowej. A może coś się zmieniło, bo testowałem chyba z rok temu?
Nie wiem, co to za wersję AM testowałeś, bo tą wersję, którą ja mam zainstalowaną z listopada 2014r poza innym interfejsem obsługi jest dokładnie taka sama jak na Windowsa a pod jednym względem nawet lepsza mianowicie przy wytyczaniu nowej trasy nie trzeba kasować
poprzedniej, co trzeba było robić na tej z Windowsa, gdy w opcji nie zaznaczono automatycznego usuwania starej trasy. Jest już nowsza AM z marca tego roku.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
To na pewno starszą. Testowałem 1.4.1. Z tego co pamiętam to najbardziej przeszkadzało mi, że nie można było wczytać przygotowanej wcześniej trasy z pliku ani do pliku zapisać. Teraz już się da?

-
- Bywalec
- Posty: 151
- Rejestracja: 9 kwie 2014, o 17:54
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Cruze 1.4T SW LT
- Silnik:
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Wydaje mi się że i taka opcja była w wersji 1.4 ale jest na pewno w wersji programu 1.7.0 posłodzonej można zapisać trasę do pliku i odczytać zapisaną w wersji oryginalnej eksport również z serwisu targeo.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Fajnie, chyba też tam przeniosę antenę, ale napisz jak to się zdejmuje?barus pisze:Antenę GPS zamontowałem w osłonie uchwytu lusterka wstecznego na przedniej szybie
Wkładasz dwa palce w otwór wokół wsporniku lusterka wstecznego i ciągniesz na boki w poziomie.
i ich wskazanie wyświetla się po lewej stronie ekranu?barus pisze:dodatkowo działają mi fabryczne czujniki cofania.
Dokładnie.
Moja (identyczna) już padła, jakość nagrań z tej kamerki też nie zachwyca, uważam że ściemniają z tym hd. Rozglądam się za czymś lepszym.barus pisze:Kamera PRV (dokupiłem do kompletu dedykowana do tego modelu radia) działa dobrze
Może trafiłeś na felerny model bo moja nagrywa lepiej niż się spodziewałem w tym przedziale cenowym. W rzeczywistości obraz jest dużo ostrzejszy od tego którego prezentuje na YouTube i odtwarza płynnie. Być może masz inny model bo do tych samych obudów wkładają różne dziadostwo. Ja widziałem 3 modele różniące się wyposażeniem i danymi. Największą wadą tej kamery jest to, że nie kompresuje w locie pliku video do MP4 kodekim H.264 tylko zapisuje w avi.
Te dziurki tam już były, czy sam tak ładnie wywierciłeś?
Dziurki sam wierciłem.
Nie miałem problemów z jakością dźwięku, wystarcza mi wbudowany mikrofon, więc zależy od modelu...
Z początku też tak myślałem do puki nie zrobiłem próby ze zdalnym mikrofonem w suficie i nie chodzi mi o głośność a o jakość odsłuchu. Mikrofon w panelu wyświetlacza jest gorszej jakości a odsłuch z niego jest pudełkowaty.
To się prosi o opisanie, jak to zrobiłeś?barus pisze:Ja mogę włączyć radio bez kluczyka, ale musiałem dokonać odpowiedniej modyfikacji.
W tym miejscu muszę się szerzej odnieść do tego problemu.
Nie wiem dokładnie jak jest to u ciebie ale u mnie po zainstalowaniu radia plug and play radio działa w następujący sposób.
Chcąc załączyć lub wyłączyć radio przyciskiem na przedniej konsoli, kluczyk w stacyjce musi znajdować się w pozycji ACC i tylko w tej pozycji działają przyciski zdalnego sterowania radiem.
Po przekręceniu kluczyka w pozycję OFF lub jego wyjęciu ze stacyjki radio gra jeszcze przez około 1 min, chyba, że wcześniej otworzymy drzwi kierowcy, wtedy natychmiast się wyłączy.
Po wejściu do samochodu i przekręceniu kluczyka w pozycję ACC radio się uruchomi do stanu pierwotnego lub się nie uruchomi, gdy wcześniej system został uśpiony w odstępie czasu do 1godz.
Aby wznowić system klikamy przycisk wyłącznika radia na konsoli - pozycja kluczyka „ACC”.
W praktyce każdorazowe załączenie radia realizowane jest poprzez podanie napięcia 12V na odpowiedni pin radia a dokonuje tego dekoder CanBus sterowany magistralą. Niestety po przekręceniu kluczyka w pozycję „OFF” lub wyjęciu jego ze stacyjki moduł BCM wyłącza to napięcie ze zwłoką kilkudziesięciu sekund lub natychmiast, gdy otworzymy drzwi kierowcy, kluczyk w pozycji „OFF” lub wyjęty ze stacyjki.
Aby załączyć radio bez kluczyka doprowadziłem dodatkowe napięcie sterujące do radia poprzez mikro wyłącznik ukryty pod konsolą. Wadą tego rozwiązania jest to, że radio nie wyłączy się przy otwarciu drzwi od str. kierowcy. Trzeba o tym pamiętać przy wyjściu z samochodu, ale za to możemy uśpić system na dowolny czas.
W praktyce okazało się, że ta funkcja dla mnie jest bezużyteczna za to druga modyfikacja już tak.
Nie podobało mi się to, że podczas uruchamiania silnika radio na chwilę się wyłączało, teraz już się nie wyłącza.
I jeszcze jedno udogodnienie, teraz radio gra w pozycji kluczyka „OFF”, przedtem kluczyk musiał być w pozycji „ACC”. Ma to duże znaczenie dla kondycji akumulatora. W pozycji kluczyka „ACC” elektronika auta pożera masę prądu, co najmniej 6A, przekonałem się o tym na własnej skórze gdy przy różnych próbach z radiem rozładowałem akumulator.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
AVI lub MP4 to tylko kontener multimedialny. Do obydwu można wrzucić media skompresowane dowolnym kodekiem w tym np. H264. Jeśli to jest wysoka rozdzielczość to z pewnością będzie tam użyty wydajny kompresor H264. Np w kamerce MOBIUS można wybrać czy plik ma być w formacie AVI czy MOV - ale kompresja zawsze jest H264 żeby odpowiednio upakować się na nośniku.barus pisze:Największą wadą tej kamery jest to, że nie kompresuje w locie pliku video do MP4 kodekim H.264 tylko zapisuje w avi.

- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Ciekawe, będę musiał posprawdzać jak się u mnie zachowuje, ale wydaje mi się że zaczyna grać po przekręceniu kluczyka w pierwszą pozycję (jeśli ACC to druga, w której zapalają się kontrolki?)
Mam jeszcze pytanie, jak podłączyłeś kamerkę? Zdjąłem dzisiaj swoją i okazało się, że podłączona w domu do zasilacza działa prawidłowo, coś musiałem sknocić z kabelkami. Skąd ciągnąłeś 12V stałe, a skąd ACC?
Nastawiłeś jakość na FHD? A motion detection?
Mam jeszcze pytanie, jak podłączyłeś kamerkę? Zdjąłem dzisiaj swoją i okazało się, że podłączona w domu do zasilacza działa prawidłowo, coś musiałem sknocić z kabelkami. Skąd ciągnąłeś 12V stałe, a skąd ACC?
Nastawiłeś jakość na FHD? A motion detection?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
AVI lub MP4 to tylko kontener multimedialny.wszim pisze:barus pisze:Największą wadą tej kamery jest to, że nie kompresuje w locie pliku video do MP4 kodekim H.264 tylko zapisuje w avi.
Zgadza się. Chodzi mi o to, że zastosowano mało wydajny kodek zapisujący w formacie AVI, pewnie z powodu słabego procesora. Pięciominutowy plik HD zajmuje około 650 MB.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Regulus pisze:
Mam jeszcze pytanie, jak podłączyłeś kamerkę? Zdjąłem dzisiaj swoją i okazało się, że podłączona w domu do zasilacza działa prawidłowo, coś musiałem sknocić z kabelkami. Skąd ciągnąłeś 12V stałe, a skąd ACC?
Nastawiłeś jakość na FHD? A motion detection?
Stałe 12V podłączyłem z radia, a ACC z dekodera CanBus to samo napięcie, które załącza radio.
Kamerę mam ustawioną na HD/ 25 k/s. FHD to po prostu ściema, poza dużym plikiem efekt mizerny.
Ja nie mam detektora ruchu. Mam G-sensor i ustawiłem najwyższą czułość.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Jeżeli to jest FHD to 650MB za 5 min nagrania to nie jest zły wynik. Dla karty 16GB będzie to ok 2,5h. W tych okolicach nagrywa mi rejestrator dr32 w olku. Sądzę że to jest h264, oczywiście pozostaje kwestia zastosowanego stopnia kompresji. Na PC można podglądnąć we właściwościach pliku jakim kodekiem zrobiony.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1616
- Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
- Reputacja: 35
- Imię: Czesław
- Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Bielsko-B
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Wojtek! Przecież napisałem wyżej, że jest to HD a nie FHDwszim pisze:Jeżeli to jest FHD to 650MB za 5 min nagrania to nie jest zły wynik.

Niestety nie jest to kompresja H.264 tylko MJPEG. Na zwykłym komputerze bez dodatkowo zainstalowanej paczki kodeków nie jesteś w stanie określić, co to za kodek.wszim pisze: Sądzę że to jest h264, oczywiście pozostaje kwestia zastosowanego stopnia kompresji. Na PC można podglądnąć we właściwościach pliku jakim kodekiem zrobiony.
Tylko tyle, że jest to plik AVI. Tego pliku wideo (MJPEG) nie można odtworzyć bezpośrednio w większości TV wyposażonych w wejście USB i trzeba go przekonwertować na inny format np. H.264.
Na marginesie dodam, że nie jest mi ten temat obcy, bo do tej pory przegrałem już masę kaset wideo VHS na format DV a później ten materiał obrabiałem początkowo na Uleadzie a obecnie na Corel Video Studio X5, który przejął Uleada. Dodam jeszcze, że biorąc pod uwagę stosunek wielkości pliku wideo do jego jakości to kompresor H.264 jest najlepszy. Można nim kompresować nie tylko pliki wysokiej rozdzielczości, ale małej również.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
To faktycznie MJPEG to już stara technologia. Ma jedną zaletę, edytowanie co do klatki, dobre do montażu nieliniowego. Tylko po co w rejestratorze drogi
. Kiedyś w czasach gdy procesory jeszcze były słabe bawiłem się montażem video. Miałem zakupioną za horrendalne pieniądze kartę do PC Miro DC30plus, ze sprzętowym kodekiem MJPEG. Ależ to były czasy i noce nieprzespane. 



- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 26
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Taka ciekawostka: wyczytałem gdzieś, że wyświetlanie czasu może być zaburzone przez program do nawigacji (iGo). I rzeczywiście, po wgraniu Automapy radio pokazuje czas prawidłowo, nawet jak nie uruchamiam nawigacji... a ja przez dwa sezony czasu letniego jeździłem z cofniętym czasem
(w zimowym było ok).

- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2346
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Idzie black friday i może będzie jeszcze taniej. Co sądzice
https://pl.aliexpress.com/item/Android- ... 238d50806b
https://pl.aliexpress.com/item/Android- ... 238d50806b
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
- Avatar
- Fachman
- Posty: 2463
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: brak
- Silnik:
- Lokalizacja: Racibórz
- Kontakt:
Re: Chińska nawigacja z Ali
Dobrze zbadaj temat integracji z CAN i opinie, można na YT szukać.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości