Check Engine - P2096

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 11 cze 2021, o 14:43

Przedtem zrozumiałem, że sonda 2 pulsuje wraz z sondą 1. Fakt :tak: przy krótkim pełnym otwarciu przepustnicy (pełnym bucie) mieszanka jest wzbogacana i wtedy obie sondy pokażą napięcie w wysokie czyli w okolicach 0.8..0.9V. Z tego punktu faktycznie będą te wartości takie same, z tym, że wskazanie sondy 2 może być lekko opóźnione. Przy dłuższym trzymaniu na "pełnym bucie" jednak sterownik zacznie zubażać i wracać do pracy stechiometrycznej, lub tylko trochę wzbogaconej.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 11 cze 2021, o 15:56

No przy pełnym bucie leci na wzbogaconej do odciny
I fakt druga sonda ma lekkie opóźnienie względem pierwszej operując gazem zero jedynkowo ale to normalne.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 11 cze 2021, o 16:13

A jak nie ma odciny, bo np wjazd pod górę albo na wysokim biegu?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 11 cze 2021, o 16:59

A rozumisz co piszę ? xD
but w podłogę to but w podłogę wali taki AFR jaki ustawił producent

Niektóre samochody przy pełnym wciśnieciu gazu do jakichś tam obrotów pracują jeszcze w pętli zamkniętej czyli sonda faluje i dawka jest Stechio... 14.7

Ale z reguły jest tak że dajesz gaz do oporu nawet przy 2000obr/min sonda stoi na bogato i wtryskiwacze dawkują po zaprogramowanej mapie a pojazd uzyskuje taki afr przy jakim producent określił ze silnik uzyskuje maks mocy i momentu z siebie że wtrysnietą dawkę wykorzysta w pełni,
przy różnych obrotach moze wystepować rózny afr nie zawsze ale nieraz tak jest to ustalone że np od 5500obr jeszcze bardziej wzbogaca no z afr 13.5 na 12.5

Czasem zdarza sie tak że producent niewykrzesał z silnika całego potencjału i w niektórych partiach obrotów podlewając paliwa lub ujmując możemy zyskać co nie co
Oczywiście w benzynie wolnossaku za wiele nie ździałamy samą dawką paliwa.

Dzisiaj wieczorem wam wrzuce wykresy sond 1 i 2

odpowiednio
Na biegu jałowym
na pb i lpg
podczas jazdy dla tych dwóch paliw
i podczas maksymalnego przyśpieszania
od 2000obr do 6000 również dla tych dwóch paliw

Dla Ciekawskich wrzucam jak zachowuje się sonda nr1 po uruchomieniu zimnego silnika wrzucam jeden wykres,na innym miałem uruchomione czy grzałka rozgrzewa sonde czy już nie
Po uruchomieniu silnika grzałka rozgrzewa sonde w tym czasie sygnał jest standardowy jaki powinien być okolice 0.40-0.50V
Po ok. 15 sekundach grzałka się wyłącza i już więcej się nieuruchamia w calym cyklu jazdy samochodem,
i zaczyna leniwie ale prawie w całym swym zakresie falowac
Załączniki
Screenshot_2021-06-07-22-09-10-983_com.ovz.carscanner.jpg

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 11 cze 2021, o 20:24

Niestety nie zgodzę się z wszystkim. Grzałka dogrzewa także podczas pracy, zwłaszcza w sondzie 2. Ale także długie zjazdy na cut offie z góry lub jałowe obroty powodują, że co jakiś czas musi być sonda dogrzana bo stygnie i schodzi poniżej temp pracy. Sterownik określa temp na podstawie rezystancji grzałki czyli pomiaru prądu. Dlatego zamienniki sond nie zawsze dobrze działają.
Wydaje mi się, że euro 5 wymusiło że nawet przy pełnym bucie po dłuższej chwili sterownik wraca do pracy w pętli zamkniętej.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 11 cze 2021, o 20:32

Ale ja mówie o lacetti w apce mam opcje O2Heater i pokazuje czy jest aktywne czy nie
Robiłem juz różne rzeczy i jest uruchomiona tylko na rozgrzewkę przy długim hamowaniu silnikiem nie uaktywniała się

Ale nie spieram się bo mogę nie wiedzieć wszystkiego 😉 coraz to nowsze Wymogi Euro i sterowanie silnikiem może być różne
może być i tak że silnik pracuje cały czas w pętli zamkniętej az do maksymalnych obrotów,
Grzałki mogą grzać co chwile aby zapewnić odpowiednie odczyty w ochronie o katalozator czy też GPF

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 11 cze 2021, o 21:39

No, o lacetti a tu wątek cruze :) . W silnikach lacetti druga sonda była tylko sondą diagnostyczną, w silnikach cruza eko wymusiło, że 2 sonda bierze czynny udział w regulacji składu mieszanki. Mniejszy ale jednak. Dlatego nie udają się manewry z tzw emulatorem sondy 2.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 11 cze 2021, o 23:30

A Mi w lacetti pokazuje korekty drugiej sondy i sie zmieniają nie tak jak dla pierwszej ale iednak 😉 więc też po coś są
Obiecane screeny

Pierwszy 1. pełny but LPG
2. stała jazda 2500obr Pb
3. Stała jazda 2500obr LPG
4. Jałowe obroty Pb
5. Jałowe obroty LPG
6 Pełny but Pb

Wybaczcie tak niepokolei ale tak sie wrzuciło
Załączniki
Screenshot_2021-06-11-22-30-42-263_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_2021-06-11-22-41-16-515_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_2021-06-11-22-42-16-026_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_2021-06-11-22-19-04-379_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_2021-06-11-22-18-19-120_com.ovz.carscanner.jpg
Screenshot_2021-06-11-22-23-29-893_com.ovz.carscanner.jpg

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 16 cze 2021, o 03:30

wszim pisze:
10 cze 2021, o 18:20
opowiadasz o regulacji STAGa gdy Przemek ma BRC.
Akurat mam instalację KING, ale nie wydaje mi się, żeby to miało znaczenie.


Trochę mi to zajęło, ale udało się nagrać wykresy sond i wrzucić w formie do obejrzenia. Oba zarejestrowane w mieście.
Benzyna: (przed odpaleniem wykresów przejechałem 50km tylko na pb)
https://youtu.be/uzrTGjWlfMY

Gaz: (przełączyłem na gaz zaraz po nagraniu wykresów pb)
https://youtu.be/KniWFambDZ0

Jesteście w stanie coś z tego wywnioskować?

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 20 cze 2021, o 13:21

Nikt nie da rady pomóc? Umówiłem się już na wizytę u mechanika ale jeżeli mógłbym dowiedzieć się co może być najbardziej prawdopodobnym problemem byłoby łatwiej.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 20 cze 2021, o 17:47

Nie widać niczego co rzucało by się w oczy jako nieprawidłowe.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 21 cze 2021, o 11:08

Dzięki. Czyli jednak to może być wina gazu też. Sprawdzę wszystkie połączenia, możliwe nieszczelności najpierw.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 22 cze 2021, o 16:10

Wykresy na PB
Jak najbardziej wporządku sonda 1 sprawna Nie ma Jakichś nienormalnych przedłużeń na ubogim lub bogatym stanie
Sonda 2 też gdy jedziesz i nie puszczasz całkiem gazu aby zwolnić to ładnie dąży do wysokich wartości

Natomiast na gazie Sonda 1 nie widziałem a yś tam przyśpieszał na pełnym bucie a Częściej ma przestoje na bogatym stanie
Sonda 2 nie może wyłapać prawidłowego spalania i w woększości czasu niezachodzą procesy katalityczne w całości w katalozatorze
I właśnie przez takie wykresy sondy 2 wywala wam bląd jak w temacie.

Jak masz juz wtryskiwacze gazowe które maja najechane przynajmiej 100 000km to kupiłbym nowe i dopiero wtedy oddał do strojenia

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 25 cze 2021, o 16:07

Obserwowałem u siebie sondy pierwszą oraz drugą jak i korekty wprowadzane przez sterownik na ich podstawie,
I tutaj ciekawostka nie wiem jak duży wpływ ma korekta z drugiej sondy za katalizatorem na Pierwszą przed katalizatorem ale widzę że to razem jakoś współgra i robi robote także ktoś kto mówi ze druga sonda tylko sorawdza katalizator i wywala checka wrazie co wg mnie nie jest prawdą.
Z tego co obserwowałem druga sonda również daje informacje ECU aby wprowadził korekte dla mieszanki
Podam przykład który obserwowalem
Oczywiście na LPG poniewaz na tym paliwie najcześciej zaobserwowalem wachlowanie korektami oraz z tym paliwem najcześciej wystepują problemy np. w Cruze

Przykład (Lacetti 1.6) i mowa będzie caly czas o sondzie Nr.2

Druga sonda gdy katalizator jest w pełni rozgrzany i sprawny ma dązyc do wartości wysokich oraz stałych z reguły są to maks 0.85V
gdy taki stan rzeczy sie utrzymuje podczas swobodnego rejsu po jakiejś trasie którą jedziemy np 70km/h korekta wg ecu z drugiej sondy wynosi u mnie od 0 do -3%
Gdy hamujemy silnikiem napięcie spada do ok. 0V korekta również 0%
Wznawiamy utrzymywanie predkości 70km/h
Napięcie na Sondzie z powrotem próbuje powędrować do wysokich wartości w przypadku gdy tego nie robi a stoi przy ok. np. 0.2-0.5V korekta ECU na podstawie sondy nr.2 idzie nagle do wartošci Minusowych ok. -10 lub -15% u w tym momencie obserwuje gwałtowne poszybowanie napięcia sondy nr2 do wartości 0.85 i w tym momencie korekta znów powraca do 0% lub -3%

Zaobserwowałem równiez że samochód ma największą reakcje na pedał gazu właśnie w momencie gdy wartości napięcia drugiej sondy są wysokie powyżej 0.7V
Gdy są niskie samochód potrafi delikatnie zmulić .

Przedstailem wam swoje obserwacje i wg nich jestem pewien
że czesto przez rozregulowany gaz wywala wam checka z powodu sondy nr.2
Nie jest to rozlegulowanie na tyle duże aby nie wyrabiały korekty względem sondy Nr 1 mogą one spokojnie skakać -+20%
ale Korekty ECU do sondy nr2 będą stale sie utrzymywać na bardzo niskim lub wysokim poziomie poniewaz ECU wg wskazań połozenia przepustnicy obciążenia prędkości itd vedzie uznawało że powinien w takich warunkach otrzymywać napięcie z sondy nr2 na wysokim poziomie a nie otrzymuje więć będzie robił korektę która wkońcu będzie wychodzić poza zakres regulacji z resztą tak samo jak jest w przypadku Sondy nr1 i w efekcie wywali bląd ten z głównego Tematu.

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 25 cze 2021, o 16:19

lukaslacetti pisze:
22 cze 2021, o 16:10
Jak masz juz wtryskiwacze gazowe które maja najechane przynajmiej 100 000km to kupiłbym nowe i dopiero wtedy oddał do strojenia
Mniej niż 40 tyś przejechane więc raczej nie ma sensu. Dzięki za info, poszukam dobrego gazownika z sondą szerokopasmową.

lubu10
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 20 lip 2020, o 19:18
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Cruze J300
Silnik: 1.6, benz.
LPG: STAG QBox basic
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lubu10 » 28 cze 2021, o 19:46

Cześć!

Też mam powracający problem z P2096, póki co kasuję błąd bo nie znalazłem magicznego rozwiązania. Tutaj w temacie dużo się pisze o sondach lambda. Ludzie, którzy zakładali instalację twierdzą, że to nie jest wina instalacji gazowej ani żadnej sondy lambda. Byłem u gazownika 2 razy - raz regulowali na postoju, raz w trasie, nie rozwiązało to problemu. Potem właściciel sam do mnie zadzwonił w pewnym momencie i tłumaczył mi usterkę. Powiedział tak:

Problem nie leży po stronie instalacji, tylko po stronie katalizatora. Wkład w katalizatorze (cokolwiek to jest) zużywa się przy LPG i przez to jest problem z P2096, ten błąd ma niby niepoprawne określenie. Powiedział, że jedynym rozwiązaniem to wymiana katalizatora, wymiana sond nie pomoże.

Co sądzicie o tym? Ja się nie znam na tym, ale czy może mieć rację?

Dodam jeszcze, że instalacja założona i serwisowana w Hangar Autogaz Poznań, pewnie wiele osób kojarzy.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 28 cze 2021, o 22:54

I ma i nie ma racji. Bo ten błąd może powstawać ze wszystkich 3 powodów gdyż dotyczy jakości spalin za katalizatorem a na to wpływa wiele czynników.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 29 cze 2021, o 08:21

Bzdura,
Tylko regulacja instalacji
Ale warunek pomyslnej regulacji czyli takiej ze ten blad nie wyskoczy
to napewno to aby wtryskiwacze gazowe nie miały nalotu 70 000-100 000 km np Valteki z resztą one nawet i po 30 000km nie trzymają parametrów pomiedzy cylindrami

przyklad;
Regulujecie instalacje z takimi wtryskiwaczami które nierówno podają
no dwa z nich
Gazownik ustawia niby czas wtrysku sie zgadza, mapka dla turystów również niby coś dobrze pokrywa a blad i tak wywali bo
dwa zalewaja cylindry a kolejne dwa wtryskiwacze "topią" cylindry
I bląd i tak wywali bo np ich charakterystyka się co chwile zmienia nie podają za kazdym razem tak samo bo są juz wyjechane.

Drugi warunek to reduktor napewno szczelny i nie przepuszczający nigdzie bokiem gazu

Powracajacy bląd na gazie to tylko i wylącznie niepoprawnie ustawiona instalacja gazowa.

Z reszta gazownik jak kazesz mu to Ci reguluje nie sprawdzają najpierw wydatków wtrysków tylko robią co klient kaze zrobią to do widzenia

jezeli wyryskiwacze są nowe mają mniej jak 20 000km co do reszty jestescie pewni ze sprawne a błąd bedzie nadal wyskakiwał to można sie pokusić czy względem temp nie zmieniają zabardzo swojej charakterystyki w niektórych sterownikach gazowych jest korekta od temp.
Ewentualnie korekcja po obrotach
czasem dla tego samego czasu wtrysku np 6ms przy 2000obr mamy wyregulowane ale juz przy 3500obr przy 6ms okazuje się że mamy ubogo 10%
i tak w róznych partiach obrotów moga wystepować takie róznice to wszystko jest do sprawdzenia w razie gdy nadal wystepują problemy tylko na gazie

i powtarzam
Gdy wystepuje bląd na gazie po przelączeniu na Pb (benzynę) do 100km jest duża szansa że ten bląd równiez wystąpi, a to za sprawą tego ze sterownik sie rozjechał przez zle ustawiony gaz i zanim pokoryguje wszystkie komórki od obrotów i czasu wtrysków itd. do poprawnych wartości na benzynie wyskoczyć może ten sam bląd co na gazie
dlatego tez dla pewności weryfikacji problemu zaleca sie przejechać dystans większy niz 100km na samej benzynie

lubu10
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 20 lip 2020, o 19:18
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Cruze J300
Silnik: 1.6, benz.
LPG: STAG QBox basic
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lubu10 » 29 cze 2021, o 10:33

To ja nie rozumiem dlaczego sprzedali mi taką bajkę w takim razie, dlaczego nie mogli porządnie wyregulować instalacji?

Nie wiem co robić, wrócę 3 raz to albo mnie spławią, albo zrobią to samo co wcześniej, czyli niedokładnie wyregulują.

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 29 cze 2021, o 10:45

Jezdząc samochodem na gazie najlepiej miec Elm aby wrazie co odvzytywac i kasować blędy, dlaczego ?
Dlatego bo teeaz dobrze bys mógł kasowac blad jezdzac na benzynie stosujac sie do tekstu pisanego pogrubioną czcionką
jezeli do 200km Blad sie nie pojawi
jedziesz do nich bedac 100% pewnym że spartolili robotę kasujac Cię na kase
a ty masz na pewno sprawny wóz

Oni mają lepszy zarobek robiac grubsza robote niz zwykla regulacja która jednak Cię uszczupla z portfela
poklika cos w programie nawet nie myslac za duzo
Ostatnio zmieniony 29 cze 2021, o 10:47 przez lukaslacetti, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 29 cze 2021, o 10:46

Dlaczego nie mogli? Bo pewnie nie potrafią, albo instalacja jest zajechana i się nie da.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

lubu10
Świeżak
Posty: 6
Rejestracja: 20 lip 2020, o 19:18
Reputacja: 0
Imię: Mateusz
Samochód: Cruze J300
Silnik: 1.6, benz.
LPG: STAG QBox basic
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lubu10 » 29 cze 2021, o 13:49

Jak kiedyś sprawdzałem o na Pb też mi wywaliło ten błąd, ale może zobaczę jeszcze raz (raczej powyżej 100km nie było).

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 29 cze 2021, o 16:04

Odepnij na noc akumulator wcześniej po wyłączeniu LPG, i dopiero testuj.

kravcuuu
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 2 kwie 2020, o 11:32
Reputacja: 0
Imię: Konrad
Samochód: Orlando
Silnik: 1.8, 150km, benz.
LPG: BRC
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: kravcuuu » 27 sie 2021, o 08:50

Błąd długookresowej korekty dawki paliwa pojawił się już dawno temu w Orlando 1.8 140km lpg. Została wymieniona sonda lambda 2 i świece. Gaz do regulacji i błąd pojawił się znowu. Później wymieniony został katalizator i znów to samo. Po tym wyrzuciło zapłon więc wymieniona została cewka no i znowu to samo. Daliśmy gaz do regulacji po raz kolejny do czakramu ale problem znowu wrócił. Wymienianie na ślepo doprowadza do szalu, a żaden mechanik nie wie co się dzieje. Może miał ktoś podobny problem? Dodam że check wyrzuca zazwyczaj po około 150 - 200 km na nagrzanym silniku. Przejechałem ponad 100km na benzynie, później 150km trasy na gazie i nie wyskoczyl wtedy, ale już po kilku dniach znów to samo.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 27 sie 2021, o 08:54

Czy problem pojawia się tylko na gazie? Bo tak by sugerowały wykonane czynności.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości