Strona 1 z 1

Cruze 2.0 163KM

: 13 paź 2018, o 21:16
autor: turnier
Witam

Mam dziwny problem z moim Cruze.
Co jakiś czas dopadają mój samochód dziwne objawy tak raz na tydzień.
Jadę normalnie i nagle komputer zaczyna wskazywać spalanie 2 razy wyższe niż normalnie, gdy odpuszczę gaz spalanie nie spada do 0 jak normalnie tylko utrzymuje się na ok 5l/100km.
Co dalej,przy odpuszczaniu gazu czuć lekkie szarpanie/duszenie silnika a gdy dojeżdżam do skrzyżowania normalnie i duszę sprzęgło lekko przyhamowując obroty silnika nurkują do 700 i zafalowują raz nawet zdarzyło się że zadusił mi się silnik na zakręcie (normalnie obroty powinny spaść do 900 i utrzymywać się, ewentualnie po zatrzymaniu pojazdu na biegu jałowym obroty utrzymują się na 800).
Dalej, załączają się wentylatory chłodnic na maksymalnych obrotach. Po zgaszeniu silnika chodzą jeszcze z 2-3 minuty.
Na postoju czuć że gazy wylotowe z wydechu są bardzo gorące.

Te wszystkie objawy potrafią się pojawić zarówno po 5 minutach jazdy gdy silnik jest nierozgrzany jak po dłuższej jeździe i tak jak się nagle pojawiają tak potrafią zniknąć po 10-15 minutach, albo do zatrzymania samochodu. Też zdarzyło mi się że znikły po wyłączeniu i natychmiastowym włączeniu silnika.

Badanie błędów nic nie pokazuje.

Przepływomierz powietrza wymieniony niedawno z innego powodu, termostat wymieniony bo wydawało mi się, że silnik się zagrzewał ale to raczej była ślepa uliczka.

Nie mam pojęcia co może być przyczyną tych wszystkich objawów. Może ktoś miał podobne problem i jest mi coś wstanie doradzić w jakim kierunku szukać.

Re: Cruze 2.0 163KM

: 13 paź 2018, o 21:34
autor: Bunioopl
No jak co 2.0D i wypalanie dpf. Poczytaj o wypalanie dpf. Było na forum

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Re: Cruze 2.0 163KM

: 13 paź 2018, o 21:58
autor: turnier
Też tak przypuszczałem, ale nie daje mi do myślenia że jest specjalna kontrolka od dpf w tym samochodzie. Już dwa razy miałem sytuację gdy mi zaczęła mrugać, raz nawet zapaliła się na stałe (co sugeruje z manuala że DPF jest do wymiany), ale jeździłem w kółko jakieś 30 min z obrotami powyżej 2000 obr/min i najwyraźniej dpf się wypalił. Chociaż jak teraz czytam manual to może jednak te objawy to rzeczywiście "automatyczne czyszczenie" a kontrolka się nie zapala bo nie musi :ocochodzi: :

"Lampka % świeci lub miga w kolorze żółtym. Świeci lub miga, gdy wymagane jest oczyszczenie filtra, a funkcja automatycznego czyszczenia nie zadziałała ze względu na nieodpowiednie warunki jazdy. Należy kontynuować jazdę, uważając, aby prędkość obrotowa silnika nie spadła poniżej wartości 2000 obr./min. Lampka % gaśnie po zakończeniu samooczyszczania."

To mam w takim razie pytanie do innych użytkowników tego auta czy u nich to "automatyczne czyszczenie" wygląda tak samo nieprzyjemnie?

Re: Cruze 2.0 163KM

: 13 paź 2018, o 22:15
autor: wojtas01
U mnie wypalanie wygląda tak, że wzrasta chwilowe spalanie do ok 20-30l do tego włącza się wiatrak chłodnicy (charakterystyczne przy wypalaniu DPF). Jak odejmiesz nogę z gazu to nie spada do 0 tylko widzisz 1,5-5 l . . U mnie po ok 10-15km jazdy wypalanie kończy się. Mam urządzenie diagnostyczne VXDiag więc mogę podejrzeć stopień zapełnienia DPF jak również ile km minęło od wypalania.
Temat DPF i wypalania jest na forum...

Re: Cruze 2.0 163KM

: 13 paź 2018, o 23:10
autor: etac
ale temat wątku, to tak trochę z d...