Chłodniczka oleju - wyciek
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Samochód dymi na biało?
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 8 sty 2021, o 10:14
- Reputacja: 0
- Imię: Krystian
- Samochód: Chevrolet Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Pszczyna
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Właśnie raczej nie.
Ostatnio zmieniony 12 wrz 2021, o 17:47 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Usunieto cytat.
Powód: Usunieto cytat.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
To sprawdź jeszcze czy silnik nie jest zbytnio upocony od spodu bądź nie wzrasta poziom oleju albo zrobił się on mleczny, ale podejrzewam że mechanik źle wpiął jedną rurkę od płynu albo przyjanuszował i założył ci stare o-ringi.
-
- Profesjonalista
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 20
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Jak to znika? przecież płyn nie może tak po prostu zniknąć... patrzyłeś czy nie rośnie poziom oleju w silniku? ten płyn musi gdzieś uciekać - albo na zewnątrz albo do wewnątrz. Inna sprawa czy po naprawie układ został poprawnie odpowietrzony. Bo jak nie to normalne że musiałeś dolać płynu. Dolej płynu, odpal silnik i poobserwuj. Tych uszczelek do chłodniczki jest kilkanaście, możliwe że coś mechanik spiep.....Innej możliwości raczej nie ma. Skąd miałeś uszczelki? Z ASO?Kruspl pisze: ↑12 wrz 2021, o 16:41Jestem załamany przyjaciele, zleciłem mechanikowi na swoją odpowiedzialność wymianę tej chłodniczki i ... po 20 km zaczął znikać płyn chłodniczy i temperatura wywalona na maxa... musiałem zjechać do sklepu po drodze po płyn do chłodnicy, i musiałem dwa razy dolać w drodze powrotnej i płynu już pod domem też nie było, wcześniej w ogóle nie znikał tylko się robił majonez a teraz całkowicie znika płyn. Na prawdę już nie mam siły, wszyscy mówią żeby sprzedać, ale ja kocham ten samochód... Dużo w niego zainwestowałem. Co ja mam zrobić teraz? To już pewne, że uszczelka tak? Jeszcze mechanik mówi, że jak auto od początku chodzi na gazie to też mogą być dodatkowe problemy, może być popękana głowica, zawory będą strzelać itp.szewcio pisze: ↑3 wrz 2021, o 06:42W Cruzie padnięta uszczelka pod głowicą to ewenement, a uszczelki pod chłodnicą oleju (jest ich kilkanaście i wymienia się od razu cały komplet z uwagi na trudny dostęp) to standard przy przebiegach rzędu 150 tys. i więcej. Zacznij od sprawy najprostszej i najtańszej - w chłodnicy oleju krzyżują się magistrale olejowa i wodna, więc problem wzajemnego mieszania się tych płynów jest efektem zużycia uszczelki/ uszczelek chłodniczki oleju. Objawy zależą też od tego konkretnie której z kompletu uszczelek, tj. czy awaria jest na zewnątrz (frytki), czy do środka (majonez).
Wymień komplet uszczelek i dokładnie wyczyść układ chłodzenia. Wtedy dopiero obserwuj .... Uszczelka pod głowicą to poważna ingerencja w silnik z planowaniem na czele. Zawsze zdążysz... .
Twój mechanik może i się zna, ale raczej bardziej na Gulfach w tedeiku, bo na Cruzach raczej słabo....
Na Cruzach znamy się tylko MY, na tym forum.
Bardzo proszę o poradę Panów specjalistów, które zdanie bardzo cenię bo już nie wiem co mam robić.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Co to znaczy na swoją odpowiedzialność ?
Czy nie czujesz charakterystycznego zapachu spalenizny? Bo jak mechanik dał ciała to może teraz płyn kapie na zewnątrz na rozgrzany kolektor wydechowy i tam paruje, więc wtedy pod autem może być sucho.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Profesjonalista
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 20
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
No ale cały zbiornik by mu tam wykapał i odparował? U mnie jak poszła uszczelka i tylko płyn się lał na kolektor to nie śmierdziało ale przynajmniej wyciek było widać, a tu sytuacja jest dziwna...
-
- Profesjonalista
- Posty: 726
- Rejestracja: 2 lut 2017, o 10:46
- Reputacja: 22
- Imię: Łukasz
- Samochód: Lacetti
- Silnik: 1.6 109KM
- LPG: Stag 300 Premium
- Lokalizacja: Wo
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
A ja czytając te posty widze że ten mechanik bardzo chce robic Ci tą uszczelkę pod głowicą i troche zarobić xD
Nie znikał plyn a nagle po jego robocie znika ? XD
Sprawdz czy termostat sie otwiera bo albo zbieg okolicznosci albo ci cos tam napchał w niego i jest na malym obiegu przegrzewa sie silnik i wywala płyn proste
Wąz od chlodnicy górny i dolny ma być gorący w pelni zagrzanym silniku w momencie gdy wlączaja sie wentylatory
Tak jak piszą koledzy uszczelki nie padaja w cruzach przy takim przebiegu o ile to jest rzeczywisty przebieg
Nie znikał plyn a nagle po jego robocie znika ? XD
Sprawdz czy termostat sie otwiera bo albo zbieg okolicznosci albo ci cos tam napchał w niego i jest na malym obiegu przegrzewa sie silnik i wywala płyn proste
Wąz od chlodnicy górny i dolny ma być gorący w pelni zagrzanym silniku w momencie gdy wlączaja sie wentylatory
Tak jak piszą koledzy uszczelki nie padaja w cruzach przy takim przebiegu o ile to jest rzeczywisty przebieg
-
- Świeżak
- Posty: 13
- Rejestracja: 8 sty 2021, o 10:14
- Reputacja: 0
- Imię: Krystian
- Samochód: Chevrolet Cruze
- Silnik: 1.8
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Pszczyna
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
Zawiozlem go z powrotem i ma sprawdzić, ale nie był zadowolony.
Niestety nie wiem skąd wziął uszczelki, ale podejrzewam, że z gowestu. Oleju nie przybyło, jest swiezy jakieś 1000 km max zrobione i jest taki rzadki, niegęsty, jak wyciągnę bagnet to po chwili kapie z bagnetu.Dedalus4 pisze: ↑13 wrz 2021, o 08:14Jak to znika? przecież płyn nie może tak po prostu zniknąć... patrzyłeś czy nie rośnie poziom oleju w silniku? ten płyn musi gdzieś uciekać - albo na zewnątrz albo do wewnątrz. Inna sprawa czy po naprawie układ został poprawnie odpowietrzony. Bo jak nie to normalne że musiałeś dolać płynu. Dolej płynu, odpal silnik i poobserwuj. Tych uszczelek do chłodniczki jest kilkanaście, możliwe że coś mechanik spiep.....Innej możliwości raczej nie ma. Skąd miałeś uszczelki? Z ASO?Kruspl pisze: ↑12 wrz 2021, o 16:41Jestem załamany przyjaciele, zleciłem mechanikowi na swoją odpowiedzialność wymianę tej chłodniczki i ... po 20 km zaczął znikać płyn chłodniczy i temperatura wywalona na maxa... musiałem zjechać do sklepu po drodze po płyn do chłodnicy, i musiałem dwa razy dolać w drodze powrotnej i płynu już pod domem też nie było, wcześniej w ogóle nie znikał tylko się robił majonez a teraz całkowicie znika płyn. Na prawdę już nie mam siły, wszyscy mówią żeby sprzedać, ale ja kocham ten samochód... Dużo w niego zainwestowałem. Co ja mam zrobić teraz? To już pewne, że uszczelka tak? Jeszcze mechanik mówi, że jak auto od początku chodzi na gazie to też mogą być dodatkowe problemy, może być popękana głowica, zawory będą strzelać itp.
Bardzo proszę o poradę Panów specjalistów, które zdanie bardzo cenię bo już nie wiem co mam robić.
Dodałem dzisiaj połowę płynu chłodniczego, zrobiłem 6 km do mechanika i jak otworzyłem maskę to płynu znowu juz było na dnie a w dodatku zaczął parowac, bardzo mocno się grzejąc i bulgotał.
W ogóle jakby głośniej silnik chodzil, tak jakoś "traktorowo dieslowo"
Załączam film
Pod autem jest suchutko, z układu wydechowego nie ma żadnego nawet małego dymka.
Proszę sprawdz film, który dodałem wyżej, zobaczysz jak paruje płyn, może coś doradzisz.
Przebieg raczej jest rzeczywisty, przyjechał do Polski ze stanem 160 000 a we włoskim salonie miał właśnie 158 000.lukaslacetti pisze: ↑13 wrz 2021, o 10:49A ja czytając te posty widze że ten mechanik bardzo chce robic Ci tą uszczelkę pod głowicą i troche zarobić xD
Nie znikał plyn a nagle po jego robocie znika ? XD
Sprawdz czy termostat sie otwiera bo albo zbieg okolicznosci albo ci cos tam napchał w niego i jest na malym obiegu przegrzewa sie silnik i wywala płyn proste
Wąz od chlodnicy górny i dolny ma być gorący w pelni zagrzanym silniku w momencie gdy wlączaja sie wentylatory
Tak jak piszą koledzy uszczelki nie padaja w cruzach przy takim przebiegu o ile to jest rzeczywisty przebieg
Chyba, ze wlosi tez kręcą na potęgę..
Co do mechanika to on ma sporo klientów, raczej mu na mnie niezalezyz nawet radził sprzedać auto.
Mechanik mowil, ze sprawdzi jeszcze jakiś wąż z jakiejś pompy jak tak wywala ten płyn i zrobi test co2.
- etac
- Prezes
- Posty: 23843
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Biała maź pod nakrętką płynu chłodniczego.
My już tu wiemy, że uszczelki tyko oryginał
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Nie żartuj, że na zamiennikach padło po jednym dniu. Pomóż zamiast drwić.
Dodano po 4 minutach 7 sekundach:
Kruspl. Niestety obawiam się, że znalazłeś konowała a nie serwis samochodowy. Prosze podaj jego adres i nazwę - upowszechnimy - gdzie nie odwiedzać. Twoim pewnym problemem jest to, że w sprawach mechaniki jesteś kompletnie zielony a w takim przypadku trzeba się kierować do dobrych(i drogich) renomowanych serwisów a nie do pana Ziutka.
Dodano po 2 minutach 55 sekundach:
Z filmu - gdzieś dymi, ale skąd? Spróbuj namierzyć, bo to prawdopodobnie ten wyciek płynu.
Dodano po 4 minutach 7 sekundach:
Kruspl. Niestety obawiam się, że znalazłeś konowała a nie serwis samochodowy. Prosze podaj jego adres i nazwę - upowszechnimy - gdzie nie odwiedzać. Twoim pewnym problemem jest to, że w sprawach mechaniki jesteś kompletnie zielony a w takim przypadku trzeba się kierować do dobrych(i drogich) renomowanych serwisów a nie do pana Ziutka.
Dodano po 2 minutach 55 sekundach:
Z filmu - gdzieś dymi, ale skąd? Spróbuj namierzyć, bo to prawdopodobnie ten wyciek płynu.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Ogólnie teraz takie pytanie.
Czy po odpaleniu bąbli się w zbiorniku wyrównawczym?
Jeśli zaraz po odpaleniu nie będzie bąbelków to bardziej bym podejrzewał walnięty termostat i gotujący się silnik co skutkuje wyrzucaniem płynu ze zbiornika.
Bardzo podejrzane jest to że zaczęło to się dziać dopiero po wymianie chłodniczki
Czy po odpaleniu bąbli się w zbiorniku wyrównawczym?
Jeśli zaraz po odpaleniu nie będzie bąbelków to bardziej bym podejrzewał walnięty termostat i gotujący się silnik co skutkuje wyrzucaniem płynu ze zbiornika.
Bardzo podejrzane jest to że zaczęło to się dziać dopiero po wymianie chłodniczki
-
- Profesjonalista
- Posty: 641
- Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
- Reputacja: 20
- Imię: Szczepan
- Samochód: FORD S-Max
- Silnik: 2.0 Ecoblue
- Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
- Lokalizacja: Rzeszów
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Jak zrobiłeś zbliżenie na filtr gazu to mi się wydawało że tam bardziej dymi. W tej okolicy (przynajmniej um mnie)jest taki krótki wąż, ok. 10 cm który łączy obudowę termostatu z trójnikiem. Ten trójnik na nim wisi wiec nie ma on lekkiego życia. U mnie, właśnie po wymianie uszczelek, kiedy mechanik druciarz założył spowrotem spęczniałego węża - strzelił on podczas jazdy. Poprzyglądaj się wężom czy nie są spęczniałe, obejrz okolice opasek zaciskowych, posciskaj ciepłe węże. Jak tego płynu nie ma w silniku to gdzieś musi być.
-
- Aktywny
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 mar 2016, o 13:32
- Reputacja: 3
- Imię: Szczepan
- Samochód: Cruze 2.0 hb Aveo1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy ST
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Niestety i mnie dopadła ta przypadłość.Myślałem że diesla to nie dotyczy,ale jednak.Kupa stresu,292kkm to nie mało.Chłodniczka padła.Może tylko uszczelki.Nie ryzykowałem kupiłem komplet.Chłodnica allegro 137,30zł,uszczelki(93745802) oryginał.Robocizna 600zł z płynem i płukanką w zaprzyjaźnionym warsztacie(HP Auto Ruda Śl.)Musieli zdjąć rozrusznik i alternator.Przy okazji wymiana paska wielorowkowego(Conti 6PK2220 74,12zł Allegro)-stary sparciał i się rozwarstwił.Teraz czysto i sucho. Zbiorniczek wyrównujący przemyłem nitro.Ponownie go oczyszczę jutro(jeszcze trochę osadu) Później wymiana oleju Shell Helix Ultra Professional 5W-30 Dexos2 wraz z filtrem HU 7030 Mann Filter. Następnie planuję wymianę całego kompletu sprzęgła plus dwumasa .https://www.sprzegla24.pl/produkt/sprze ... ACK-(J305) . Po nowym roku pewnie turbina,bo gwizdać zaczyna. Grubo co?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Kto ci taki głupi pomysł podsunął? Nitro zniszczy uszczelki i zdegeneruje tworzywo sztuczne zbiornika. Płuka się wodą z detergentami(choćby płynem do mycia naczyń) i benzyną ekstrakcyjną.Zbiorniczek wyrównujący przemyłem nitro.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 82
- Rejestracja: 27 mar 2016, o 13:32
- Reputacja: 3
- Imię: Szczepan
- Samochód: Cruze 2.0 hb Aveo1.6
- Silnik:
- Lokalizacja: Tychy ST
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Nitro tylko do rozpuszczenia osadu,kilkanaście sekund. Później detergent do układu chłodzenia z wodą demineralizowaną.Dalej woda,aż przestało pienić.Jeśli zbiorniczek się zmechaci,to trudno.Zainwestuję w nowy.Dziękuję za czujność.Człowiek się całe życie uczy.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Ja swój wyługowałem i nic mu się nie stało.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Ale to nie był toluen, który jest głównym składnikiem rozpuszczalników organicznych zwanych nitro. Toluen rozbija wiązania niektórych tworzyw sztucznych.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Aktywny
- Posty: 84
- Rejestracja: 14 paź 2016, o 16:53
- Reputacja: 3
- Imię: Grzegorz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 141KM Benzyna
- Inny samochód: Nubira 1.8, 122KM Benzyna
- Lokalizacja: Działdowo
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Dla potomnych. Uszczelki chłodnicy oleju dostępne od ręki w serwisie Opel - Chevrolet w Warszawie. Koszt uszczelek na dzień dzisiejszy 320 zł. Serwis A.J Miniewski. Kumpel przerabiał zamiennik i się zwaliły po ok 4 tyś . Co do zbiorniczka to benzyna i ludwik, polecam taki zestaw Szerokości
-
- Świeżak
- Posty: 40
- Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
@Kruspl
Jesteś w stanie podzielić się kolejnym etapem swojej historii?
Mam wrażenie, że mamy bardzo podobne symptomy - po obejrzeniu filmu miałem wrażenie, że oglądam swój samochód - minimalna ilość płynu chłodniczego, bulgotanie po jakimś czasie od uruchomienia silnika i ten charakterystyczny turkot dobiegący z kół znad rozrządu - u mnie to się po jakiejś chwili uspokaja.
Jesteś w stanie podzielić się kolejnym etapem swojej historii?
Mam wrażenie, że mamy bardzo podobne symptomy - po obejrzeniu filmu miałem wrażenie, że oglądam swój samochód - minimalna ilość płynu chłodniczego, bulgotanie po jakimś czasie od uruchomienia silnika i ten charakterystyczny turkot dobiegący z kół znad rozrządu - u mnie to się po jakiejś chwili uspokaja.
-
- Świeżak
- Posty: 39
- Rejestracja: 19 sty 2022, o 09:37
- Reputacja: 0
- Imię: Senseii
- Samochód: Aveo
- Silnik: 1.4 101KM
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Witam wszystkich
Samochód Chevrolet Aveo 1.4 101KM - 104 tys km.
Co prawda płynu chłodniczego nie ubywa, ale zauważyłem że w zbiorniczku na płyn widać tak jakby oczka jak w rosole
Możliwości są dwie - albo chłodniczka oleju zaczyna delikatnie przepuszczać i olej miesza się z płynem albo ktoś już wcześniej naprawiał chłodniczkę (auto mamy od miesiąca) i nie umył dobrze zbiorniczka na płyn... Dodatkowo po odpaleniu i przegazowaniu na biegu jałowym słychać bulgotanie wody. Test na UPG zrobiony, wynik negatywny na szczęście wiec mechanik stwierdził, że takie bulgotanie w tym aucie to normalne.
Sprawa wygląda w ten sposób, że większą część czasu przebywamy za granicą.
I tutaj pytanie do bardziej doświadczonych kolegów - przepłukać układ chłodzenia, umyć porządnie zbiorniczek i jeździć tak jak jest czy dla świętego spokoju wymienić te wszystkie uszczelki? Jeżeli ta chłodniczka ma paść to wolałbym to zrobić jeszcze w Polsce póki tutaj na miejscu jesteśmy niż jakby miało się to popsuć za granicą...
W przyszłym tygodniu daje mechanikowi do zrobienia rozrząd, pompe wody więc może przy okazji warto by było zrobić i to.
Mam też pytanie o same uszczelki... Szukam oczywiście oryginałów GM / Opel.
Te dwie uszczelki to dokładnie to samo czy jest jakaś różnica między nimi:
https://2407.pl/general-motors-brand/us ... 1-4046782/
https://2407.pl/general-motors-brand/us ... -42342120/
Z góry dzięki za odpowiedzi!
Samochód Chevrolet Aveo 1.4 101KM - 104 tys km.
Co prawda płynu chłodniczego nie ubywa, ale zauważyłem że w zbiorniczku na płyn widać tak jakby oczka jak w rosole
Możliwości są dwie - albo chłodniczka oleju zaczyna delikatnie przepuszczać i olej miesza się z płynem albo ktoś już wcześniej naprawiał chłodniczkę (auto mamy od miesiąca) i nie umył dobrze zbiorniczka na płyn... Dodatkowo po odpaleniu i przegazowaniu na biegu jałowym słychać bulgotanie wody. Test na UPG zrobiony, wynik negatywny na szczęście wiec mechanik stwierdził, że takie bulgotanie w tym aucie to normalne.
Sprawa wygląda w ten sposób, że większą część czasu przebywamy za granicą.
I tutaj pytanie do bardziej doświadczonych kolegów - przepłukać układ chłodzenia, umyć porządnie zbiorniczek i jeździć tak jak jest czy dla świętego spokoju wymienić te wszystkie uszczelki? Jeżeli ta chłodniczka ma paść to wolałbym to zrobić jeszcze w Polsce póki tutaj na miejscu jesteśmy niż jakby miało się to popsuć za granicą...
W przyszłym tygodniu daje mechanikowi do zrobienia rozrząd, pompe wody więc może przy okazji warto by było zrobić i to.
Mam też pytanie o same uszczelki... Szukam oczywiście oryginałów GM / Opel.
Te dwie uszczelki to dokładnie to samo czy jest jakaś różnica między nimi:
https://2407.pl/general-motors-brand/us ... 1-4046782/
https://2407.pl/general-motors-brand/us ... -42342120/
Z góry dzięki za odpowiedzi!
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
100k km to nie jest przebieg żeby chłodniczka była już raz robiona więc pewnie dopiero się zaczyna.
Moim zdaniem warto to zrobić od razu, będzie pewności że nic się nie stanie w trasie.
Uszczelki z ofert są takie same, po prostu pod innymi numerami.
Ja większość uszczelek brałem w ASO, oprócz trzech o-ring-ow które to już dobrałem we własnym zakresie.
Moim zdaniem warto to zrobić od razu, będzie pewności że nic się nie stanie w trasie.
Uszczelki z ofert są takie same, po prostu pod innymi numerami.
Ja większość uszczelek brałem w ASO, oprócz trzech o-ring-ow które to już dobrałem we własnym zakresie.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 maja 2022, o 08:37
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Astra J
- Silnik: 1.6 115
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Witam. Trochę wczytałem się w temat, ale wiadomo każdy przypadek jest inny. Wymieniałem uszczelnienia podstawy oraz chłodniczki 2x.
Pierwszym razem po 3000 km zaczął lecieć olej i kapał na kolektor oraz za drugim razem od razu po wymianie problem pozostał. (2x użyte uszczelniacze Erling).
Moje pytanko brzmi czy próbować 3x wymieniać uszczelniacze na jakieś inne? Czy wymienić podstawę filtra oleju? Jeżeli tak to czy ktoś może zaproponować jakąś firmę, z którą pojeżdżę dłuższy czas. Wraz z wymianą podstawy filtra wymienić chłodniczkę oleju czy zrobić przeszczep starej która wydaje się dobra.
Pierwszym razem po 3000 km zaczął lecieć olej i kapał na kolektor oraz za drugim razem od razu po wymianie problem pozostał. (2x użyte uszczelniacze Erling).
Moje pytanko brzmi czy próbować 3x wymieniać uszczelniacze na jakieś inne? Czy wymienić podstawę filtra oleju? Jeżeli tak to czy ktoś może zaproponować jakąś firmę, z którą pojeżdżę dłuższy czas. Wraz z wymianą podstawy filtra wymienić chłodniczkę oleju czy zrobić przeszczep starej która wydaje się dobra.
- etac
- Prezes
- Posty: 23843
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: brak
- Silnik: brak
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Kup oryginał i sprawdź chlodniczke.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5838
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 346
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
Ja u siebie musiałem planować gładź chłodniczki bo była lekko wygięta.
-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 maja 2022, o 08:37
- Reputacja: 0
- Imię: Adam
- Samochód: Astra J
- Silnik: 1.6 115
- LPG: TAK
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
Re: Chłodniczka oleju - wyciek
I jak to wyszło? Ile już km zrobione ?
Ja mam możliwości w pracy to zrobić.
Problem jest taki że 2 razy dalem fachowcom i dalej to samo. Zanim wydam pieniądze wolę się dopytać jak najlepiej zrobić bo teraz mam w planach sam zdemontować. Zawsze na to czasu nie ma ale czasem jak sam nie zrobisz to ciężko o osobę która do tego się przyłoży
Ja mam możliwości w pracy to zrobić.
Problem jest taki że 2 razy dalem fachowcom i dalej to samo. Zanim wydam pieniądze wolę się dopytać jak najlepiej zrobić bo teraz mam w planach sam zdemontować. Zawsze na to czasu nie ma ale czasem jak sam nie zrobisz to ciężko o osobę która do tego się przyłoży
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości