Strona 1 z 3

Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 12 maja 2018, o 22:41
autor: wwnowak
Witam serdecznie.

Posiadam Cruze 2.0vcdi 163km od ok 1roku.
Zimą zaczął pojawiać się błąd w postaci kluczyka serwisowe w momencie wypalania dpf po ok 5-10 min od rozpoczęcia.
Kod błędu przez obd P200A - sugeruje klapy wirowe, EGR

Drugi problem (częściowo rozwiązany)
Gdy temperatura zewnętrzna przekraczała 18 C czuć było delikatne szarpanie przy delikatnym przyspieszaniu na 2 i 3 biegu.
Problem rozwiązał wyprogramowany zaślepiony EGR z tym że:

Po zaślepieniu (ok 200 km trasy) pojawił się błąd P0101 - obd sugeruje przepływomierz

Pytanie do posiadaczy. Czy ktoś już miał styczność z P200A i P0101?? Jakieś sugestie co robić z tymi fantami...

Pierwsza moja myśl to wizyta u tunera czy nie skopał czegoś w programie lub zrobił to na olewke...

Druga czy istnieje sposób żeby sprawdzić przez obd prawidłowe działanie przeplywomierza??
Który parametr coś.mi tu powie na ten temat.

Czy p200A to typowo klapki i czym się to jeszcze może objawiać??

Kumpel mechanik zasugerował ostatnio gdy przygazowalem wjeżdżając do niego że jakoś głośno syczy ten motor ...???

Jeżdżąc z dwoma żółtymi kontrolkami i zaślepionym EGR (pewnie nie wyprogramowany prawidłowo) doprowadza mnie to wszystko do wkur...

Proszę o rady. Z reguły staram się sam szukać po forach a nie się udzielać w posty i tematy ale ...

Re: Błąd p200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 12 maja 2018, o 23:05
autor: etac
Ja bym zaczął od tego, ze kazał wgrać stary program do silnika i zrobić z 500 km, w celu obserwacji. Jak problem będzie nadal to szukamy po błędach, jak nie będzie nic to Panu co grzebał, kazał oddać kasę, lub poprawić program.

Obecnie szukanie w tym stanie, może doprowadzić do lawinowej wymiany części w tym aucie.

Re: Błąd p200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 13 maja 2018, o 06:22
autor: wwnowak
No wlasnie takiej lawiny chciałbym uniknąć. Odczucia z jazdy są dobre. Przyspiesza normalnie. Spalanie normalne no i szarpnięć w dolnych obrotach nie ma.

Zastanawia mnie fakt że kluczyk tylko się zapala w trakcie wypalania dpf i co najśmieszniejsze dpf sprawdzony i wszystko było w porządku.
W trakcie jak się zapala to proces wypalania również przebiega normalnie.

Błąd znika po ponownym odpaleniu silnika.(mowa o P200A)

Re: Błąd p200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 13 maja 2018, o 11:03
autor: wwnowak
Sprawdziłem poprzez torq-a (opla na androidzie) pokazuje parametr przepustnicy stałe 16.5.

Dodatkowo puściłem test na egr-a i pokazuje wartość 35 - czerwone tło poza zakresem na +.

Pytanie czy po wyprogramowaniu i zaślepieniu prawidłowo torque powinien wogule widzieć ten cały EGR???

Re: Błąd p200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 13 maja 2018, o 16:53
autor: etac
Torque nie nadaje się do dobrej diagnostyki

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 13 maja 2018, o 19:32
autor: wwnowak
A coś innego pod obd 2 do diagnostyki?? Mam jakiegoś lapka na win lub mcbooka. Jeżeli znasz coś "darmowego" to chętnie wytestuje.
Jazda do specjalisty nie wchodzi narazie w gre. Dopiero w lipcu nawiedzenia gości co mi grzebali przy EGR

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 13 maja 2018, o 20:01
autor: michalgra
Ja miałem oba te błędy w Captivie 184km. Wszystko sprawdzałem, przepływomierz okazał się dobry, EGR tez, koniec końcem okazało się, ze wtryski niestety.

Szczegóły dyskusji z kolegami tu, może się przyda Ci Brak mocy przy wyższej prędkości
https://r.tapatalk.com/shareLink?share_ ... are_type=t



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 13 maja 2018, o 20:46
autor: wwnowak
No nie strasz mnie tylko tymi wtryskami. Też myślę że może to być to ale skłaniałbym się do klapek wirowych. Nie wiem niech czas pokaże. Na początek nawiedzenia tunera co mi EGR robił i chyba przetestuje moc na hamowni no i zrobię ten kolektor dolotowy na klapy off. Zostawię samego dpf shita

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 14 maja 2018, o 22:49
autor: aszczyt
Kochani, odnoszę wrażenie, ze mam wszystkie problemy jakie są na forum. 140 tys km wersją 163 KM i przerabiałem trzeszczący hamulec przy cofaniu i grzejące się koło, rozsadzenie chłodnicy, kod 84 i podejrzenie zjechanych klapek w kolektorze, kluczyk po wypalaniu DPF-a....
Załamany jestem, w tej cenie mogłem kupić Hondę Civic

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 15 maja 2018, o 06:27
autor: wwnowak
Kod p200a pojawia się przy wypalania dpf?? Czym się objawiała rozsadzona chłodnica ?? Zgadzam się że można było wybrać tańsza w utrzymaniu skarbonkę ;) no ale... Za naszym ceuzem przemawia wygląd i moc (moc jeżeli jest sprawny ;(

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 3 cze 2018, o 20:57
autor: wwnowak
Dorzucę jeszcze do tematu że po zaślepieniu zaczął mi się wypalać dpf po 100km w mieście. Wcześniej był luz ok 400... W innym temacie pisze jeszcze o zjeżdżającym wężu od intercoolera. Ciekawi mnie czy wszystko może być powiązane np. przez nieszczelność. Trochę już na Insignia poczytałem ale mam mętlik niesamowity. I skrajne pomysły typu sprzedać auto czy pakować kasę w auto??? Wycięcie dpf?? Oblukanie klapek- gdy syf i uszkodzone czy zaslepic czy kupić nowy kolektor?? Ja pierd... wylysieje przez ten silnik. Można było brać benzynę 1.8 ...

Dodano po 4 minutach 39 sekundach:
Co myślicie czy po zaślepieniu EGR mogło wzrosnąć ciśnienie w dolocie i stąd ten zjeżdżający wąż ??? I idąc tym tropem częste przepalanie dpf??? I ski z turbo przez większe dawki powietrza?? Sprawdzałem wartości przeplywki i EGR. Po 32g/s przepływu cały czas. Więc obstawiam że zaślepienie ok ... Maniana wiem... Jedyny plus że przestał szarpać w zależności od temperatury na zewnątrz po zaślepce

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 3 cze 2018, o 21:05
autor: etac
temat należy zacząć od wgrania programu prawidłowego i naprawę EGR. Potem ewentualnie szukanie innego speca od elektroniki. W tym stanie oprogramowania szukanie nie ma sensu.

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 3 cze 2018, o 21:10
autor: wwnowak
Chyba dobrze gadasz. Ciekawe co by się stało gdybym wyciągnąć zaślepkę z tego "wyprogramowanego" egr. Czy ECu będzie nim sterować ?? Jeden gość z boascha mi powiedział że całe wyprogramownie to nic innego jak usunięcie trwałe błędów jakie mogłyby towarzyszyć EGR-owi

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 21 cze 2018, o 18:11
autor: wwnowak
Auto odstawione wczoraj do mech co przy EGR grzebali. Po wstępnej diagnozie ssyk jednak przez nieszczelność. Szybko złączka od lewej dolnej strony interkolera-turbo. Częste wypalanie prawdopodobnie spowodowane właśnie tym. Jutro dowiem się więcej i koszt naprawy.

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 2 lip 2018, o 20:32
autor: wwnowak
Auto odebrane. Powiem tak że zrobione na 50 procent. Nieszczelność dalej istnieje lecz jest mniejsza. Czeka mnie albo wymiana całego intercoolera albo majstrowanie nad obejściem szybko złączki przez zastosowanie innego mocowania. Moc wróciła ssyku nie słychać lecz mechanicy powiedzieli że mimo iż rura nie wyleci to jednak po obwodzie uchodzi trochę ciśnienie. Niestety oni nie byli w stanie zrobić tego w czasie. Muszę trochę porzeźbic sam. Może jakieś pomysły ??? Jak zrobić ta nieszczelnosc??

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 1 maja 2019, o 22:56
autor: wojtas01
Też mnie dopadł błąd P200A podczas wypalania DPF... Było to przed jak i po wymianie kolektora dolotowego tak więc nie są to klapy wirowe .

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 4 maja 2019, o 22:51
autor: darex
Sprawdź jeszcze raz rurę gumową do interkolera-turbo, dokładnie po jej wewnętrznej stronie przegięcia. Miałem te same problemy i tam okazało się pękniecie wpierw małe, a raz po dodaniu aż zasyczało tzn. pękło na odcinku ok 5 cm. Ja już drugą rurę zakładałem.
Coś nagminnie występują w ostatnim okresie przypadki kodów P200A, P0101, P242B.
W przypadku P0101 to niestety najczęściej gumowy przewód a nie przepływka.

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 5 maja 2019, o 20:01
autor: szczepans12
Cześć.Miałem dokładnie ten sam problem z kluczykiem. Później kod 84,sporadycznie pojawiający się przy równomiernym obciążeniu(spadek mocy).Po ponownym uruchomieniu silnika bład się tracił.W końcu po załapaniu kolejnego błędu podjechałem do ASO.Tam znaleziono przyczynę- padnięty zawór podciśnienia turbosprężarki nr 25183170.Wymiana rozwiązała problem definitywnie.

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 17 kwie 2020, o 22:04
autor: zontar
Cześć, mam tak jak pisze Wojtas powyżej, tzn. p200a code 89, wcześniej nie zawsze, teraz już przy każdym wypalaniu DPF, czyli powiedzmy w cyklu mieszanym zawsze co 250 km, zawsze ta samą trasa. Wąż raczej nie bo bym słyszał jakiś syk, cokolwiek. A może to ten zawor podciśnienia, jak to mogę sprawdzić?
W ASO powiedzieli że ten typ tak ma i żebym się nie przejmował, klapki są ok, EGR też, więc się pożegnałem.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka


Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 17 kwie 2020, o 22:07
autor: etac
raczej sprawdź ten wąż, bo tam nic nie syczy jak jest pęknięte kolanko.

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 17 kwie 2020, o 22:10
autor: zontar
Jest jakiś patent na sprawdzenie bez rozbierania połowy auta, bez kanału, w warunkach ogrodowych? Mechanik i ASO twierdzą że to niemożliwe żeby ten wąż bo by były różne inne objawy towarzyszące ale mi to nie daje spokoju...

Edit: ps. Chyba nie ma spadku mocy, albo jest słabe od odkąd kupiłem, przyspieszenie dla mnie wystarczy, trochę mulaste, pod większe górki na 3 wyjadę ... nie mam porownania za bardzo.

Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka



Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 17 kwie 2020, o 22:14
autor: etac
nie ma. tylko demontaż. A mechanika zmień za taki tekst.
W ASO powiedzieli że ten typ tak ma i żebym się nie przejmował, klapki są ok, EGR też, więc się pożegnałem.

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 17 kwie 2020, o 22:23
autor: zontar
Już się w ASO nie pokazuje, fajna bajera ale nic wiele nie pomogli, jak auto umyli myjka ciśnieniowa to jeszcze lakier na zderzaku odprysł... taki gratis.
OK - demontaż, ale ja mogę to zdemontować sam bez kanału? Da się dobrać do tego bez zdemontowania dolnej osłony, tylko od strony atrapy/grilla, zderzaka? Szukam jakichś tutoriali/manuali, nie wiesz o czymś takim?
No i w razie czego - jak ew. sprawdzić też zawór podciśnienia...
Dzieki za pomoc etac.


Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka



Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 17 kwie 2020, o 22:25
autor: etac
problem jest znany i podobny dla silnika w Insignia Opel. Może tak znajdziesz tutorial.

Re: Błąd P200A i P0101 Cruze 2.0vcdi 163

: 17 kwie 2020, o 22:28
autor: kochar
Sprawdź szczelność dolotu np. moim sposobem.
Obrazek
Tu poczytaj viewtopic.php?f=75&t=7326&hilit=dętka&start=25 :witam: