Duży pobór prądu
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 maja 2022, o 20:13
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,4T
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Duży pobór prądu
Witam,
mam problem ze zbyt dużym poborem prądu przy wyłączonym aucie.
Zacząłem drążyć temat, gdy mi nie odpalił po 3 dniowym postoju. Myślałem, że to aku ale po sprawdzeniu ma 95% wyjściowych parametrów.
U elektryka po podłączeniu miernika pokazywał pobór na poziomie 0,24A.
Przejrzane bezpieczniki pod maską - OK, przy sprawdzaniu bezpieczników w kabinie zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Po odłączeniu bezpiecznika dmuchawy spadek poboru o 0,08A, a po odłączeniu bezpieczników od Modułu sterującego spadek do 0. Niestety rozpięcie złącza od modułu, po ponownym wpięciu wywaliło wszystko w aucie (brak świateł, kierunkowskazów, centralnego zamka, klaksonu...), a komputer pokazywał napięcie na aku 30V. Elektryk myślał, że to moduł, niestety zamówiony kolejny (używany) nic nie zmienił. Po kilku dniach auto samo z siebie odzyskało utracone funkcje ale pobór prądu został na tym samym poziomie. Sprawdzone wszystkie lampki, złącza w drzwiach i klapie, odpięty panel ogrzewania i klimy, radio, i nic to nie dało.
Następnego dnia na spokojnie sprawdziłem już samodzielnie. Auto zamknięte po ok 1 min prądy się stabilizują na poziomie 0,24A, po czym po kolejnych 5 min spadają do 0,16A i tak się utrzymują, Natomiast po wyjęciu bezpiecznika od dmuchawy (nr 17), po minucie spadają od razu do 0,16A i tak się utrzymują. Czekałem ok 10min.
Jeśli macie jakieś pomysły, które mogą pomóc namierzyć złodzieja to będę wdzięczny. Ewentualnie może możecie kogoś polecić w rejonie Łodzi.
Samochód Chevrolet Cruze 1,4T 103KW, J308 z dołożoną instalacją LPG
mam problem ze zbyt dużym poborem prądu przy wyłączonym aucie.
Zacząłem drążyć temat, gdy mi nie odpalił po 3 dniowym postoju. Myślałem, że to aku ale po sprawdzeniu ma 95% wyjściowych parametrów.
U elektryka po podłączeniu miernika pokazywał pobór na poziomie 0,24A.
Przejrzane bezpieczniki pod maską - OK, przy sprawdzaniu bezpieczników w kabinie zaczęły się dziać dziwne rzeczy. Po odłączeniu bezpiecznika dmuchawy spadek poboru o 0,08A, a po odłączeniu bezpieczników od Modułu sterującego spadek do 0. Niestety rozpięcie złącza od modułu, po ponownym wpięciu wywaliło wszystko w aucie (brak świateł, kierunkowskazów, centralnego zamka, klaksonu...), a komputer pokazywał napięcie na aku 30V. Elektryk myślał, że to moduł, niestety zamówiony kolejny (używany) nic nie zmienił. Po kilku dniach auto samo z siebie odzyskało utracone funkcje ale pobór prądu został na tym samym poziomie. Sprawdzone wszystkie lampki, złącza w drzwiach i klapie, odpięty panel ogrzewania i klimy, radio, i nic to nie dało.
Następnego dnia na spokojnie sprawdziłem już samodzielnie. Auto zamknięte po ok 1 min prądy się stabilizują na poziomie 0,24A, po czym po kolejnych 5 min spadają do 0,16A i tak się utrzymują, Natomiast po wyjęciu bezpiecznika od dmuchawy (nr 17), po minucie spadają od razu do 0,16A i tak się utrzymują. Czekałem ok 10min.
Jeśli macie jakieś pomysły, które mogą pomóc namierzyć złodzieja to będę wdzięczny. Ewentualnie może możecie kogoś polecić w rejonie Łodzi.
Samochód Chevrolet Cruze 1,4T 103KW, J308 z dołożoną instalacją LPG
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Duży pobór prądu
Niestety nie ma łatwej metody na sprawdzanie poboru prądu.
Trzeba sprawdzać bezpiecznik po bezpieczniku i czekać 10 minut na uśpienie sterowników.
Zacznij od podmiany MAIN RELAY pod maską, w drugiej kolejności odłącz sterownik LPG, a potem już po kolei.
Warto też zajrzeć pod płytę główną bezpieczników.
Nie podmieniaj BCM bez programowania go pod VIN, bo możesz unieruchomić cały samochód.
Trzeba sprawdzać bezpiecznik po bezpieczniku i czekać 10 minut na uśpienie sterowników.
Zacznij od podmiany MAIN RELAY pod maską, w drugiej kolejności odłącz sterownik LPG, a potem już po kolei.
Warto też zajrzeć pod płytę główną bezpieczników.
Nie podmieniaj BCM bez programowania go pod VIN, bo możesz unieruchomić cały samochód.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 maja 2022, o 20:13
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,4T
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Duży pobór prądu
Dzięki za odpowiedź, tak jak pisałem bezpieczniki pod maską OK, po odłączeniu bezpiecznika od LPG też się nic nie dzieje. Natomiast po odpięciu bezpiecznika 100A przy klemie dodatniej pobór spada do 0. Mechanik ze schematu wyczytał, że to bezpiecznik od skrzynki pod tablicą przyrządów, dlatego tam grzebaliśmy.
BCM podmieniany był po przeprogramowaniu.
BCM podmieniany był po przeprogramowaniu.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Duży pobór prądu
no to trzeba odpinać po kolei wtyczki z BCM.
Nie masz jakieś kamerki podpiętej pod lampkę?
Nie masz jakieś kamerki podpiętej pod lampkę?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Stały bywalec
- Posty: 225
- Rejestracja: 22 paź 2019, o 14:08
- Reputacja: 30
- Imię: Bartosz
- Samochód: Evanda
- Silnik: 2.0 L88
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Re: Duży pobór prądu
moduł haka?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Duży pobór prądu
można odpiąć i sprawdzić. Jak wtyczka od tyłu jest zalana, to może to być powód.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 maja 2022, o 20:13
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,4T
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Duży pobór prądu
Jedyne co było dodawane to instalacja LPG i pod górne światło lusterko fotochromatyczne, reszta to co w wersji LT+.
Lusterko w dzień nie działa, poza tym wyciągając bezpiecznik od oświetlenia powinien prąd spaść
Mechanik podejrzewał moduł BCM, a dokładnie sterowanie radiem ale po odpięcia modułu radia też się nic nie zmieniło.
Zerknę jeszcze na hak - rozumiem, że chodzi o jakąś wiązkę i ew wtyczkę pod tylnym zderzakiem?
Dzięki za podpowiedzi - widzę, że czeka mnie długa droga. Jak znajdę przyczynę to dam znać
Lusterko w dzień nie działa, poza tym wyciągając bezpiecznik od oświetlenia powinien prąd spaść

Mechanik podejrzewał moduł BCM, a dokładnie sterowanie radiem ale po odpięcia modułu radia też się nic nie zmieniło.
Zerknę jeszcze na hak - rozumiem, że chodzi o jakąś wiązkę i ew wtyczkę pod tylnym zderzakiem?
Dzięki za podpowiedzi - widzę, że czeka mnie długa droga. Jak znajdę przyczynę to dam znać
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Duży pobór prądu
Nie masz co szukać, bo to lusterko fotochromatyczne - źle podłączone.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 maja 2022, o 20:13
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,4T
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Duży pobór prądu
Dlaczego źle? Poza tym gdyby to było lusterko to nie powinien spadać pobór prądu gdy odłączam bezpiecznik i w sumie fotochrom w dzień gdy jest jasno przecież nie działa?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Duży pobór prądu
Też podejrzewam źle wpięte lusterko. Odepnij je i sprawdź
Fotochrom działa cały czas jak tylko ma zasilanie, a na lampce zasilanie jest zawsze po impulsie. .
Fotochrom działa cały czas jak tylko ma zasilanie, a na lampce zasilanie jest zawsze po impulsie. .
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 maja 2022, o 20:13
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,4T
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Duży pobór prądu
Wielkie dzięki za pomoc
- faktycznie po odpięciu lusterka pobór spada do 0,01A
Jeśli będziecie w Łodzi lub Wrocławiu to chętnie postawię browara
Podpinałem na podstawie jakiegoś filmiku instruktażowego - miał to być najprostszy sposób, bez podłączania wstecznego itd.
Jeśli mogę jeszcze Was pomęczyć pytaniami, to prośba żebyście podpowiedzieli pod co najlepiej podpiąć to lusterko, żebym nie musiał połowy samochodu rozbierać.

Jeśli będziecie w Łodzi lub Wrocławiu to chętnie postawię browara

Podpinałem na podstawie jakiegoś filmiku instruktażowego - miał to być najprostszy sposób, bez podłączania wstecznego itd.
Jeśli mogę jeszcze Was pomęczyć pytaniami, to prośba żebyście podpowiedzieli pod co najlepiej podpiąć to lusterko, żebym nie musiał połowy samochodu rozbierać.
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Duży pobór prądu
Nie ma za co, dla mnie Pilzner z Miłosławia
Właściwe podłączenie elektrochromu w Cruzaku gdy nie ma fabrycznej instalacji opisałem kiedyś na orgu.
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopi ... c&start=15
Nawet fotkę masz


Właściwe podłączenie elektrochromu w Cruzaku gdy nie ma fabrycznej instalacji opisałem kiedyś na orgu.
http://www.chevi.webd.pl/forum/viewtopi ... c&start=15
Nawet fotkę masz

Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
-
- Świeżak
- Posty: 14
- Rejestracja: 2 maja 2022, o 20:13
- Reputacja: 0
- Imię: Marcin
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,4T
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Duży pobór prądu
Czytałem 
Czyli żeby to zrobić prawidłowo, trzeba rozebrać słupek A i podsufitką próbować przeciągnąć przewód prądowy do bezpiecznika od zapalniczki (założyć bypass z dodatkowym bezpiecznikiem). Rozumiem, że masę mogę podłączyć gdziekolwiek - nawet tak jak teraz pod lampkę sufitową?
Nie ma innego sposobu, bo boję się, że przy okazji pourywam jakieś plastiki

Czyli żeby to zrobić prawidłowo, trzeba rozebrać słupek A i podsufitką próbować przeciągnąć przewód prądowy do bezpiecznika od zapalniczki (założyć bypass z dodatkowym bezpiecznikiem). Rozumiem, że masę mogę podłączyć gdziekolwiek - nawet tak jak teraz pod lampkę sufitową?
Nie ma innego sposobu, bo boję się, że przy okazji pourywam jakieś plastiki
- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Duży pobór prądu
Nie znam innego sposobu.
Jeśli nie masz fabrycznej wiązki pod lusterko elektrochromatyczne - trzeba ciągnąć zasilanie po stacyjce.
To samo zasilanie gdy już będzie na górze możesz użyć choćby pod kamere (rejestrator) itp.
Przydaje się.
Btw. Podsufitki demontować nie musisz.
Schowek przed bezpiecznikami, +boczną nakładkę deski, osłonę słupka A + osłonę lusterka.
Wszystko na klipsach.
Jeśli nie masz fabrycznej wiązki pod lusterko elektrochromatyczne - trzeba ciągnąć zasilanie po stacyjce.
To samo zasilanie gdy już będzie na górze możesz użyć choćby pod kamere (rejestrator) itp.
Przydaje się.
Btw. Podsufitki demontować nie musisz.
Schowek przed bezpiecznikami, +boczną nakładkę deski, osłonę słupka A + osłonę lusterka.
Wszystko na klipsach.
Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości