Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Kolego to ZFR jak nic.
W okolicach 3500 masz zmianę faz rozrządu i dlatego wtedy szarpie i nigdy poza tym.
Pobaw się trochę autem bez tempomatu, poprzyspieszaj trochę z 3000 do 4000,
wtedy to wyczujesz.
W okolicach 3500 masz zmianę faz rozrządu i dlatego wtedy szarpie i nigdy poza tym.
Pobaw się trochę autem bez tempomatu, poprzyspieszaj trochę z 3000 do 4000,
wtedy to wyczujesz.
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
A kabli zapłonowych nie ma, nie szukaj
- C77
- Fachman
- Posty: 2304
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 8
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Provinz Posen
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
No ZFR na 100%.ArekZ pisze: ↑5 wrz 2018, o 21:40Szarpnięcia występują niezaleznie od tego czy jadę na tempomacie czy nie. Mam wrażenie że pojawia się one około 3000 obr. Jadąc jest normalny przyrost mocy, przy 3000 lekkie minimalne szarpnięcie i auto przyspiesza dalej, podobnie jest jadąc stała prędkością i ze stałymi obrotami czasami czułem delikatnie szarpnięcie... Bardzo dziwna sprawa
Musisz zadbać o sprawne działanie tego systemu,
drożność magistrali olejowej ZFR, sprawność elektrozaworów + dobry olej
i wtedy jesteś w stanie praktycznie zminimalizować do niewyczuwalnego to szarpnięcie
BTW. na jakim oleju to auto jeździło?
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
Es ist nicht leicht ein Gott zu sein
Ja na Drive2
-
- Aktywny
- Posty: 51
- Rejestracja: 27 sie 2018, o 08:25
- Reputacja: 0
- Imię: Arkadiusz
- Samochód: Cruze 1.8 HB
- Silnik:
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Nie wiem dokładnie na jakim oleju jeździ mam karteczkę ze 5w40 taki ostatnio wlali mi na serwisie ale nie mam marki tego oleju. Może jestem przeczulony bo do tej pory jeździłem raczej tylko dieslami. A jest ktoś z Was może ze Śląska lub okolic ?
-
- Aktywny
- Posty: 51
- Rejestracja: 27 sie 2018, o 08:25
- Reputacja: 0
- Imię: Arkadiusz
- Samochód: Cruze 1.8 HB
- Silnik:
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Nasunelo mi się pytanie jeszcze jedno mam wrażenie że jest lekkie opóźnienie w reagowaniu na naciśnięcie pedału gazu gdy auto stoi. Mianowicie gdy stoi na wolnych obrotach i dodam gazu energiczniej czuje jakby takie zadlawienie się chwilowe silnika po czym auto dopiero się wkręca na obroty gdy dodaje gazu delikatnie i stopniowo samochód samochód wkręca się równo na obroty. Normalne jest to?
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
To chyba normalne przy elektronicznej przepustnicy.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Tzn. jak nie masz linki gazu tylko potencjometr i komputer decydujący za ciebie o otwarciu przepustnicy.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Na linkę też nie ma natychmiastowej reakcji.
Dyskusja zaczyna być o kolorach: "mam wrażenie", "wydaje się", "lekkie opóźnienie" . Arek może podaj w jednostkach czasu jakie to jest opóźnienie, 1sekunda, 2, czy może 0,1s. Wtedy można odpowiedzieć czy identycznie jest u nas. Bazowanie na wrażeniach do niczego konstruktywnego nie doprowadzi.
Dyskusja zaczyna być o kolorach: "mam wrażenie", "wydaje się", "lekkie opóźnienie" . Arek może podaj w jednostkach czasu jakie to jest opóźnienie, 1sekunda, 2, czy może 0,1s. Wtedy można odpowiedzieć czy identycznie jest u nas. Bazowanie na wrażeniach do niczego konstruktywnego nie doprowadzi.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 51
- Rejestracja: 27 sie 2018, o 08:25
- Reputacja: 0
- Imię: Arkadiusz
- Samochód: Cruze 1.8 HB
- Silnik:
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Co podobnego jak na tym filmie. Co prawda inny model auta ale objaw zbliżony.
https://www.youtube.com/watch?v=5bAfboP77Sg
Jestem umówiony dzisiaj w serwisie więc zweryfikuję wszystkie swoje pytania. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
https://www.youtube.com/watch?v=5bAfboP77Sg
Jestem umówiony dzisiaj w serwisie więc zweryfikuję wszystkie swoje pytania. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Ja tu nie widzę i nie słyszę nic nienaturalnego. Opóźnienie reakcji zawsze jest.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 51
- Rejestracja: 27 sie 2018, o 08:25
- Reputacja: 0
- Imię: Arkadiusz
- Samochód: Cruze 1.8 HB
- Silnik:
- Lokalizacja: Zabrze
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Koledzy podpowiedzcie ile obrotów prawidłowo powinien mieć cruze? Moje wahają się między 750 a 800 (podpinalem auto pod OBD i takie wartości pokazuje). Cały czas boryka się z lekkim przydlawieniem gdy mocniej naciśne gaz na wolnych obrotach. Co ciekawe gdy auto chodzi na ssania wtedy fajnie samochód od razu się wkręca a gdy tylko ssanie przestanie działać czuć przy dodawaniu gazu zadlawienie. Myślicie że mogą mieć wpływ na to zbyt niskie obroty biegu jałowego?
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
W dzisiejszych autach ssania już nie ma. A wolana reakcja na gaz? Hmm chyba tak steruję elektronika.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Jest cos na ksztalt dawnego ssania po odpaleniu zimnego silnika. Przynajmniej u mnie w 1.4t przez jakies 15sekund obroty stoja w okolicy 1200. Z tym przydlawieniem zerknalbym jak pracuje lambda (wykresy) skoro juz i tak masz OBDII.
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 27 paź 2016, o 19:09
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze 1.6 LS
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Witajcie,
u mnie również pojawił się problem z szarpnięciem. Nie jest to dokładnie to samo co opisywane w tym temacie. Mianowicie u mnie, gdzieś od zeszłego tygodnia pojawił się następujący problem. Przy przyśpieszaniu na dwójce lub trójce, w zakresie obrotów, mniej więcej 1500-2000 występuje odczuwalne szarpnięcie lub dwa szarpnięcia. Nie jest to typowe dla tego samochodu lekkie szarpnięcia przy ruszaniu, czy załączanie zfr. Szarpnięcia są mniej lub bardziej odczuwalne, w zależności od tego jak mocno się depnie. Występuje zarówno jak wrzucę bieg i cisnę, ale również np. jak odpuszczę gaz obroty spadną i wtedy wcisnę gaz. Po przekroczeniu tych 2 tys obrotów, brak szarpania, obroty ładnie rosną bez jakichkolwiek dziwnych szarpnięć.
Problem występuje zarówno na pb i lpg. Silnik 1.6. świece wymienione w maju, wraz ze sprawdzeniem luzów zaworowych. Błędów brak, również tych do potwierdzenia. I nie wiem od czego zacząć.
u mnie również pojawił się problem z szarpnięciem. Nie jest to dokładnie to samo co opisywane w tym temacie. Mianowicie u mnie, gdzieś od zeszłego tygodnia pojawił się następujący problem. Przy przyśpieszaniu na dwójce lub trójce, w zakresie obrotów, mniej więcej 1500-2000 występuje odczuwalne szarpnięcie lub dwa szarpnięcia. Nie jest to typowe dla tego samochodu lekkie szarpnięcia przy ruszaniu, czy załączanie zfr. Szarpnięcia są mniej lub bardziej odczuwalne, w zależności od tego jak mocno się depnie. Występuje zarówno jak wrzucę bieg i cisnę, ale również np. jak odpuszczę gaz obroty spadną i wtedy wcisnę gaz. Po przekroczeniu tych 2 tys obrotów, brak szarpania, obroty ładnie rosną bez jakichkolwiek dziwnych szarpnięć.
Problem występuje zarówno na pb i lpg. Silnik 1.6. świece wymienione w maju, wraz ze sprawdzeniem luzów zaworowych. Błędów brak, również tych do potwierdzenia. I nie wiem od czego zacząć.
-
- Specjalista
- Posty: 346
- Rejestracja: 2 lis 2017, o 15:00
- Reputacja: 0
- Imię: Artur
- Samochód: Cruze LT MY2010
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, benz.
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Cewka do sprawdzenia i pewnie do wymiany, praktycznie identyczne miałem objawy, wymieniłem wczoraj i spokój
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 27 paź 2016, o 19:09
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze 1.6 LS
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Sprawdzę, ale jeśli to cewka to trochę się wkurzę, bo w lutym 2017 padła mi cewka w trasie i byłem zdany na aso w Gorzowie, w którym za tę cewkę zapłaciłem tysiaka. Jeśli po niecałych 2 latach pada, to chyba nie warto inwestować w jakieś markowe cewki i brać po taniości
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Eee, to gwarancja jeszcze jest.
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego G8142 przy użyciu Tapatalka
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Przyczyną szybkiego padania cewki może być LPG i zubożona mieszanka na którymś z cylindrów a także świece(na LPG często warto zmniejszyć szczelinę).
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Zalecam posiadanie cewki zapasowej. Cewka fabryczna zdemontowana i zapakowana. Eksploatuję nową na gwarancji! Jak padła zareklamowałem z sensownie wypełnionym protokołem. Po jakim czasie i wymianie korespondencji otrzymałem produkt wolny od wad . Zamontowałem ją i testuje.
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 27 paź 2016, o 19:09
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze 1.6 LS
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Czy podrzucicie mi numer cewki do mojego cruze 1.6 113 km? Dziwna sprawa, kupiłem już dwie cewki i obie nie działają. Pierwsza była tania, maxgear za 200 zł, zaś druga to deplhi z 500 zł. Wszystko ładnie wchodzi, pasuje 1:1, a po przełożeniu cewki samochód w ogóle nie odpala. Kręci i nic. Cewka połączona, przykręcona, a i tak nie odpala. Po włożeniu starej cewki, samochód normalnie odpala.
Nie wiem teraz czy coś się dzieje, czy to niepasujące cewki.
Nie wiem teraz czy coś się dzieje, czy to niepasujące cewki.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Miałem podobny przypadek u kolegi Baca 623. Dopiero wymiana cewki na oryginalną w ASO pomogła - też ma silnik 1.6 i próbowaliśmy trzech cewek!
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 27 paź 2016, o 19:09
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze 1.6 LS
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
No to zabiłeś, Regulus. Mam nadzieję, że przynajmniej przyjmą mi zwrot tych dwóch cewek w sklepie, bo stacjonarnie kupowałem.
- Regulus
- Zasłużony dla forum
- Posty: 4580
- Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
- Reputacja: 25
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze, Spark
- Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Oby, jemu nie chcieli - musiał wejść w proces reklamacji (dwóch, bo trzecia była moja zapasowa). Numeru nie mam, ale na fakturze miał kod towaru C-25186686
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Twoja zapasowa od silnika 1.8? A może w 1.6 jest inna kabelkologia w złączach? Nie widzę innego wyjaśnienia.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 68
- Rejestracja: 27 paź 2016, o 19:09
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze 1.6 LS
- Silnik:
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: Dziwne minimalne cykliczne szarpnięcia
Nie wiem, wszystko wygląda tak samo i pasuje jak ulał. Spróbuje je jutro zwrócić i kupić jakąś oryginalną używkę przez allegro.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości