Cewka Cruze

Nie świeci, nie kręci i inne tematy związane z elektryką i elektroniką
Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11186
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: wszim » 10 mar 2019, o 20:50

Czyli nie ma tematu.
Ktoś sugerował zmniejszanie szczeliny. :Y
Po co gdy nie ma LPG? Zostałem zbałamucony :H

Dodano po 4 minutach 41 sekundach:
Jeżeli nie było KL7 w silniku 1.6 to pierwszy raz to słyszę.

Awatar użytkownika
szary77
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 20 lis 2013, o 21:25
Imię: Piotr
Chevi: Cruze 1.6 LS+Premium
Silnik:
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: szary77 » 10 mar 2019, o 21:46

Ale może do 1.8 bo ja z mojego 1.6 jak pisałem wytargałem oryginały NGK z odstępem 1,1
Ale nie ważne. Zdecydowałem, że zakupię cewkę Delphi i świeczki Irydowe NGK ZFR6FIX-11
Skoro oryginał był 1,1 to zostanę przy tym. Może w 1.8 było 0,9 ale tu jest inaczej.

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 4164
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Regulus » 10 mar 2019, o 22:35

Bierz Championy, o NGK już różnie pisali, a to Japan a to France... licho nie śpi.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
szary77
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 20 lis 2013, o 21:25
Imię: Piotr
Chevi: Cruze 1.6 LS+Premium
Silnik:
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: szary77 » 10 mar 2019, o 22:42

Widzę, że masz LPG. Być może te Championy są pod LPG. Ja nie mam, no i mam 1.6
Poza tym jaki to problem spytać przed zakupem czy te NGK Iryd to Japan czy France?
Kupuje tylko Japan albo idę gdzie indziej ....

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 4164
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Regulus » 10 mar 2019, o 22:55

Nie, nie są do lpg. Gaziarze nie zalecają "świec do lpg". NGK też są ok, ale z mojego subiektywnego doświadczenia są gorsze.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 565
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze 1.8 LTZ+P+LPG/
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: endriu333 » 11 mar 2019, o 07:45

No A ja od nowości śmigam tylko na ngk i póki co po przebiegu 185kkm zero problemów, cewka oryginał bez zmiany ...
Chevrolet Cruze MY2011 1.8 (KL7)+ LPG LandiRenzo Omegas / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki Bandit MY2012 650

Awatar użytkownika
szczuplin
Moderator
Posty: 1092
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Imię: Szczuplin
Chevi: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM 1.2 86 km
LPG: BRC STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Dolina biedy
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: szczuplin » 11 mar 2019, o 09:16

Obecnie mam bosha FR6LI332S i nie narzekam. Odstęp elektrod: 0,7
Ostatnio zmieniony 11 mar 2019, o 21:12 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ocenie
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
wszim
Administrator
Posty: 11186
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Imię: Wojtek
Chevi: Orlando LT
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: wszim » 11 mar 2019, o 09:32

Zmniejszona szczelina od 0,7 ma sens tylko gdy jeździmy na LPG. W innym przypadku nie jest wskazana.

Awatar użytkownika
szary77
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 20 lis 2013, o 21:25
Imię: Piotr
Chevi: Cruze 1.6 LS+Premium
Silnik:
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: szary77 » 11 mar 2019, o 22:07

W środę zjedzie cewka Delphi i świeczki Champion. Zobaczymy jak to będzie się sprawować. Jak do bani to się kupi irydowe NGK. Pytałem, wszystkie Irydy/Platyny NGK są made in Japan, przerwa 1,1.
Przez 8 lat w naprawę auta nie zainwestowałem nawet złotówki, więc te parę stówek nie zaboli hehe

Awatar użytkownika
szary77
Aktywny
Posty: 93
Rejestracja: 20 lis 2013, o 21:25
Imię: Piotr
Chevi: Cruze 1.6 LS+Premium
Silnik:
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: szary77 » 13 mar 2019, o 21:09

Dojechało. Montaż poszedł sprawnie. Cewka Delphi, świece Champion. Na razie auto nie kanguruje, wkręca się ładnie, brak szarpania i dyskoteki na zegarach. Zobaczymy jak będzie :D

Awatar użytkownika
szczuplin
Moderator
Posty: 1092
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Imię: Szczuplin
Chevi: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM 1.2 86 km
LPG: BRC STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Dolina biedy
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: szczuplin » 31 mar 2019, o 20:58

Jest sens wymieniać przewody zapłonowe? Ktoś to praktykował?Nadgorliwość?

Druga kwestia: rok temu wymianialem świece. Założyłem Bosch (przebieg na nich ok. 12000km). Teraz planuje założyć nową cewkę. Jest sens dawać nowe świece?
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 4164
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Regulus » 31 mar 2019, o 21:08

Jakie przewody? W Cruze nie ma.
Zależy jakie świece - nie mam zaufania do irydowo/platynowych wynalazków w połączeniu z naszymi, co najmniej 'delikatnymi' cewkami.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
szczuplin
Moderator
Posty: 1092
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Imię: Szczuplin
Chevi: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM 1.2 86 km
LPG: BRC STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Dolina biedy
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: szczuplin » 31 mar 2019, o 21:13

Na allegro są do 1.4 i 1.6. Dlatego pytam. Teraz już wiem.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
Regulus
Moderator
Posty: 4164
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Imię: Andrzej
Chevi: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Regulus » 31 mar 2019, o 21:15

1.6 też nie ma.
Cruze 1.8 LS+ LPG, Spark 1.0 LS LPG

Awatar użytkownika
szczuplin
Moderator
Posty: 1092
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Imię: Szczuplin
Chevi: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM 1.2 86 km
LPG: BRC STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Dolina biedy
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: szczuplin » 31 mar 2019, o 21:19

Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 15715
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Imię: Krzysztof
Chevi: Aveo T300
Silnik: 1.6 LDE
LPG: STAG
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: etac » 31 mar 2019, o 21:21

Regulus pisze:
31 mar 2019, o 21:15
1.6 też nie ma.
Pierwsze Cruze, z 1.6 miał przewody.
2007-2011 Chevrolet Lacetti 2.0 VCDi
2011-2013 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LS+ Premium
2011-2015 Chevrolet Spark 1.0 LS+
2013-2017 Chevrolet Cruze 2.0 TCDi LTZ
2013- > Chevrolet Aveo 1.4 LTZ
2012-> Chevrolet Aveo 1.6 LTZ

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 636
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: pablo1 » 14 maja 2019, o 13:12

Mam ta cewke u siebie. Kupiona w tym samym sklepie. Wszystko działa jak należy. Sprawdź szczelinę na świecach.
https://allegro.pl/oferta/cewka-zaplono ... 7643227920
pablo1

elte23
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 12 sie 2017, o 21:04
Imię: Mateo
Chevi: Cruze 1.6/124 /kombi
Silnik: 1.6 16V, 124 KM
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: elte23 » 15 maja 2019, o 09:39

Dla potomnych: Świece w przypadku jazdy na LPG kupujemy wg specyfikacji (najlepiej te, które były na pierwszy montaż). Nie kombinujemy ze świecami dedykowanymi do LPG. Wg gaziarzy z 20-30-letnim doświadczeniem, świece do LPG to wymysł marketingowy. Nie kombinujemy też z doginaniem szczeliny - zostaje oryginalnie przewidziana dla danego typu świecy i silnika.

Inna sprawa ma się w przypadku cewki. Tu gaziarze zalecają nie kupować najtańszej opcji. W przypadku jazdy na LPG musi być dobrej klasy zamiennik (np. Delphi) lub po prostu oryginał. Jazda na LPG stawia przed aparatem zapłonowym wyższe wymagania, aniżeli jazda na PB, zatem nie powinno się montować tanich zamienników.

Bunioopl
Fachman
Posty: 2422
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Bunioopl » 15 maja 2019, o 11:15

Czym się różnią: tani zamiennik od tego droższego?
Ceną
Oba robione w u naszych przyjaciół z Chin.
Jak wczeşniej pisałem mam jeden z tańszych zamienników cewki firma SKV. Zrobione sam już nie wiem ile km ale sporo. I dalej działa. I oczywiście każdy km na LPG. Jeżeli kogoś interesuje przebieg na mojej cewce to go mogę poszukać. Ale napewno waha się między 15 a 20tyś.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
huri_khan
Administrator
Posty: 4152
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Imię: Robert
Chevi: Cruze 1,8 LT + LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: huri_khan » 15 maja 2019, o 11:34

Delphi około 140 000 km i działa, więc jak przejedziesz na tej cewce przeszło 100 000 to się pochwal ;)

Bunioopl
Fachman
Posty: 2422
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Bunioopl » 15 maja 2019, o 11:50

Tylko nie wiem czy silnik wytrzymie. Będzie miał ponad 300tyś.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


elte23
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 12 sie 2017, o 21:04
Imię: Mateo
Chevi: Cruze 1.6/124 /kombi
Silnik: 1.6 16V, 124 KM
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: elte23 » 15 maja 2019, o 14:22

Te 300 tys. to żadne osiągnięcie, jak na wolnossący silnik. Moje poprzednie auto (Laguna I) dokręciłem do 400 tys. km - a licznik musiał być cofany (zapewne kolejne 200 tys.). Tak więc 500 tys. km dla takiego silnika to pestka. Kwestia dbania o olej, świece, luzy zaworowe.

Bunioopl
Fachman
Posty: 2422
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Imię: Mariusz
Chevi: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: Bunioopl » 15 maja 2019, o 14:25

No nie do końca masz rację. Ja zadałem o wszystko i silnik musiałem wymienić. Bo nowa świeca ukruszyła się i kawałek wpadł do cylindra uszkadzając go.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 636
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Imię: Paweł
Chevi: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: pablo1 » 16 maja 2019, o 07:10

Moja cewka nty ma nalatane 34 tysiące i działa nadal. Zobaczymy jak długo. Oryginał wytrzymał 100 tysięcy.
pablo1

elte23
Świeżak
Posty: 39
Rejestracja: 12 sie 2017, o 21:04
Imię: Mateo
Chevi: Cruze 1.6/124 /kombi
Silnik: 1.6 16V, 124 KM
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Cewka Cruze

Post autor: elte23 » 16 maja 2019, o 10:08

Zastanawiam się, która z cewek będzie lepsza - NGK, czy Delphi... Cena podobna, choć NGK to chyba nieco wyższa półka, japończyk? Cruze 1.6 91KW (124KM) Station Wagon (kombi) - LPG BRC Sequent 32

NGK - 349 zł brutto
https://autoczescizielonki.pl/partscata ... 49076.aspx

Delphi - 360 zł brutto
https://www.centercar.pl/partscatalogue ... 612B1.aspx

W przypadku NGK, cena wydaje się mocno okazyjna, bo w innych sklepach widzę, że kosztuje bardziej w okolicy 400 zł i więcej.

Świece będę motował NGK, bez żadnych kombinacji, tj. NGK 4291 ZFR6F-11

To jak wg Was z cewką? NGK, czy Delphi?

Pozdrawiam,
elte23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Elektryka/Elektronika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość