Strona 1 z 45

Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 29 kwie 2014, o 09:45
autor: sen-syka
Witam,

Niestety przeczyszczenie filterków nic nie dało, silnik nadal nierówno przyśpiesza, przy odpalaniu grzechocze, łapie tryb awaryjny, Dzisiaj rano byłem w ASO, awarii uległ wariator zmiennych faz rozrządu.

"Jak działa to urządzenie? Jego praca polega na tym, że zmienia ono normalny ruch obrotowy wałka rozrządu zaworów ssących, który znacznie wcześniej i szybciej otwiera zawory, tym samym zwiększając lub zmniejszają wyprzedzenie otwarcia zaworów, czego efektem jest korzystniejsze wyzwalanie momentu obrotowego w średnim i niskim zakresie obrotów.

Jakie są symptomy awarii wariatora zmiennych faz rozrządu? Po uruchomieniu silnika początkowo dochodzi z niego głośny grzechot trybów zębatych, a następnie, po upływie około dwóch sekund stopniowo zanika (ponieważ olej napływa pod coraz większym ciśnieniem i napełnia urządzenie). Takie objawy świadczą o początkowej fazie awarii, na początku taka usterka nie ma wpływu ani na osiągi ani na spalanie jednostki napędowej.

Niestety wraz z następującym zużyciem wariatora nieprzyjemny dźwięk zaczyna utrzymywać się przez cały czas pracy silnika, wtedy oznacza to, że najprawdopodobniej doszło już do uszkodzenia sprężyny powrotnej przez co nie dochodzi już do zmiany faz. Wówczas pogarszają się osiągi i auto zaczyna palić nieco mniej benzyny.

Niektórzy mechanicy twierdzą, że aby zapobiec tej usterce należy stosować olej charakteryzujący się niską lepkością przy niskich temperaturach i w wielu przypadkach taki zabieg znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia tej awarii, niestety nie oznacza to jednak, że problem się nie pojawi"
zródło: http://autokult.pl/2011/09/06/tych-siln ... 4-poradnik

Mam nadzieje, że będę mógł w końcu poczuć jak chodzi ten silnik, ponieważ mam wrażenie, że u mnie od początku nieprawidłowo chodziły zmienne fazy rozrządu.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 29 kwie 2014, o 11:18
autor: etac
Z tego co pamietam, ten problem był juz na poczatku w Oplu. Praca tego jest mocno oparta na wlasciwosciach oleju. Ale ty chyba masz jeszcze fabryczny olej?

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 29 kwie 2014, o 13:04
autor: sen-syka
niby fabryczny...

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 29 kwie 2014, o 13:38
autor: konradoo
To jest na pewno wariator?? Czy może być zawór elektromagnetyczny??
Jedyny plus w tej sytuacji, że są dostępne już zamienniki wariatora i zaworu. Dzięki temu kosztuje to znacznie mniej niż oryginał, a producent ten sam

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 29 kwie 2014, o 13:51
autor: sen-syka
Powiedzieli mi jasno, że wariator.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 29 kwie 2014, o 14:20
autor: konradoo
strona wlotowa koło 450
strona wylotowa koło 500

Przy wymianie wariatora chociaż pasek przydało by się wymienić.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 29 kwie 2014, o 15:13
autor: sen-syka
Mówili, że strona wylotowa...

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 29 kwie 2014, o 15:18
autor: konradoo
No to już wiesz jaka cena, a w serwisie nie mam pojęcia.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 29 kwie 2014, o 22:05
autor: wszim
Nie było zmiennych faz, nie miało się co psuć. Zrobili zmienne fazy no to się psuje. Czytam o tym coraz częściej :(

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 29 kwie 2014, o 22:37
autor: konradoo
Zmienne fazy były już dawno,ale tak jak w japońcach rzadko się psują a tych kół do 1.8 140km oplowskich to sprzedałem kilkanaście sztuk.
P.S. to dokładnie te same koła są.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 29 kwie 2014, o 22:58
autor: wszim
Czyli mało? Znaczy jednak nie psują się?

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 29 kwie 2014, o 23:07
autor: konradoo
W japońcach rzadko,mercedesach dawnych jakoś nie słyszy się. A jeśli ja sprzedałem tego kilkanaście sztuk,tzn że to dość popularny temat..

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 29 kwie 2014, o 23:35
autor: wszim
konradoo pisze:to dość popularny temat..
No właśnie :(

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 1 maja 2014, o 17:22
autor: sen-syka
Dzisiaj kontrolka silnika się zapaliła...mam nadzieje, że nie stanę. Może się coś bardziej popsuć? Mogę z tą usterką jeździć?

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 1 maja 2014, o 18:33
autor: konradoo
Niby możesz. Jeśli przestanie działać, to spadną osiągi.Silnik trochę nierówno pracował. Jednak jest "ale"... To jest rozrząd i może niezwykle kosztownego ambarasu zrobić...

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 1 maja 2014, o 19:18
autor: sen-syka
Konradoo, poki co to samochód jest na gwarancji. Silnik bardzo brzydko ciężko chodzi, a przede mną jeszcze 250 km do zrobienia. Mam nadzieje, że awaria wariatora nie spowoduje uszkodzeń kolejnych podzespołów. Zamierzam jechać wolno, nie więcej niż 90 km/h...

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 3 maja 2014, o 10:12
autor: rwicik
Powinieneś wezwać lawetę.
Nie wiem czy jeszcze samochód zastępczy należy się od GM?
Kiedyś dawali na 4 dni.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 3 maja 2014, o 13:09
autor: pawel
Wydaje mi się, że rwicik ma rację, bo jak zgłaszałeś już problem w ASO to może być kicha jak się zepsuje coś więcej: "dlaczego Pan jeździł z uszkodzonym samochodem" - wiem, że to idiotyczne tłumaczenie, ale to ASO.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 3 maja 2014, o 14:06
autor: sen-syka
Dzwoniłem na centrale, ale wszyscy na majowce...

Żeby się gdzieś pasek nie zerwał?

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 3 maja 2014, o 14:47
autor: etac
Jeśli się nie mylę to chyba tam jest lancuch.

Kto to robił ostatnio?

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 3 maja 2014, o 15:34
autor: pawel
Według instrukcji silniki benzynowe mają pasek:
1.6 LXT - co 60 tys, albo 4 lata
1.6 LDE i 1.8 2H0 - co 150 tys, albo 10 lat

Poniżej info o silnikach
cruze.jpg
cruze.jpg (119.63 KiB) Przejrzano 24968 razy

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 3 maja 2014, o 15:55
autor: etac
To w takim razie 1.2 i 1.4 ma łańcuch, ale to już Cruze nie dotyczy.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 3 maja 2014, o 18:30
autor: konradoo
Pasek 100%,macałem te wariatory wiele razy... pasek na 150tys... to czemu w oryginale idą takie same rolki o tych samych numerach do aut co 60tys i co 150... idiotyzm...

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 3 maja 2014, o 19:01
autor: wszim
Bo to nie o rolki chodzi tylko o to co pasek napędza. Najbardziej awaryjna pompa wody i to ona powoduje krótki przebieg 60tys. W konstrukcjach gdzie pasek zębaty napędza tylko koła rozrządu, wymiana jest po 150tys.

Re: Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu

: 3 maja 2014, o 20:31
autor: konradoo
Rolki wytrzymyją 10lat i pasek. Tak wiem,jak nie ma pompy to rzekomo dłużej, jednak w to nie wierzę. Jak ktoś lubi nutkę ryzyka to niech wierzy to co napiszą.

P.S. łożysko rolki ma określoną wytrzymałość czy jest pompa,czy jej brak