Strona 1 z 1

Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

: 31 sty 2017, o 18:23
autor: senyan
Proszę o poradę/ukierunkowanie co mam zrobić w mojej sytuacji, ponieważ nie znam się zbytnio na mechanice.

Samochód to cruze 1.6 z 2009 r., LXV. Przebieg 141 km, od początku z lpg - jestem drugim właścicielem.

Podczas ostatniej awarii (cewka - opisałem w odrębnym wątku) w aso zbadali mi poziom kompresji. Wahał się on w granicach od 10,5 do 11,4 bara na poszczególnych cylindrach. Facet z aso właściwie zrugał mnie, że w tym samochodzie jest zamontowany lpg, mówiąc, że głowica nie jest dostosowana, wypalają się gniazda itp. Generalnie roztoczył przede mną wizję rychłej awarii związanej z głowicą

Nie wiem czy poprzedni właściciel regulował luzy zaworowe. Sprawdzenie czy występują mam zaplanowane na przyszły tydzień (chociaż pewnie znając moje szczęście to występują). Oprócz uporczywego błędu związaną z ubogą mieszanką (po wymianie cewki jeszcze nie wyskoczył), samochód raczej żadnych niepokojących sygnałów nie daje - nie gaśnie, nie falują obroty, odpala może nie na tzw. strzała, ale całkiem sprawnie.

Wobec tego:
1. jaka powinna być wartość prawidłowej kompresji w tym silniku? 13, 14 br?
2. czy w moim przypadku jest sens oddawać głowicę do regeneracji? Jakich kosztów mogę się spodziewać i jak trwała jest taka regeneracja?
3. ewentualnie czy samo skasowanie luzów powinno pomóc (u mnie są szklanki)?
4. czy też może już rozglądać się za jakąś używaną głowicą?

Z góry dzięki za pomoc.

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

: 31 sty 2017, o 18:43
autor: etac
Zacznij najpierw od sprawdzenia luzów zaworowych, a potem będziemy tworzyć czarny scenariusz.

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

: 31 sty 2017, o 21:08
autor: wszim
senyan pisze:Sprawdzenie czy występują mam zaplanowane na przyszły tydzień (chociaż pewnie znając moje szczęście to występują).
Bo wystepować mają :) a nawet muszą.
senyan pisze: 3. ewentualnie czy samo skasowanie luzów powinno pomóc (u mnie są szklanki)?
Nie skasowanie, bo to ich zanik jest problemem. Naprawa polega na powiększeniu luzu do wartości nominalnych. Skasowany luz powoduje niedomykanie się zaworów powodując spadek kompresji a także niszczenie/wypalanie gładzi przylgni zaworowych. W przypadku wypalenia gniazd i zaworów samo wyregulowanie luzu już nie pomoże, konieczna jest całkowita regeneracja głowicy tzn m. in wymiana szklanek(czyli popychaczy) gniazd i zaworów, planowanie. Cen nie znam, strzelam, że około 2..3tys zł.

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

: 31 sty 2017, o 22:25
autor: senyan
A czy ta wartość kompresji którą mi zbadano, wskazuje na to, że jest odstępstwo luzów od wartości nominalnych?

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

: 31 sty 2017, o 23:30
autor: wszim
Luz bada się szczelinomierzem a nie testem kompresji. Brak dobrej kompresji może mieć też inną przyczynę.

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

: 6 sie 2024, o 20:49
autor: JerzyZ84
No i nie dowiedzieliśmy się jaka jest prawidłowa kompresja. Ja właśnie z tym walczę u siebie. 10-11 bar przed regulacją luzu zaworowego. Wydech 0,05 dolot 0,10-0,20. Luz powiekszony do wartości 15-20 setek na dolocie oraz 30-35 na wylocie. kompresja spadła do 8-8,5 bara. Samochód nie ma przyspieszenia.

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

: 7 sie 2024, o 07:01
autor: etac
No to głowica do naprawy. Wypalone gniazda zaworowe.
Weź kamerę wzierna i sprawdź stan przylgni od strony tłoka

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

: 7 sie 2024, o 09:33
autor: kochar
Dziwne że zwiększenie luzu zaworowego spowodowało zmniejszenie kompresji :ocochodzi:
Tu fajny patent na sprawdzenie szczelności cylindrów

Re: Prośba o poradę - kompresja a regeneracja głowicy

: 7 sie 2024, o 15:28
autor: wszim
JerzyZ84 pisze:
6 sie 2024, o 20:49
No i nie dowiedzieliśmy się jaka jest prawidłowa kompresja. Ja właśnie z tym walczę u siebie. 10-11 bar przed regulacją luzu zaworowego. Wydech 0,05 dolot 0,10-0,20. Luz powiekszony do wartości 15-20 setek na dolocie oraz 30-35 na wylocie. kompresja spadła do 8-8,5 bara. Samochód nie ma przyspieszenia.
A jak miałeś wyregulowany ten luz?