Sygnalizacja nie zapiętych pasów

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Tout Le Monde
Kontakt:

Sygnalizacja nie zapiętych pasów

Post autor: C77 » 15 kwie 2019, o 00:14

Ciekawe jakie napięcie wysyła moduł K36 do kontrolek na indykacji (diod),
tzn. czy trafia tam jakieś szczególnie niskie, dedykowane dla tych diod napięcie, czy normalne 12V zbijane rezystorami.

Obrazek
Obrazek

Mam prośbę do Mariusza lub Regulusa którzy mają zdemontowaną indykację niezapiętych pasów
czy mogliby rozebrać ten element i zrobić zdjęcie płytki w środku,
ze szczególnym uwzględnieniem znajdujących się na niej diod i rezystorów.
Ostatnio zmieniony 18 kwie 2019, o 00:10 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
Edelweiss, Edelweiss, bless my homeland forever...
Obrazek
Ja na Drive2

Bunioopl
Fachman
Posty: 2872
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: BCM w cruze / orlando

Post autor: Bunioopl » 15 kwie 2019, o 08:31

W tej kontrolce jest jeszcze jakiś układ kontroli. W Orlando jak ją odłączyłem i przekręciłem stacyjkę z włączonym światłami mijania, to wywalił mi błąd poduszek.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Tout Le Monde
Kontakt:

Re: BCM w cruze / orlando

Post autor: C77 » 15 kwie 2019, o 11:45

Możliwe że w Orlando jest to jeszcze inaczej rozwiązane,
ale w Cruzaku można ją odłączyć i zastąpić np. przyciskiem bagażnika czy portem USB
tak jak to właśnie zrobili Regulus i mariuszg008
i nie ma wówczas żadnych błędów.

Dlatego ponawiam do nich prośbę, aby luknęli i pstryknęli jak ta org. indykacja w środku wygląda.
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
Edelweiss, Edelweiss, bless my homeland forever...
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
Regulus
Administrator Junior
Posty: 4324
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: BCM w cruze / orlando

Post autor: Regulus » 15 kwie 2019, o 13:58

Ja nie odłączałem. Leży wepchnięta do środka za panelem.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
mariuszg008
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:38
Imię: Mariusz
Chevi: 2x Cruze
Silnik: 1.6 Pb 124KM, 2.0 ON 163KM
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: BCM w cruze / orlando

Post autor: mariuszg008 » 15 kwie 2019, o 18:33

Ja też nie odpinałem tylko upchnąłem do środka. Zdjęcie mogę zrobić ale dopiero w środę bo nie mam cruzaków przy sobie aktualnie.
Cruze LS+ model 2012 1.6 124KM GUF od 09.03.2012
Cruze LS model 2011 2.0 163KM GAR od 20.01.2019
Obrazek

Awatar użytkownika
mariuszg008
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:38
Imię: Mariusz
Chevi: 2x Cruze
Silnik: 1.6 Pb 124KM, 2.0 ON 163KM
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: BCM w cruze / orlando

Post autor: mariuszg008 » 17 kwie 2019, o 10:36

Miłosz jeśli wciąż potrzebujesz zdjęć to proszę:
20190417_103119.jpg
20190417_103107.jpg
20190417_103313.jpg
Cruze LS+ model 2012 1.6 124KM GUF od 09.03.2012
Cruze LS model 2011 2.0 163KM GAR od 20.01.2019
Obrazek

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Tout Le Monde
Kontakt:

Re: BCM w cruze / orlando

Post autor: C77 » 17 kwie 2019, o 19:49

Wow! Super! Wielkie dzięki Mariusz! :piwo:

Diody walcowe 5 mm? :ocochodzi: Spodziewałem się SMD :D

LED3 S_BELT (seat belt), zabezpieczona łącznie 3KOm?

Czerwona walcowa 5mm pracuje średnio na ok 2,2V, czyli moduł K36 wysyła tam 12V? :zastanawiasie:
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
Edelweiss, Edelweiss, bless my homeland forever...
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11921
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: BCM w cruze / orlando

Post autor: wszim » 17 kwie 2019, o 23:40

:baty: :offtopic: :ban:

Awatar użytkownika
Regulus
Administrator Junior
Posty: 4324
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Sygnalizacja nie zapiętych pasów

Post autor: Regulus » 18 kwie 2019, o 00:02

{przeniesione}
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Tout Le Monde
Kontakt:

Re: Re: BCM w cruze / orlando

Post autor: C77 » 18 kwie 2019, o 00:31

Dzięki Regu :ok:

Wszim, wypowiesz się merytorycznie w temacie? :Y
Czy mogę mieć rację z tym 12V przychodzącym na wejściu na pin dla zasilania diody od pasów? :zastanawiasie:
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
Edelweiss, Edelweiss, bless my homeland forever...
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
mariuszg008
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:38
Imię: Mariusz
Chevi: 2x Cruze
Silnik: 1.6 Pb 124KM, 2.0 ON 163KM
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Sygnalizacja nie zapiętych pasów

Post autor: mariuszg008 » 18 kwie 2019, o 13:34

Tak. Zielony kabel to 12v dla wyłączonej poduszki, niebieski dla włączonej a fioletowy dla czujnika obecności pasażera. Czarny oczywiście masa.
Cruze LS+ model 2012 1.6 124KM GUF od 09.03.2012
Cruze LS model 2011 2.0 163KM GAR od 20.01.2019
Obrazek

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Tout Le Monde
Kontakt:

Re: Sygnalizacja nie zapiętych pasów

Post autor: C77 » 19 kwie 2019, o 14:52

O to mi chodziło!!! :D Super dzięki! :ok:

To info o 12V z czujnika otwiera mi szerokie pole do popisu dla zdublowania kontrolki niezapiętych pasów dla pasażerów z tyłu,
w oparciu o sygnał z czujnika obecności pasażera z przodu,
bo na tyle w Cruzaku ich niestety nie ma, chociaż na mid_levelu są ich kontrolki ale nieaktywne...
Chciałem wykorzystać do tego kultową kontrolkę z SAABa,

Obrazek

ale w oryginale jest ona podświetlana na ogół aż C5W :shock:
więc dla takiej samej intensywności światła, równego podświetlenia i przenikania tylko mały panelik ledowy wchodzi w grę, a tego bez 12V nie ruszysz.

Obrazek

Swoją drogą może te dwa niewykorzystane piny w naszych indykacjach
mogły być właśnie dla tylnych czujników obecności pasażerów :ocochodzi:

W każdym razie u mnie tylna kanapa jest zajmowana tylko gdy pasażerski fotel zajęty
więc w praktycznym jej działaniu będzie prawie to samo 8-)

Będzie czym motywować tylnych pasażerów do zapinania pasów :mrgreen:

Jeszcze raz dzięki za info Mariusz :piwo:
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
Edelweiss, Edelweiss, bless my homeland forever...
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
mariuszg008
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:38
Imię: Mariusz
Chevi: 2x Cruze
Silnik: 1.6 Pb 124KM, 2.0 ON 163KM
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Sygnalizacja nie zapiętych pasów

Post autor: mariuszg008 » 19 kwie 2019, o 17:23

Te 2 piny to masa i podświetlenie.
p14.JPG
Cruze LS+ model 2012 1.6 124KM GUF od 09.03.2012
Cruze LS model 2011 2.0 163KM GAR od 20.01.2019
Obrazek

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Tout Le Monde
Kontakt:

Re: Sygnalizacja nie zapiętych pasów

Post autor: C77 » 20 kwie 2019, o 17:23

Hmm... dwie masy na jednym obwodzie? :zastanawiasie:

Ale patrząc po ilości przewodów na wtyczce ta druga jest u nas niewykorzystana,
tak samo jak podświetlenie.

Już nie pamiętam czy jest zmiana intensywności światła tych kontrolek dzień vs noc
ale jeśli jest to się tym zajmuje sam moduł - wtedy dodatkowa kontrolka też by miała różną intensywność świecenia dzień do nocy,
w dzień mocniej, w nocy słabiej.

Hmm muszę wziąć to pod uwagę przy ustalaniu rezystora dla niej, żeby się nie okazało że w trybie nocnym
przy mniejszej intensywności świecenia, światło nie będzie w stanie się przebić albo podświetli ją nierównomiernie :zastanawiasie:

BTW. Może ta dodatkowa masa i sygnał podświetlenia potrzebne są przy innym indykatorze, np takim:

Obrazek
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
Edelweiss, Edelweiss, bless my homeland forever...
Obrazek
Ja na Drive2

dessal
Wymiatacz
Posty: 1062
Rejestracja: 26 kwie 2015, o 21:30
Imię: Piotr
Chevi: Lacetti 2.0TCDI
Silnik:
Lokalizacja: Wawa Tarcho
Kontakt:

Re: Sygnalizacja nie zapiętych pasów

Post autor: dessal » 20 kwie 2019, o 19:16

załóż fotorezystor
Pozdrawiam Piotr
VIN KL1NF35UJ7K644339

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Tout Le Monde
Kontakt:

Re: Sygnalizacja nie zapiętych pasów

Post autor: C77 » 26 kwie 2019, o 00:41

Sprawdziłem i faktycznie indykacja automatycznie zmniejsza u nas intensywność świecenia kontrolek pasów i poduszek
przy przejściu z trybu dziennego na nocny, pomimo braku przewodu na pinie od "sterowania przyciemnieniem diod podświetlających",
więc wygląda na to że przyciemnieniem zajmuje się już sam w/w moduł K36.
No cóż najwyżej przyjdzie mi organoleptycznie potestować intensywność świecenia na obu trybach i ew. zmniejszyć rezystor.

BTW. niedawno trafiłem na zapis na D2 w którymś ktoś zmienił kolor podświetleń w swoim Cruzaku,
w tym również te walcowe odkryte przez Mariusza w indykacji diody zamienił na inne typu smd, czyli można :)

ObrazekObrazek

I tak się teraz zastanawiam czy dodatkowo nie usunąć tych dwóch żółtych diod od poduszek i nie zastąpić ich Aqua blue
tak jak pierwotnie planowali to w cruzakowych prototypach :zastanawiasie:

Obrazek
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
Edelweiss, Edelweiss, bless my homeland forever...
Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
mariuszg008
Specjalista
Posty: 308
Rejestracja: 2 gru 2014, o 18:38
Imię: Mariusz
Chevi: 2x Cruze
Silnik: 1.6 Pb 124KM, 2.0 ON 163KM
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Sygnalizacja nie zapiętych pasów

Post autor: mariuszg008 » 26 kwie 2019, o 00:47

20190421_122401.jpg
Ja już zmieniłem ale na cyan bo takie miałem pod ręką. Wkrótce wymienię na oryginalne ale chociaż nie ma tej okropnej żółtej ikonki o którą wiele osób już pytało dlaczego tak świeci.
Cruze LS+ model 2012 1.6 124KM GUF od 09.03.2012
Cruze LS model 2011 2.0 163KM GAR od 20.01.2019
Obrazek

Awatar użytkownika
C77
Wymiatacz
Posty: 1807
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Imię: Miłosz
Chevi: Cruzak CC77
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Tout Le Monde
Kontakt:

Re: Sygnalizacja nie zapiętych pasów

Post autor: C77 » 23 cze 2019, o 12:06

Mariusz masz rację,
org. aqua jest zdecydowanie lepsza ot tej okropnie mieszającej żółci! :brawo:

Obrazek

Tryb dzienny:

Obrazek
Ex-dowódca Org Division "Z debilami nie gadam... z kłamczuchami też"
Edelweiss, Edelweiss, bless my homeland forever...
Obrazek
Ja na Drive2

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości