Check Engine - P2096

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 25 sty 2022, o 12:36

Faktycznie. Wygląda, że masz rację. Sorki za wprowadzenie w błąd.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

creative07
Świeżak
Posty: 11
Rejestracja: 26 wrz 2020, o 01:49
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 benzyna
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: creative07 » 7 lut 2022, o 00:57

W moim przypadku gazownik stwierdził brak masy na sonde 2 stad pewnie check wywala. Jeszcze nie zrobiłem tego , nie znalazłem odpowiedniego fachowca. Może kogoś polecacie okolice Gliwic.

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Bunioopl » 8 lut 2022, o 21:32

Oto mój przypadek.
P2096 zawsze zapala mi się jak jeżdżę po mieście i w niewielkiej odległości.
Ale właśnie wróciłem z zakopca. I oto moje spostrzeżenia.
Przez około 250 km autostradowej jazdy błąd nawet nie miał zamiaru wyskoczyć. To co zauważyłem to:

Albo sonda się niedogrzewa
Albo wydech dostaje jakiegoś uszczelnienia od temperatury.
Wykres podczas tak długiej jazdy rysuje się w okolicy 0,45v

Nie sprawdzałem cały czas bo jakoś miałem inne zajęcia podczas prowadzenia. Może uda mi się to sprawdzić w weekend. Kolejna trasa mi się szykuje. Tym razem na północny wschód.
Nową sondę już mam. Ale niestety stara nie chce opuścić wydechu. Postanowiła zostać na dłużej.
Po powrocie zamierzam wymienić całą rurę od katalizator do prawie pierwszego tłumika. Wraz z nową sondą.
Ciekawe czy pomoże.?

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka


sebastiann
Świeżak
Posty: 4
Rejestracja: 8 gru 2020, o 19:45
Reputacja: 0
Imię: Sebastian
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, LPG
LPG: Stag
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: sebastiann » 9 lut 2022, o 23:27

Ma ktos link do aukcji z sonda 2? Nie chce sie bawic w niesprawdzone czy wymieniac za dwa miesiace. Dzieki

Bunioopl
Fachman
Posty: 4993
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 35
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Bunioopl » 13 lut 2022, o 21:54

Ja zamawiałem na Ali. Ale jeszcze nie sprawdzałem. Więc nie wiem jak będzie działała.

Kurcze nowe doznania z moim problemem. Przed wyjazdem na mazury skasowałem błąd p2096.
Cała trasa 600km bez błędu. Rano odpalam. Parę kilometrów przejechałem i nagle błąd. I co?. No i się zdziwiłem. Zamiast p2096. Wyskoczył p0420. Spakowałem kilkanaście kilometrów później, ale miejskich kilometrów. Pojawia się 2096.
Teraz właśnie jestem po kolejnej trasie około 350km bez kasowania i bez błędu. Poczekam do jutra. Zobaczymy co wyskoczy.

Chyba czekają mnie większe wydatki.
Czas rozglądać się za katalizatorem.
No i jeszcze muszę sprawdzić, czy mi nie bierze oleju.

Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka


przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 14 lut 2022, o 15:57

Coś takiego znalazłem:
https://pl.aliexpress.com/item/10050033 ... mainSearch
Co sądzicie? Opinie dobre, ale nie jest ich też jakoś dużo dla tego produktu. Chyba zamówię mimo wszystko bo nie ma innych alternatyw.
Generalnie nie przypomina za bardzo oryginału:
https://www.potak.eu/orlando-sonda-lamb ... --55566650 :D

Dedalus4
Profesjonalista
Posty: 641
Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
Reputacja: 20
Imię: Szczepan
Samochód: FORD S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue
Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Dedalus4 » 15 lut 2022, o 09:17

Zadzwoń do ASO i zapytaj jaką oni cenę dadzą z wymianą. Na pewno nie będzie to 20 dolarów ale przynajmniej potem to działa bezproblemowo. U mnie orginalna padła przy 97k km, na wymienionej w ASO zrobilem juz 70k

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 6 mar 2022, o 13:01

Sonda pierwsza wymieniona na zamiennik za 70 zł (NTY) z Allegro.
Trochę było zabawy, żeby odkręcić starą, ale było warto.
Na razie brak checka, poszarpywanie po puszczeniu gazu zniwelowane, a było to dość irytujące. Obstawiam, że spalanie również spadnie bo było zawyżone na benzynie o ok. 2l. Przejadę kilkadziesiąt km na PB i pojadę na regulację do gaziarza.
Domyślam się, że taki zamiennik nie będzie służył tak długo jak oryginał, ale nawet jak padnie za rok to wolę nowy za 7 dyszek kupić niż się bawić w szukanie i zamawianie oryginału za 600-900zł.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5811
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: bubu1769 » 6 mar 2022, o 15:28

Tu nie tylko chodzi o długość działania ale także o odwzorowanie rzeczywistego składu spalin a tym samym regulowanie dawki paliwa przez ECM.
Żeby porównać pracę oryginału i zamiennika ktoś by musiał mieć możliwość sprawdzenia przebiegów obu sond w takich samych warunkach, na przykład w silniku w konfiguracji V.
Miejmy nadzieję że ta sonda NTY będzie w miarę dobrze działała.

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 8 mar 2022, o 14:24

To nie jest jakaś skomplikowana elektronika, ale no pewnie mogą być jakieś różnice.

Przejechałem dzisiaj więcej km, żeby sprawdzić czy wszystko ok no i jak z 1 sondą na razie wszystko w porządku i brak błędów, to za to wyskoczył znany i nielubiany błąd P2096 czyli zbyt uboga mieszanka.
Wychodzi na to, że chyba i druga sonda też do wymiany, albo coś tam jest nie tak, bo jakieś dziwne przedłużki (kolanko) poprzedni właściciel wymyślał. Wrzucałem zdjęcie na poprzedniej stronie ale nikt nie dał znać czy u niego też tak to wygląda czy inaczej.
Nie może to być wina gazu, bo przejechałem na benzynie prawie 1000 km, akumulator był też odłączany na cały dzień.

Byłem już umówiony do gościa od LPG na regulacje w czwartek i teraz nie wiem czy się opłaca skoro 2 sonda też prawdopodobnie jest walnięta.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5811
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: bubu1769 » 8 mar 2022, o 16:12

Sondy może i nie są skomplikowanymi elementami zato wykonują dość precyzyjnych pomiarów a Chevrolety ogólnie nie lubią zamienników i każda odchyłka od oryginału może powodować problemy.
Na tych twoich zdjęciach trochę kiepsko cokolwiek zauważyć jak się nie wie czego szukać.
Ale te kolanka na pewno nie są elementem seryjnym.

przemek42
Świeżak
Posty: 40
Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
Reputacja: 1
Imię: Przemek
Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
LPG: King
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: przemek42 » 9 mar 2022, o 19:45

Usunąłem dzisiaj te śmieszne kolanko.
Moja teoria jest taka, że gaziarz poprzedniego właściciela nie potrafił dobrze wyregulować instalacji, wywalało przez to cały czas checka i dał tę przedłużkę, żeby zaburzyć w jakiś sposób odczyt sondy, ale to też nie pomogło. Pewnie dlatego też pokazuje zbyt ubogo skoro grzałka nie może się dobrze nagrzać i zebrać odpowiednio danych. Samochód przejechał tak kilkadziesiąt tysięcy km więc liczę na to, że te kolanko znacznie zmniejszyło stopień eksploatacji tej sondy i że nie przepaliła się grzałka jeszcze. Wkręciłem ją teraz jak trzeba i zobaczymy, na razie po 30 km jest ok, brak checka. Jutro regulacja gazu mimo wszystko czy sonda jest ok czy nie, nie stać mnie na jazdę na PB dłużej przez obecną sytuację

Boczek1982
Świeżak
Posty: 19
Rejestracja: 25 lut 2021, o 02:33
Reputacja: 0
Imię: Adam
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8/ 16V, 141KM, benz./gaz
LPG: Tak
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Boczek1982 » 17 kwie 2022, o 19:35

Miałem to samo, na szczęście pomogło ponowne mapowanie.

brh4life
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 21 maja 2022, o 12:55
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8
LPG: Fabryczne BRC z KL7
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Sławetny błąd P2096 - uboga mieszanka

Post autor: brh4life » 21 maja 2022, o 13:06

Cześć, jestem posiadaczem Chevroleta Cruza 1.8 2012r z fabrycznym BRC w opcji KL7.

Samochód kupiłem w lutym, został sprowadzony z Włoch. Wymieniłem rozrząd filtry tarcze klocki i płyny.

Początkowo miałem problem z odpalaniem, silnik uruchamiał się za 2-3 razem na zimnym, wymiana świec na irydowe denso pomogła.
Potem szarpało mi samochodem, wywalało checka i kontrole trakcji - wymiana cewki pomogła.

Natomiast problem mam z błędem P2096- uboga mieszanka za katalizatorem bank 1.
Początkowo błąd wywalało mi tylko na LPG, teraz wywala też na benzynie, bez różnicy.

Byłem u gazownika jednak okazało się że sterownik LPG jest fabrycznie zablokowany i trzeba go wysyłać do Czakramu celem odblokowania. No ale czy źle wystrojony gaz miałby wpływ na to że błąd występuje na czystym PB?

W tym tygodniu miałem robioną adaptacje, przejechałem zgodnie z zaleceniami 100km na benzynie - brak błędu, potem 200km na LPG- brak błędu i jak zaparkowałem już samochód po trasie, przed wyłączeniem silnika błąd się pojawił jako oczekujący (korzystam z OBD i Car Scannera). No i wywala go dalej.

Sprawdzony był katalizator- podobno wszystko gra. Nieszczelności podobno też nie ma, ale sprawdzę to jeszcze u innego mechanika. Na jałowym ciśnienie w kolektorze dolotowym to 40 kpa.

Żadnego innego błędu nie wywala, pomiary sond chyba też w porządku ale tutaj głowy sobie urwać nie dam. Dodatkowo szarpie mi przy ruszaniu z jedynki, ale to już jest loteria. Koziołkowanie raz występuje a raz nie.

W przyszłym tygodniu jadę też na sprawdzenie luzów.

Co robić? Od czego zacząć? Czy jest na forum ktoś kto sobie z tym permanentnie poradził? :oczekuje:

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5067
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: huri_khan » 23 maja 2022, o 08:05

Przejedź na benzynie cały bak a nie 100km, jeżeli wywali TYLKO P2096 to jednak katalizator.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

dawmal1222
Świeżak
Posty: 5
Rejestracja: 4 gru 2020, o 20:08
Reputacja: 0
Imię: Dawid
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8
LPG: TAK
Lokalizacja: Kazanów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: dawmal1222 » 19 wrz 2022, o 16:57

Witam, może komuś pomoże moja historia. Ogólnie nie znam dokładnego powodu, likwidacji błędu p2096, ale ten post bardzo mi pomógł, chronologicznie opisze jak to wyglądało u mnie:
1. Gaz założyłem około 15 listopada, błąd pierwszy raz wyskoczył 24 grudnia
2. Pojechałem do gazownika na reklamacje, coś na postoju sprawdził, powiedział, że skalibrował i może pomoże (nie pomogło)
3. Ustawiłem zawory, 2 wydechowe już były 0.2mm, wymieniłem kzfr - dieslowały , błąd nadal był, ale zauważyłem, że w upały sam znikał i później znów się pojawiał
3. Sprawdziłem dolot, i wydech, okazało się, że plecionka lekko syczała jak się zatkało tłumik. Sprawdzałem tez wtedy zachowanie drugiej sondy i na biegu jałowym cały czas utrzymywała się na 0,1/0,2v
4. Pojechałem wymienić łącznik elastyczny tłumika, po wymianie skasowałem błąd, niestety po 50km znów wyskoczył. Zachowanie drugiej sondy identyczne jak przed wymianą
5. Zrobiłem około 50km na benzynie i umówiłem się z gazownikiem na strojenie sondą AFR, zgodził się bez problemu i zrobił to w ramach gwarancji (polecam czakram Kielce). Po strojeniu błąd i tak wyskoczył po 50km
6. Sprawdziłem jeszcze raz ten wydech, bo praca drugiej sondy nie dawała mi spokoju, okazało się, że teraz przepuszcza na spawach i to w dwóch miejscach, zakład uznał reklamacje i uszczelnili wydech.
7. Po wymianie praca sondy lambda 2, można powiedzieć, że Ok, bo na postoju jak przez chwile jest 0,2v to nagle podnosi do 0,7/0,8 i tak już zostaje. Czasem ma dłuższe zawiechy na 0.2v, ale po jakimś czasie dąży do tych wyższych wartości. Skasowałem błąd, ale niestety wyskoczył po 50km, korekty były na około -20% na biegu jałowym, podczas jazdy +\-3%.
8. Skasowałem błąd i zrobiłem 100km na benzynie, następnie umówiłem się u gazownika na ponowne strojenie bo poprzednie jednak było na nieszczelnym tłumiku i myślałem, że to mogło coś zaburzyć, ale po 100/150 km na PB błędu brak. Korekty na biegu jałowym już +\-5%. Z racji tego, że gazownik miał czas dopiero za kilka dni, a przede mną do tego czasu sporo km to dla testów przełączyłem na Lpg. Od tamtego czasu zrobiłem około 1500 km i mam nadzieje, że błąd nie powróci. Chyba korekty po jeździe na PB się zresetowały i jest Ok.
Bezpośrednio ani po uszczelnieniu wydechu, ani po strojeniu sondą ten błąd nie znikał.

brh4life
Świeżak
Posty: 2
Rejestracja: 21 maja 2022, o 12:55
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8
LPG: Fabryczne BRC z KL7
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: brh4life » 20 wrz 2022, o 10:39

Udało mi się naprawić P2096. Pojechałem do pewnego gazownika-magika w Lublinie z polecenia znajomego. Chłop sam sobie rozkodował fabryczne BRC, wystroił instalacje podczas jazdy, wymienił filtry bo były zasyfione, przepłukał wtryski, wyczyścił reduktor i od 2000km jest święty spokój. Żadnych błędów, żadnego szarpania, żadnych problemów z LPG. Mówił że miałem zbyt bogatą mieszankę i zasyfioną instalację

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2342
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: szczuplin » 20 wrz 2022, o 21:52

Mam wrażenie, że sezon na p2096 się właśnie się zbliża😁
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

murdertul
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
Reputacja: 1
Imię: Dominik
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
LPG: Tak BRC SQ24
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: murdertul » 10 kwie 2023, o 09:23

Też od 2 tygodni pojawia się w moim aucie ten błąd P2096.
Średnio co 100-200km pojawia się i i znowu znika, niezależnie czy jeździ się na LPG czy na benzynie

Wykres sondy za katalizatorem i obrotów:
Obrazek
Zastanawiam się, czy to normalne że w rozgrzanym aucie sonda za kat. na biegu jałowym oscyluje w granicach 0,15V?

Tutaj jeszcze wykres korekt podczas tej samej jazdy:
Obrazek
Te "piki" to zapewne błędy odczytu OBD.

Czy da się coś wywnioskować z tych pomiarów?
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ premium LPG 2012

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5811
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: bubu1769 » 10 kwie 2023, o 10:18

Że sondę za kątem masz do wymiany.
Pokaż jeszcze wykresy pierwszej i drugiej sondy na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika.

murdertul
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
Reputacja: 1
Imię: Dominik
Samochód: Cruze
Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
LPG: Tak BRC SQ24
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: murdertul » 11 kwie 2023, o 15:23

Rozpoczęcie jazdy na zimnym silniku, sonda 1 i sonda 2
Obrazek

Pierwszy postój na jałowych obrotach(te wzrosty to lekkie przygazowanie do 2k obrotów):
Obrazek

Drugi postój na jałowych:
Obrazek

Wydech miałem kilka dni temu sprawdzany i jest szczelny.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ premium LPG 2012

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5811
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 344
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: bubu1769 » 11 kwie 2023, o 16:07

Wygląda jakby druga sonda próbowała coś tam pracować ale nie bardzo to wychodzi.
Moim zdaniem albo sonda jest trzaśnięta albo zawalona sądzą.
Trzeba by ją wykręcić i sprawdzić.

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: itor2023 » 22 kwie 2023, o 21:02

Wykasuj blad. Zdejmij klemy aby wyzerowaly się korekty benzynowe. Odpal auto i nie pozwól mu sie przełączyć na benzynę. Pojeździj na benzynie i sprawdź czy błąd wyskakuje.

Awatar użytkownika
huri_khan
Zasłużony dla forum
Posty: 5067
Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
Reputacja: 74
Imię: Robert
Samochód: Kia Proceed
Silnik: 1,4 T
Inny samochód: Ford Mondeo
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: huri_khan » 23 kwie 2023, o 17:26

Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś.

Nie pozwól przełączyć się na benzynę a w następnym zdaniu pojeździj na benzynie
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło :)

itor2023
Bywalec
Posty: 175
Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
Reputacja: 7
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze Kombi
Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: itor2023 » 23 kwie 2023, o 21:22

Nie pozwól mu się przełączyć na gaz i pojeździj na benzynie miało być.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości