Check Engine - P2096
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Faktycznie. Wygląda, że masz rację. Sorki za wprowadzenie w błąd.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 11
- Rejestracja: 26 wrz 2020, o 01:49
- Reputacja: 0
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 benzyna
- Lokalizacja: Gliwice
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
W moim przypadku gazownik stwierdził brak masy na sonde 2 stad pewnie check wywala. Jeszcze nie zrobiłem tego , nie znalazłem odpowiedniego fachowca. Może kogoś polecacie okolice Gliwic.
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Oto mój przypadek.
P2096 zawsze zapala mi się jak jeżdżę po mieście i w niewielkiej odległości.
Ale właśnie wróciłem z zakopca. I oto moje spostrzeżenia.
Przez około 250 km autostradowej jazdy błąd nawet nie miał zamiaru wyskoczyć. To co zauważyłem to:
Albo sonda się niedogrzewa
Albo wydech dostaje jakiegoś uszczelnienia od temperatury.
Wykres podczas tak długiej jazdy rysuje się w okolicy 0,45v
Nie sprawdzałem cały czas bo jakoś miałem inne zajęcia podczas prowadzenia. Może uda mi się to sprawdzić w weekend. Kolejna trasa mi się szykuje. Tym razem na północny wschód.
Nową sondę już mam. Ale niestety stara nie chce opuścić wydechu. Postanowiła zostać na dłużej.
Po powrocie zamierzam wymienić całą rurę od katalizator do prawie pierwszego tłumika. Wraz z nową sondą.
Ciekawe czy pomoże.?
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
P2096 zawsze zapala mi się jak jeżdżę po mieście i w niewielkiej odległości.
Ale właśnie wróciłem z zakopca. I oto moje spostrzeżenia.
Przez około 250 km autostradowej jazdy błąd nawet nie miał zamiaru wyskoczyć. To co zauważyłem to:
Albo sonda się niedogrzewa
Albo wydech dostaje jakiegoś uszczelnienia od temperatury.
Wykres podczas tak długiej jazdy rysuje się w okolicy 0,45v
Nie sprawdzałem cały czas bo jakoś miałem inne zajęcia podczas prowadzenia. Może uda mi się to sprawdzić w weekend. Kolejna trasa mi się szykuje. Tym razem na północny wschód.
Nową sondę już mam. Ale niestety stara nie chce opuścić wydechu. Postanowiła zostać na dłużej.
Po powrocie zamierzam wymienić całą rurę od katalizator do prawie pierwszego tłumika. Wraz z nową sondą.
Ciekawe czy pomoże.?
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 gru 2020, o 19:45
- Reputacja: 0
- Imię: Sebastian
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM, LPG
- LPG: Stag
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ma ktos link do aukcji z sonda 2? Nie chce sie bawic w niesprawdzone czy wymieniac za dwa miesiace. Dzieki
-
- Fachman
- Posty: 4993
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 35
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ja zamawiałem na Ali. Ale jeszcze nie sprawdzałem. Więc nie wiem jak będzie działała.
Kurcze nowe doznania z moim problemem. Przed wyjazdem na mazury skasowałem błąd p2096.
Cała trasa 600km bez błędu. Rano odpalam. Parę kilometrów przejechałem i nagle błąd. I co?. No i się zdziwiłem. Zamiast p2096. Wyskoczył p0420. Spakowałem kilkanaście kilometrów później, ale miejskich kilometrów. Pojawia się 2096.
Teraz właśnie jestem po kolejnej trasie około 350km bez kasowania i bez błędu. Poczekam do jutra. Zobaczymy co wyskoczy.
Chyba czekają mnie większe wydatki.
Czas rozglądać się za katalizatorem.
No i jeszcze muszę sprawdzić, czy mi nie bierze oleju.
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
Kurcze nowe doznania z moim problemem. Przed wyjazdem na mazury skasowałem błąd p2096.
Cała trasa 600km bez błędu. Rano odpalam. Parę kilometrów przejechałem i nagle błąd. I co?. No i się zdziwiłem. Zamiast p2096. Wyskoczył p0420. Spakowałem kilkanaście kilometrów później, ale miejskich kilometrów. Pojawia się 2096.
Teraz właśnie jestem po kolejnej trasie około 350km bez kasowania i bez błędu. Poczekam do jutra. Zobaczymy co wyskoczy.
Chyba czekają mnie większe wydatki.
Czas rozglądać się za katalizatorem.
No i jeszcze muszę sprawdzić, czy mi nie bierze oleju.
Wysłane z mojego SM-A530F przy użyciu Tapatalka
-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
- Reputacja: 1
- Imię: Przemek
- Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
- Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
- LPG: King
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Coś takiego znalazłem:
https://pl.aliexpress.com/item/10050033 ... mainSearch
Co sądzicie? Opinie dobre, ale nie jest ich też jakoś dużo dla tego produktu. Chyba zamówię mimo wszystko bo nie ma innych alternatyw.
Generalnie nie przypomina za bardzo oryginału:
https://www.potak.eu/orlando-sonda-lamb ... --55566650
https://pl.aliexpress.com/item/10050033 ... mainSearch
Co sądzicie? Opinie dobre, ale nie jest ich też jakoś dużo dla tego produktu. Chyba zamówię mimo wszystko bo nie ma innych alternatyw.
Generalnie nie przypomina za bardzo oryginału:
https://www.potak.eu/orlando-sonda-lamb ... --55566650
-
- Profesjonalista
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 20
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Zadzwoń do ASO i zapytaj jaką oni cenę dadzą z wymianą. Na pewno nie będzie to 20 dolarów ale przynajmniej potem to działa bezproblemowo. U mnie orginalna padła przy 97k km, na wymienionej w ASO zrobilem juz 70k
-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
- Reputacja: 1
- Imię: Przemek
- Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
- Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
- LPG: King
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Sonda pierwsza wymieniona na zamiennik za 70 zł (NTY) z Allegro.
Trochę było zabawy, żeby odkręcić starą, ale było warto.
Na razie brak checka, poszarpywanie po puszczeniu gazu zniwelowane, a było to dość irytujące. Obstawiam, że spalanie również spadnie bo było zawyżone na benzynie o ok. 2l. Przejadę kilkadziesiąt km na PB i pojadę na regulację do gaziarza.
Domyślam się, że taki zamiennik nie będzie służył tak długo jak oryginał, ale nawet jak padnie za rok to wolę nowy za 7 dyszek kupić niż się bawić w szukanie i zamawianie oryginału za 600-900zł.
Trochę było zabawy, żeby odkręcić starą, ale było warto.
Na razie brak checka, poszarpywanie po puszczeniu gazu zniwelowane, a było to dość irytujące. Obstawiam, że spalanie również spadnie bo było zawyżone na benzynie o ok. 2l. Przejadę kilkadziesiąt km na PB i pojadę na regulację do gaziarza.
Domyślam się, że taki zamiennik nie będzie służył tak długo jak oryginał, ale nawet jak padnie za rok to wolę nowy za 7 dyszek kupić niż się bawić w szukanie i zamawianie oryginału za 600-900zł.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5811
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Tu nie tylko chodzi o długość działania ale także o odwzorowanie rzeczywistego składu spalin a tym samym regulowanie dawki paliwa przez ECM.
Żeby porównać pracę oryginału i zamiennika ktoś by musiał mieć możliwość sprawdzenia przebiegów obu sond w takich samych warunkach, na przykład w silniku w konfiguracji V.
Miejmy nadzieję że ta sonda NTY będzie w miarę dobrze działała.
Żeby porównać pracę oryginału i zamiennika ktoś by musiał mieć możliwość sprawdzenia przebiegów obu sond w takich samych warunkach, na przykład w silniku w konfiguracji V.
Miejmy nadzieję że ta sonda NTY będzie w miarę dobrze działała.
-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
- Reputacja: 1
- Imię: Przemek
- Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
- Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
- LPG: King
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
To nie jest jakaś skomplikowana elektronika, ale no pewnie mogą być jakieś różnice.
Przejechałem dzisiaj więcej km, żeby sprawdzić czy wszystko ok no i jak z 1 sondą na razie wszystko w porządku i brak błędów, to za to wyskoczył znany i nielubiany błąd P2096 czyli zbyt uboga mieszanka.
Wychodzi na to, że chyba i druga sonda też do wymiany, albo coś tam jest nie tak, bo jakieś dziwne przedłużki (kolanko) poprzedni właściciel wymyślał. Wrzucałem zdjęcie na poprzedniej stronie ale nikt nie dał znać czy u niego też tak to wygląda czy inaczej.
Nie może to być wina gazu, bo przejechałem na benzynie prawie 1000 km, akumulator był też odłączany na cały dzień.
Byłem już umówiony do gościa od LPG na regulacje w czwartek i teraz nie wiem czy się opłaca skoro 2 sonda też prawdopodobnie jest walnięta.
Przejechałem dzisiaj więcej km, żeby sprawdzić czy wszystko ok no i jak z 1 sondą na razie wszystko w porządku i brak błędów, to za to wyskoczył znany i nielubiany błąd P2096 czyli zbyt uboga mieszanka.
Wychodzi na to, że chyba i druga sonda też do wymiany, albo coś tam jest nie tak, bo jakieś dziwne przedłużki (kolanko) poprzedni właściciel wymyślał. Wrzucałem zdjęcie na poprzedniej stronie ale nikt nie dał znać czy u niego też tak to wygląda czy inaczej.
Nie może to być wina gazu, bo przejechałem na benzynie prawie 1000 km, akumulator był też odłączany na cały dzień.
Byłem już umówiony do gościa od LPG na regulacje w czwartek i teraz nie wiem czy się opłaca skoro 2 sonda też prawdopodobnie jest walnięta.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5811
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Sondy może i nie są skomplikowanymi elementami zato wykonują dość precyzyjnych pomiarów a Chevrolety ogólnie nie lubią zamienników i każda odchyłka od oryginału może powodować problemy.
Na tych twoich zdjęciach trochę kiepsko cokolwiek zauważyć jak się nie wie czego szukać.
Ale te kolanka na pewno nie są elementem seryjnym.
Na tych twoich zdjęciach trochę kiepsko cokolwiek zauważyć jak się nie wie czego szukać.
Ale te kolanka na pewno nie są elementem seryjnym.
-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 25 kwie 2021, o 01:17
- Reputacja: 1
- Imię: Przemek
- Samochód: Cruze 5D 2012 LTZ
- Silnik: 1.8 MT 141KM + LPG
- LPG: King
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Usunąłem dzisiaj te śmieszne kolanko.
Moja teoria jest taka, że gaziarz poprzedniego właściciela nie potrafił dobrze wyregulować instalacji, wywalało przez to cały czas checka i dał tę przedłużkę, żeby zaburzyć w jakiś sposób odczyt sondy, ale to też nie pomogło. Pewnie dlatego też pokazuje zbyt ubogo skoro grzałka nie może się dobrze nagrzać i zebrać odpowiednio danych. Samochód przejechał tak kilkadziesiąt tysięcy km więc liczę na to, że te kolanko znacznie zmniejszyło stopień eksploatacji tej sondy i że nie przepaliła się grzałka jeszcze. Wkręciłem ją teraz jak trzeba i zobaczymy, na razie po 30 km jest ok, brak checka. Jutro regulacja gazu mimo wszystko czy sonda jest ok czy nie, nie stać mnie na jazdę na PB dłużej przez obecną sytuację
Moja teoria jest taka, że gaziarz poprzedniego właściciela nie potrafił dobrze wyregulować instalacji, wywalało przez to cały czas checka i dał tę przedłużkę, żeby zaburzyć w jakiś sposób odczyt sondy, ale to też nie pomogło. Pewnie dlatego też pokazuje zbyt ubogo skoro grzałka nie może się dobrze nagrzać i zebrać odpowiednio danych. Samochód przejechał tak kilkadziesiąt tysięcy km więc liczę na to, że te kolanko znacznie zmniejszyło stopień eksploatacji tej sondy i że nie przepaliła się grzałka jeszcze. Wkręciłem ją teraz jak trzeba i zobaczymy, na razie po 30 km jest ok, brak checka. Jutro regulacja gazu mimo wszystko czy sonda jest ok czy nie, nie stać mnie na jazdę na PB dłużej przez obecną sytuację
-
- Świeżak
- Posty: 19
- Rejestracja: 25 lut 2021, o 02:33
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8/ 16V, 141KM, benz./gaz
- LPG: Tak
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Miałem to samo, na szczęście pomogło ponowne mapowanie.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 maja 2022, o 12:55
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: Fabryczne BRC z KL7
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontakt:
Sławetny błąd P2096 - uboga mieszanka
Cześć, jestem posiadaczem Chevroleta Cruza 1.8 2012r z fabrycznym BRC w opcji KL7.
Samochód kupiłem w lutym, został sprowadzony z Włoch. Wymieniłem rozrząd filtry tarcze klocki i płyny.
Początkowo miałem problem z odpalaniem, silnik uruchamiał się za 2-3 razem na zimnym, wymiana świec na irydowe denso pomogła.
Potem szarpało mi samochodem, wywalało checka i kontrole trakcji - wymiana cewki pomogła.
Natomiast problem mam z błędem P2096- uboga mieszanka za katalizatorem bank 1.
Początkowo błąd wywalało mi tylko na LPG, teraz wywala też na benzynie, bez różnicy.
Byłem u gazownika jednak okazało się że sterownik LPG jest fabrycznie zablokowany i trzeba go wysyłać do Czakramu celem odblokowania. No ale czy źle wystrojony gaz miałby wpływ na to że błąd występuje na czystym PB?
W tym tygodniu miałem robioną adaptacje, przejechałem zgodnie z zaleceniami 100km na benzynie - brak błędu, potem 200km na LPG- brak błędu i jak zaparkowałem już samochód po trasie, przed wyłączeniem silnika błąd się pojawił jako oczekujący (korzystam z OBD i Car Scannera). No i wywala go dalej.
Sprawdzony był katalizator- podobno wszystko gra. Nieszczelności podobno też nie ma, ale sprawdzę to jeszcze u innego mechanika. Na jałowym ciśnienie w kolektorze dolotowym to 40 kpa.
Żadnego innego błędu nie wywala, pomiary sond chyba też w porządku ale tutaj głowy sobie urwać nie dam. Dodatkowo szarpie mi przy ruszaniu z jedynki, ale to już jest loteria. Koziołkowanie raz występuje a raz nie.
W przyszłym tygodniu jadę też na sprawdzenie luzów.
Co robić? Od czego zacząć? Czy jest na forum ktoś kto sobie z tym permanentnie poradził?
Samochód kupiłem w lutym, został sprowadzony z Włoch. Wymieniłem rozrząd filtry tarcze klocki i płyny.
Początkowo miałem problem z odpalaniem, silnik uruchamiał się za 2-3 razem na zimnym, wymiana świec na irydowe denso pomogła.
Potem szarpało mi samochodem, wywalało checka i kontrole trakcji - wymiana cewki pomogła.
Natomiast problem mam z błędem P2096- uboga mieszanka za katalizatorem bank 1.
Początkowo błąd wywalało mi tylko na LPG, teraz wywala też na benzynie, bez różnicy.
Byłem u gazownika jednak okazało się że sterownik LPG jest fabrycznie zablokowany i trzeba go wysyłać do Czakramu celem odblokowania. No ale czy źle wystrojony gaz miałby wpływ na to że błąd występuje na czystym PB?
W tym tygodniu miałem robioną adaptacje, przejechałem zgodnie z zaleceniami 100km na benzynie - brak błędu, potem 200km na LPG- brak błędu i jak zaparkowałem już samochód po trasie, przed wyłączeniem silnika błąd się pojawił jako oczekujący (korzystam z OBD i Car Scannera). No i wywala go dalej.
Sprawdzony był katalizator- podobno wszystko gra. Nieszczelności podobno też nie ma, ale sprawdzę to jeszcze u innego mechanika. Na jałowym ciśnienie w kolektorze dolotowym to 40 kpa.
Żadnego innego błędu nie wywala, pomiary sond chyba też w porządku ale tutaj głowy sobie urwać nie dam. Dodatkowo szarpie mi przy ruszaniu z jedynki, ale to już jest loteria. Koziołkowanie raz występuje a raz nie.
W przyszłym tygodniu jadę też na sprawdzenie luzów.
Co robić? Od czego zacząć? Czy jest na forum ktoś kto sobie z tym permanentnie poradził?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Przejedź na benzynie cały bak a nie 100km, jeżeli wywali TYLKO P2096 to jednak katalizator.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Świeżak
- Posty: 5
- Rejestracja: 4 gru 2020, o 20:08
- Reputacja: 0
- Imię: Dawid
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Kazanów
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Witam, może komuś pomoże moja historia. Ogólnie nie znam dokładnego powodu, likwidacji błędu p2096, ale ten post bardzo mi pomógł, chronologicznie opisze jak to wyglądało u mnie:
1. Gaz założyłem około 15 listopada, błąd pierwszy raz wyskoczył 24 grudnia
2. Pojechałem do gazownika na reklamacje, coś na postoju sprawdził, powiedział, że skalibrował i może pomoże (nie pomogło)
3. Ustawiłem zawory, 2 wydechowe już były 0.2mm, wymieniłem kzfr - dieslowały , błąd nadal był, ale zauważyłem, że w upały sam znikał i później znów się pojawiał
3. Sprawdziłem dolot, i wydech, okazało się, że plecionka lekko syczała jak się zatkało tłumik. Sprawdzałem tez wtedy zachowanie drugiej sondy i na biegu jałowym cały czas utrzymywała się na 0,1/0,2v
4. Pojechałem wymienić łącznik elastyczny tłumika, po wymianie skasowałem błąd, niestety po 50km znów wyskoczył. Zachowanie drugiej sondy identyczne jak przed wymianą
5. Zrobiłem około 50km na benzynie i umówiłem się z gazownikiem na strojenie sondą AFR, zgodził się bez problemu i zrobił to w ramach gwarancji (polecam czakram Kielce). Po strojeniu błąd i tak wyskoczył po 50km
6. Sprawdziłem jeszcze raz ten wydech, bo praca drugiej sondy nie dawała mi spokoju, okazało się, że teraz przepuszcza na spawach i to w dwóch miejscach, zakład uznał reklamacje i uszczelnili wydech.
7. Po wymianie praca sondy lambda 2, można powiedzieć, że Ok, bo na postoju jak przez chwile jest 0,2v to nagle podnosi do 0,7/0,8 i tak już zostaje. Czasem ma dłuższe zawiechy na 0.2v, ale po jakimś czasie dąży do tych wyższych wartości. Skasowałem błąd, ale niestety wyskoczył po 50km, korekty były na około -20% na biegu jałowym, podczas jazdy +\-3%.
8. Skasowałem błąd i zrobiłem 100km na benzynie, następnie umówiłem się u gazownika na ponowne strojenie bo poprzednie jednak było na nieszczelnym tłumiku i myślałem, że to mogło coś zaburzyć, ale po 100/150 km na PB błędu brak. Korekty na biegu jałowym już +\-5%. Z racji tego, że gazownik miał czas dopiero za kilka dni, a przede mną do tego czasu sporo km to dla testów przełączyłem na Lpg. Od tamtego czasu zrobiłem około 1500 km i mam nadzieje, że błąd nie powróci. Chyba korekty po jeździe na PB się zresetowały i jest Ok.
Bezpośrednio ani po uszczelnieniu wydechu, ani po strojeniu sondą ten błąd nie znikał.
1. Gaz założyłem około 15 listopada, błąd pierwszy raz wyskoczył 24 grudnia
2. Pojechałem do gazownika na reklamacje, coś na postoju sprawdził, powiedział, że skalibrował i może pomoże (nie pomogło)
3. Ustawiłem zawory, 2 wydechowe już były 0.2mm, wymieniłem kzfr - dieslowały , błąd nadal był, ale zauważyłem, że w upały sam znikał i później znów się pojawiał
3. Sprawdziłem dolot, i wydech, okazało się, że plecionka lekko syczała jak się zatkało tłumik. Sprawdzałem tez wtedy zachowanie drugiej sondy i na biegu jałowym cały czas utrzymywała się na 0,1/0,2v
4. Pojechałem wymienić łącznik elastyczny tłumika, po wymianie skasowałem błąd, niestety po 50km znów wyskoczył. Zachowanie drugiej sondy identyczne jak przed wymianą
5. Zrobiłem około 50km na benzynie i umówiłem się z gazownikiem na strojenie sondą AFR, zgodził się bez problemu i zrobił to w ramach gwarancji (polecam czakram Kielce). Po strojeniu błąd i tak wyskoczył po 50km
6. Sprawdziłem jeszcze raz ten wydech, bo praca drugiej sondy nie dawała mi spokoju, okazało się, że teraz przepuszcza na spawach i to w dwóch miejscach, zakład uznał reklamacje i uszczelnili wydech.
7. Po wymianie praca sondy lambda 2, można powiedzieć, że Ok, bo na postoju jak przez chwile jest 0,2v to nagle podnosi do 0,7/0,8 i tak już zostaje. Czasem ma dłuższe zawiechy na 0.2v, ale po jakimś czasie dąży do tych wyższych wartości. Skasowałem błąd, ale niestety wyskoczył po 50km, korekty były na około -20% na biegu jałowym, podczas jazdy +\-3%.
8. Skasowałem błąd i zrobiłem 100km na benzynie, następnie umówiłem się u gazownika na ponowne strojenie bo poprzednie jednak było na nieszczelnym tłumiku i myślałem, że to mogło coś zaburzyć, ale po 100/150 km na PB błędu brak. Korekty na biegu jałowym już +\-5%. Z racji tego, że gazownik miał czas dopiero za kilka dni, a przede mną do tego czasu sporo km to dla testów przełączyłem na Lpg. Od tamtego czasu zrobiłem około 1500 km i mam nadzieje, że błąd nie powróci. Chyba korekty po jeździe na PB się zresetowały i jest Ok.
Bezpośrednio ani po uszczelnieniu wydechu, ani po strojeniu sondą ten błąd nie znikał.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 21 maja 2022, o 12:55
- Reputacja: 0
- Imię: Andrzej
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: Fabryczne BRC z KL7
- Lokalizacja: Lubelskie
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Udało mi się naprawić P2096. Pojechałem do pewnego gazownika-magika w Lublinie z polecenia znajomego. Chłop sam sobie rozkodował fabryczne BRC, wystroił instalacje podczas jazdy, wymienił filtry bo były zasyfione, przepłukał wtryski, wyczyścił reduktor i od 2000km jest święty spokój. Żadnych błędów, żadnego szarpania, żadnych problemów z LPG. Mówił że miałem zbyt bogatą mieszankę i zasyfioną instalację
- szczuplin
- Fachman
- Posty: 2342
- Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
- Reputacja: 16
- Imię: Szczuplin
- Samochód: Cruze, Aveo T300
- Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
- LPG: STAG4 Q-Box+
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Mam wrażenie, że sezon na p2096 się właśnie się zbliża
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km
-
- Bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 1
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Też od 2 tygodni pojawia się w moim aucie ten błąd P2096.
Średnio co 100-200km pojawia się i i znowu znika, niezależnie czy jeździ się na LPG czy na benzynie
Wykres sondy za katalizatorem i obrotów:
Zastanawiam się, czy to normalne że w rozgrzanym aucie sonda za kat. na biegu jałowym oscyluje w granicach 0,15V?
Tutaj jeszcze wykres korekt podczas tej samej jazdy:
Te "piki" to zapewne błędy odczytu OBD.
Czy da się coś wywnioskować z tych pomiarów?
Średnio co 100-200km pojawia się i i znowu znika, niezależnie czy jeździ się na LPG czy na benzynie
Wykres sondy za katalizatorem i obrotów:
Zastanawiam się, czy to normalne że w rozgrzanym aucie sonda za kat. na biegu jałowym oscyluje w granicach 0,15V?
Tutaj jeszcze wykres korekt podczas tej samej jazdy:
Te "piki" to zapewne błędy odczytu OBD.
Czy da się coś wywnioskować z tych pomiarów?
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ premium LPG 2012
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5811
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Że sondę za kątem masz do wymiany.
Pokaż jeszcze wykresy pierwszej i drugiej sondy na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika.
Pokaż jeszcze wykresy pierwszej i drugiej sondy na wolnych obrotach po rozgrzaniu silnika.
-
- Bywalec
- Posty: 103
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 1
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Rozpoczęcie jazdy na zimnym silniku, sonda 1 i sonda 2
Pierwszy postój na jałowych obrotach(te wzrosty to lekkie przygazowanie do 2k obrotów):
Drugi postój na jałowych:
Wydech miałem kilka dni temu sprawdzany i jest szczelny.
Pierwszy postój na jałowych obrotach(te wzrosty to lekkie przygazowanie do 2k obrotów):
Drugi postój na jałowych:
Wydech miałem kilka dni temu sprawdzany i jest szczelny.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ premium LPG 2012
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5811
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 344
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Wygląda jakby druga sonda próbowała coś tam pracować ale nie bardzo to wychodzi.
Moim zdaniem albo sonda jest trzaśnięta albo zawalona sądzą.
Trzeba by ją wykręcić i sprawdzić.
Moim zdaniem albo sonda jest trzaśnięta albo zawalona sądzą.
Trzeba by ją wykręcić i sprawdzić.
-
- Bywalec
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
- Reputacja: 7
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze Kombi
- Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Wykasuj blad. Zdejmij klemy aby wyzerowaly się korekty benzynowe. Odpal auto i nie pozwól mu sie przełączyć na benzynę. Pojeździj na benzynie i sprawdź czy błąd wyskakuje.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5067
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 74
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś.
Nie pozwól przełączyć się na benzynę a w następnym zdaniu pojeździj na benzynie
Nie pozwól przełączyć się na benzynę a w następnym zdaniu pojeździj na benzynie
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło
-
- Bywalec
- Posty: 175
- Rejestracja: 17 lut 2023, o 22:05
- Reputacja: 7
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze Kombi
- Silnik: 2.0 163 KM, Diesel
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Nie pozwól mu się przełączyć na gaz i pojeździj na benzynie miało być.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości