Strona 1 z 1
Pytanei o ABS, ESP, TC, termostat i poduszki.
: 11 cze 2017, o 12:05
autor: Marh
Witam wszystkich.
Chciałbym się Was poradzić w kilku sprawach. Jedna to zapalające się kontrolki od ABS, ESP i TC. Po podpięciu cruza do laptopa odczytałem kod C0045-5A. Z tego co się orientuję to chodzi o czujnik prędkości (nie ABSu) w lewym przednim kole?
Druga sprawa dotyczy temperatury płynu chłodzącego. Wskazówka na zegarze nigdy nie jest na środku. Zawsze brak tej jednej kreski w skali do optymalnego położenia na zegarze. Ponoć był z tego powodu wymieniany termostat ale nic nie pomogło. Wymiana podobno wyniosłą 180zł ale nie wiem czy był to sam wkład czy wstawiana jakaś używka lub coś z tańszych zamienników. Zastanawiam się czy jest różnica w działaniu tańszych termostatów a np WAHLER 4431.105D za ok 250zł i czy wymieniać go w pierwszej kolejności czy może to być coś innego?
I ostatnia sprawa to dziwne szarpnięcia przy ruszaniu lub cofaniu. Ogólnie jazda jest płynna ale im dłużej auto jest na chodzie tym mniej płynne staje się ruszanie np z spod świateł lub podczas jazdy w korku. Żeby ruszyć bez szarpnięć (są to takie szarpnięcia porównywalne do ruszania nowego kurstanta na Lce gdy daje zbyt mało gazu i auto ma zaraz zgasnąć) muszę mieć czasem ok 1500 obrotów. Podobnie jest przy cofaniu. Silnik nie gaśnie ale kilka szybkich szarpnięć się pojawia. Czy może to być wina jakiejś poduszki? Jeśli tak to której? Czy może jednak skupiać się bardziej na sprzęgle?
Re: Pytanei o ABS, ESP, TC, termostat i poduszki.
: 11 cze 2017, o 12:52
autor: pablo1
Jeśli chodzi o drugą sprawę to tak ma być chyba. U mnie też jest jedną kreskę przed połowa od nowości i się nie zmienia.
Jeśli chodzi o szarpanie to również mam tak samo od początku. Trzeba dać więcej gazu i to wszystko. Auto jest ciężkie , sprzęgło też napewno nie jest tu bez winy. Objaw nasila się przy włączonej klimie.
Re: Pytanei o ABS, ESP, TC, termostat i poduszki.
: 11 cze 2017, o 12:53
autor: huri_khan
1. Sprawdź połączenia tego czujnika. Może się obluzował lub jest naderwany.
2. Wskaźnik pokazuje dobrze. W Cruzie są jedna lub 2 kreski przed połową.
3. To może mieć związek z punkt 1. Kiedy wymieniłeś świece? Jaki przebieg? Masz gaz?
Re: Pytanei o ABS, ESP, TC, termostat i poduszki.
: 16 cze 2017, o 07:39
autor: Marh
Wymienilem czujnik na nowy ATE ale problem z ABS ESP i TC dalej pozostal. Czyli druga w kolejnosci do wymiany jest piasta? Jesli tak to czy pakowac sie np skf za 800zl czy moze ktos poleci cos tanszego?
Re: Pytanei o ABS, ESP, TC, termostat i poduszki.
: 16 cze 2017, o 09:48
autor: Marh
Niestety nie moge zedytowac poprzedniego postu. Moze jeszcze sprawdzic multimetrem przewody zaraz przed wpieciem do czujnika ABS? Bo optycznie wygladaja raczej ok. Jakie wartosci w oporze powinno pokazac przy kostce od kabli wychodzacych z "silnika"? O ile sie da bo gdzies mi sie rzucilo w oczy ze ten sposob nie zawsze jest dobry.
Re: Pytanei o ABS, ESP, TC, termostat i poduszki.
: 17 cze 2017, o 08:57
autor: wszim
Twoje objawy są typowe dla padającej cewki zapłonowej. Wiem, dziwnie się objawia ale tak właśnie to wygląda i jest jedną z najczęstszych usterek tego silnika, zwłaszcza na gazie. Poszukaj wątków z cewką, bo to temat wałkowany na bieżąco.
Re: Pytanei o ABS, ESP, TC, termostat i poduszki.
: 17 cze 2017, o 20:51
autor: Marh
Czyli mam rozumieć, że kontrolki od ABS, ESP i TC są objawami padającej cewki? Pomijając te szarpnięcia przy ruszaniu.
Padająca cewka w Astrze 2 Bertone z silnikiem X18EX1 objawiała mi się drganiami na biegu jałowym, dławieniem przy przyśpieszaniu, falującymi obrotami i chyba problemem z odczytu czujnika spalania stukowego. W cruze nie mam żadnych z tych objawów.
Re: Pytanei o ABS, ESP, TC, termostat i poduszki.
: 17 cze 2017, o 21:27
autor: huri_khan
Poczytaj forum i dowiesz się, że zaświecenie tych kontrolek sygnalizuje błąd w układzie zapłonowym (cewka, świece lub zawory i głowica)
Re: Pytanei o ABS, ESP, TC, termostat i poduszki.
: 18 cze 2017, o 08:10
autor: wszim
Marh pisze:Czyli mam rozumieć, że kontrolki od ABS, ESP i TC są objawami padającej cewki? Pomijając te szarpnięcia przy ruszaniu.
Padająca cewka w Astrze 2 Bertone z silnikiem X18EX1 objawiała mi się drganiami na biegu jałowym, dławieniem przy przyśpieszaniu, falującymi obrotami i chyba problemem z odczytu czujnika spalania stukowego. W cruze nie mam żadnych z tych objawów.
Kadłuby silnika te same ale inne sterowniki. Soft ECM chevroleta jest inny niż w oplu, sam ECM zdaje się też. Ten opisany przez ciebie objaw to w 90% przypadków dotyczy przebicia na zintegrowanej cewce.
Re: Pytanei o ABS, ESP, TC, termostat i poduszki.
: 24 cze 2017, o 18:31
autor: Diego23
Wskaźnik w Cruzach zawsze jest jedną kreskę przed środkiem. Jako ciekawostkę dodam że mam termostat WAHLER 4431.105D . Na iparts jest dedykowany dla Cruza i w hurtowni też powiedzieli że będzie ok tylko jest jedno ALE - gniazdo wtyczki jest w innym miejscu i braknie 2 cm żeby podłączyć-trzeba było dorabiać kabel - niby termostat działa spoko,ale jak pomyśle o tym sztukowaniu kabla to lepiej sprawdź czy w tej cenie nie znajdzie się czegoś co będzie pasowało jak ulał. Oryginał w ASO - 480 zł
Re: Pytanei o ABS, ESP, TC, termostat i poduszki.
: 26 cze 2017, o 21:50
autor: Marh
Poszukałem przykładowych sampli z środka Cruze i na wielu wskazówka od temperatury zatrzymuje się przed środkiem.
Co do szarpania to faktycznie da się tego pozbyć umiejętnie sterując gazem przy ruszaniu. Jedyny problem jest wtedy, gdy np w korku ruszę powoli z lekko większą ilością gazu i nie do końca odbitym (puszczonym) sprzęgłem. Wtedy gdy np auto przede mną się zatrzyma a ja nie zdążyłem do końca puścić sprzęgło więc np jestem zmuszony je wcisnąć ponownie by wybić bieg, czuję takie szarpnięcie? Walnięcie? Stuknięcie? W każdym razie coś co nie jest płynne a jest odczuwalne.
Co do czujnika od ABS ESP i TC okazało się, że to jednak lewy tylny a nie prawy. Po podpięciu do opcoma pokazuje dobre wartości do momentu 20km/h. Powyżej już wariuje i wtedy też zapalają się kontrolki. Czyli komunikacja z czujnikiem jest, ale błędna. Zaakceptowałem teorię o cewce jednak zanim wydam te + - 900zł wolałbym się bardziej upewnić. Stąd jeszcze jedno pytanie. Czy jest sens zaglądać w piastę i szukać brudów/ubytków na pierścieniu od abs jak np w bmw e87 czy optycznie nic tam raczej nie znajdę i jedyna opcja to wymiana piasty w ciemno? I jakie piasty są polecane? SKF? W Astrze II Bertone sprawdzały się całkiem dobrze.