Check Engine - P2096

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 29 paź 2023, o 10:19

Takie posty powinny byc kasowane

"Wiem ale nie powiem"

Ale jak juz wam kiedys o tym mówilem regulacja Lpg ale nikt nie słucha
Jak ustawicie mapki na równo to napewno będzie wyskakiwał blad
Trzebo troszke bardziej wzbogacić względem benzyny

Lacetti, aveo nie ma z tym problemu ale w cruze jezeli przez dluzszy czas napiecie sondy nr2 jest ponizej 0.4v i to monitoruje sobie ecu a nie wy patrząc na wykres
To ecu zglasza bląd



USTAWIAJCIE LPG TROCHE BOGACEJ JAK BENZYNE !!! 5-10% bogacej
bo spamujecie tym tematem juz 33 strone !!


Ustawiając osobicie czy to przez instalatora na równo mapki. LPg sie ogólnie spala troszke inaczej niz benzyna
Sondy to rozpoznają
Dla drugiej sondy napewno jest to za uboga mieszanka aby nastąpił jej prawidlowy rozkład w katalizatorze
Nie bede wam tu teraz wszystkiego tłumaczył bo znajda sie tacy ktorzy wiedzą lepiej i swoje i bedziemy rozciagac temat o kolejne 10-20stron

Ustawcie bogacej i zobaczycie ze nie bedzie problemu
Pod warunkiem ze na zimnym gazie macie tez dobrze ustawione ( korekcja od temperatury gazu)
Bo przyjda zimne dni i znowu bedzie np wywalac blad albo przelewać.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5072
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: huri_khan » 29 paź 2023, o 10:43

Częściowo masz rację tylko przez pierwsze około 150 000 km problem nie występuje, później już się pojawia. Twoja rada żeby dać 10 % więcej powoduje zwiększenie dawkowania ponad normę ale likwiduje pojawianie się błędu.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 29 paź 2023, o 10:54

"Twoja rada żeby dać 10 % więcej powoduje zwiększenie dawkowania ponad normę ale likwiduje pojawianie się błędu."

Jak to wywnioskowałeś ? XD
Przecierz to opisałem
Co do drugiego zdania to dziwne bo niektorzy maja problem po zainstalowaniu lpg

Tak dziala system monitorujacy w cruze i to jest jedyny sposób rozwiazania problemu
I nie mówcie prosze ze mozna jeszcze emulator zalożyc lub jakas zlaczke na sonde

Mówie "jedyny sposób" majac na mysli zostawienie oryginalnego stanu pojazdu poza instalacja lpg.

I nie przeskoczycie tego wiec pozostaje wam ustawienie bogacej
I niechodzi tu nawet o zasmiecanie forum, tylko
Chodzi o to ze szkoda waszego czasu na znalezienie problemu
Z mojej strony koniec wszystko co mialem powiedziec powiedzialem pozdrawiam i zycze powodzenia.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5072
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: huri_khan » 29 paź 2023, o 11:22

To nie jest jedyny sposób jak piszesz. Innym jest wymiana katalizatora.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 29 paź 2023, o 11:42

Tak i na nowym katalizatorze to samo katalizator od tak nie pada sam z siebie jezeli sie nie wykruszy albo nie zatka
Ilu juz tu bylo którzy wymienili i nadal byl problem.
Ktos wymienil w tym watku katalizator i napisal ze jest ok ?

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5072
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: huri_khan » 29 paź 2023, o 12:11

Nie pamiętam żeby ktokolwiekw w Cruze wymienił katalizator.
I dlaczego błąd się nie pojawia od nowości tylko po około 150 000 km ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23842
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: brak
Silnik: brak
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: etac » 29 paź 2023, o 12:23

i w 95% samochodów gdzie jest LPG
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Sempu97
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
Lokalizacja: Pilica
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Sempu97 » 29 paź 2023, o 14:01

lukaslacetti pisze:
29 paź 2023, o 10:19
Takie posty powinny byc kasowane

"Wiem ale nie powiem"

Ale jak juz wam kiedys o tym mówilem regulacja Lpg ale nikt nie słucha
Jak ustawicie mapki na równo to napewno będzie wyskakiwał blad
Trzebo troszke bardziej wzbogacić względem benzyny

Lacetti, aveo nie ma z tym problemu ale w cruze jezeli przez dluzszy czas napiecie sondy nr2 jest ponizej 0.4v i to monitoruje sobie ecu a nie wy patrząc na wykres
To ecu zglasza bląd



USTAWIAJCIE LPG TROCHE BOGACEJ JAK BENZYNE !!! 5-10% bogacej
bo spamujecie tym tematem juz 33 strone !!


Ustawiając osobicie czy to przez instalatora na równo mapki. LPg sie ogólnie spala troszke inaczej niz benzyna
Sondy to rozpoznają
Dla drugiej sondy napewno jest to za uboga mieszanka aby nastąpił jej prawidlowy rozkład w katalizatorze
Nie bede wam tu teraz wszystkiego tłumaczył bo znajda sie tacy ktorzy wiedzą lepiej i swoje i bedziemy rozciagac temat o kolejne 10-20stron

Ustawcie bogacej i zobaczycie ze nie bedzie problemu
Pod warunkiem ze na zimnym gazie macie tez dobrze ustawione ( korekcja od temperatury gazu)
Bo przyjda zimne dni i znowu bedzie np wywalac blad albo przelewać.
Niestety nie trafiłeś, ten błąd nie miał nic wspólnego z LPG :nerwy
Chevrolet Cruze 1.8

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 29 paź 2023, o 18:32

Bo zapewne przełączyłeś na pb i Ci nadal wyskakuje i bedzie wyskakiwał chyba ze zresetujesz adaptacje albo bedziesz jezdzil tylko na pb tak długo az sie korekty unormują.

Ogólnie zasada jest taka sprawdzenia sondy lambda nr 2

Po wlaczeniu zaplonu napiecie ma byc 0.45v
Przy hamowaniu silnikiem ma wskazywać 0.0V
Przy pełnym hazie w podlogę w sposób ciagły ma wskazywać 0.90-0.99 v
Jezeli tak jest to sonda jest wporzadku i problem jest z regulacją lpg, jeżeli lpg nie ma to sprawdzamy map sensor i jego wskazania ;
Jezeli powyzsze wskazania odbiegają znacznie wymieniamy sonde na nową razem z wtyczką a nie na sonde do samodzielnego lutowania wtyczki!!!

Map sensor ;
Na zaplonie wskazywac na95-99kpa
Odpalony ciepły silnik bieg jalowy 28-35kpa
Hamujemy silnikiem nie mniej niz 10kpa

Jezeli map jest wporzadku to cos jest z wtryskami to wszystko nie ma innej opcji

Awatar użytkownika
Sempu97
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
Lokalizacja: Pilica
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Sempu97 » 29 paź 2023, o 19:17

Nic z tych rzeczy.
Przyczyną okazała się nieszczelność układu dolotowego. Jest tam taka gruszka 🍐 co zmienia geometrię dolotu, na połączeniu gruszki z dolotem jest oring. Tam właśnie zaciągało lewe powietrze. Początkowo była to mała nieszczelność bo nic nie było słychać pod maską, po przejechaniu 400km i zajrzeniu pod maskę było dosyć głośno słychać zasysane powietrze.
Twoje mądrości się nie przydały.
Przeproś :piwo3:
Chevrolet Cruze 1.8

lukaslacetti
Profesjonalista
Posty: 726
Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
Reputacja: 22
Imię: Łukasz
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.6 109KM
LPG: Stag 300 Premium
Lokalizacja: Wo
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: lukaslacetti » 29 paź 2023, o 20:16

Przepraszam Cię najmocniej Mistrzu Wybacz mi Moje herezje

Ps.
No tak i jeszcze nieszczelność wydechu mozna dopisac do mojego powyższego posta 👍
A dokladnie przed sondą nr2.

A ze ta nieszczelnosć gruszki to nie wiedzialem
W takim razie niech kazdy sobie to sprawdzi w gruzie 👍

Awatar użytkownika
Sempu97
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
Lokalizacja: Pilica
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Sempu97 » 29 paź 2023, o 22:46

Dokładniej nie chodzi o samą gruszkę tylko uszczelnienie między gruszką a kolektorem dolotowym.
Chevrolet Cruze 1.8

Dunkej
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2021, o 11:03
Reputacja: 0
Imię: Dominik
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
Lokalizacja: --
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Dunkej » 30 paź 2023, o 11:15

Możesz załączyć zdjęcie o jakim elemencie mówisz ?

Awatar użytkownika
Sempu97
Bywalec
Posty: 184
Rejestracja: 10 lut 2020, o 06:48
Reputacja: 1
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM
LPG: KME Nevo, wtryski barracuda
Lokalizacja: Pilica
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Sempu97 » 30 paź 2023, o 11:58

Rak odkręcisz tą gruszkę to miedzy kolektorem a tą gruszką jest oring.
Załączniki
kolektor-ssacy-chevrolet-cruze-i~2.jpg
Chevrolet Cruze 1.8

Dunkej
Świeżak
Posty: 24
Rejestracja: 13 lip 2021, o 11:03
Reputacja: 0
Imię: Dominik
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM
Lokalizacja: --
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Dunkej » 30 paź 2023, o 12:06

Jest gdzieś jakiś filmik jak ją wymienić ?

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3474
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 18
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Przemek » 30 paź 2023, o 13:09

Trochę zainteresował mnie temat bo od 2 lat walczę z błędem p0661 ( pojawia się tylko gdy jadę pod górę , lub gdy mocno depnę na pedał gazu ) Teoretycznie ten błąd oznacza niski sygnał w obwodzie elektrozaworu sterującego kolektorem dolotowym (IMAC) , ale praktycznie mechanicy rozkładają ręce . Może ma on coś wspólnego z tym oringiem lub nieszczelnością na dolocie .

Dante_21
Stały bywalec
Posty: 202
Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: Chevrolet orlando
Silnik: 1.8, 141KM, benz.
LPG: LPG
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Dante_21 » 30 paź 2023, o 15:27

Też przyłącze się do pytania. Gdzie znajduje się ta gruszka i czy łatwo wymienić samemu ten oring.

leszek1204
Aktywny
Posty: 89
Rejestracja: 5 maja 2017, o 22:33
Reputacja: 1
Imię: Mateo
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 16V, 124 KM SW (kombi)
LPG: BRC Sequent 32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: leszek1204 » 27 lut 2024, o 00:26

Czy dla 1.6 już robić luzy (te 19 i 20), czy może przejechać jeszcze ze 30k i zrobić wtedy z rozrządem razem? Krytyczny luz dolotu to pewnie okolice 0,015?
Załączniki
luzy.png

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3474
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 18
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Przemek » wczoraj, o 11:04

W miejscu zaznaczonym na żółto jest wtyczka w której jeden z dwóch przewodów mam przerwany ( przy samej wtyczce - dojście jest tragiczne ) , czy może to generować błąd p0661 ( niski sygnał w obwodzie elektrozaworu sterującego kolektorem dolotowym (IMAC) ? Za wskazówki dziękuje
Załączniki
kolektor-ssacy-chevrolet-cruze-i~2.jpg

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5838
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 346
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: bubu1769 » wczoraj, o 11:20

To na żółto to czujnik pozycji klap.

Awatar użytkownika
Przemek
Fachman
Posty: 3474
Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
Reputacja: 18
Imię: Przemysław
Samochód: cruze 1.8
Silnik: 1.8 , 141 KM
LPG: BRC
Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Przemek » wczoraj, o 12:10

Czyli dobry trop czy nie ma to nic wspólnego z takowym błędem?narazie przewód naprawiłem prowizorka ( przedłużyłem spinaczem biurowym i wepchnąłem we wtyczkę) nic lepszego do testów nie przyszło mi do głowy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość