Nierównomierne dawkowanie mocy przez 1,8

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Nierównomierne dawkowanie mocy przez 1,8

Post autor: rwicik » 2 sty 2014, o 12:29

Cześć,

mam w swoim Cruze 1,8 taki objaw, że w okolicy 3500 obr. czuć spadek mocy w czasie przyspieszania, jakby na chwilę coś przyhamowywało auto.
Ja rozumiem, że to zmienne fazy rozrządu, zmienny kolektor, ale takiego efektu raczej nie powinno być?

Inny problemik, to poszarpywanie w czasie zdjęcia nogo z gazu i przejściu silnika do hamowania. Takie poszarpywanie też jest po niewielkim naciśnięciu pedału gazu ... co może być przyczyną - docisk sprzęgła, EGR, przepustnica ...

Na przeglądzie po 15 kkm serwis nie stwierdził usterki. Na kolejnym będę ich męczył, ale może koledzy coś podpowiedzą na forum ...

ps. czy u Was też tak wysoko sprzęgło bierze?

Pozdrawiam
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

Awatar użytkownika
AdamT
Zasłużony dla forum
Posty: 698
Rejestracja: 4 sie 2013, o 09:30
Reputacja: 3
Imię: Adam
Samochód: Octavia III FL
Silnik:
Lokalizacja: SRC
Kontakt:

Re: Nierównomierne dawkowanie mocy przez 1,8

Post autor: AdamT » 2 sty 2014, o 12:31

Co do sprzęgła to chyba TTTM. Żyje swoim życiem, bo czasem idzie ruszyć płynnie, a czasem z lekkim szarpnięciem i nie wiem czy to ja tak mam czy taka przypadłość. W żadnym innym aucie mi się to nie zdarza.
Peugeot 308SW Hybrid 225 GT Pack
Skoda Octavia III FL 1.4TSI 150KM Style + to i tamto ;)
był Cruze 1.6 HB LT+ Premium, Samsung Galaxy Tab 2 7" on-board

Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Re: Nierównomierne dawkowanie mocy przez 1,8

Post autor: rwicik » 2 sty 2014, o 14:30

AdamT pisze:Co do sprzęgła to chyba TTTM. Żyje swoim życiem, bo czasem idzie ruszyć płynnie, a czasem z lekkim szarpnięciem i nie wiem czy to ja tak mam czy taka przypadłość. W żadnym innym aucie mi się to nie zdarza.
Zgłoszę na przeglądzie.
Może trzeba odpowietrzyć wysprzęglik.
Pamiętam też, że w Lacetti na gwarancji wymieniono mi kiedyś docisk.
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Nierównomierne dawkowanie mocy przez 1,8

Post autor: Avatar » 2 sty 2014, o 18:26

No jest tak że czasem rusza z buta a czasem ma jakieś dlawienie. Ja zauważyłem że dlawi się jak długo jeździ się spokojnie i nagle próbuje zabutowac. Jak jeżdżę ogólnie dynamicznie to nie ma takich objawów. Gaz to tak naprawdę chyba potencjometr dla komputera więc tak naprawdę to on decyduje jak bardzo przycisnie.

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Nierównomierne dawkowanie mocy przez 1,8

Post autor: wszim » 5 sty 2014, o 22:47

rwicik pisze:Cześć,

mam w swoim Cruze 1,8 taki objaw, że w okolicy 3500 obr. czuć spadek mocy w czasie przyspieszania, jakby na chwilę coś przyhamowywało auto.
Ja rozumiem, że to zmienne fazy rozrządu, zmienny kolektor, ale takiego efektu raczej nie powinno być?
Dokładnie taki sam efekt mam od samego początku. Ba, nawet w orlando z ASO którym robiłem jazdę testową taki efekt odczułem. Ja dodatkowo słyszę zmianę dźwięku silnika w chwili tego takiego "zawahania się" momentu obrotowego.
rwicik pisze:Inny problemik, to poszarpywanie w czasie zdjęcia nogo z gazu i przejściu silnika do hamowania. Takie poszarpywanie też jest po niewielkim naciśnięciu pedału gazu ... co może być przyczyną - docisk sprzęgła, EGR, przepustnica ...

Na przeglądzie po 15 kkm serwis nie stwierdził usterki. Na kolejnym będę ich męczył, ale może koledzy coś podpowiedzą na forum ...

ps. czy u Was też tak wysoko sprzęgło bierze?

Pozdrawiam
Poszarpywania nie zauważyłem, sprzęgło też mi ładnie pracuje.

Ja mam inne drobne kłopoty ze sterowaniem silnika przez ECM. No bo wiadomo że pedał gazu to tylko potencjometr a ECM sam sobie steruje jak mu algorytm wpisali. Jak dla mnie zbyt wolno schodzi z obrotów po odpuszczeniu pedału. Powoduje to u mnie czasem stuknięcie czy wręcz załomotanie pomiędzy 1 i 2 gdy ostro ruszam. Po prostu nie da się zrobić szybkiego wybicia z jedynki gdy obroty silnika są wysokie, idzie z oporem i czasem coś niefajnie łomotnie. Ale już nauczyłem się najpierw odpuścić nogę z gazu a dopiero potem sprzęgło i zmiana biegu.
Mam też przypadłość skrzyni o której czytałem na orgu, tzn czasem skrzynia się tak ustawi, że wpięcie jedynki jest trudniejsze, trzeba mocniej docisnąć drążek i tryknie jak w długopisie i wskoczy. Jak tego się nie zrobi to po puszczeniu sprzęgła mamy przeraźliwy zgrzyt niezazębionych kółek. Na początku tego nie wyczuwałem i zgrzytnąłem ze 3 razy teraz już czuję kiedy muszę mocniej dopchnąć ten lewarek.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
Avatar
Fachman
Posty: 2463
Rejestracja: 9 sie 2013, o 08:08
Reputacja: 0
Imię: Marcin
Samochód: brak
Silnik:
Lokalizacja: Racibórz
Kontakt:

Re: Nierównomierne dawkowanie mocy przez 1,8

Post autor: Avatar » 6 sty 2014, o 09:07

Problemu z wrzucaniem biegów nie zauważyłem, jak coś zazgrzyta to tylko jak mam dzień leniwej lewej nogi :)

Wysłane z mojego HTC One X przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
tomek_wawa
Aktywny
Posty: 54
Rejestracja: 18 sie 2013, o 08:02
Reputacja: 0
Imię: Tomek
Samochód: Cruze 1.6 HB LT+
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Nierównomierne dawkowanie mocy przez 1,8

Post autor: tomek_wawa » 29 sty 2014, o 14:23

rwicik pisze:Cześć,

mam w swoim Cruze 1,8 taki objaw, że w okolicy 3500 obr. czuć spadek mocy w czasie przyspieszania, jakby na chwilę coś przyhamowywało auto.
Ja rozumiem, że to zmienne fazy rozrządu, zmienny kolektor, ale takiego efektu raczej nie powinno być?
Ja tak mam w 1.6 124KM... Choć w zasadzie tylko na zimnym silniku i trochę niżej, tj. przy ok 3000obr/min. Usterek jak dotąd nie stwierdzono.
Cruze 1.6 HB LT+ Premium

Awatar użytkownika
sen-syka
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
Reputacja: 0
Imię: Sen
Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
Silnik:
Lokalizacja: Czewa
Kontakt:

Re: Nierównomierne dawkowanie mocy przez 1,8

Post autor: sen-syka » 26 lut 2014, o 21:44

może czujnik walka rozrzadu szwankuje? u mnie to samo ;-)
Obrazek
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”

Awatar użytkownika
sen-syka
Świeżak
Posty: 47
Rejestracja: 26 lut 2014, o 15:45
Reputacja: 0
Imię: Sen
Samochód: Cruze LT + Pakiet Pr
Silnik:
Lokalizacja: Czewa
Kontakt:

Re: Nierównomierne dawkowanie mocy przez 1,8

Post autor: sen-syka » 12 mar 2014, o 08:54

Nikt nie wie? Na kompie nic nie wychodzi :(
Obrazek
„Czasami jesteś szybą, a czasami muchą…”

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Nierównomierne dawkowanie mocy przez 1,8

Post autor: wszim » 12 mar 2014, o 09:29

Bo to nie może być czujnik wałka. On jest koordynowany informacjami z czujnika położenia wału i gdyby coś szwankowało to przede wszystkim wywaliłoby checka a silnik wszedł w tryb awaryjny. A czytając OBD2 jest wszystko clear.

Jeżeli wszyscy piszemy o tych samych objawach to wg mojej oceny TTTM. Niedoładowany silnik niewielkiej pojemności wyżyłowany mocowo za pomocą różnych "czary mary" jak zmienne fazy rozrządu i zmienny dolot i co tam jeszcze, w dodatku musi się jeszcze trzymać norm emisji. I efekt taki właśnie. Ja jestem w stanie wysłuchać jak zmienia się tembr silnika przy tych takich zachwianiach momentu obrotowego. Więc coś tam się przestawia, przełącza. Możliwe że to nie jest dobrze dopracowane i programiści mogli by się postarać zaimplementować lepsze algorytmy sterowania przez ECM. Ale to możemy sobie tylko gdybać.
Próbowałem odczytać Torquem położenia jakiś klap twinporta czy kąta przestawienia wałka. Niestety takich danych nie udało się odczytac w domyślnych PIDach. Trzeba by się dokopać gdzieś informacji na jakich PIDach protokołu te informacje są zaszyte i wprowadzić sobie do Torqua ręcznie te fragmenty ramek. Wtedy można by zdiagnozować czy zachwiania momentu są powiązane z przestawianiem się tych elementów czy nie. Może kiedyś uda mi się coś takiego rozkminić.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Nierównomierne dawkowanie mocy przez 1,8

Post autor: huri_khan » 12 mar 2014, o 09:41

wszim pisze:Niedoładowany silnik niewielkiej pojemności wyżyłowany mocowo za pomocą różnych "czary mary" jak zmienne fazy rozrządu i zmienny dolot i co tam jeszcze, w dodatku musi się jeszcze trzymać norm emisji. I efekt taki właśnie.
Czy 1,8 jest niewielkiej pojemności ?
Z resztą się zgadzam ale w swoim nie zauważyłem takich objawów (wiem, wiem ... etac zaraz napiszę, że nawet stukania nie słyszę a co dopiero takie objawy z silnikiem :twisted: )
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Nierównomierne dawkowanie mocy przez 1,8

Post autor: etac » 12 mar 2014, o 09:44

Widze huri ze się szybko uczysz. :lol:
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5237
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 91
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Nierównomierne dawkowanie mocy przez 1,8

Post autor: huri_khan » 12 mar 2014, o 09:46

Uczę się szybo, natomiast zobacz jak szybko moje słowa przechodzą w czyny. :piwo3:
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Nierównomierne dawkowanie mocy przez 1,8

Post autor: wszim » 12 mar 2014, o 10:25

huri_khan pisze:Czy 1,8 jest niewielkiej pojemności ?
Oczywiście rzecz względna :D . Dla mnie każdy poniżej 2,5L jest małą pojemnością. Natomiast chodzi mi o to że 140KM z niedoładowanego silnika to bez czarów marów można było dawniej wydobyć z jednostek powyżej 2L. Poza tym ten silnik jak na ciągnięcie 1,6tony jest ciut mały ;)
huri_khan pisze:Z resztą się zgadzam ale w swoim nie zauważyłem takich objawów
Moja żona też nie zauważa. :lol:
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości