Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 paź 2019, o 00:12
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
Witam,
Przeczytałem już chyba całe forum i niestety skończyły mi się już wszelkie pomysły - auto to Cruze 2.0 163km, 2012r
Auto po nocy ma problem z odpaleniem, rozrusznik kręci poprawnie, jednak nie odpala - po 2 próbie odpalania dopiero zaczyna "łapać", zazwyczaj po 3 razie już jest dobrze. Był już u 2 mechaników i czynności jakie zostały wykonane to:
- nowy akumulator
- nowy filtr paliwa
- nowe świece (ponoć nie działały)
- nowy przekaźnik świec (to wymienił drugi mechanik - stwierdził, że to jego wina)
Niestety w dalszym ciągu, wystarczy, że przyjdą zimniejsze dni i problem wraca. Na komputerze błędów brak.
Czujniki temperatury powietrza, płynu chłodzącego - pokazują podobne wartości (różnica 2 stopni) - zbliżone do temperatury, która jest naprawdę.
Samemu sprawdzając, zauważyłem, że jakiś problem jest z czujnikiem temperatury spalin (Catalyst temperature Bank 1 Sensor 1) - cały czas pokazuje 900 stopni - jednak nie znalazłem nigdzie w sieci nic na temat możliwych problemów jakie może powodować (jedynie o DPF) - nie wiem, w którym miejscu też on się znajduje.
Bardzo proszę o sugestie, co można jeszcze sprawdzić, albo do kogo się udać (najlepiej - okolice Wrocławia/Kłodzka)
Przeczytałem już chyba całe forum i niestety skończyły mi się już wszelkie pomysły - auto to Cruze 2.0 163km, 2012r
Auto po nocy ma problem z odpaleniem, rozrusznik kręci poprawnie, jednak nie odpala - po 2 próbie odpalania dopiero zaczyna "łapać", zazwyczaj po 3 razie już jest dobrze. Był już u 2 mechaników i czynności jakie zostały wykonane to:
- nowy akumulator
- nowy filtr paliwa
- nowe świece (ponoć nie działały)
- nowy przekaźnik świec (to wymienił drugi mechanik - stwierdził, że to jego wina)
Niestety w dalszym ciągu, wystarczy, że przyjdą zimniejsze dni i problem wraca. Na komputerze błędów brak.
Czujniki temperatury powietrza, płynu chłodzącego - pokazują podobne wartości (różnica 2 stopni) - zbliżone do temperatury, która jest naprawdę.
Samemu sprawdzając, zauważyłem, że jakiś problem jest z czujnikiem temperatury spalin (Catalyst temperature Bank 1 Sensor 1) - cały czas pokazuje 900 stopni - jednak nie znalazłem nigdzie w sieci nic na temat możliwych problemów jakie może powodować (jedynie o DPF) - nie wiem, w którym miejscu też on się znajduje.
Bardzo proszę o sugestie, co można jeszcze sprawdzić, albo do kogo się udać (najlepiej - okolice Wrocławia/Kłodzka)
- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4590
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 126
- Imię: Dorota
- Samochód: Jaguar E-Pace 2020
- Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
A alternator? Sprawdzałeś u elektryka jak ładuje podczas pracy silnika?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
Czy ciśnienie na pompie jest ok, czy ciśnienie na szynie jest ok?
Czy masy są posprawdzane?
Czy moduł świec jest ok?
Czy masy są posprawdzane?
Czy moduł świec jest ok?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
Tu było o tej sondzie viewtopic.php?f=76&t=7045Ban pisze: ↑1 sty 2020, o 18:13Witam,...
Samemu sprawdzając, zauważyłem, że jakiś problem jest z czujnikiem temperatury spalin (Catalyst temperature Bank 1 Sensor 1) - cały czas pokazuje 900 stopni - jednak nie znalazłem nigdzie w sieci nic na temat możliwych problemów jakie może powodować (jedynie o DPF) - nie wiem, w którym miejscu też on się znajduje.
Dodano po 17 minutach 21 sekundach:
Przeca napisał "rozrusznik kręci poprawnie, nowy akumulator"
Czytaj powoli a potem odpowiadaj. Dosiego Roku itd.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- dokia
- fachowa i pyskata diablica
- Posty: 4590
- Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
- Reputacja: 126
- Imię: Dorota
- Samochód: Jaguar E-Pace 2020
- Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
- Lokalizacja: Mazury
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
Się nie czepiaj

Poza tym, przy pewnym przebiegu zalecana jest jego regeneracja
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 gru 2019, o 14:55
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Insignia
- Silnik: 2.8v6
- LPG: Stag
- Lokalizacja: dolnyśląsk
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
A aby nie cofa się paliwo do zbiornika ? może być iż nie trzyma zaworek powrotny na pompie i po dłuższym postoju układ się zapowietrza ! Lecz sprawdź również jakie masz napięcie na akumulatorze podczas rozruchu, bo może być problem iż rozrusznik zabiera za dużo prądu i niskie napięcie powoduje brak wtrysku paliwa
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
ale w dieslu troszku inaczej to działa. Po to są dwie pompy paliwa.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
O wsparcie Dorotki się odezwałoGrzegorz13 pisze: ↑1 sty 2020, o 20:31A aby nie cofa się paliwo do zbiornika ? może być iż nie trzyma zaworek powrotny na pompie i po dłuższym postoju układ się zapowietrza ! Lecz sprawdź również jakie masz napięcie na akumulatorze podczas rozruchu, bo może być problem iż rozrusznik zabiera za dużo prądu i niskie napięcie powoduje brak wtrysku paliwa

Paliwo raczej się nie cofa ale może uciekać z powodu nieszczelności pompy wysokiego ciśnienia lub awarii wtryskiwacza który się nie domyka i pompa wysokiego ciśnienia nie mając oporów tłoczenia wytwarza zbyt niskie ciśnienie i auto ciężko pali na zimnym.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
można zrobić test przelewowy na wtryskach. Może leją.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 gru 2019, o 14:55
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Insignia
- Silnik: 2.8v6
- LPG: Stag
- Lokalizacja: dolnyśląsk
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
W dieslu jak będzie nieszczelny zaworek na pompie wtryskowej to paliwo spłynie z wężyków do zbiornika i będzie objaw jak powyżej. Przyczyną może być też nieszczelność przez którą dostanie się powietrze lecz to widać gdyż przeważnie powoduje wyciek i widoczne ślady paliwa.
Co do rozrusznika to zbyt duży spadek napięcia spowoduje iż wtryskiwacze nie otworzą się i również nie zapali, oczywiście po drugim czy trzecim kręceniu silnikiem prąd spadnie i nie będę tu tłumaczył dlaczego a niedowiarkom polecam zmierzyć go osobiście cęgami na akumulatorze
@kochar nie wiem co masz na myśli ponieważ nie jej odpowiadałem
Wtryski gdy leją to będzie palił od razu lecz przy tym kopcił
Co do rozrusznika to zbyt duży spadek napięcia spowoduje iż wtryskiwacze nie otworzą się i również nie zapali, oczywiście po drugim czy trzecim kręceniu silnikiem prąd spadnie i nie będę tu tłumaczył dlaczego a niedowiarkom polecam zmierzyć go osobiście cęgami na akumulatorze

@kochar nie wiem co masz na myśli ponieważ nie jej odpowiadałem
Wtryski gdy leją to będzie palił od razu lecz przy tym kopcił
- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
jak masz DPF to nie zobaczysz że kopci.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 29 gru 2019, o 14:55
- Reputacja: 0
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Insignia
- Silnik: 2.8v6
- LPG: Stag
- Lokalizacja: dolnyśląsk
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
Na zimnym silniku dpf nie działa
a jak leją wtryski to po odpaleniu będzie widać oczywiści o ile leją tak bardzo iż przez nie nie chce palić

-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
Autor piszeGrzegorz13 pisze: ↑1 sty 2020, o 21:20W dieslu jak będzie nieszczelny zaworek na pompie wtryskowej to paliwo spłynie z wężyków do zbiornika i będzie objaw jak powyżej. Przyczyną może być też nieszczelność przez którą dostanie się powietrze lecz to widać gdyż przeważnie powoduje wyciek i widoczne ślady paliwa.
Co do rozrusznika to zbyt duży spadek napięcia spowoduje iż wtryskiwacze nie otworzą się i również nie zapali, oczywiście po drugim czy trzecim kręceniu silnikiem prąd spadnie i nie będę tu tłumaczył dlaczego a niedowiarkom polecam zmierzyć go osobiście cęgami na akumulatorze![]()
@kochar nie wiem co masz na myśli ponieważ nie jej odpowiadałem
Wtryski gdy leją to będzie palił od razu lecz przy tym kopcił
Z tego opisu nie wynika żeby był problem z akumulatorem, ładowaniem i rozrusznikiem bo auto w końcu odpala

Gdy wtryski leją to właśnie na zimnym są problemy z paleniem.Grzegorz13 pisze: ↑1 sty 2020, o 21:44Na zimnym silniku dpf nie działaa jak leją wtryski to po odpaleniu będzie widać oczywiści o ile leją tak bardzo iż przez nie nie chce palić
Wystarczy że jeden wtrysk zostanie w pozycji otwartej i auto już nie odpali z rozrusznika,przerabiałem to... poszedł śiwy dym i auto po zatrzymaniu już nie odpaliło.Wtrysk poszedł do naprawy i auto paliło od strzała.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

- etac
- Prezes
- Posty: 24969
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
Ciekawe. Jak zimny to idzie bokiem?Grzegorz13 pisze: ↑1 sty 2020, o 21:44Na zimnym silniku dpf nie działaa jak leją wtryski to po odpaleniu będzie widać oczywiści o ile leją tak bardzo iż przez nie nie chce palić
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 paź 2019, o 00:12
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
Z góry dzięki za tak dużo odpowiedzi - jestem miło zaskoczony.
, Tak wygladał
I tak - DPF jest, więc niewiele widać.
Na początku słabo kręcił - zostało sprawdzone ładowanie, było ok. Dlatego padło na akumulator (spadek napięcia) - teraz jest znacznie lepiej, ale problem został.
Auto w tym celu było sprawdzane już przez 2 warsztaty - w tym drugim stało 3 dni i własnie został zmieniony przekaźnik świec -
Dzięki, dobrze wiedzieć, że nie ma co tego szukać, bo to nie istnieje - wcześniej nie mogłem nic o tym znaleźć.
To chyba ostatnia rzecz - która jeszcze nie była robiona. Szkoda tylko, że w moich okolicach nie ma żadnego autoryzowanego serwisu Delphi (w jednym z tematów była dodana mapka). Ale do tego celu chyba moze zrobić to jakiś zwykły serwis diesla?
I tak - DPF jest, więc niewiele widać.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
Jak chcesz sprawdzić wtryski to nie baw się w półśrodki typu próba przelewowa czy sprawdzenie korekt oddaj wtryski do firmy z autoryzacją Delphi, koszt sprawdzenia około 70zł. od sztuki. https://www.delphiautoparts.com/pol/pl/ ... ice-center
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 27 paź 2019, o 00:12
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
Dokładnie tą mapkę z serwisami z tego linku widziałem. Spróbuję się umówić i po wizycie okaże się co dalej.
Dziękuję wszystkim za pomoc
Dziękuję wszystkim za pomoc

Ostatnio zmieniony 26 lis 2023, o 17:59 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: usunięto zapis z cytuj
Powód: usunięto zapis z cytuj
-
- Świeżak
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 lis 2023, o 19:34
- Reputacja: 0
- Imię: Filip
- Samochód: Cruze
- Silnik: 2.0 vcdi 163 diesel
- Lokalizacja: Mysłowice
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
Witam serdecznie wszystkich. Jak to się skończyło ponieważ mam dokładnie taki sam problem teraz.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 20 lis 2022, o 13:08
- Reputacja: 0
- Imię: Piotr
- Samochód: Orlando
- Silnik: 2.0 163km diesel
- Lokalizacja: Górki Małe
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
U mnie najpierw mechanik zasugerował świece żarowe w zeszłym roku i było dalej to samo. Potem czyszczenie wtrysków i dalej lipa. Potem wyszedł problem z turbiną i została zregenerowana. I dalej lipa. Dopiero tydzień temu oddałem auto do elektryka który sprawdził instalację, wszystkie kable masowe oraz pospinał wtyczki trytytkami przy sterowniku świec żarowych który również kupiłem nowy miesiąc temu.
Okazało się jednak bezpiecznik 60 Amper który odpowiada za świece żarowe był walnięty przy akumulatorze. Po tej akcji u elektryka auto odpala.
Okazało się jednak bezpiecznik 60 Amper który odpowiada za świece żarowe był walnięty przy akumulatorze. Po tej akcji u elektryka auto odpala.
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 1 wrz 2020, o 18:58
- Reputacja: 0
- Imię: Aleksander
- Samochód: chevrolet cruze
- Silnik: 2.0 vcdi 163KM
- LPG: nie
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
Cześć. U mnie pojawił się ten sam problem. Niby świece grzeją ale przy niskich temperaturach ma problem żeby zapalić. Dostaje czkawki i kaszlu. Jak skończyła się historia kolegi, który rozpoczął ten temat? Pozdrawiam!
-
- Wymiatacz
- Posty: 1583
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 90
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Problem z odpaleniem na zimnym silniku - Cruze 2.0 163km
Kolego jak nadal masz problem j.w. to jak odpalasz na zimnym nie odpalaj od razu jak zgaśnie kontrolka świec tylko policz do 10 i dopiera rozrusznik. Napisz proszę czy odpala łatwiej czy nie ma różnicy. 

*Nie jestem mechanikiem samochodowym! 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości