Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23824
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 254
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: etac » 18 lis 2018, o 18:09

Tak, bo ta klapa ma dwie pozycje:
OTWARTA
ZAMKNIĘTA
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 18 lis 2018, o 18:16

Wydaje się że tak powinno być, jak silnik pracuje 100 % otwarta a jak gasimy to się zamyka żeby nie telepało silnikiem. Tarque pokazuje to odwrotnie, 100% to zamknięta.
Prezes był szybszy :D)
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 18 lis 2018, o 19:19

Dzięki za odpowiedzi .

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka



Dodano po 2 godzinach 3 minutach 26 sekundach:
A co myślicie o współczynniku lambda ,który w czasie jazdy utrzymuje się na poziomie 2 ( oczywiscie po osiągnięciu temperatury roboczej silnika). Są chwilowe spadki tak do 1.6-1.7 ale generalnie trzyma równo poziom 2 czyli rozumiem mieszanka uboga ?!

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 19 lis 2018, o 12:15

Jeszcze mam pytanko , sonda lambda wskazuje w czasie jazdy praktycznie non stop 2 a np przepływomierz na biegu jałowym podaje ok 10 g/s . Czy mógłby ktoś sprawdzić u siebie na tym silniku jak to wygląda.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 19 lis 2018, o 22:26

maf.JPG
U mnie przepływ podobnie 12,8 g/s, co do lambdy to w Torque chyba nie ma takiego wskaźnika.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 19 lis 2018, o 23:46

W GDS2 wygląda to tak. Jest to zrzut ekranu . Dane pracowały, jednak ten współczynnik jest praktycznie na tym samym poziomie cały czas. Podczas biegu jałowego także. Nieznacznie zmniejszał sie podczas zmiany biegów, tak na 1.6-1.7 i szybko wracał do 2 (poziom maksymalny).
Obrazek

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 20 lis 2018, o 14:37

xxx.JPG
xxx.JPG (19.1 KiB) Przejrzano 4822 razy
Jednak w Torque jest "wskaźnik równoważności powietrze/paliwo" i pokazuje to samo co u Ciebie.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 20 lis 2018, o 16:41

Ok dzięki . Jakbyś mógł zobaczyć jak się zmienia podczas jazdy u Ciebie byłbym wdzięczny .
W weekend postaram się ją wykręcić i obejrzeć jej stan ( nalot, kolor ). Zrobię też pomiar spalin na stacji kontroli pojazdów . Przydałby się AFR.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 20 lis 2018, o 17:34

Ok, jutro poobserwuję.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 21 lis 2018, o 16:47

Z obserwacji wynika że "wskaźnik równoważności powietrze/paliwo" podczas łagodnej jazdy jest na stałym poziomie 2. Podczas przyspieszania spada, przy bardzo gwałtownym nawet do 1,1.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 21 lis 2018, o 16:53

Czyli jak spokojnie to mieszanka uboga a jak maksymalne przyspieszenie i moc to prawie stechiometryczna . Muszę poobserwować u siebie czy zejdzie tak nisko aż do 1.1 . W czasie ostatnich pomiarów zauważyłem tylko min. 1.5-1.6.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Kuba Piła

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: Kuba Piła » 21 lis 2018, o 17:43

W moim przypadku problem już chyba rozwiązany, okazało się że zawór N75 Pierburg, którego notabene wymieniałem 2 miesiące temu przed wyciąganiem turbo był uszkodzony. Dodam tylko tyle że zamówiony kolejny z tej samej firmy jeszcze przed montażem okazał się nie sprawny zamówiłem kolejny innej firmy i to samo, później był jeszcze trzeci z kolejnej firmy, skończyło się na tym że mam wsadzony N75 od Fiata 1,9 JTD, dzisiaj po pierwszych testach auto jak nowe

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 21 lis 2018, o 18:18

wojtas01 pisze:
21 lis 2018, o 16:53
Czyli jak spokojnie to mieszanka uboga a jak maksymalne przyspieszenie i moc to prawie stechiometryczna . Muszę poobserwować u siebie czy zejdzie tak nisko aż do 1.1 . W czasie ostatnich pomiarów zauważyłem tylko min. 1.5-1.6.

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka
Na logikę to tak jak mówisz, ale żeby była jasność ja podaję tylko wskazania ale czy one są prawidłowe ???
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 21 lis 2018, o 18:46

Właśnie też się zastanawiałem czy są prawidłowe ;) . Dziwne to trochę, że pokazuje współczynnik lambda 2 w czasie normalnej jazdy skoro jest to szkodliwe dla silnika (uboga mieszanka). No ale może dla diesla jest to prawidłowe {:/ ?!
Kuba Piła pisze:
21 lis 2018, o 17:43
W moim przypadku problem już chyba rozwiązany, okazało się że zawór N75 Pierburg, którego notabene wymieniałem 2 miesiące temu przed wyciąganiem turbo był uszkodzony. Dodam tylko tyle że zamówiony kolejny z tej samej firmy jeszcze przed montażem okazał się nie sprawny zamówiłem kolejny innej firmy i to samo, później był jeszcze trzeci z kolejnej firmy, skończyło się na tym że mam wsadzony N75 od Fiata 1,9 JTD, dzisiaj po pierwszych testach auto jak nowe
Kuba Piła czy chodzi Ci o ten zawór ?
Obrazek

Jeżeli ten to też go zmieniałem ale na używany i nie odczułem różnicy. Mam jeszcze drugi taki używany i postaram się go podmienić w weekend.
Powiedz skąd tyle upartości u Ciebie w podmianie kolejnych N75 ? To były części używane ? Jak zdiagnozowałeś i czy ten od Fiata (podaj oznaczenie katalogowe jak możesz i gdzie kupiłeś ) ma identyczne średnice króćców i mocowania ? Nie trzeba nic przerabiać ? Z tego co się naczytałem to te zawory pasują z innych aut - jedyna różnica to cena :tak:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 21 lis 2018, o 19:36 przez wojtas01, łącznie zmieniany 1 raz.

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 21 lis 2018, o 19:34

Jeszcze niech napisze który wymieniał, od klap czy od turbiny ?
Kuba Piła pisze:
20 lis 2018, o 19:09
Wczoraj bawiłem się u mechanika i wykrył bardzo słabe ciśnienie sterujące klapami wirowymi, wyglądało jakby zawór N75 puszczał ale dzisiaj rano sprawdzali kolejny i niby to samo zamówiłem trzeci i też to samo :P jutro wstawią mi ten trzeci z innej firmy i zobaczę.
Brak mi już słów
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 21 lis 2018, o 20:25

Może i u mnie też ten zawór z klap wirowych niedomaga. Słychać na postoju z okolicy klap wirowych cyk, cyk, cyk rytmiczne... No mógłby Kuba odpowiedzieć i bardziej rozwinąć ten temat co u siebie wymienił.
Kupiłem wakuometr - zmierzę podciśnienie z pompy vacum .

Kret0o
Świeżak
Posty: 22
Rejestracja: 5 lis 2016, o 18:18
Reputacja: 0
Imię: Przemek
Samochód: Cruze SportSline
Silnik:
Lokalizacja: Braunschweig
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: Kret0o » 22 lis 2018, o 22:42

Na drugiej stronie tego tematu pisałem już o sterowaniu klapami w kolektorze ssącym. I tak jak wiele osób zauważa ze wywala błąd P200A, trzeba sprawdzić dźwigienkę która nimi steruję jest tam plastikowy element który z czasem się wyrabia i zwyczajnie nie popycha.
Oczywiście można też na początku sprawdzić EGR, czy wypalić filtr DPF ( a następnie przeprowadzić adaptacje komputerem ze juz jest on "czysty")
Czujnik różnicy ciśnień itp.
Ale jednak ta dźwigienka jest słabym punktem w tym silniku

Kuba Piła

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: Kuba Piła » 23 lis 2018, o 21:38

zaworu kupowałem w sklepie Pierburg niby jest fabryczny tylko bez oznaczeń producenta, diagnozował znajomy mechanik .. kazałem mu sprawdzić bo wyczytałem że jest jakaś mechaniczna dźwignia poruszająca klapami i sprawdzał przy mnie podciśnienie sterujące i na wyjściu było a za czujnikiem już prawie wcale. rozebrał to całe i dmuchał w sam czujnik (ja się nie znam ) i mówi że puszcza On zamówił na siebie kolejny normalnie w hurtowni. no i rano mi dzwoni że to samo. No to jadę to tej hurtowni zamówiłem kolejny tylko z innej firmy po 16 odbieram zawiozłem do Niego i dalej to samo i już się zastanawialiśmy czy tak ma być może. Samochód był też podpięty bez zaworu na krótko i w bezradności on na próbę wsadził od Alfy mi swój i jak na razie leciałem z 30 km z prędkościami 160-180 na 4-6 biegu i nic się nie dzieje, samochód dobrze przyspiesza brak kodów błędów, spalanie normalne, w szoku jestem że kupowałem nowe czujniki i wszystkie to samo (żal).

Tak więc jak posiadacie takie problemy jak u mnie to polecam sprawdzenie tego zaworu, jak ktoś jest z Wielkopolski to zapraszam do Piły, Powstańców wielkopolskich na terenie Nafty na przeciwko Neonet do Pana Jarka (6 miesięcy walczył z moim to już można powiedzieć że doświadczenie ma :) Tylko nie wiem czy na widok ''Chevi'' nie zacznie uciekać :D

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 24 lis 2018, o 01:31

Dzięki Kuba za odpowiedź. Super by było jakbyś podał namiary katalogowe na ten zawór od Alfy i czy bezproblemowo wymienia się go w Cruzie ? Może kochar coś wiesz na ten temat ?

Poniżej przedstawiam nagrane parametry silnika ze sprawdzenia VXDiag i programem GDS2 :
1. Elektromagnetyczny zawór pozycjonowania łopatki turbosprężarki


2. Zawór sterujący kanału ssącego kolektora dolotowego


Przez weekend dorzucę kolejne parametry. Może na podstawie tych już coś można wywnioskować ? Ja nie rozumiem tego nasterowania...

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 24 lis 2018, o 18:47

Doczytałem w instrukcji serwisowej , że są 2 zawory elektromagnetyczne sterowania podciśnienia zaworu dostrojczego i zaworu dostrojczego powietrza dolotowego. Nie myślę o tym na gruszcze od klap ale gdzieś z tyłu wygląda, że jest jeszcze jeden. Zobaczcie sami :
Obrazek
Obrazek

Podmieniałem tylko ten pierwszy po prawej na czerwono . Nie no bajka, same zawory...
Instrukcja serwisowa

kochar
Wymiatacz
Posty: 1512
Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
Reputacja: 77
Imię: Jan
Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
Silnik: 163KM, diesel
Lokalizacja: Łódź

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: kochar » 24 lis 2018, o 19:31

Obrazek
Przeca pisałem na str.7 że są dwa identyczne zawory jeden od turbo drugi od klap ale widocznie nie uważnie czytasz moje posty :(
*Nie jestem mechanikiem samochodowym! ;)

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 24 lis 2018, o 19:47

Czytałem co pisałeś kochar . Z tego wszystkiego wszystko mi się pokiełbasiło ;-) Coś sobie ubzduralem,że ten zawór jest na górze przy gruszce :-( . Jutro postaram się go podmienić ten od klap wirowych . Mam nadzieję ,że da się to jakoś bez większych problemów ...

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


toldek
Aktywny
Posty: 64
Rejestracja: 8 paź 2018, o 07:07
Reputacja: 10
Imię: Witek
Samochód: Cruze 2.0 163Km
Silnik:
Lokalizacja: Glinik
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: toldek » 26 lis 2018, o 18:04

Co do sondy Lambda, przy rozgrzanym silniku przy normalnej jeździe np: 2000 obr, wskazanie 1.99 - 2 jest jak najbardziej prawidłowe, te silniki pracują na ubogiej mieszance, to widać wystarczy nieco depnąć na pedał gazu a wskazanie spada czyli jest bogatsza mieszanka wszak potrzeba mocy, po osiągnięciu zadanego progu wskazanie wraca do ubogiej. Co do zaworków , są dosyć trwałe - zwykle to nieszczelności układu podciśnienia są powodem ich niewłaściwej pracy, zaworki te są sterowane PWM-em i do właściwej oceny jego pracy potrzebny vacuometr i oscyloskop do sprawdzenia sygnału a do pełni diagnozy generator sygnału PWM.

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 27 lis 2018, o 00:08

Dzięki za odpowiedź. Tak przy okazji mam pytanie bo przeglądam instrukcje serwisową do Cruze i przy demontażu EGR nie ma mowy o wypuszczeniu płynu chłodniczego .Wystarczy odkręcić 3 śruby i powinien wyjść - LINK

wojtas01
Specjalista
Posty: 385
Rejestracja: 6 kwie 2018, o 20:37
Reputacja: 0
Imię: Wojciech
Samochód: Cruze 2.0 LT+ 163KM
Silnik: LNP
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Kontakt:

Re: Spadki mocy Cruze 2.0 diesel

Post autor: wojtas01 » 27 lis 2018, o 08:46

kochar pisze:
25 sie 2018, o 14:24
Przepraszam za radę ale zanim zaczniesz " wykręcać " EGR spuść płyn chłodniczy. Obstawiam 50/50 że go nie wykręcisz.
Wg instrukcji płynu nie trzeba spuszczać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości