Strona 1 z 1

Utrata mocy podczas jazdy

: 13 sty 2017, o 11:36
autor: rstrzala
Witam

Proszę o informację, czy ktoś może spotkał się z podobnymi objawami.

Podczas jazdy (na niskich obrotach np. po skręcie w boczną ulice z małą szybkością lub przy dojeździe do świateł) nagle samochód traci moc, silnik zaczyna pracować metalicznie (jakby się rozsypywał) włącza się code 84, kontrolka awarii silnika i kluczyk pomarańczowy.

Po wyłączeniu samochodu i załączeniu bez zmian, dochodzi sygnał dźwiękowy awarii.

Na drugi dzień samochód odpala normalnie, wszystko pracuje jak należy.

Błędy pokazywane po podłączeniu komputera:

P025400
P008801
P0090
P0092

Samochód kilka dni jeździ normalnie, po czym sytuacja się powtarza.

Samochód miał dość długi czas problemy z PIERWSZYM odpaleniem po zimnej nocy, albo w ogóle nie odpalał (potrzebna pomoc assistance), albo po 8-10 razie kręcenia, chyba, że wcześniej padł akumulator.

Następujące rzeczy zostały wymienione (dodam, że przez autoryzowany serwis opel chevrolet):
akumulator
regler (w alternatorze)
sterownik świec żarowych

jak to nie pomogło została stwierdzona awaria sterownika silnika nr 96951477 (koszt wymiany 11000 zł - Cruze 2.0 Diesel rocznik 2012) - brak napięcia zasilania na pinie 17 i 46.

po wizycie w firmie zajmującą się naprawą elektroniki samochodowej stwierdzono po dogłębnej analizie, że sterownik jest dobry.

Prawdopodobnie były zimne luty, ponieważ po odebraniu samochodu problemy z zapalaniem ustały za to zaczął się pojawiać problem opisany na początku.

Pozdrawiam

Rafał

Re: Utrata mocy podczas jazdy

: 13 sty 2017, o 11:40
autor: etac
Jedna informacja: masz auto od nowości, czy kupione z 2 ręki?

Re: Utrata mocy podczas jazdy

: 13 sty 2017, o 12:07
autor: rstrzala
Od nowości, serwisowane co 15000 w ASO, przejechane 185000

Re: Utrata mocy podczas jazdy

: 13 sty 2017, o 17:21
autor: rstrzala
Najnowsza opinia serwisu to taka, że może to być zawór ssący pompy paliwa.

Czy ma ktoś możliwość potwierdzenia takiej diagnozy?

Re: Utrata mocy podczas jazdy

: 13 sty 2017, o 19:10
autor: etac
jak dla mnie to wada któreś z pomp paliwa, albo wstepnej w zbiorniku, albo na silniku.

Trzeba by podłaczyc manometr i sprawdzić rzeczywiste ciśnienia, ale to juz chyba nawet ASO nie da rady. Trzeba wiec szukac warsztatu specjalistycznego w zakresie pomp common rail.