Strona 11 z 23

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 27 lis 2018, o 10:39
autor: kochar
Jak go wymontujesz to napisz czy należy spuszczać czy nie, ja uważam że należy.

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 27 lis 2018, o 13:07
autor: wojtas01
Rozumiem. Podałem tylko to co instrukcja serwisowa mówi na ten temat :piwo: . Przy demontażu chłodnicy EGR już jest mowa o spuszczeniu płynu chłodniczego.
Poniżej przedstawiam nagrane parametry z GDS2 w czasie jazdy. Są różne dane (przełączam w trakcie), nagranie ma kilkadziesiąt minut... Może ktoś coś wypatrzy lub proszę :wilekiedzieki: o wskazówki na co szczególnie zwrócić uwagę podczas kolejnego testu diagnostycznego z użyciem GDS2 (jakie parametry szczególnie wyeksponować) :zastanawiasie:

NAGRANE PARAMETRY SILNIKA W CZASIE JAZDY

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 28 lis 2018, o 18:04
autor: toldek
EGR/ sam zawór / można wymontować bez spuszczania płynu, wymontowanie z chłodnicą wymusza spust płynu.
Co do parametrów: logować obroty silnika, doładowanie żądane i rzeczywiste, wartości z przepływki, pozycję EGR, i ciśnienie paliwa żądane i rzeczywiste, te 9 wskazań wystarczy inaczej jest chaos. Najlepiej widać to w formie wykresów . Postaram się wkleić swoje parametry, jak dopadnę czasu.

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 28 lis 2018, o 23:01
autor: wojtas01
Dobrze by było właśnie móc porównać parametry, np. przepływomierz powietrza bo GDS2 nie podaje w tym wypadku wartości żądanej do faktycznej.
W czasie przeglądania zapisanych parametrów zauważyłem , że:
1. Czujnik pozycji pedału przyśpieszenia nr 1 pokazuje przy 0% otwarcia napięcie 0.96V. Wg instrukcji serwisowej powinno być poniżej 0.7V.
2. Czujnik pozycji pedału przyśpieszenia nr 2 przy 0% otwarcia pokazuje 0.47V a instrukcja wskazuje powyżej 0,3V (niby ok) . Co ciekawe zauważyłem moment, że przez chwilę przy 0% pokazał 0V . Również w czasie jazdy przez chwilkę spada do 0.0V i to przy kilkudziesięciu procentach otwarcia :shock: Widać to doskonale podczas odtwarzania parametrów ( od 22min 10sek do 24min 18 sek).

LINK do instrukcji serwisowej

Ciśnienie doładowania też pozostawia wiele do życzenia w stosunku do żądanego. Przepływomierz jest z wyjściem częstotliwościowym i tak obserwując wskazania Hz można mieć wątpliwości co do jego właściwej pracy (stabilność) ale niestety nie mam punktu odniesienia.
W weekend nagram ponownie parametry i postaram się aby były w pełnych zakresach.

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 1 gru 2018, o 14:42
autor: wojtas01
Myślałem, że czujnik pozycji pedału przyśpieszenia można dostać jako samodzielną część za niewielkie pieniądze . Info z ASO Miniewski w Warszawie - część tylko z całym pedałem koszt 1317 zł :shock:
Nie mam pewności co do tego zwarcia do masy czujnika nr 2 ale wg odczytu z testera diagnostycznego raptowne spadki do 0V świadczą o jakiejś jego bolączce.

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 1 gru 2018, o 21:27
autor: wojtas01
Dziś przyjrzałem się m.in. temu czujnikowi pozycji pedału przyśpieszenia. Widać po wykresie, że na czujniku nr 2 są piki zwarcia do masy (napięcie 0V). Raczej nie może to być normalne w jego pracy. Napięcie powinno liniowo wzrastać i opadać w zależności od nacisku na pedał przyśpieszenia. Co o tym sądzicie ?
Kolor zielony to czujnik nr 1, kolor brązowy to właśnie czujnik nr 2 , kolor niebieski to pedał przyśpieszenia (procent naciśnięcia).
Obrazek
Obrazek

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 2 gru 2018, o 01:07
autor: wojtas01
Nagranie parametrów czujników pozycji pedału przyśpieszenia od 0 do 100%.
LINK

Wg mnie z tych parametrów wynika , że uszkodzony jest czujnik pozycji pedału przyśpieszenia lub nawet sterownik silnika... Jak inaczej wytłumaczyć gwałtowne piki , spadek napięcia (0V) ?

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 2 gru 2018, o 14:37
autor: etac
dlatego potencjometr ma dwa rezystory, aby się uzupełniać.

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 2 gru 2018, o 19:40
autor: wojtas01
Dorzucam parametry ciśnienia doładowania (żądane i z czujnika) i przepływomierza powietrza (g/s i Hz) zarejestrowane w czasie jazdy.
Kolor niebieski - żądane ciśnienie doładowania
Kolor zielony - ciśnienie z czujnika ciśnienia doładowania
Kolor brązowy - przepływomierz powietrza wartość g/s
Kolor żółty - przepływomierz powietrza wartość Hz

LINK

Dodam też dziś zawór EGR na postoju a także zawór sterujący kanału ssącego kolektora dolotowego.

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 2 gru 2018, o 20:06
autor: etac
nie wiem jak innych, ale żaden film mi nie działa.

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 2 gru 2018, o 20:19
autor: wojtas01
Wszystkie działają. Sprawdziłem po wylogowaniu się z google drive.

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 2 gru 2018, o 20:27
autor: etac
u mnie się nie ładują.

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 2 gru 2018, o 21:20
autor: wojtas01
Wszystkie linki działają bez zarzutu . Sprawdzone u kilku znajomych . To są pliki MP4 wrzucone na google drive i udostępnione dla wszystkich.
Proszę o przejrzenie .Może ktoś zauważy niewłaściwe parametry ...

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 2 gru 2018, o 21:27
autor: etac
a na youtube nie da rady?

U mnie, kreci, kreci, kreci i nic.

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 2 gru 2018, o 21:35
autor: wojtas01
Oczywiście mogę dodatkowo wrzucić na YT ale niestety dopiero po 23-ciej .Aktualnie jestem w podróży .

Dodano po 55 minutach 37 sekundach:
Tak śledziłem te parametry ciśnienia doładowania vs przepływomierz i jak na moje oko to przeplywomierz działa z opóźnieniem .

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 2 gru 2018, o 22:58
autor: kochar
U mnie wszystkie linki działają :ok:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 2 gru 2018, o 23:58
autor: wojtas01
Dorzucam sprawdzenie EGR i zaworu sterującego kanału ssącego kolektora dolotowego i ponownie także ciśnienie doładowania vs przepływomierz powietrza. Wg mnie patrząc na wykresy przepływomierz reaguje z opóźnieniem... Gaz był wciskany różnie, to taka jazda testowa. Szkoda, że nie widać tu obrotów ale chodzi mi bardziej o porównanie do przepływomierza.
Kolor niebieski - żądanie ciśnienie doładowania
Kolor zielony - czujnik ciśnienia doładowania
Kolor bordowy - przepływomierz powietrza g/s
Kolor żółty - przepływomierz powietrza Hz

1. EGR
2. Zawór sterujący kanału ssącego kolektora dolotowego.
3. Ciśnienie doładowania vs przepływomierz powietrza


Wersja na YT:
EGR


Zawór sterujący kanału ssącego kolektora dolotowego


Ciśnienie doładowania vs przepływomierz powietrza

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 5 gru 2018, o 13:28
autor: wojtas01
etac pisze:
2 gru 2018, o 14:37
dlatego potencjometr ma dwa rezystory, aby się uzupełniać.
No ma dwa ale sterownik silnika porównuje oba i jeden działa nieprawidłowo... Zamówiłem używany pedał gazu na podmiankę. Zobaczymy.

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 5 gru 2018, o 22:41
autor: Rickss83
Coraz to więcej atrakcji temat nam daje.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 8 gru 2018, o 19:24
autor: wojtas01
Dziś podmieniłem pedał gazu na inny używany i on też wskazywał chwilami wartość 0V. I teraz nie wiem czy ten typ tak ma (czujnik nr2) czy ten używany ma taką samą przypadłość jak mój w samochodzie. Czy jest ktoś w stanie sprawdzić to u siebie w pełni sprawnym aucie ? Czy czujnik nr 2 w pedale gazu wskazuje chwilami wartość 0V...(takie cykliczne piki do wartości 0V ).

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 8 gru 2018, o 23:29
autor: wojtas01
Cena pedału gazu w Polsce do Cruze 2.0 163KM 2012 - 1300zł (cena podana przez ASO Miniewski w Wawie) . Cena zagranicą i np. w Korei - 104zł. Bez komentarza.

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 9 gru 2018, o 16:36
autor: wojtas01
Znalazłem opis złącza czujnika pedału gazu, taki sam jest w Cruze. Tutaj link .
Można sprawdzić czy spadek (zwarcie do masy) występuje przed dojściem do czujnika czy powoduje to już sam pedał gazu. Mam nadzieję, że wystarczy multimetr.

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 13 sty 2019, o 11:36
autor: kochar
Cześć, co tak zamilkłeś ;) pedał gazu podmieniony :piwo3:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 13 sty 2019, o 17:26
autor: wojtas01
No cóż zima więc chęci do grzebania przy aucie brak... A poza tym :
Tak, pedał gazu podmieniłem na używany i potem również całkiem nowy - piki do 0V na czujniku nr 2 jak były , tak są.
Wymieniłem w międzyczasie akumulator (był od nowości w tym aucie a więc od 2012 roku) i przy wymianie auto było odłączone od prądu grubo ponad 30 minut. Po wymianie, praca silnika odczuwalnie wyciszyła się a przede wszystkim wzrosła dynamika auta (prawdopodobnie nastąpił "reset" sterownika silnika), jednak nie jest to dalej to co powinno być. Po wciśnieniu gazu wzrost mocy następuje z wyraźnym opóźnieniem. Jest za bardzo gąbczasty i nie czuć pod nogą dynamiki auta. Wg mnie te piki na czujniku nr 2 w pedalu gazu świadczą o problemie w sterowniku silnika. Nie może tego być, takich raptownych spadków do 0V. Pisałem do różnych firm zajmujących się naprawą sterowników ale jak do tej pory nie natrafiłem na taką , którą potrafi ten sterownik sprawdzić i ewentualnie naprawić .
Poza tym w czasie diagnostyki VXdiagiem widać , że ciśnienie doładowania rośnie szybciej niż ilość powietrza tzn. dane z przepływomierza są z opóźnieniem w stosunku do ciśnienia doładowania (chyba ok 0.5s) . Wcześniej już to opisywałem i widać to na wykresach. Należałoby chyba nawet w ciemno kupić przepływomierz powietrza (swego czasu podmieniłem na nowy ale nie zrobiłem przyuczenia i być może dlatego nie było różnicy ) i wtedy sprawdzić ale właśnie hamują mnie przed wymianą przepływomierza te piki do 0V na czujniku nr 2 w pedale gazu co może świadczyć o problemie albo w sterowniku silnika albo może na złączach ale chyba raczej sterownik...

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

: 13 sty 2019, o 17:36
autor: etac
a może warto wyjąc wszystkie rury od turbo i sprawdzić ich stan na stole.