Wentylator chlodnicy w 1.4T
- pawel_b9
- Aktywny
- Posty: 71
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 12:48
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Aveo T255, Cruze1.4T
- Silnik: 1,2 86KM, 1.4T 140 KM
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Jest dokładnie jak mówisz i jak podejrzewałem. Dziś w ASO dowiedziałem się, ze oprogramowanie jest inne dla opla i chevvy. Auto oglądali mi dziś ok 1,5h, przejechali się nim i układ sam w sobie podobno jest w porządku. Wgrali mi nowe oprogramowanie, póki co podczas powrotu i krótkiej przejażdżki pierwszo-testowej z różnymi prędkościami jest ok. Wentylator ani razu nie zaskoczył i nie włączył się też na parkingu kiedy czekałem z 2 - 3 min na jałowym biegu. Poziom płynu chłodniczego w normie. Teraz zatem będę to obserwował, po świętach pobawię się w pomiary OBD2 no i mam nadzieję, że chociaż w dużym stopniu to zjawisko wreszcie zostanie ograniczone. Wrażenia będę opisywał dalej w tym wątku.
Cruze HB 1.4T, Aveo T255 1,2 16v
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15465
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 143
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
To czekam na wieści z frontu, bo temat intrygujący.
Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 gru 2015, o 14:07
- Reputacja: 0
- Imię: marcin
- Samochód: inny
- Silnik:
- Lokalizacja: warmia-mazury
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Witam, widze że mam taki sam problem z wentylatorem chłodnicy jak koledzy, tylko inny samochód Opel Mokka 1.6 benzyna 115km. Praktycznie od samego początku jak go kupiłem jako nówke z salonu mam problem z pracującym od około 90 stopni wentylatorem przy zamkniętym termostacie.Serwis wymienił już czujniki tempertury płynu i termostat ,niestety nic to nie zmieniło .
I tu mam pytanie do kolegi pawel_b9 co dokładnie zrobił serwis że jest poprawa ?
A i jeszcze jedno nie wiem czy wiecie ale teraz termostaty w Oplu w silnikach 1.4 t otwierają się przy 92 stopniach .
I tu mam pytanie do kolegi pawel_b9 co dokładnie zrobił serwis że jest poprawa ?
A i jeszcze jedno nie wiem czy wiecie ale teraz termostaty w Oplu w silnikach 1.4 t otwierają się przy 92 stopniach .
- pawel_b9
- Aktywny
- Posty: 71
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 12:48
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Aveo T255, Cruze1.4T
- Silnik: 1,2 86KM, 1.4T 140 KM
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Hmm, a to ciekawa informacja bo wcześniej nie obiło mi się o uszy żeby w oplach ten problem występował. Mój szwagier jeździ salonową astrą z tym silnikiem, mogę popytać czy też zauważył częstą pracę wentylatora. Czy u Ciebie zjawisko występuje zawsze i stale po nagrzaniu się silnika? Klima/ukryta klima nie działa?
' termostaty w Oplu w silnikach 1.4 t otwierają się przy 92 stopniach ' ->Właśnie tak bym chciał w Cruzie, wtedy wg mnie problem by zniknął, póki co otwiera się przy ok 80+ z grzałką i ok 105+ bez grzałki (12V i 0V).
Niestety po paru dniach wstępnie mogę powiedzieć, że poprawa była chyba tylko chwilowa i wymuszona przez serwis. Na wykresie spalania w komputerku widziałem, że go porządnie przegazowali, możliwe że podczas ich sprawdzania, grzałka się załączyła i termostat otworzył w niższej temperaturze;)
Teraz czas na testy kiepski bo wilgoć i niskie temperatury wymuszają stosowanie nawiewu na szybę, a wtedy went i tak pracuje. OBD po gwiazdce będę testował (o ile Mikołaj nie skrewi), a odpowiadając na pytanie w wielkim skrócie co zrobił serwis w moim wypadku do tej pory to:
1. Kupiłem go także jako nówkę, po ok pół roku zauważyłem ze nienaturalnie często wiatrak nawet nie kręci się a wyje niemal po każdej jeździe. Na pierwszym przeglądzie wymienili mi termostat. Sytuacja poprawiła się częściowo tj, wentylator pracował tylko przy upałach lub (nawet częściej...) w okresie gdy za oknem temp waha się w przedziale 3-10 st... Oprócz tego potrafił już korzystać z wolniejszych biegów.
2. Miałem mały ubytek płynu chłodzącego, ok 0,6 litra ale wg serwisu jest to normalne. Do tego mam wątpliwości czy na 1 przeglądzie w ogóle go dolali:)
3. Temat rozgrzebałem na jesień, bo zaczęło mnie to na nowo drażnić. Wróciłem do serwisu, sprawdzili mi cały układ chłodzenia, wszystko ponoć działa ok, czujniki, termostat itd. Wgrali mi nowy soft i to prawda, bo na komputerku widzę małe zmiany (choćby komunikat set clear do zmiany licznika cyfrowego mph/km -> wcześniej nie było takiego komunikatu). Pierwszego dnia wentylator nie pracował ale potem czar prysł i chyba na nowo wróciłem do pkt 1 Serwis potwierdził, że opel i chevvy mają inne oprogramowanie sterujące...
Powoli zaczynam skłaniać się ku opcji że rozwiązaniem problemu jest tylko chip, w którym m in obniży się próg otwarcia termostatu ze 105 do właśnie ok 92 st...
' termostaty w Oplu w silnikach 1.4 t otwierają się przy 92 stopniach ' ->Właśnie tak bym chciał w Cruzie, wtedy wg mnie problem by zniknął, póki co otwiera się przy ok 80+ z grzałką i ok 105+ bez grzałki (12V i 0V).
Niestety po paru dniach wstępnie mogę powiedzieć, że poprawa była chyba tylko chwilowa i wymuszona przez serwis. Na wykresie spalania w komputerku widziałem, że go porządnie przegazowali, możliwe że podczas ich sprawdzania, grzałka się załączyła i termostat otworzył w niższej temperaturze;)
Teraz czas na testy kiepski bo wilgoć i niskie temperatury wymuszają stosowanie nawiewu na szybę, a wtedy went i tak pracuje. OBD po gwiazdce będę testował (o ile Mikołaj nie skrewi), a odpowiadając na pytanie w wielkim skrócie co zrobił serwis w moim wypadku do tej pory to:
1. Kupiłem go także jako nówkę, po ok pół roku zauważyłem ze nienaturalnie często wiatrak nawet nie kręci się a wyje niemal po każdej jeździe. Na pierwszym przeglądzie wymienili mi termostat. Sytuacja poprawiła się częściowo tj, wentylator pracował tylko przy upałach lub (nawet częściej...) w okresie gdy za oknem temp waha się w przedziale 3-10 st... Oprócz tego potrafił już korzystać z wolniejszych biegów.
2. Miałem mały ubytek płynu chłodzącego, ok 0,6 litra ale wg serwisu jest to normalne. Do tego mam wątpliwości czy na 1 przeglądzie w ogóle go dolali:)
3. Temat rozgrzebałem na jesień, bo zaczęło mnie to na nowo drażnić. Wróciłem do serwisu, sprawdzili mi cały układ chłodzenia, wszystko ponoć działa ok, czujniki, termostat itd. Wgrali mi nowy soft i to prawda, bo na komputerku widzę małe zmiany (choćby komunikat set clear do zmiany licznika cyfrowego mph/km -> wcześniej nie było takiego komunikatu). Pierwszego dnia wentylator nie pracował ale potem czar prysł i chyba na nowo wróciłem do pkt 1 Serwis potwierdził, że opel i chevvy mają inne oprogramowanie sterujące...
Powoli zaczynam skłaniać się ku opcji że rozwiązaniem problemu jest tylko chip, w którym m in obniży się próg otwarcia termostatu ze 105 do właśnie ok 92 st...
Cruze HB 1.4T, Aveo T255 1,2 16v
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 gru 2015, o 14:07
- Reputacja: 0
- Imię: marcin
- Samochód: inny
- Silnik:
- Lokalizacja: warmia-mazury
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Ja walcze z problemem od kwietnia tego roku, zastanawia mnie czemu w lato nie było problemu z wentylatorem ( układ pracował prawidłowo a wentylator załączał się sporadycznie przy wyłączonej klimatyzacji) dopiero jak temp. otoczenia spadnie do około 10 stopni zaczyna się problem z pracującym wentylatorem bez przerwy (klima wyłączona) po osiągnięciu przez płyn chłodniczy temp. około 90 stopni.Jak byłem w serwisie podłączyli przy mnie auto pod kompa w celu sprawdzenia temperatur czujników płynu, serwisant i ja zgłupieliśmy na czujniku w ogudowie termostatu temp.105 st. ( termostat był otwarty) a na czujniku który znajduje sie przy wyjściu z chłodnicy 32 st. wentylator cały czas pracował na 1 biegu, złapałem za przewód wychodzący z chłdnicy był prawie gorący ( czujnik wymieniali dwukrotnie),zmiana softu nic nie pomogła.Pytałem innych posiadaczy opli z takim silnikiem, nie mają problemów podejrzewam ża trafił mi się jakiś bubel.
A co do samego termostatu to w silniku cruza 1,4t i 1.6 115km działają podobnie, dostałem od opla opis działania ;
Termostat
Termostat typu parafinowego kontroluje przepływ cieczy chłodzącej w układzie chłodzenia. Termostat umieszczony jest w obudowie termostatu, z tyłu głowicy cylindrów. Termostat powstrzymuje przepływ cieczy chłodzącej z silnika do chłodnicy w celu szybszego nagrzania i regulacji temperatury cieczy chłodzącej. Termostat pozostaje zamknięty, gdy ciecz chłodząca jest zimna zapobiegając w ten sposób jej przepływowi przez chłodnicę.
Termostat otwiera się, gdy silnik zostanie nagrzany. Umożliwia to cieczy chłodzącej przepływ przez chłodnice, gdzie ciecz oddaje ciepło. Otwieranie i zamykanie termostatu pozwala na przepływ wystarczającej ilości cieczy chłodzącej do chłodnicy, aby silnik mógł zachowywać temperaturę pracy w odpowiednich granicach.
Zgranulowana parafina w termostacie znajduje się w hermetycznie zamkniętej kasecie metalowej. Parafina zwiększa swoją objętość, gdy jest nagrzana i zmniejsza swoją objętość, gdy jest ochłodzona.
Podczas jazdy temperatura cieczy chłodzącej wzrasta w miarę nagrzewania się silnika pojazdu. Gdy ciecz chłodząca osiąga określoną temperaturę, parafina w termostacie zwiększa swoją objętość i wywiera nacisk na metalową kasetę, co z kolei powoduje otwarcie zaworu. Umożliwia to przepływ cieczy chłodzącej przez układ chłodzenia i ochłodzenie silnika. Po ochłodzeniu parafiny i zmniejszeniu się jej objętości sprężyna powoduje zamknięcie zaworu. Aby zapewnić obniżenie zużycia paliwa i niższą emisję w trakcie jazdy w warunkach niepełnego obciążenia, elektrycznie sterowany termostat umożliwia zmianę temperatury otwierania termostatu. Zasadniczo termostat zaczyna się otwierać przy temperaturze 105°C (221° F), a całkowite otwarcie następuje w temperaturze 120° C (248° F), bez wspomagania energią elektryczną.
W przypadku napotkania środowiska jazdy, które wymaga lepszej sprawności chłodzenia, ECM poleca doprowadzenie energii elektrycznej do termostatu. Zasilana nagrzewnica elektryczna w pastylce woskowej przekazuje energię cieplną do wosku, wspomagając jego rozszerzanie się. Wówczas zawór termostatu otwiera się wcześniej niż wynikałoby to z określonej temperatury cieczy chłodzącej. W tym pojeździe zaprogramowana w ECM wartość zadająca temperatury wynosi 105° C (221° F) dla trybu jazdy przy zimnym silniku i częściowym obciążeniu, a 90° C (194° F) dla trybu jazdy przy rozgrzanym silniku i pełnym obciążeniu.
A co do samego termostatu to w silniku cruza 1,4t i 1.6 115km działają podobnie, dostałem od opla opis działania ;
Termostat
Termostat typu parafinowego kontroluje przepływ cieczy chłodzącej w układzie chłodzenia. Termostat umieszczony jest w obudowie termostatu, z tyłu głowicy cylindrów. Termostat powstrzymuje przepływ cieczy chłodzącej z silnika do chłodnicy w celu szybszego nagrzania i regulacji temperatury cieczy chłodzącej. Termostat pozostaje zamknięty, gdy ciecz chłodząca jest zimna zapobiegając w ten sposób jej przepływowi przez chłodnicę.
Termostat otwiera się, gdy silnik zostanie nagrzany. Umożliwia to cieczy chłodzącej przepływ przez chłodnice, gdzie ciecz oddaje ciepło. Otwieranie i zamykanie termostatu pozwala na przepływ wystarczającej ilości cieczy chłodzącej do chłodnicy, aby silnik mógł zachowywać temperaturę pracy w odpowiednich granicach.
Zgranulowana parafina w termostacie znajduje się w hermetycznie zamkniętej kasecie metalowej. Parafina zwiększa swoją objętość, gdy jest nagrzana i zmniejsza swoją objętość, gdy jest ochłodzona.
Podczas jazdy temperatura cieczy chłodzącej wzrasta w miarę nagrzewania się silnika pojazdu. Gdy ciecz chłodząca osiąga określoną temperaturę, parafina w termostacie zwiększa swoją objętość i wywiera nacisk na metalową kasetę, co z kolei powoduje otwarcie zaworu. Umożliwia to przepływ cieczy chłodzącej przez układ chłodzenia i ochłodzenie silnika. Po ochłodzeniu parafiny i zmniejszeniu się jej objętości sprężyna powoduje zamknięcie zaworu. Aby zapewnić obniżenie zużycia paliwa i niższą emisję w trakcie jazdy w warunkach niepełnego obciążenia, elektrycznie sterowany termostat umożliwia zmianę temperatury otwierania termostatu. Zasadniczo termostat zaczyna się otwierać przy temperaturze 105°C (221° F), a całkowite otwarcie następuje w temperaturze 120° C (248° F), bez wspomagania energią elektryczną.
W przypadku napotkania środowiska jazdy, które wymaga lepszej sprawności chłodzenia, ECM poleca doprowadzenie energii elektrycznej do termostatu. Zasilana nagrzewnica elektryczna w pastylce woskowej przekazuje energię cieplną do wosku, wspomagając jego rozszerzanie się. Wówczas zawór termostatu otwiera się wcześniej niż wynikałoby to z określonej temperatury cieczy chłodzącej. W tym pojeździe zaprogramowana w ECM wartość zadająca temperatury wynosi 105° C (221° F) dla trybu jazdy przy zimnym silniku i częściowym obciążeniu, a 90° C (194° F) dla trybu jazdy przy rozgrzanym silniku i pełnym obciążeniu.
- pawel_b9
- Aktywny
- Posty: 71
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 12:48
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Aveo T255, Cruze1.4T
- Silnik: 1,2 86KM, 1.4T 140 KM
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Hmm no to u mnie objawy są bardzo podobne:) powyżej 10 st nie mam problemu (lub występuje b rzadko), poniżej wentylator się rozkręca. Podejrzewałem już dawno to co napisałeś w ostatnim zdaniu, że przy jeździe spokojnej i z małym obciążeniem termo otwiera się w wyższej temperaturze. Teraz przynajmniej mam pewność... Do tego jest bodajże niewielka różnica temperatur pomiędzy momentem załączenia się wentylatora, a otwieraniem termostatu.
Poczekam do kwietnia na kolejny przegląd, spróbuję załapać się na pomiar z czujników (tak jak Tobie się udało) żeby wykluczyć potencjalne olewactwo serwisantów ale oficjalną drogą naprawić się tego chyba nie da. Na innym forum wyczytałem, że ludzie zwracali się nawet do centrali GM w tej sprawie i odp zawsze była taka sama: wszystko działa tak jak powinno, tak ma być i jest to normalne... Przeglądałem fora w US, ten silnik także u nich ma ten problem. Ktoś zwracał uwagę, że jest to celowo zaprojektowane w ten sposób bo niby w wyższej temp emisja jest mniej szkodlia dla środowiska... (poważnie?), w Twoim opisie też jest o tym wzmianka: ' (..) Aby zapewnić obniżenie zużycia paliwa i niższą emisję w trakcie jazdy w warunkach niepełnego obciążenia (...) '. Jedyna osoba która się pozbyła tego zachowania miała niewielki tuning chipowy, którego część zakładała otwieranie termostatu w niższej temp niż pierwotnie..
A Twój przypadek rzeczywiście wydaje się dziwny, bo swego czasu podglądałem fora oplowskie z nadzieją, że był podobny i rozpracowany problem i na nic się nie natknąłem... Pogadam ze szwagrem, kupił niedawno salonową Astrę ale ja (nie widuję się z nim często ale zawsze... ) do tej pory nic takiego u niego nie zauważyłem. Jedyne co rzuciło mi się w oczy to dziwna temp powietrza z dmuchawy, bez klimy zawsze była ciepła jakby ktoś ogrzewanie lekko podkręcił...
Poczekam do kwietnia na kolejny przegląd, spróbuję załapać się na pomiar z czujników (tak jak Tobie się udało) żeby wykluczyć potencjalne olewactwo serwisantów ale oficjalną drogą naprawić się tego chyba nie da. Na innym forum wyczytałem, że ludzie zwracali się nawet do centrali GM w tej sprawie i odp zawsze była taka sama: wszystko działa tak jak powinno, tak ma być i jest to normalne... Przeglądałem fora w US, ten silnik także u nich ma ten problem. Ktoś zwracał uwagę, że jest to celowo zaprojektowane w ten sposób bo niby w wyższej temp emisja jest mniej szkodlia dla środowiska... (poważnie?), w Twoim opisie też jest o tym wzmianka: ' (..) Aby zapewnić obniżenie zużycia paliwa i niższą emisję w trakcie jazdy w warunkach niepełnego obciążenia (...) '. Jedyna osoba która się pozbyła tego zachowania miała niewielki tuning chipowy, którego część zakładała otwieranie termostatu w niższej temp niż pierwotnie..
A Twój przypadek rzeczywiście wydaje się dziwny, bo swego czasu podglądałem fora oplowskie z nadzieją, że był podobny i rozpracowany problem i na nic się nie natknąłem... Pogadam ze szwagrem, kupił niedawno salonową Astrę ale ja (nie widuję się z nim często ale zawsze... ) do tej pory nic takiego u niego nie zauważyłem. Jedyne co rzuciło mi się w oczy to dziwna temp powietrza z dmuchawy, bez klimy zawsze była ciepła jakby ktoś ogrzewanie lekko podkręcił...
Cruze HB 1.4T, Aveo T255 1,2 16v
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Panowie, jako że w tym wątku mamy właściwie samych użytkowników 1,4T to zapytam czy nie myśleliście o chip-tuningu? Korci mnie, żeby trochę podnieść moc i moment, ale w chevrolecie z tym silnikiem znalazłem tylko jednego użytkownika forum, który to zrobił. Niestety od bardzo dawna się nie loguje, więc ciężko o opinię z pierwszej ręki
- pawel_b9
- Aktywny
- Posty: 71
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 12:48
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Aveo T255, Cruze1.4T
- Silnik: 1,2 86KM, 1.4T 140 KM
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Szczerze mówiąc to ja myślałem o chipie niemal od początku ale nawet nie z zamiarem bicia rekordów, tak żeby mieć te 10-20 koni więcej max, lepszą responsywność na gaz, a przy okazji pomajstrować z temperaturą:) Niestety nie wiem za bardzo gdzie można by tego profesjonalnie dokonać. Znalazłem w internecie na stronce 44 tuning pl w sumie 3 opcje tuningu wraz z wykresami z hamowni itd ale nie bardzo wiem na ile ci panowie są wiarygodni (oraz ile kosztuje przyjemność). Korci mnie żeby się do nich odezwać i wypytać o kilka rzeczy, zwłaszcza o to czy mieli doświadczenie z tym silnikiem. A kolega o kt wspominasz chwalił się gdzie/jak tunował?
Cruze HB 1.4T, Aveo T255 1,2 16v
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Niestety z tego co pamiętam, to właśnie nie podał żadnych szczegółów. Napisałem do niego na priv, ale nie odpisał. Od wielu miesięcy jest nieaktywny. Pogrzebałem trochę w necie i tak jak Ty widziałem tę firmę 44 tuning. Więcej szczegółów znalazłem na stronie V-Tech. Mają dużo oddziałów w całej Polsce, ale koszt jest wysoki, bo około 1700zł. Obecnie mają promocję, która się wkrótce kończy -20%... ale i tak wychodzi drogo. W sumie do przemyślenia, jeśli robią to porządnie, lecz czasu mało zostało, a nigdzie nie ma info czy warto...pawel_b9 pisze:A kolega o kt wspominasz chwalił się gdzie/jak tunował?
-
- Bywalec
- Posty: 151
- Rejestracja: 9 kwie 2014, o 17:54
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Cruze 1.4T SW LT
- Silnik:
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Patrząc na katalog przyrostu mocy dla silnika 1.4T wychodzi że dodatkowo byłoby 14KM oraz 33Nm więc szału nie ma za tą kasę, lepiej chyba przeznaczyć forsę na wakacje.
- etac
- Prezes
- Posty: 23830
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 255
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Hyundai Tucson
- Silnik: 1.6T 150KM
- LPG: NIE
- Inny samochód: Toyota Yaris Hybrid
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Ktos u nas robił juz stage dla 1.4T, pamiętam ze był zadowolony, ale nie pamiętam kto to był
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 gru 2015, o 14:07
- Reputacja: 0
- Imię: marcin
- Samochód: inny
- Silnik:
- Lokalizacja: warmia-mazury
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
He He dziś temperatura powietrza -2 a wentylator po przejechaniu 10km po mieście włączył się. Pierwszy raz w życiu spotkałem się z takim przypadkiem a miałem sporo różnych aut. Serwis napisał do centrali, dostali odpowiedz żeby sprawdzić jeszcze kilka rzeczy między innymi Mokkę z takim samym silnikiem.
- pawel_b9
- Aktywny
- Posty: 71
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 12:48
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Aveo T255, Cruze1.4T
- Silnik: 1,2 86KM, 1.4T 140 KM
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
U mnie to samo, przed chwilą wróciłem z krótkiej przejażdżki, -5 na dworze, wentylator włączał się przy każdym postoju (brak nawiewu na szybę)....
Napisałem zapytanie do kilku firm tuningowych odnośnie chipa, ceny itp. Krótki wykaz firm znalazłem na stronie katalogmotoryzacyjny. Czekam teraz na odpowiedzi, pewnie po nowym roku mi zaczną spływać. Znalazłem też raczej negatywne opinie o 44tuning (jakaś przegrana przez nich sprawa w sądzie) także sobie ją podaruję.
Napisałem zapytanie do kilku firm tuningowych odnośnie chipa, ceny itp. Krótki wykaz firm znalazłem na stronie katalogmotoryzacyjny. Czekam teraz na odpowiedzi, pewnie po nowym roku mi zaczną spływać. Znalazłem też raczej negatywne opinie o 44tuning (jakaś przegrana przez nich sprawa w sądzie) także sobie ją podaruję.
Cruze HB 1.4T, Aveo T255 1,2 16v
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Ja też do jednej napisałem z tydzień temu i niestety zero odpowiedzi. Daj koniecznie znać, bo jestem ciekaw.
-
- Bywalec
- Posty: 151
- Rejestracja: 9 kwie 2014, o 17:54
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Cruze 1.4T SW LT
- Silnik:
- Lokalizacja: Płock
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Również jestem ciekaw co i za jaką cenę można uzyskać
Poniżej link do Astry z silnikiem 1.4T wyszło +33KM oraz +49Nm więc całkiem ładnie, tylko pytanie za ile ?
http://www.kreatormocy.pl/portfolioentr ... enie-mocy/
a tutaj Mokka również 1.4T +20KM oraz +51Nm tak więc różnie jest z tą mocą jak widać
http://www.kreatormocy.pl/portfolioentr ... enie-mocy/
Z tego wynika że można uzyskać jakieś 170kM oraz około 270Nm po tym zabiegu
Poniżej link do Astry z silnikiem 1.4T wyszło +33KM oraz +49Nm więc całkiem ładnie, tylko pytanie za ile ?
http://www.kreatormocy.pl/portfolioentr ... enie-mocy/
a tutaj Mokka również 1.4T +20KM oraz +51Nm tak więc różnie jest z tą mocą jak widać
http://www.kreatormocy.pl/portfolioentr ... enie-mocy/
Z tego wynika że można uzyskać jakieś 170kM oraz około 270Nm po tym zabiegu
Ostatnio zmieniony 31 gru 2015, o 10:13 przez sobotaa, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 gru 2015, o 14:07
- Reputacja: 0
- Imię: marcin
- Samochód: inny
- Silnik:
- Lokalizacja: warmia-mazury
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Ja mam trochę inaczej bo chodzi cały czas od momentu osiągnięcia 90st.pawel_b9 pisze:U mnie to samo, przed chwilą wróciłem z krótkiej przejażdżki, -5 na dworze, wentylator włączał się przy każdym postoju (brak nawiewu na szybę)....
Napisałem zapytanie do kilku firm tuningowych odnośnie chipa, ceny itp. Krótki wykaz firm znalazłem na stronie katalogmotoryzacyjny. Czekam teraz na odpowiedzi, pewnie po nowym roku mi zaczną spływać. Znalazłem też raczej negatywne opinie o 44tuning (jakaś przegrana przez nich sprawa w sądzie) także sobie ją podaruję.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Moc jak moc, ale te Nm dają najwięcej frajdy, tylko że nasze skrzynie M32 na 1 i 2 biegu są w stanie przenieść 260Nm, dlatego wg mnie podnosić do więcej jak 250Nm nie ma co ryzykować...
- pawel_b9
- Aktywny
- Posty: 71
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 12:48
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Aveo T255, Cruze1.4T
- Silnik: 1,2 86KM, 1.4T 140 KM
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Nie wiem od czego to zależy ale u mnie went niekiedy potrafi się wyłączać podczas jazdy a czasem pracuje na stale. Po ostatnim wgraniu softu w ASO to nawet w tęgie mrozy mi potrafi pracować:]
Ten serwis gdzie byłeś sprawdził inne mokki i doszedł do czegoś w ogóle w tym temacie?:)
Co do tuningu:
Jak dla mnie to nawet różnica 20 koni i 30 Nm będzie odczuwana (powyżej 50 Nm to bym nawet nie chciał wychodzić). To nie jest silnik z gigantyczną turbiną a sam samochód nie jest bolidem, ale za lepszą elastyczność czy dynamikę do wyprzedzania można się pokusić o ile cena nie będzie kosmiczna.
http://www.kreatormocy.pl/katalog/chevr ... -4t-140-km -> takie wartości przyjąłbym chyba za bezpieczne maximum.
W Astrach moment po chipie może być większy chyba z powodu overboosta który od pewnego momentu miały fabrycznie w tym silniku. Z tego co wyczytałem kiedyś w Cruzach overvboost nie występował.
Ten serwis gdzie byłeś sprawdził inne mokki i doszedł do czegoś w ogóle w tym temacie?:)
Co do tuningu:
Jak dla mnie to nawet różnica 20 koni i 30 Nm będzie odczuwana (powyżej 50 Nm to bym nawet nie chciał wychodzić). To nie jest silnik z gigantyczną turbiną a sam samochód nie jest bolidem, ale za lepszą elastyczność czy dynamikę do wyprzedzania można się pokusić o ile cena nie będzie kosmiczna.
http://www.kreatormocy.pl/katalog/chevr ... -4t-140-km -> takie wartości przyjąłbym chyba za bezpieczne maximum.
W Astrach moment po chipie może być większy chyba z powodu overboosta który od pewnego momentu miały fabrycznie w tym silniku. Z tego co wyczytałem kiedyś w Cruzach overvboost nie występował.
Ostatnio zmieniony 2 sty 2016, o 23:47 przez pawel_b9, łącznie zmieniany 1 raz.
Cruze HB 1.4T, Aveo T255 1,2 16v
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Tak czy inaczej jeśli termostat pracuje poprawnie, to na szybkość nagrzewania ten wentylator nie ma wpływu. Jak silnik jest nagrzany to i tak mu to nie zaszkodzi, bo przy nadmiernym wychłodzeniu termostat się przymknie i znów temperatura wzrośnie, przegrzać go nie ma szans, a zawsze to też lepsze chłodzenie turbosprężarki. Jedyny minus to większy hałas i konsumpcja prądu, chyba że coś pominąłem?
- pawel_b9
- Aktywny
- Posty: 71
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 12:48
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Aveo T255, Cruze1.4T
- Silnik: 1,2 86KM, 1.4T 140 KM
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
No niby tak, hałas denerwuje, do tego nie wiadomo jak z żywotnością takiego wentylatora. Ten sam efekt można by osiągnąć gdyby termostat otwierał się kilka stopni wcześniej. Wątpię też żeby wentylator miał aż tak kluczową rolę w chłodzeniu turbiny. Fakt faktem silnik potrafi się szybko nagrzać do temp roboczej nawet w okresie dużych mrozów. Ale po co go wtedy owiewać mroźnym powietrzem? Nie rozumiem idei inżynierskiej która stoi za tym rozwiązaniem...
Cruze HB 1.4T, Aveo T255 1,2 16v
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 gru 2015, o 14:07
- Reputacja: 0
- Imię: marcin
- Samochód: inny
- Silnik:
- Lokalizacja: warmia-mazury
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
W poniedziałek ma zadzwonić gostek z serwisu żeby ustalić termin, jak bedę coś wiedział dam znać.pawel_b9 pisze:Nie wiem od czego to zależy ale u mnie went niekiedy potrafi się wyłączać podczas jazdy a czasem pracuje na stale. Po ostatnim wgraniu softu w ASO to nawet w tęgie mrozy mi potrafi pracować:]
Ten serwis gdzie byłeś sprawdził inne mokki i doszedł do czegoś w ogóle w tym temacie?:)
Co do tuningu:
Jak dla mnie to nawet różnica 20 koni i 30 Nm będzie odczuwana (powyżej 50 Nm to bym nawet nie chciał wychodzić). To nie jest silnik z gigantyczną turbiną a sam samochód nie jest bolidem, ale za lepszą elastyczność czy dynamikę do wyprzedzania można się pokusić o ile cena nie będzie kosmiczna.
http://www.kreatormocy.pl/katalog/chevr ... -4t-140-km -> takie wartości przyjąłbym chyba za bezpieczne maximum.
W Astrach moment po chipie może być większy chyba z powodu overboosta który od pewnego momentu miały fabrycznie w tym silniku. Z tego co wyczytałem kiedyś w Cruzach overvboost nie występował.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Pisalismy ze w 1,4t w astrze problem wentylatora nie wystepuje, ale ten trmat jest ciekawy: http://astraklubpolska.pl/viewtopic.php ... 3&start=10
Moze te nadmierne chlodzenie u nas to efekt pomyslu na wydluzenie trwalosci elementow ukladu chlodzenia?
Moze te nadmierne chlodzenie u nas to efekt pomyslu na wydluzenie trwalosci elementow ukladu chlodzenia?
- pawel_b9
- Aktywny
- Posty: 71
- Rejestracja: 27 lut 2015, o 12:48
- Reputacja: 0
- Imię: Paweł
- Samochód: Aveo T255, Cruze1.4T
- Silnik: 1,2 86KM, 1.4T 140 KM
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Hmm ja z kolei jakiś czas temu znalazłem podobny wątek na zagranicznym forum dot Cruze. http://www.bobistheoilguy.com/forums/ub ... /3177054/1
Generalnie ludzie także doszli tam do wniosku że układ chłodzenia trochę nie wyrabia, zdarzają się rozszczelnienia, jest duże ciśnienie podobnie jak w wątku o Oplach.
Zajrzałem tam bo u mnie też ubyło troszkę płynu chłodzącego i chciałem poszukać informacji czy to jest normalne itd. Dolałem niewiele ale zawsze, serwis generalnie powiedział że mikro ubytki są normalne. Na chwilę obecną przyjąłem tą wersję (ostatnie lato było upalne a wtedy zrobiłem trochę km z dużym obciążeniem) ale poziom płynu obserwuję. Auto ma jeszcze ponad rok gwarancji więc jakby go nadal ubywało będę ich męczył:) Dalej w tym samym wątku ktoś porusza temat wentylatora i jedyna osoba, kt pożegnała zjawisko jego częstej pracy ma stage'a ze zmienioną wartością otwierania się termostatu. Swoją drogą odezwał Ci się ten serwis z tuningu?:) Mnie nikt nie odpisał... Poczekam jeszcze trochę i może potem zadzwonię zapytać o koszt, choćby z czystej ciekawości...
A coby podtrzymać wątek to dodam jeszcze że przy temp -9 do -15 wentylator u mnie nie pracuje:)
Generalnie ludzie także doszli tam do wniosku że układ chłodzenia trochę nie wyrabia, zdarzają się rozszczelnienia, jest duże ciśnienie podobnie jak w wątku o Oplach.
Zajrzałem tam bo u mnie też ubyło troszkę płynu chłodzącego i chciałem poszukać informacji czy to jest normalne itd. Dolałem niewiele ale zawsze, serwis generalnie powiedział że mikro ubytki są normalne. Na chwilę obecną przyjąłem tą wersję (ostatnie lato było upalne a wtedy zrobiłem trochę km z dużym obciążeniem) ale poziom płynu obserwuję. Auto ma jeszcze ponad rok gwarancji więc jakby go nadal ubywało będę ich męczył:) Dalej w tym samym wątku ktoś porusza temat wentylatora i jedyna osoba, kt pożegnała zjawisko jego częstej pracy ma stage'a ze zmienioną wartością otwierania się termostatu. Swoją drogą odezwał Ci się ten serwis z tuningu?:) Mnie nikt nie odpisał... Poczekam jeszcze trochę i może potem zadzwonię zapytać o koszt, choćby z czystej ciekawości...
A coby podtrzymać wątek to dodam jeszcze że przy temp -9 do -15 wentylator u mnie nie pracuje:)
Cruze HB 1.4T, Aveo T255 1,2 16v
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
U mnie tez nie pracuje, malo tego do pracy mam 12km i nie zdaza osiagnac pelnej temperatury ponizej -10stopni. Na tym forum co dalem link mial ktos podobny problem w silniku 1,6 115KM, ktory ma ponoc podobny termostat.
Mi tez nikt nie odpisal.
Mi tez nikt nie odpisal.
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 19 gru 2015, o 14:07
- Reputacja: 0
- Imię: marcin
- Samochód: inny
- Silnik:
- Lokalizacja: warmia-mazury
- Kontakt:
Re: Wentylator chlodnicy w 1.4T
Ten ktoś z forum astry to ja . Termostat w moim oplu otwiera się przy 105st. i tu kończy się podobieństwo, wczesniej napisałem że opel w silnikach 1.4 turbo zmienił temperature otwarcia termostatu na 92st. ciekawe czy pasują do waszych silników. Może to rozwiąże problem:pawelwaw84 pisze:U mnie tez nie pracuje, malo tego do pracy mam 12km i nie zdaza osiagnac pelnej temperatury ponizej -10stopni. Na tym forum co dalem link mial ktos podobny problem w silniku 1,6 115KM, ktory ma ponoc podobny termostat.
Mi tez nikt nie odpisal.
http://e-katalog.intercars.com.pl/#/pro ... opel1.html
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości