Check Engine - P2096

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
barus
Wymiatacz
Posty: 1609
Rejestracja: 9 sty 2014, o 16:53
Reputacja: 34
Imię: Czesław
Samochód: Cruze1.8LT+Prem, LPG
Silnik:
Lokalizacja: Bielsko-B
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: barus » 26 cze 2020, o 17:59

@struna, a to często zabiera głos na pewnym forum gazowym. Kiedyś przewinęła się burza mózgów na tym forum. Pewien koleś zgłosił problem z dławieniem się silnika zaraz po przełączeniu z PB na LPG po osiągnięciu temp. 40 stopni. Nie pamiętam, jaka to była sekwencja, nie BRC. Długo nie mógł rozgryźć tego problemu, mimo, że koleś był dobrze obeznany w inst. LPG. Doradzali mu sami fachowcy na tym forum, m.in. @struna, niestety bez efektu. Ale koleś nie poddawał się, mimo iż ci fachowcy nie byli w stanie już pomóc, dalej szukał przyczyny tego zjawiska. W końcu ktoś przeglądał to forum (P. Oleksyk) widząc, z jaką determinacją koleś szuka usterki, zaproponował pomoc, po konsultacji drogą mailową znaleziono przyczynę tej usterki, którą wyeliminowano i silnik już się nie dławił.
Jeśli chodzi o strojenie silnika z inst. LPG przy pomocy sondy szerokopasmowej, to według mnie tylko ten Pan, nie wiem czy jeszcze pracuje w Czakram Tarnów. Regulowałem u niego silnik chyba już 6 lat temu i do tej pory silnik chodzi jak zegarek.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2020, o 09:50 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: sądy = sondy

Dante_21
Stały bywalec
Posty: 202
Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: Chevrolet orlando
Silnik: 1.8, 141KM, benz.
LPG: LPG
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Dante_21 » 7 sie 2020, o 17:13

No i 1,5 miesiąca spokoju i błąd znowu zaczął się pojawiać. Najlepsze jest, to że pojeździłem ponad m-c i było wszystko ok ponad 1000 km. Teraz wyskakuje co ok. 50-100 km.
Nie wiem już gdzie szukać, już nie wiem co tu jeszcze sprawdzić. Chyba narazie odpuszcze temat, bo brak mi cierpliwości

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 7 sie 2020, o 19:47

Sądzę, że masz jakąś wadę jednego z wtryskiwaczy LPG i sama regulacja choćby na dany moment idealna okazuje się jednak tylko pudrowaniem. Musisz odwiedzić Czakram najlepiej w Tarnowie i zbadać stan pracy wtryskiwaczy gazu. Jaki przebieg ma instalacja LPG?

Dodano po 1 minucie 18 sekundach:
Tobie nie pracuje źle silnik, ty ciągle masz problem z instalacją LPG.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Dante_21
Stały bywalec
Posty: 202
Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: Chevrolet orlando
Silnik: 1.8, 141KM, benz.
LPG: LPG
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Dante_21 » 7 sie 2020, o 21:56

Przebieg 157000 na gazie, bo instalacją fabryczna.
Też mi się wydaje, że problem jest gdzieś w instalacji, tylko gdzie. Ostatni gazownik, który mi regulował gaz jak chciał się podpiąć pod komputer od gazu, to pierwsze co po otwarciu maski, że czuć gaz.
Już pi regulacji gazu na pistoju, na laptopie wyłączał po koleji jazdy wtryskiwaczy i wyszło że jeden różni się od 3 pozostałych. Ale tylko minimalnie i powiedział, że to nie powinno mieć wpływu na działanie.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 7 sie 2020, o 22:07

Taki przebieg wtryskiwaczy gazu jest już spory. W zasadzie kwalifikują się do wymiany. Mało ktore wtryskiwacze LPG tyle wytrzymują. Akurat BRC ma dość trwałe i nieraz lepsze przebiegi robią, no ale pod warunkiem, że dobrze pracują. Generalnie przyjmuje się 100tys przebiegu dla eksploatacji kompletu wtrysków lpg. Rozumiem że w tym przebiegu reduktor był wymieniany czy regenerowany?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 23826
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 255
Imię: Krzysztof
Samochód: Hyundai Tucson
Silnik: 1.6T 150KM
LPG: NIE
Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: etac » 7 sie 2020, o 22:07

157.000 a zaworki sprawdzałeś?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Dante_21
Stały bywalec
Posty: 202
Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: Chevrolet orlando
Silnik: 1.8, 141KM, benz.
LPG: LPG
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Dante_21 » 7 sie 2020, o 22:26

Reduktor założony nowy. Zaworki?
Czyli luzy zaworów, sprawdzane są ok.

Dodano po 3 minutach 44 sekundach:
Wtryskiwacze gazu jakbym wymieniał, to założyć te co mam, takie pomarańczowe? Coś ok. 250 zł za szt.
Bo gazownik mówił, że można założyć barracudy za 80 zł za szt. Tylko trzeba trochę przerobić listwę.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 7 sie 2020, o 22:30

No to ci zostały wtryskiwacze. Niestety to najdroższy komponent zwłaszcza, że przy tym przebiegu i takich klopotach osobiście wymieniłbym wszystkie.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2342
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: szczuplin » 12 sie 2020, o 14:27

Ten wałkowany w temacie "wolne rozmowy o LPG"

Może to komuś pomoc w diagnozie swojego problemu. Ja u siebie będę to weryfikował.

viewtopic.php?f=35&t=836&start=900
Załączniki
Screenshot_20200809-174844.png
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: andree1510 » 17 sie 2020, o 10:54

Od jakiegoś czasu próbuję wyregulować instalację Sequent 24 i jak już jest dobrze, tzn. spalanie ok. błąd nie wyskakuje, to po przejechaniu 700, 800 km. zaczyna znowu dużo palić i wali błędem. Po podłączenie kompa czas wtrysku gazu bardzo różni się od czasu benzyny, to samo jest z korektami krótko i długo terminowymi ustawiają się na plus(wcześnie oscylowały koło zera) Teraz moje pytanie, czy jest możliwe, iż mapa, czy też czasy wtrysku mogą się same rozlegulować, czy ja coś zle robię, czy jest to problem samej instalacji(centralki) jeśli ktoś ma jakiś pomysł, to piszcie.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka


Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15465
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 143
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 17 sie 2020, o 11:45

Nie mogą się same rozregulować.
Problemem mogą być wyeksploatowane wtryskiwacze gazu (lub jeden z nich ), sonda lambda do wymiany, nieszczelność w kolektorze wydechowym.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: andree1510 » 17 sie 2020, o 21:23

Też mnie to dziwi, ale tak jest, ustawiasz na biegu jałowym na gazie ok. 2.65 ms, a po jakimś czsie jest ponad 3ms. Wtryski wymieniłem na nowe. Rozmawiałem dzisiaj z gościem z Autowojownicy z Otwocka i na początku też mówił że to niemożliwe, potem podpowiedział mi, że może coś jest włączone dodatkowo (jakaś autoadaptacja) ale przecież w BRC nie ma nic takiego, przynajniej nic o tym nie wiem, ale mam podłączony kabelek pod oryginalny mapsensor i nie wyłączam tego po strojeniu instalacji, tak więc podpowiedział mi ażeby to wyłączył, bo być może sterownik w jakiś sposób sam koryguje dawkę paliwa(mało prawdopodobne, ale już sam nie wiem) na koniec stwirdził, iż sterownik może mnieć jakąś wadę i gubi ustawienia. Wróciwszy do domu, skorygowałem ustawienia i powyłączałem wszystko i teraz testy, zobaczymy jak będzie dam znać.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka



andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: andree1510 » 22 sie 2020, o 21:59

Naprawiłem!!! Udało nie się usunąć usterkę i problem z błędem P2096. Nie uwierzycie, ale problemem była źle zamontowana instalacja LPG, a mianowicie kabelki były polutowane, ale niestety poowijane izolacją, zaniast koszulkami termokurczliwymi, co najprawdopodobniej generowało jakieś zakłócenia. Wszystkie kabelki zlutowałem na nowo i pozakładałem termokurcze z klejem i pomogło, na NoPb jest ok. zostało tylko dobrze wyregulować LPG. Całe szczęście wymieniłem tylko jedną sondę. Także mim zdaniem jeżeli mamy problem z błędem P2096 to.:
Jeździmy na NoPb ok. 300km kasując błąd, jeżeli się nie pojawi, to znakiem tego, iż LPG jest źle wyregulowane, lub kiedy nadal nas denerwuje to sprawdzamy po kolei, luzy zaworowe i tak jak w mim przypadku jakość montażu instalacji LPG. Następnym krokiem jest szczelność układu dolotowego i wydechowego naszego auta i dopiero na koniec sondy lambda i katalizator.
Mam nadzieję, iż moje doświadczenia komuś pomogą w walce z P2096

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 23 sie 2020, o 08:33 przez Mandrol, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: uwieżycie = uwierzycie

Awatar użytkownika
zzzz
Wymiatacz
Posty: 1579
Rejestracja: 3 gru 2013, o 17:50
Reputacja: 32
Imię: Zbyszek
Samochód: Cruze HB LT+
Silnik: 1.8
LPG: BRC
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: zzzz » 22 sie 2020, o 22:22

No nie chce mi się wierzyć w ten problem z rodzajem izolacji...

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2342
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: szczuplin » 22 sie 2020, o 23:10

Trzymam kciuki abyś miał rację, ale nie czuje się przekonany..
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5799
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 342
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: bubu1769 » 22 sie 2020, o 23:17

Jeśli była badziewna izolacja która się rozłaziła bądź było jej a cienko i druciki zaczęły się przebijać to wystarczyło trochę wilgoci i już mogły dziać się cuda.
Przypomniała mi się sytuacja z T200 z SQ24 mojej matki gdzie zaczęły się dziać dziwne rzeczy z instalacją a "gaziarz" powiedział ze nie wie co się dzieje i że nie może się nawet podłączyć a się okazało ze przewód od czujnika temperatury listwy się przetarł i robił zwarcie do masy.

Piotr3k1987
Bywalec
Posty: 139
Rejestracja: 28 lis 2016, o 17:43
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze 1.6 LS LPG
Silnik:
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Piotr3k1987 » 6 wrz 2020, o 21:52

Ostatnimi czasy również borykałem się z wyżej wymienionym błędem. U mnie przyczyną była nieszczelność na łączeniu katalizatora z wydechem. Przy wymianie uszczelek chłodniczki oleju jedna szpilka była słabo dokręcona gdzie dostawało się lewe powietrze. Po wymianie uszczelki i poprawnym dokręceniu nakrętek błąd przestał się pokazywać. Przy okazji wymieniłem sondę za katalizatorem na oryginalną bo miałem założoną delphi, gdzie jej praca bardzo odbiegała od oryginalnej. Po tym wszystkim jest dobrze.
Ostatnio zmieniony 7 wrz 2020, o 21:51 przez Mandrol, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: ortografia + polskie znaki

Revell
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 9 lis 2019, o 10:23
Reputacja: 0
Imię: Grzegorz
Samochód: Cruze
Silnik: 1.6 113KM, benz+lpg
LPG: Kme
Lokalizacja: Sulejówek
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Revell » 16 wrz 2020, o 10:47

Witam
Jest to mój pierwszy wpis na tym forum, choć przewertowałem chyba każdy temat, to z mojego doświadczenia wiem że problem z tym błędem wałkowałem dość długo. U rozwiązania były 2. Pierwsze standard dziur w plecionce, natomiast drugie nieszczelna pucha od filtra powietrza niedokręcona jedna śrubka... dokładniej nie orginalna śruba.

Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Janusz666 » 20 wrz 2020, o 23:03

wszim pisze:
7 sie 2020, o 22:30
No to ci zostały wtryskiwacze. Niestety to najdroższy komponent zwłaszcza, że przy tym przebiegu i takich klopotach osobiście wymieniłbym wszystkie.
Nie wiem czy już na 100% OK, ale mogę potwierdzić. P2096 pojawił się 2 lata temu, w międzyczasie też problem z przełączaniem benzyna gaz (zimą wypadanie zaworów). Dwa razy gazownik zastosował mycie wtrysków, pomogło, choć P2096 się pojawiał. Ostanio P2096 w zasadzie po kilkunastu km, w problemy z przełączaniem pojawiły się już przy około 10 stpniach. Po rozmowie z gazownikiem uznaliśmy, że nie warto już dalej myć wtrysków, wymiana to koszt 1 tys. (BRC - pomarańczowe). Po wymianie kilka dni i P2096 nie wywala. Szkoda, że mój gazownik dobry ale małomówny, bo bym nie zmieniał sondy 2, ale ona chyba i tak padła, bo mechanik ją sprawdzał na Pb. Niemniej wtryski wytrzymały 9 lat to mam nadzieję, że drugie 6-7 przy mniejszym przebiegu wytrzymają.

Dante_21
Stały bywalec
Posty: 202
Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: Chevrolet orlando
Silnik: 1.8, 141KM, benz.
LPG: LPG
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Dante_21 » 30 wrz 2020, o 10:39

No i dooopa.
Wtryski wymienione i p2096 dalej wywala. Byłem też na regulacji i gazownik też rozkłada ręce.
Po wymianie wtrysków auto odzyskało moc, ale korekty dalej się rozchodzą.
Na benzynie korekta długoterminowa trzyma w granicach -1 - +1. A jak przełącza na gaz, to po 1 dniu korekta długoterminowa ucieka już na +9 podczas jazdy.
Co można jeszcze sprawdzić, bo ręce już opadają.

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2342
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: szczuplin » 30 wrz 2020, o 10:55

U mnie zrobiłem tak. Zatankowałem lepsze paliwko 95 premium. Do tego przestałem tankować na orlenie. Zmieniłem temperaturę i czas przełączenia na gaz. Zmieniłem wysokość obrotów do powrotu na paliwo. I jak na razie spokoj. Aby jak najdłużej.
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

Dante_21
Stały bywalec
Posty: 202
Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: Chevrolet orlando
Silnik: 1.8, 141KM, benz.
LPG: LPG
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Dante_21 » 30 wrz 2020, o 16:02

Tak się jeszcze zastanawiałem czy to robi różnicę, bo przeważnie jak jechałem na strojenie lpg, to jechałem już takim rozregulowanym autem. Czy jak będę jeździł kilka dni na benzynie i korekty będą ok i wtedy pojechać na regulację lpg. Czy to robi różnicę?

Albo może wgrać ustawienia lpg od kogoś , kto ma ustawione wszystko ok.

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5799
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 342
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: bubu1769 » 30 wrz 2020, o 16:42

To gazownik ci nie wspomniał że przed regulacją trzeba przejechać przynajmniej te 50 km na samej benzynie?
Kopiowanie konfiguracji od kogoś innego też może nie zdać egzaminu bo każdy samochód oraz zamontowana w nim instalacja delikatnie się od siebie różnią.

Dante_21
Stały bywalec
Posty: 202
Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
Reputacja: 1
Imię: Daniel
Samochód: Chevrolet orlando
Silnik: 1.8, 141KM, benz.
LPG: LPG
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Dante_21 » 30 wrz 2020, o 17:12

No właśnie mówił, że to bez znaczenia.
I w sumie wszyscy trzej regulowali lpg na takich rozjechanych mapach.
Więc to na znaczenie?

Awatar użytkownika
bubu1769
Administrator
Posty: 5799
Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
Reputacja: 342
Imię: Bartłomiej
Samochód: Aveo T250
Silnik: 1.4 101KM
Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: bubu1769 » 30 wrz 2020, o 17:35

JPRD gaziaże od siedmiu boleści.
Jak instalacja ma być właściwie wyregulowana skoro w momencie regulacji już są źle mapy?
Przed regulacja najlepiej odpiąć akumulator na noc żeby ECU się zresetował a później przejechać się te 50 -100 km na samej benzynie żeby mógł się sam skalibrować i dopiero wtedy jedzie się na regulację LPG.
Oczywiście sama regulacja na postoju jest mało warta, żeby LPG było właściwe wyregulowane trzeba to zrobić także podczas jazdy na różnych obciążeniach silnika.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości