Sztanga gruszki turbiny.

Stuka, puka, kapie, cieknie...
PanManiek
Aktywny
Posty: 82
Rejestracja: 11 paź 2019, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE
Silnik: 1,7 131KM DIESEL
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: PanManiek » 9 maja 2020, o 16:53

Witam chciałbym się dowiedzieć jak powinna zachować się sztanga gruszki turbiny, czy powinna iść do góry po odpaleniu auta czy na odwrót ? U mnie na zgaszonym silniku sztnga jest maksymalnie wysunieta przez sprężynę? Zrobiłem próbę z wężykiem gruszki ze sztangą -
Podczas odłączenia wężyka u mnie sztanga wysuwa się maksymalnie a gdy nakładam wężyk maksymalnie się chowa. Jaka powinna być prawidłowa praca sztangi? Autko Chevrolet Cruze silnik 1.7 131KM turbina że zmienna geometrią
Ostatnio zmieniony 9 maja 2020, o 17:42 przez PanManiek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: dokia » 9 maja 2020, o 17:09

Powinna opaść po odpaleniu. Co knujesz?

Dodano po 2 minutach 10 sekundach:
Zmiana położenia siłownika zapewnia zmianę położenia sztangi i łopatek zmiennej geometrii. Jak sprawdzić gruszkę turbiny? Sprawdzając, czy pracuje turbosprężarka - jeśli pod wpływem zwiększenia obrotów przestawi się gruszka i sztanga - znaczy, że działa

Dodano po 1 minucie 59 sekundach:
Objawami uszkodzenia gruszki turbiny są spadek osiągów i pojawienie się turbodziury w obsłudze turbosprężarki ze zmienną geometrią.
Ja moją oddałam do regeneracji dopiero przy tych objawach.

Spadły ci osiągi? Czy tylko badasz co jak działa pod maską?

Dodano po 2 minutach 44 sekundach:
Na elektrodzie ten temat jest dogłębnie opisany.
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: etac » 9 maja 2020, o 17:18

daj linka?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: dokia » 9 maja 2020, o 17:45

No nie dla cruze, ale ogólnie jak to tam działa. Mi pomogło zrozumieć co gdzie ma się ruszać i kiedy
https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1572502.html

Dodano po 1 minucie 18 sekundach:
I filmik :
https://www.youtube.com/watch?v=llagNzz ... ture=share
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

PanManiek
Aktywny
Posty: 82
Rejestracja: 11 paź 2019, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE
Silnik: 1,7 131KM DIESEL
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: PanManiek » 9 maja 2020, o 17:48

No czytałem na elektrodzie ale od Passata i tam gruszka pracuje na odwrót niż u mnie chciałem dowiedzieć się jak powinna pracować u mnie wężyk zasysa powietrze a niby mam gruszkę zepsuta i chce się upewnić jak prawidłowo powinna chodzić 3 mechaniorow i każdy rozkłada ręce a kasa idzie :(

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: dokia » 9 maja 2020, o 18:04

Aaaa to już ci ulepszali? Bo nie napisałeś czy masz coś zepsute.

Dodano po 3 minutach 36 sekundach:
A zobacz na moim forum rodzicielskim. Może tu jakaś podpowiedź, to też GM i też diesel:
https://insignia-club.pl/viewtopic.php?f=14&t=7590

Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
A nie chodzi ci ta sztanga luźno, tzn trochę się nie giba?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

PanManiek
Aktywny
Posty: 82
Rejestracja: 11 paź 2019, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE
Silnik: 1,7 131KM DIESEL
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: PanManiek » 9 maja 2020, o 18:20

Tak w miarę ciężko ale jestem w stanie całą wcisnąć palcem nic na chama . Element do którego montuje się sztangę czyli taki zawiasik z turbinki rusza się leciutko w obie strony po ściągnięciu sztangi z turbo. Ja wyczytałem takie coś na elektrodzie "Sztanga ma być wciągnięta w górę dopiero po uruchomieniu silnika. Przy niepracującym silniku stanem spoczynkowym dla sztangi jest jej maksymalne opuszczenie w dół przez sprężynę znajdującą się wewnątrz gruszki. Jak chcesz sprawdzić zakres jej skoku i stwierdzić ewentualne jej przycinanie się to wystarczy jak przy pracującym na wolnych obrotach silniku będziesz na przemian przykładał i odsuwał wężyk podciśnienia z króćca wychodzącego w górę z gruszki siłownika podciśnieniowego przy turbosprężarce. Przytykając wężyk do króćca sztanga musi iść w górę a odsuwając wężyk ma opadać w dół. W Twoim silniku zakres jej skoku zawiera się w przedziale 1,5 do 1,8 cm." może to mnie zdziwiło a błąd jaki mi wywala to Turbocharger/Supercharger Boost Control "A" Position Exceeded Learning Limit.

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: dokia » 9 maja 2020, o 18:22

Mógłbyś napisać jakie ty masz objawy? Że gruszka niby.. jaki błąd wywala, co już sprawdzono. Ja już z moją turbiną to się przeczochrałam swego czasu. Miała luzy i wzdłużne i poprzeczne, jest po regeneracji. A rok później znowu błąd i też chcieli to zawór mi wymieniać jakiś za 1300zl to gruszkę i tu pomogło ASO bo bezbłędnie w minut kilka znaleźli rozszczelniony zbiornik podciśnienia. Oczywiście też go w Polsce nie było i z USA z GM przyfrunął. Ale od tamtego czasu turbo bangla aż miło.

A jaki to nr błędu u Ciebie?

Dodano po 2 minutach 24 sekundach:
P003A?

Dodano po 3 minutach 30 sekundach:
Zobacz jeszcze temat podobny u nas i chyba twój silnik nawet:
viewtopic.php?f=28&t=1894&hilit=P003a
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

PanManiek
Aktywny
Posty: 82
Rejestracja: 11 paź 2019, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE
Silnik: 1,7 131KM DIESEL
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: PanManiek » 9 maja 2020, o 18:33

Tak P003a spece od turbo jeździli sprawdzali na podpiętym kompie i mówili że turbo działa jak nowe zero dziur itp. itd.

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: dokia » 9 maja 2020, o 18:41

A wymieniali jakiś elektrozawór? Może wymieniali i błędu nie skasowali? Masz jakieś naprawdę niepokojące objawy? Bo na moim forum to się chłopaki wcale nie przejmują tym błędem od niedouczenia turbiny. I jeżdżą bo nie mają zazwyczaj żadnych objawów
https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... 60#p215838
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

PanManiek
Aktywny
Posty: 82
Rejestracja: 11 paź 2019, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE
Silnik: 1,7 131KM DIESEL
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: PanManiek » 9 maja 2020, o 18:41

Czyli z tego posta co podales to wynika że jednak ta gruszka z tym ciegnem co idzie do turbo o ile się nie mylę.
Czyli to będzie to:
https://sprzedajemy.pl/gruszka-zawor-el ... nr60181203

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: dokia » 9 maja 2020, o 18:44

Tak. Bo to coś z przyuczeniem tego cięgna od gruszki. Daje się to regulować programowo. Może jeszcze wstrzymaj się z zakupami. Masz jakieś naprawdę niefajne objawy, czy ci sam check przeszkadza? Byłeś w ASO?
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

PanManiek
Aktywny
Posty: 82
Rejestracja: 11 paź 2019, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE
Silnik: 1,7 131KM DIESEL
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: PanManiek » 9 maja 2020, o 18:44

dokia był wymieniany zawór turbo ten n75. Błąd sam kasowałem ale powrócił w torque widnieje jako historic fault. Skasuje przejadę 25-50km i błąd powraca. Może jakimś innym programem skasować błąd. Bo drażni mnie ta kontrolka jak jeżdżę.

Dodano po 2 minutach 22 sekundach:
Aso Chevroleta nie ma nigdzie u mnie jedynie to jest Opla (a silnik mam oplowski) . A w Aso to pewnie ceny nieziemskie za takie coś.

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: dokia » 9 maja 2020, o 18:47

Poczytaj ten ostatni link co wrzuciłam. Tam chłopaki opisali procedurę gdzie się ustawia te sztangi turbo. Tylko ktoś z opcom byłby ci potrzebny.
Nie kupuj używek póki co , wstrzymaj się może z zakupami. Check może nie wróci jak ktoś tam dobrze ustawi ci te sztangę

Dodano po 3 minutach 4 sekundach:
ASO opla to i chevrolety robią. Przecież mamy jedno ASO, i wy i ja. Niekoniecznie to będzie drogie. No zapytasz, bo może być tak, że masz wszystko sprawne , tylko źle ustawiony ruch tej sztangi, a jak kupisz używkę to może być do kitu a wydasz pewnie tyle samo i efektu nie będzie. Za diagnozę dużo nie biorą, za programowanie też, zależy ile ono trwa. Ale to cenę podadzą ci przed. U panów Januszów możesz więcej wydać, skoro sam twierdzisz że już trzeci nie wie
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

PanManiek
Aktywny
Posty: 82
Rejestracja: 11 paź 2019, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE
Silnik: 1,7 131KM DIESEL
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: PanManiek » 9 maja 2020, o 18:54

Jam mam tego chińskiego opcoma ale tam chyba tego nie zrobię?

Awatar użytkownika
dokia
fachowa i pyskata diablica
Posty: 4592
Rejestracja: 22 lip 2019, o 14:58
Reputacja: 126
Imię: Dorota
Samochód: Jaguar E-Pace 2020
Silnik: PB Jaguar Ingenium 2.0t 250KM
Lokalizacja: Mazury
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: dokia » 9 maja 2020, o 19:10

A spróbuj, może akurat. Tu napisali w co masz wejść (po angielsku):
https://insignia-club.pl/viewtopic.php? ... 80#p215846

Dodano po 5 minutach 31 sekundach:
Tylko jak masz te opcję to najpierw błędy skasuj 🤗
Każdy, kogo spotykasz, toczy bitwę, o której nic nie wiesz. Bądź życzliwy. Zawsze.

PanManiek
Aktywny
Posty: 82
Rejestracja: 11 paź 2019, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE
Silnik: 1,7 131KM DIESEL
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: PanManiek » 9 maja 2020, o 19:38

Niestety nie mam tej opcji chyba ale jeszcze walcze

Dodano po 28 minutach 1 sekundzie:
Niestety poległem chyba ze mam inne oprogramowanie ale wchodziłem przez Astre J i nie ma opcji programowania pod silnik A17DTS. Błąd na chińskim op-comie to Nieprzyuczony zawór turbosprężarki.
Moze jest ktoś z dolnegośląska kto posiada oryginalego opcoma?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: bubu1769 » 9 maja 2020, o 20:10

Poszukaj czy w innych samochodach z tym samym silnikiem nie będzie tej opcji, ryżowy OP-COM tak czasami ma.

PanManiek
Aktywny
Posty: 82
Rejestracja: 11 paź 2019, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE
Silnik: 1,7 131KM DIESEL
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: PanManiek » 9 maja 2020, o 20:17

Nie ma, sprawdziłem prawie 10 z tym silnikiem i tylko jest do czytania błędów i bloki, programowania brak.

Dodano po 22 sekundach:
A moze jakieś oprogramowanie nowsze?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 6870
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 457
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: bubu1769 » 9 maja 2020, o 20:52

Możesz spróbować jeszcze VAUX-COM, to niby to samo co OP-COM ale jednak paroma rzeczami się różni.
Jest jeszcze program CASCADE który się komunikuje przez interfejs KKL, może w nim będzie coś więcej.

PanManiek
Aktywny
Posty: 82
Rejestracja: 11 paź 2019, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE
Silnik: 1,7 131KM DIESEL
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: PanManiek » 9 maja 2020, o 21:25

Vaux coma mam nie idzie programować opcoma mam ale roczniki do 2010. Cascade muszę zobaczyć gdzie ściągnąć.

Dodano po 33 minutach 41 sekundach:
A może zmiana rodzaju szyny połączenia (jakoś tak to się nazywa) na co innego uaktywni opcje programowania?

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: kochar » 9 maja 2020, o 22:21

Nie wiem co ty chcesz programować ale chyba daremny trud bo nawet w gds2 nic takiego nie ma dla twojego silnika.
CRUZE 1,7 LUD
CRUZE 1,7 LUD
A np. w Cruze 2,0 LNP jest kalibracja turbosprężarki i czujnika doładowania.
CRUZE 2,0 LNP
CRUZE 2,0 LNP
:witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

PanManiek
Aktywny
Posty: 82
Rejestracja: 11 paź 2019, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE
Silnik: 1,7 131KM DIESEL
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: PanManiek » 9 maja 2020, o 22:54

No to dziwne. To z kąd ten błąd nie przyuczony zawór turbo, jak to przyuczyc. Każdą inna gruszkę(nową) jak zamontuje to trza będzie kalibrowac. Chyba zostanie tylko serwis Aso. Na screenie widzę że system start stop nie wyposażony a u mnie jest, skrzynia automat a u mnie manual 6 biegowa. Może VIN (na priv) podać jak ktoś ma dostęp do porządnych programów aby sprawdzić.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1583
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 90
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: kochar » 10 maja 2020, o 08:08

CRUZE 1.7 LUD.JPG
:witam:
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

PanManiek
Aktywny
Posty: 82
Rejestracja: 11 paź 2019, o 10:28
Reputacja: 0
Imię: Mariusz
Samochód: CRUZE
Silnik: 1,7 131KM DIESEL
Lokalizacja: Bielawa
Kontakt:

Re: Sztanga gruszki turbiny.

Post autor: PanManiek » 10 maja 2020, o 09:20

Kochar dziękuję za potwierdzenie. Czy taki program jak masz ty to posiada Aso czy oni przez co innego mielą auto. Czyli wychodzi na to że nie kalibruje się tej gruszki i tylko trzeba ją wymienić? Albo olać ten błąd i tak jeździć. Tylko ta kontrolka denerwuje. Zostaje tylko zadzwonić do ASO w Świdnicy i może coś powiedzą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości