Awaria Wariatora zmiennych faz rozrządu
: 29 kwie 2014, o 09:45
Witam,
Niestety przeczyszczenie filterków nic nie dało, silnik nadal nierówno przyśpiesza, przy odpalaniu grzechocze, łapie tryb awaryjny, Dzisiaj rano byłem w ASO, awarii uległ wariator zmiennych faz rozrządu.
"Jak działa to urządzenie? Jego praca polega na tym, że zmienia ono normalny ruch obrotowy wałka rozrządu zaworów ssących, który znacznie wcześniej i szybciej otwiera zawory, tym samym zwiększając lub zmniejszają wyprzedzenie otwarcia zaworów, czego efektem jest korzystniejsze wyzwalanie momentu obrotowego w średnim i niskim zakresie obrotów.
Jakie są symptomy awarii wariatora zmiennych faz rozrządu? Po uruchomieniu silnika początkowo dochodzi z niego głośny grzechot trybów zębatych, a następnie, po upływie około dwóch sekund stopniowo zanika (ponieważ olej napływa pod coraz większym ciśnieniem i napełnia urządzenie). Takie objawy świadczą o początkowej fazie awarii, na początku taka usterka nie ma wpływu ani na osiągi ani na spalanie jednostki napędowej.
Niestety wraz z następującym zużyciem wariatora nieprzyjemny dźwięk zaczyna utrzymywać się przez cały czas pracy silnika, wtedy oznacza to, że najprawdopodobniej doszło już do uszkodzenia sprężyny powrotnej przez co nie dochodzi już do zmiany faz. Wówczas pogarszają się osiągi i auto zaczyna palić nieco mniej benzyny.
Niektórzy mechanicy twierdzą, że aby zapobiec tej usterce należy stosować olej charakteryzujący się niską lepkością przy niskich temperaturach i w wielu przypadkach taki zabieg znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia tej awarii, niestety nie oznacza to jednak, że problem się nie pojawi"
zródło: http://autokult.pl/2011/09/06/tych-siln ... 4-poradnik
Mam nadzieje, że będę mógł w końcu poczuć jak chodzi ten silnik, ponieważ mam wrażenie, że u mnie od początku nieprawidłowo chodziły zmienne fazy rozrządu.
Niestety przeczyszczenie filterków nic nie dało, silnik nadal nierówno przyśpiesza, przy odpalaniu grzechocze, łapie tryb awaryjny, Dzisiaj rano byłem w ASO, awarii uległ wariator zmiennych faz rozrządu.
"Jak działa to urządzenie? Jego praca polega na tym, że zmienia ono normalny ruch obrotowy wałka rozrządu zaworów ssących, który znacznie wcześniej i szybciej otwiera zawory, tym samym zwiększając lub zmniejszają wyprzedzenie otwarcia zaworów, czego efektem jest korzystniejsze wyzwalanie momentu obrotowego w średnim i niskim zakresie obrotów.
Jakie są symptomy awarii wariatora zmiennych faz rozrządu? Po uruchomieniu silnika początkowo dochodzi z niego głośny grzechot trybów zębatych, a następnie, po upływie około dwóch sekund stopniowo zanika (ponieważ olej napływa pod coraz większym ciśnieniem i napełnia urządzenie). Takie objawy świadczą o początkowej fazie awarii, na początku taka usterka nie ma wpływu ani na osiągi ani na spalanie jednostki napędowej.
Niestety wraz z następującym zużyciem wariatora nieprzyjemny dźwięk zaczyna utrzymywać się przez cały czas pracy silnika, wtedy oznacza to, że najprawdopodobniej doszło już do uszkodzenia sprężyny powrotnej przez co nie dochodzi już do zmiany faz. Wówczas pogarszają się osiągi i auto zaczyna palić nieco mniej benzyny.
Niektórzy mechanicy twierdzą, że aby zapobiec tej usterce należy stosować olej charakteryzujący się niską lepkością przy niskich temperaturach i w wielu przypadkach taki zabieg znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia tej awarii, niestety nie oznacza to jednak, że problem się nie pojawi"
zródło: http://autokult.pl/2011/09/06/tych-siln ... 4-poradnik
Mam nadzieje, że będę mógł w końcu poczuć jak chodzi ten silnik, ponieważ mam wrażenie, że u mnie od początku nieprawidłowo chodziły zmienne fazy rozrządu.