Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2304
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Reputacja: 8
Imię: Nieomylna Legenda
Samochód: 1st. Cruze on Drive2
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Provinz Posen
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: C77 » 6 wrz 2018, o 12:20

Kolego to ZFR jak nic.
W okolicach 3500 masz zmianę faz rozrządu i dlatego wtedy szarpie i nigdy poza tym.

Pobaw się trochę autem bez tempomatu, poprzyspieszaj trochę z 3000 do 4000,
wtedy to wyczujesz.
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein

Obrazek
Ja na Drive2

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: Regulus » 6 wrz 2018, o 12:31

A kabli zapłonowych nie ma, nie szukaj ;)

Awatar użytkownika
C77
Fachman
Posty: 2304
Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
Reputacja: 8
Imię: Nieomylna Legenda
Samochód: 1st. Cruze on Drive2
Silnik: 18XER
Lokalizacja: Provinz Posen
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: C77 » 6 wrz 2018, o 12:40

ArekZ pisze:
5 wrz 2018, o 21:40
Szarpnięcia występują niezaleznie od tego czy jadę na tempomacie czy nie. Mam wrażenie że pojawia się one około 3000 obr. Jadąc jest normalny przyrost mocy, przy 3000 lekkie minimalne szarpnięcie i auto przyspiesza dalej, podobnie jest jadąc stała prędkością i ze stałymi obrotami czasami czułem delikatnie szarpnięcie... Bardzo dziwna sprawa
No ZFR na 100%.
Musisz zadbać o sprawne działanie tego systemu,
drożność magistrali olejowej ZFR, sprawność elektrozaworów + dobry olej
i wtedy jesteś w stanie praktycznie zminimalizować do niewyczuwalnego to szarpnięcie :ok:

BTW. na jakim oleju to auto jeździło?
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein

Obrazek
Ja na Drive2

ArekZ
Aktywny
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2018, o 08:25
Reputacja: 0
Imię: Arkadiusz
Samochód: Cruze 1.8 HB
Silnik:
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: ArekZ » 6 wrz 2018, o 18:05

Nie wiem dokładnie na jakim oleju jeździ mam karteczkę ze 5w40 taki ostatnio wlali mi na serwisie ale nie mam marki tego oleju. Może jestem przeczulony bo do tej pory jeździłem raczej tylko dieslami. A jest ktoś z Was może ze Śląska lub okolic :)?

ArekZ
Aktywny
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2018, o 08:25
Reputacja: 0
Imię: Arkadiusz
Samochód: Cruze 1.8 HB
Silnik:
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: ArekZ » 9 wrz 2018, o 09:30

Nasunelo mi się pytanie jeszcze jedno mam wrażenie że jest lekkie opóźnienie w reagowaniu na naciśnięcie pedału gazu gdy auto stoi. Mianowicie gdy stoi na wolnych obrotach i dodam gazu energiczniej czuje jakby takie zadlawienie się chwilowe silnika po czym auto dopiero się wkręca na obroty gdy dodaje gazu delikatnie i stopniowo samochód samochód wkręca się równo na obroty. Normalne jest to?

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: Bunioopl » 9 wrz 2018, o 19:56

To chyba normalne przy elektronicznej przepustnicy.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: Regulus » 9 wrz 2018, o 20:40

Tzn. jak nie masz linki gazu tylko potencjometr i komputer decydujący za ciebie o otwarciu przepustnicy.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: wszim » 9 wrz 2018, o 21:53

Na linkę też nie ma natychmiastowej reakcji.
Dyskusja zaczyna być o kolorach: "mam wrażenie", "wydaje się", "lekkie opóźnienie" . Arek może podaj w jednostkach czasu jakie to jest opóźnienie, 1sekunda, 2, czy może 0,1s. Wtedy można odpowiedzieć czy identycznie jest u nas. Bazowanie na wrażeniach do niczego konstruktywnego nie doprowadzi.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ArekZ
Aktywny
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2018, o 08:25
Reputacja: 0
Imię: Arkadiusz
Samochód: Cruze 1.8 HB
Silnik:
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: ArekZ » 10 wrz 2018, o 09:54

Co podobnego jak na tym filmie. Co prawda inny model auta ale objaw zbliżony.
https://www.youtube.com/watch?v=5bAfboP77Sg

Jestem umówiony dzisiaj w serwisie więc zweryfikuję wszystkie swoje pytania. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: wszim » 10 wrz 2018, o 10:55

Ja tu nie widzę i nie słyszę nic nienaturalnego. Opóźnienie reakcji zawsze jest.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ArekZ
Aktywny
Posty: 51
Rejestracja: 27 sie 2018, o 08:25
Reputacja: 0
Imię: Arkadiusz
Samochód: Cruze 1.8 HB
Silnik:
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: ArekZ » 6 paź 2018, o 13:03

Koledzy podpowiedzcie ile obrotów prawidłowo powinien mieć cruze? Moje wahają się między 750 a 800 (podpinalem auto pod OBD i takie wartości pokazuje). Cały czas boryka się z lekkim przydlawieniem gdy mocniej naciśne gaz na wolnych obrotach. Co ciekawe gdy auto chodzi na ssania wtedy fajnie samochód od razu się wkręca a gdy tylko ssanie przestanie działać czuć przy dodawaniu gazu zadlawienie. Myślicie że mogą mieć wpływ na to zbyt niskie obroty biegu jałowego?

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: Bunioopl » 6 paź 2018, o 14:33

W dzisiejszych autach ssania już nie ma. A wolana reakcja na gaz? Hmm chyba tak steruję elektronika.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


pawelwaw84
Wymiatacz
Posty: 1002
Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
Reputacja: 11
Imię: Paweł
Samochód: Captiva lift 2013
Silnik: 2.0d 163KM
Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: pawelwaw84 » 6 paź 2018, o 15:19

Jest cos na ksztalt dawnego ssania po odpaleniu zimnego silnika. Przynajmniej u mnie w 1.4t przez jakies 15sekund obroty stoja w okolicy 1200. Z tym przydlawieniem zerknalbym jak pracuje lambda (wykresy) skoro juz i tak masz OBDII.

senyan
Aktywny
Posty: 68
Rejestracja: 27 paź 2016, o 19:09
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze 1.6 LS
Silnik:
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: senyan » 4 gru 2018, o 08:41

Witajcie,
u mnie również pojawił się problem z szarpnięciem. Nie jest to dokładnie to samo co opisywane w tym temacie. Mianowicie u mnie, gdzieś od zeszłego tygodnia pojawił się następujący problem. Przy przyśpieszaniu na dwójce lub trójce, w zakresie obrotów, mniej więcej 1500-2000 występuje odczuwalne szarpnięcie lub dwa szarpnięcia. Nie jest to typowe dla tego samochodu lekkie szarpnięcia przy ruszaniu, czy załączanie zfr. Szarpnięcia są mniej lub bardziej odczuwalne, w zależności od tego jak mocno się depnie. Występuje zarówno jak wrzucę bieg i cisnę, ale również np. jak odpuszczę gaz obroty spadną i wtedy wcisnę gaz. Po przekroczeniu tych 2 tys obrotów, brak szarpania, obroty ładnie rosną bez jakichkolwiek dziwnych szarpnięć.

Problem występuje zarówno na pb i lpg. Silnik 1.6. świece wymienione w maju, wraz ze sprawdzeniem luzów zaworowych. Błędów brak, również tych do potwierdzenia. I nie wiem od czego zacząć.

arturf
Specjalista
Posty: 346
Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:00
Reputacja: 0
Imię: Artur
Samochód: Cruze LT MY2010
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: arturf » 4 gru 2018, o 09:19

Cewka do sprawdzenia i pewnie do wymiany, praktycznie identyczne miałem objawy, wymieniłem wczoraj i spokój :)

senyan
Aktywny
Posty: 68
Rejestracja: 27 paź 2016, o 19:09
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze 1.6 LS
Silnik:
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: senyan » 4 gru 2018, o 09:50

Sprawdzę, ale jeśli to cewka to trochę się wkurzę, bo w lutym 2017 padła mi cewka w trasie i byłem zdany na aso w Gorzowie, w którym za tę cewkę zapłaciłem tysiaka. Jeśli po niecałych 2 latach pada, to chyba nie warto inwestować w jakieś markowe cewki i brać po taniości :)

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: Bunioopl » 4 gru 2018, o 09:55

Eee, to gwarancja jeszcze jest.

Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: wszim » 4 gru 2018, o 09:57

Przyczyną szybkiego padania cewki może być LPG i zubożona mieszanka na którymś z cylindrów a także świece(na LPG często warto zmniejszyć szczelinę).
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: Robbo » 4 gru 2018, o 11:12

Zalecam posiadanie cewki zapasowej. Cewka fabryczna zdemontowana i zapakowana. Eksploatuję nową na gwarancji! Jak padła zareklamowałem z sensownie wypełnionym protokołem. Po jakim czasie i wymianie korespondencji otrzymałem produkt wolny od wad . Zamontowałem ją i testuje.

senyan
Aktywny
Posty: 68
Rejestracja: 27 paź 2016, o 19:09
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze 1.6 LS
Silnik:
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: senyan » 16 gru 2018, o 20:44

Czy podrzucicie mi numer cewki do mojego cruze 1.6 113 km? Dziwna sprawa, kupiłem już dwie cewki i obie nie działają. Pierwsza była tania, maxgear za 200 zł, zaś druga to deplhi z 500 zł. Wszystko ładnie wchodzi, pasuje 1:1, a po przełożeniu cewki samochód w ogóle nie odpala. Kręci i nic. Cewka połączona, przykręcona, a i tak nie odpala. Po włożeniu starej cewki, samochód normalnie odpala.

Nie wiem teraz czy coś się dzieje, czy to niepasujące cewki.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: Regulus » 16 gru 2018, o 20:55

Miałem podobny przypadek u kolegi Baca 623. Dopiero wymiana cewki na oryginalną w ASO pomogła - też ma silnik 1.6 i próbowaliśmy trzech cewek!

senyan
Aktywny
Posty: 68
Rejestracja: 27 paź 2016, o 19:09
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze 1.6 LS
Silnik:
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: senyan » 16 gru 2018, o 21:04

No to zabiłeś, Regulus. Mam nadzieję, że przynajmniej przyjmą mi zwrot tych dwóch cewek w sklepie, bo stacjonarnie kupowałem.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 25
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: Regulus » 16 gru 2018, o 21:13

Oby, jemu nie chcieli - musiał wejść w proces reklamacji (dwóch, bo trzecia była moja zapasowa). Numeru nie mam, ale na fakturze miał kod towaru C-25186686

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: wszim » 16 gru 2018, o 21:16

Twoja zapasowa od silnika 1.8? A może w 1.6 jest inna kabelkologia w złączach? Nie widzę innego wyjaśnienia.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

senyan
Aktywny
Posty: 68
Rejestracja: 27 paź 2016, o 19:09
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze 1.6 LS
Silnik:
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia

Post autor: senyan » 16 gru 2018, o 21:26

Nie wiem, wszystko wygląda tak samo i pasuje jak ulał. Spróbuje je jutro zwrócić i kupić jakąś oryginalną używkę przez allegro.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości