Ładowanie

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Tomek0709
Świeżak
Posty: 34
Rejestracja: 25 paź 2014, o 02:02
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Cruze 1.6
Silnik:
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Ładowanie

Post autor: Tomek0709 » 28 lis 2016, o 12:10

Witam,

Mam mętlik w głowie i proszę o poradę.
Byłem kilka dni temu zrobić test akumulatora bo byłem ciekaw w jakim jest stanie bo to już 5 latek.
No i wyszło, że akumulator jest w dobrym stanie tylko niby ładowanie troszkę za wysokie 14,92.
Gościu mi doradził żebym pojechał do elektryka sprawdzić alternator czy jest ok czy nie ładuje za mocno..
Co prawda u elektryka nie byłem ale zadzwoniłem z ciekawości do ASO i powiedzieli mi, że to jest jak najbardziej prawidłowe ładowanie i gościu nie ma racji (ale jeśli chcę dla świętego spokoju to mogę podjechać i zrobią test alternatora za 45zł).

Czy orientuje się ktoś jak to jest z tym ładowaniem? Czy faktycznie jest za wysokie? Może ktoś robił test u siebie? Bo nie wiem czy po prostu nie jestem zbyt przewrażliwiony na punkcie mojego Cruzaka :)
Z góry dzięki za pomoc :)

Awatar użytkownika
mario78
Profesjonalista
Posty: 592
Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE Black Roof
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Ładowanie

Post autor: mario78 » 28 lis 2016, o 12:24

Przeczytaj ten temat viewtopic.php?f=29&t=2843
Chevrolet Cruze 192KM/443Nm & BMW F30 320d AT8 & BMW F11 530d AT8

Obrazek

barus
Wymiatacz
Posty: 1616
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 35
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Ładowanie

Post autor: barus » 28 lis 2016, o 13:24

Tomek! spokojnie, u Ciebie z ładowaniem i akumulatorem jest wszystko w porządku, co do szczegółów to odsyłam do linku, który zapodał
mario.

Awatar użytkownika
rajtkezjusz
Profesjonalista
Posty: 526
Rejestracja: 31 lip 2015, o 00:15
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: AVEO T300
Silnik:
Lokalizacja: Wejherowo

Re: Ładowanie

Post autor: rajtkezjusz » 28 lis 2016, o 13:57

Może moje spostrzeżenia coś pomogą. Padł mi aku . Kupując nowy dowiedziałem się,że mając w aucie system AS (auto-start) muszę mieć aku typu EFB lub AGM . (wg moich danych aku EFB wyprą klasyczne akumulatory i to szybko.)Okazało się,że w aucie był AGM,ale ...w sumie taki aku nie był mi potrzebny,ponieważ nie mam odzysku energii przy hamowaniu,odłączania alternatora i innych wynalazków-ot klasyczny AS ,który działa po spełnieniu zdaje się 12 pkt wymaganych. Sprawdziłem w necie jacy producenci produkują aku do mojego auta i były wśród nich EFB i AGMy. Wybrałem EFB Varty wedle ich katalogu . Podpiąłem się elmem i podało mi,że napięcie ładowania wynosi ..15.1V,po chwili spadało i ustabilizowało się na 14.4 V . Teraz konkluzja. W autach z AS nie można stosować innych aku niż EFB lub AGM ,ponieważ klasyczny aku nie wytrzyma nagłych doładowań i rozładowań wynikających z trybu AS. Wynika z tego ,że system sterowania ładowaniem w autach z AS chce jak najszybciej doładować aku ,aby w razie ponownej potrzeby użycia AS nie zabrakło odp . napięcia .Gdy system stwierdzi ,że napięcie w aku jest ok itd ,to obniża stopniowo napięcie ładowania z alternatora. Taka jest moja koncepcja rozumowania,ale może wypowie się ktoś bardziej doświadczony w temacie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość