Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 4 lis 2018, o 20:42

Cieszę się ,że odezwałeś się :-) Aktualnie jestem w podróży do Warszawy ( nie Cruzem ) i nie mogę teraz nagrać tych parametrów odnośnie DPF .Najszybciej będę mógł to zrobić w najbliższy piątek . DPF juz sprawdzałem diagnostycznie ( jest to też tu opisane w tym temacie ) i wygląda to tak,że na biegu jałowym różnica cisnienia wynosi 0 lub 1 kPa natomiast w czasie jazdy 2-3 kPa a jak maksymalne przyspieszenie to dochodzi
do 5kPa. Akumulacja sadzy od 0 do 100% zapełnia się po ok 400km i wtedy włącza się wypalanie .
Wszystkie linki które dałem działają . Sprawdziłem .

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 5 lis 2018, o 22:55

kochar Twoja sugestia sprawdzenia klap wirowych co raz bardziej do mnie przemawia. Tu też jest ciekawie napisane o tych silnikach i ich największych bolączkach. LINK
Aktualnie dałem auto do kolejnego mechanika ale z kręgu bardziej zaufanych (po co ma stać pod blokiem skoro nie ma mnie w domu i nic nie sprawdzę) właśnie z sugestią przyjrzenia się bliżej m.in. klapom wirowym. To może być dobry trop . Przecież swego czasu wyskoczył mi błąd P200A , który wprawdzie po skasowaniu nie powrócił ale coś może być na rzeczy w tym kierunku. Może być kilka przyczyn.

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 6 lis 2018, o 15:20

Panowie diagnoza mechanika - klapy wirowe. Więcej wieści wkrótce aczkolwiek już powstaje pytanie . Usuwać czy regenerować itp? Co polecacie w tej sytuacji .

toldek
Aktywny
Posty: 64
Rejestracja: 8 paź 2018, o 07:07
Reputacja: 10
Imię: Witek
Samochód: Cruze 2.0 163Km
Silnik:
Lokalizacja: Glinik
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: toldek » 6 lis 2018, o 18:19

Klapy mają być i takie jest moje zdanie, klient kupił auto z usuniętymi i wyprogramowanymi klapami w VW B7 i twierdził że jest O.K jako że DPF dokonał żywota wstawialiśmy nowy i aby była gwarancja klapy dokupił i oryginalny soft został wgrany/ tuner był kumaty i dał mu kopię/ po kilku godzinach dzwoni i mówi że auto inaczej się zachowuje w jego opinii dużo lepsza kultura pracy silnika przy przyspieszaniu ale to VW, w Oplach VC nagminnie wywalano klapy jedni widzieli różnicę inni nie. Co do linku który podałeś Pan Zbyszek jest 20 km ode mnie czasem współpracujemy , uważam że jeśli decyduję się na zakup auta nowej generacji to trzeba się liczyć z wymianą pewnych elementów po określonym przebiegu, amputacja nie jest na pewno dobrym rozwiązaniem, bez nogi czy ręki też się żyje tylko jak? Przez 6 lat eksploatacji silnika 2.0 VCDI Z20D1 (LNP) 163HP nic się nie działo złego poza mało istotnym przycięciem VTG / wyczyszczona chemią/.Oleum zmieniane co 10 tyś, do paliwa środek 2185 i 2650 od listopada depresator 1878 tak na wszeki wypadek by nie odłożyła się parafina, przebieg 160 z hakiem.

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 6 lis 2018, o 20:24

Też nie jestem zwolennikiem tego typu modyfikacji muszę się jednak przespać z tematem. Wysłałem zapytanie m.in. do sklepu potak.eu o cenę nowego kolektora ssącego. Na allegro znalazłem od Auto_Krak kolektor ssący już bez klap wirowych.

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 7 lis 2018, o 11:45

Cena nowego kolektora ssącego do Cruze 2.0 to koszt 1200zł. Nr kat. 25193560.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23829
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: etac » 7 lis 2018, o 17:47

No to tanio, bo w ASO kosztuje 1500 netto
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 11 lis 2018, o 12:11

Może ktoś wie gdzie można w miarę szybko dostac oryginalny nowy kolektor jak wyżej ( z gwarancją ) ? W Potak dostawa dopiero na początku grudnia ... Cena w ASO za wysoka .

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23829
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: etac » 11 lis 2018, o 14:10

allegro, lub olx. Może JML Parts ma na miejscu.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 11 lis 2018, o 15:14

Kolego napisz coś więcej co jest z tymi klapami.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 11 lis 2018, o 15:23

Coś więcej będę mógł napisać jutro po kontakcie z mechanikiem , który to stwierdził.
A tak w ogóle to czasem nie wystarczy ich ewentualnie wyczyścić jak się blokują itp ?
Kochar to napisz proszę swoje doświadczenia w temacie klap wirowych .

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 11 lis 2018, o 18:44

str.2 w tym temacie
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 11 lis 2018, o 19:04

No tak pamiętam. U mnie może zacięły się w pozycji zamkniętej lub prawie zamknietej stąd duży spadek mocy.
8h pracy garażowej więc poważna robota...



Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 11 lis 2018, o 19:35

Robota podła, przy okazji jak mechanik wyciągnie chłodnicę EGR można spróbować wyciągnąć sam zawór EGR i go wyczyścić.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 11 lis 2018, o 19:49

Tak, też myślałem o tym aby przy okazji wyczyścić EGR. Jutro rano będę dzwonił do mechanika i dam znać co ustaliłem (plan działania).
Póki co rozsyłam zapytanie do wielu sklepów odnośnie dostępności kolektora ssącego i cenie (w tym terminy dostawy).
Od ręki (prawie) jest dostępny na allegro pod tym LINKIEM ale to regenerowany bez klap.

Kuba Piła

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: Kuba Piła » 11 lis 2018, o 19:51

Wojtas możliwe że mam ten sam problem więc jak już ustalisz co to było napisz proszę :)

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 11 lis 2018, o 20:10

Jak klapy są uszkodzone a sam kolektor jest ok to usunięcie klap jest bardzo proste.
Co do zakupu całego kolektora to może pomoże kolega
Mandrol pisze:
26 wrz 2018, o 05:56
Drodzy Forumowicze!
Zapewne niewielu z Was wie, że od kilkunastu lat pracuję w Korei Południowej. Kilku forumowiczów poprosiło mnie już o zakupy w koreańskim sklepie Chevroleta- http://c-mall.co.kr/ i do tej pory udało mi się zakupić i przywieźć zamówiony towar do Polski. Ostatnio jeden z forumowiczów poprosił mnie znowu i za zgodą Prezesa postanowiłem, że dam znać o takiej możliwości na forum- może komuś będzie coś potrzebne, czego nie można dostać w Polsce albo można kupić ale znacznie drożej. Dlatego jeśli ktoś jest zainteresowany kupnem jakiejś rzeczy to wystarczy wejść na w/w stronkę, poszukać i sprawdzić na https://www.xe.com/currencyconverter/co ... KRW&To=PLN ile dokładnie to kosztuje w przeliczeniu na złotówki. Do kwoty trzeba doliczyć koszt przesyłki w Korei (ok. 2500 KRW=~8PLN) i koszt przesyłki w Polsce.
Do Polski wracam 21 października więc części należałoby zamówić do ok. 12 października, żeby mogły one do mnie dotrzeć tutaj. Oczywiście wielkość i waga części ma znaczenie- mogę zwieźć do Polski 46kg ale niektórych wielkich elementów nie będę w stanie dostarczyć. Uprzedzam jeśli ktoś myśli, że chcę na tym zarobić- robię to bezinteresownie tak samo jak co miesiąc zwożę do Korei polskie jedzenie moim znajomym Polakom- po prostu płacisz tylko za towar i przesyłkę.
Gdyby ktoś był zainteresowany to walcie tutaj albo na PW.
Pozdrówka z krainy Mr Kimów i Mr Lee ;)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 12 lis 2018, o 15:14

Plan działania jest taki, że trzeba wyjąć kolektor ssący (póki co nie mam nowego kolektora). Dziś wyczyściłem też czujnik doładowania w kolektorze ssącym (był cały w sadzy).
Słychać "cykanie" na postoju klap i jest terkot w czasie jazdy. Odłączenie wężyka podciśnienia od gruszki sterującego klapami wirowymi (zaślepienie śrubą) powoduje lekki przyrost mocy (ale jeszcze nie to co być powinno) i od razu UWAGA - zdecydowanie lżej pracuje kierownica (tak jak powinna, czuć wspomaganie) . Tak tak,zdecydowanie lepsze wspomaganie. Podłączenie wężyka podcisnienia do gruszki sterowania klapami osłabia mocno auto i kierownica ciężko chodzi {:/ . Jaki może być związek ?

toldek
Aktywny
Posty: 64
Rejestracja: 8 paź 2018, o 07:07
Reputacja: 10
Imię: Witek
Samochód: Cruze 2.0 163Km
Silnik:
Lokalizacja: Glinik
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: toldek » 13 lis 2018, o 06:59

Klap bym jeszcze nie kupował , wolał bym wymontować i zobaczyć w jakim stanie są - na ile zarosły nagarem, co idzie wyczyścić i jaki luz na osi klap poprzeczny i wzdłużny - bo to właśnie przesądzi o ich wymianie, zresztą 100% diagnozy chyba nie ma o ich zużyciu.

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 13 lis 2018, o 08:42

Co do klap to słychać je na biegu jałowym . Takie cyk cyk cyk cyk... Jak odepnie się podciśnienie od gruszki klap to tego nie ma. Poza tym w czasie jazdy też je słychać ( taki terkot ) i auto słabsze i ciężej chodzi kierownica ( jak podpięty przewód podciśnienia do gruszki klap).


Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



Dodano po 2 godzinach 51 minutach 52 sekundach:
Zastanawia mnie jeszcze , że korekcja wtrysków wynosi około +-10 na każdym cylindrze. Przed regeneracją miałem ok 0.29 , poza pierwszym cylindrem na którym było 40.

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 13 lis 2018, o 22:28

W najbliższy piątek lub sobotę nagram parametry doładowania , EGR itp w czasie jazdy i wrzucę tu.

Rickss83
Specjalista
Posty: 493
Rejestracja: 27 paź 2017, o 09:17
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze SW
Silnik:
Lokalizacja: SÖDERTÄLJE, Sweden
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: Rickss83 » 14 lis 2018, o 06:29

I to będzie już coś.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 17 lis 2018, o 18:46

Niestety dziś nie mam czasu aby nagrać filmiki z parametrami pracy silnika. Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie to jutro podłącze VXDiag i ponagrywam poszczególne parametry (ciśnienie doładowania, EGR, DPF itd, ciśnienie paliwa, wtryski) przy różnych obciążeniach silnika.
Mam jednak póki co filmik sprzed tygodnia, na którym jest m.in. taki parametr jak "polecenie nasterowania silnika dławika przepływu powietrza dolotowego" który w czasie jazdy wskazuje stałe 11-12% . Czy jest to właściwe ? Podane też jest napięcie na czujniku pozycji dławika przepływu powietrza dolotowego , stałe 0.8V.
Proszę też zwróccie uwagę, że "polecenie nasterowania zaworu sterującego kanału ssącego kolektora dolotowego " też chyba nie do końca ok. Niestety nie ma tu punktu odniesienia. Może mógłby to ktoś sprawdzić u siebie, jak to wygląda. Oczywiście ciśnienie doładowania też nie gra do końca z żądanym.
http://www.youtube.com/watch?v=YLalg161 ... e=youtu.be

Znalazłem tu pewne informacje :
http://www.autocats.ws/manual/chevrolet ... 47.PL.html

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 17 lis 2018, o 20:33

Jeżeli dławik przepływu powietrza dolotowego to tzw. przepustnica-klapa gasząca to u mnie według Tarque cały czas jest 16,1-16,5 % tylko podczas gaszenia silnika się zamyka- dochodzi do 100 % i jak silnik zgaśnie wraca na 16,5 %.
Poniżej screeny z Tarque na zimnym i ciepłym silniku.
download/file.php?mode=view&id=8896
Załączniki
JAŁOWY ZIMNY.JPG
MAX CIEPŁY.JPG
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 18 lis 2018, o 14:20

U mnie czujnik pozycji dławika przepływu powietrza dolotowego wskazuje w czasie jazdy cały czas 100% .Dziś sprawdziłem . To jest prawidłowo ? Mam materiał z przejazdów ale wrzucę go wieczorem lub jutro.

Dodano po 2 godzinach 57 minutach 54 sekundach:
W czasie gaszenia spada do 0% po czym znów wskakuje na 100% .W czasie jazdy nie zmienia się i wynosi 100%.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości