Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 21 lis 2013, o 19:04
autor: Kaczy
Załóżmy taką sytuację: wyjeżdżam rano do pracy (zimny silnik) i jadę spokojnie drogą. Przede mną zapala się w oddali czerwone światło więc puszczam gaz, ale w pewnym momencie obroty są już tak niskie że wciskam sprzęgło i hamuję (nie 'wyjmuję' biegu). I teraz obroty silnika zamiast spaść do np. 800-900obr, spadają do 650-700 i delikatnie falują. Czuć delikatne drgania auta i słychać zupełnie inną pracę. Jak się zatrzymam, to po około 1-2 sek, obroty podskakują na 800-850. Jeśli podczas zwalniania wrzucę luz (nieważne czy sprzęgło jest czy nie jest wciśnięte), wówczas obroty są normalne (spadają do tych 800-850). Jak auto się rozgrzeje (mniej-więcej od 'ćwiartki' na wskaźniku temp), wówczas wszystko wraca do normy. Nagrałem filmik na którym to widać. To akurat poranna jazda w korku ale efekt jest ten sam - ruszam, chwilę jadę i wszyscy hamują. Wciskam sprzęgło i hamuję (choć za pierwszym razem się nawet nie zatrzymywałem). Dodam tylko że auto nigdy nie zgasło. Czy miał tak od nowości? Nie jestem pewien w 100% ale na pewno jest tak od przebiegu 2000 km.
I jeszcze jedno ciekawe zachowanie (też na zimnym silniku). Jak już zatrzymam auto i obroty się ustabilizują to dosłownie po chwili, samoczynnie, powoli rosną do 1100. Tak jakby miał ssanie. Jak silnik się już rozgrzeje (2-3 kreska na wskaźniku) to efekt zanika. Może to wymuszone, szybsze dogrzewanie silnika? Poniżej filmik:
I teraz pytanie: to typowa przypadłość tego silnika czy coś jest 'nie ten-teges'?
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 21 lis 2013, o 19:19
autor: etac
Pociesze cię ze u mnie jest tak samo, a wkurza jak jedziesz rano w korku, bo nie da się toczyć, na 1 biegu. Samochód nagle sam zaczyna przyspieszac.
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 21 lis 2013, o 19:47
autor: Kaczy
etac_owiec pisze:Pociesze cię ze u mnie jest tak samo, a wkurza jak jedziesz rano w korku, bo nie da się toczyć, na 1 biegu. Samochód nagle sam zaczyna przyspieszac.
Wiem Mówiłem Ci na spocie o tym 'samoczynnym' przyspieszaniu. Wtedy jeszcze tego nie zauważyłeś. Bardziej jednak wkurzają mnie te niskie obroty na poziomie 650-700. Ja już wiem że są, dlatego jak ruszam (np. zatrzymuje się i od razu muszę ruszyć a obroty jeszcze nie zdążą podbić) to delikatnie później puszczam sprzęgło tak, by zdążył nabrać obrotów. Niestety, moja żona o tym zapomina i wkurza się, bo auto dostaje wtedy 'czkawki'.
Niestety, porównywanie mojego auta do Twojego jest o tyle śmieszne, że prawdopodobnie zjechały z taśmy montażowej tego samego dnia Jeśli jest jakaś wadliwa seria osprzętu, albo defekt oprogramowania to będziemy mieć to razem. Dobrze, by wypowiedział się jeszcze ktoś, kto ma taki silnik.
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 21 lis 2013, o 21:49
autor: KoM
Co do podbijania obrotow do ok. 1000-1100 na zimnym, u mnie też to jest.
650-700, nie zauważyłem.
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 22 lis 2013, o 10:54
autor: tomi333
Kaczy pisze:Załóżmy taką sytuację: wyjeżdżam rano do pracy (zimny silnik) i jadę spokojnie drogą. Przede mną zapala się w oddali czerwone światło więc puszczam gaz, ale w pewnym momencie obroty są już tak niskie że wciskam sprzęgło i hamuję (nie 'wyjmuję' biegu). I teraz obroty silnika zamiast spaść do np. 800-900obr, spadają do 650-700 i delikatnie falują. Czuć delikatne drgania auta i słychać zupełnie inną pracę. Jak się zatrzymam, to po około 1-2 sek, obroty podskakują na 800-850. Jeśli podczas zwalniania wrzucę luz (nieważne czy sprzęgło jest czy nie jest wciśnięte), wówczas obroty są normalne (spadają do tych 800-850). Jak auto się rozgrzeje (mniej-więcej od 'ćwiartki' na wskaźniku temp), wówczas wszystko wraca do normy. Nagrałem filmik na którym to widać. To akurat poranna jazda w korku ale efekt jest ten sam - ruszam, chwilę jadę i wszyscy hamują. Wciskam sprzęgło i hamuję (choć za pierwszym razem się nawet nie zatrzymywałem). Dodam tylko że auto nigdy nie zgasło. Czy miał tak od nowości? Nie jestem pewien w 100% ale na pewno jest tak od przebiegu 2000 km.
I jeszcze jedno ciekawe zachowanie (też na zimnym silniku). Jak już zatrzymam auto i obroty się ustabilizują to dosłownie po chwili, samoczynnie, powoli rosną do 1100. Tak jakby miał ssanie. Jak silnik się już rozgrzeje (2-3 kreska na wskaźniku) to efekt zanika. Może to wymuszone, szybsze dogrzewanie silnika? Poniżej filmik:
I teraz pytanie: to typowa przypadłość tego silnika czy coś jest 'nie ten-teges'?
Dziwne. Kolega pisze, że hamuje silnikiem, ale po spalaniu widać, że spalanie nie spada do 0.
Wygląda to tak jakby trwał proces wypalania, co zresztą by się zgadzało z opisem w instrukcji, że podczas wypalania dpf-a podnoszone są obroty i czuć lekkie szapranie. U mnie w roczniku 2011 takie coś się nigdy nie zdarzało. Ani przed ani po wycięciu filtra. Aha. takie falowanie na zimnym silniku czasem występuje na biegu jałowym jak stoje np na światłach i mam wciśniete sprzegło. Ale u mnie to raczej wygląda na podbijanie obrotów przez "ssanie"
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 22 lis 2013, o 13:36
autor: Kaczy
Jakbym hamował silnikiem to by obroty 'schodziły' - wtedy faktycznie spalanie spada do 'zera' (choć nie od razu - jest pewne opóźnienie pomiędzy wskazaniem kompa a faktycznym zachowaniem auta). To jest jazda na wciśniętym sprzęgle, w korku. Silnik spala wówczas paliwo (podtrzymanie obrotów) - inaczej by przecież zgasł. Chciałem tylko pokazać zachowanie wskazówki, bo jest takie same jak podczas opisywanej na początku posta sytuacji. Co do wypalania DPF - wierz mi, wiem jak to rozpoznać i to nie jest moment wypalania DPFa.
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 22 lis 2013, o 13:54
autor: etac
Ja dlatego, wciaz poczekam z ta zmiana softu. Ten silnik sie na prawde zachowuje inaczej niz poprzedni. Nawet mape silnika jak przegladalismy ma tez inna
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 22 lis 2013, o 14:52
autor: KoM
Wypalanie filtra nigdy nie włączy się na zimnym silniku, więc ta opcja na pewno odpada.
Ja miałem wczoraj ciekawą sytuacje.
2 dni temu wypalałem DPF, wczoraj na wieczór wyszedłem z dom, musiałem trochę hamulce przytrzeć, bo coś mi buczało, zrobiłem jakieś 15 minut dość ostrej jazdy, wracam do domu, zostawiłem auto odpalone, coby turbo schłodzić i oglądam tarcze i klocki. W tym czasie filtr tak raz na 10-20 sekund jakby beknął i bekał co chwilę.
Dzisiaj już tego nie ma.
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 22 lis 2013, o 15:25
autor: XaRaDaS
KoM pisze:Wypalanie filtra nigdy nie włączy się na zimnym silniku, więc ta opcja na pewno odpada.
Ja miałem wczoraj ciekawą sytuacje.
2 dni temu wypalałem DPF, wczoraj na wieczór wyszedłem z dom, musiałem trochę hamulce przytrzeć, bo coś mi buczało, zrobiłem jakieś 15 minut dość ostrej jazdy, wracam do domu, zostawiłem auto odpalone, coby turbo schłodzić i oglądam tarcze i klocki. W tym czasie filtr tak raz na 10-20 sekund jakby beknął i bekał co chwilę.
Dzisiaj już tego nie ma.
Najwidoczniej mu się wreszcie odbiło po wypalaniu
Czasami tak jest jak się napijesz i już ma się odbić i cofka i tak w kółko, a potem tak samoistnie wychodzi gardłowy bek
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 22 lis 2013, o 15:43
autor: KoM
Lol. My tu poważne tematy poruszamy, a ty musisz
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 22 lis 2013, o 16:00
autor: XaRaDaS
KoM pisze:
Lol. My tu poważne tematy poruszamy, a ty musisz
piątek dzisiaj, musicie wybaczyć W domu jak będę to w TIS zerknę, może są opisane jakieś objawy, a tak się zapytam, czy podłączaliście OBDII i jakiś program diagnostyczny ?
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 22 lis 2013, o 17:03
autor: Kaczy
Tak - TorquePro. Zero błędów.
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 22 lis 2013, o 17:16
autor: XaRaDaS
Ten torque to i tak dla mnie zagadka, jest tam pełno różnych opcji, ale nie wszystkie zadziałają. Może trzeba pcmscan, zaraz w TIS zerknę czy coś tam jest na ten temat napisane.
W TIS różne są rzeczy, ale nie ma konkretnie o tym, są pośrednie.
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 22 lis 2013, o 17:39
autor: etac
KoM pisze:Wypalanie filtra nigdy nie włączy się na zimnym silniku, więc ta opcja na pewno odpada.
Ja miałem wczoraj ciekawą sytuacje.
2 dni temu wypalałem DPF, wczoraj na wieczór wyszedłem z dom, musiałem trochę hamulce przytrzeć, bo coś mi buczało, zrobiłem jakieś 15 minut dość ostrej jazdy, wracam do domu, zostawiłem auto odpalone, coby turbo schłodzić i oglądam tarcze i klocki. W tym czasie filtr tak raz na 10-20 sekund jakby beknął i bekał co chwilę.
Dzisiaj już tego nie ma.
KOM kilka moich spostrzeżeń:
- DPF potrafi się właczyc na zimnym silniku, bo trudno zeby po 3 km silnik sie zagrzal w marcu, a wypalanie wystapilo
- nigdy nie zostawiaj wypalania bez poruszania sie czyli cos na zasadzie niech sie wypali na postoju. Na bank masz przyrost poziomu oleju z tego powodu, bo ilosc paliwa dostarczona nie wypala sie.
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 2 gru 2013, o 13:02
autor: Kaczy
Tak swoją drogą - jakie macie wolne obroty na rozgrzanym silniku? Dałbym sobie rękę obciąć, że jeszcze do niedawna u mnie było coś około 850 obr/min. Teraz jest 800 obr/min. Różnica niby niewielka, ale to czuć - auto wyraźnie mocniej drży i ma takie specyficzny przydźwięk. Jak delikatnie dodam gazu i ustawie je na około 850, to chodzi zdecydowanie ciszej i praktycznie nie ma żadnych drgań.
Co do DPF'a i zimnego silnika - u mnie potrafi rozpocząć wypalanie jak wskazówka od temperatury wskoczy już na 1 kreskę.
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 7 gru 2013, o 20:47
autor: Kaczy
Nikt z posiadaczy 2.0 VCDI nie wie jakie ma 'wolne obroty' ?
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 7 gru 2013, o 21:01
autor: etac
Kaczy pisze:Nikt z posiadaczy 2.0 VCDI nie wie jakie ma 'wolne obroty' ?
Nie mogę znaleźć w informacji technicznej, ale u mnie jest to w normalnej pracy 800-850 obr-1.
Obroty jednak po jezdzie autostradowej i wyhamowaiu spadaja do 600-650 obr-1, trzeba wtedy dodac gazu kilak razy i wraca do normalnosci
Re: Dziwne zachowanie obrotów silnika (2.0D VCDI 163KM)
: 8 gru 2013, o 22:33
autor: KoM
U mnie na zimnym silniku mam jakies 950-1000 rpm.
Natomiast ciepły silnik to 750-800.
Po dojechaniu do świateł i zwolnieniu do 0, potrafią czasami delikatnie przyfalować.