Cześć po raz któryś.
Moj cruze lubi sypać błędami więc przestałem zwracać uwagę na to ale kontroluje co i jak coś pokazuje. No i okazuje się że grzałka się przepaliła w sondzie ale już na amen. Błąd jest stały i nie da się go skasować. Sprawdziłem multimetrem czy jest przepalona i jest bo 0 ohm. Jakiej bym sondy bym nie użył pochodzi od miesiąca do 6 msc i wywala albo obwód grzałki bądź za wysokie napięcie. Wiązkę sprawdziłem napięcie jest. Nw czemu non stop jest problem z tą grzałka. I gdzie szukać problemu. Może to ECU robi problem (raz miałem zaśniedziałe piny i po oczyszczeniu znikł problem coś z pamięcią ROM było) może tu też jest podobnie???
Pomocy bo jak to auto lubię to mnie do szału to doprowadza non stop grzebanie w nim.
1.8b+lpg
Błąd p0036 i sonda.
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 29 gru 2022, o 20:13
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 140km, benz.
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Błąd p0036 i sonda
A jakie miałeś wcześniej sondy, oryginalną, Bosh, Delphi?
Różne sondy mają różnie rozmieszczone piny grzałki, za każdym razem trzeba to sprawdzić.
Przy wymianie sondy powinno się na 15minut odpiąć akumulator bo ECU na nowo sprawdza rezystancję nowej sondy i według tego daje różne PWN na grzałkę. Bez tego może szybko spalić grzałkę.
Różne sondy mają różnie rozmieszczone piny grzałki, za każdym razem trzeba to sprawdzić.
Przy wymianie sondy powinno się na 15minut odpiąć akumulator bo ECU na nowo sprawdza rezystancję nowej sondy i według tego daje różne PWN na grzałkę. Bez tego może szybko spalić grzałkę.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Świeżak
- Posty: 30
- Rejestracja: 29 gru 2022, o 20:13
- Reputacja: 0
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8, 140km, benz.
- LPG: BRC
- Lokalizacja: Kielce
- Kontakt:
Re: Błąd p0036 i sonda
Czy po kupnie był oryginał to nw być może tak. 1 wymiana była delphi u mechanika, check wywaliło po 1msc bodajże. 2 też Delphi sam wymienialem i chodziła 6msc. No i się pod denerwowałem i kupiłem jakąś droższa za prawie 500zł nie pamiętam firmy i też 1 może 2 msc działała poczym wywalało błąd (mieszanki, wysokiego napięcia, obwód grzałki [gdzieś w którymś poście chyba podawałem błędy]. Po każdej wymianie takie bądź podobne wywalało błędy po jakimś czasie). Nigdy nie resetowałem ECU.
Sprawdziłem poprzednią grzałkę i miała oporność ok 10ohm a błąd grzałki jakiś występował więc przepalona nie była.
Takie błędy kiedyś były one wracały po jakimś tam czasie i iluś km. Obecny jest jakby stały.
Sprawdziłem poprzednią grzałkę i miała oporność ok 10ohm a błąd grzałki jakiś występował więc przepalona nie była.
Takie błędy kiedyś były one wracały po jakimś tam czasie i iluś km. Obecny jest jakby stały.
- Załączniki
-
- Screenshot_2023-05-20-14-50-41-29_470ef23bcfafc2338b82564b343c02b7.jpg (17.1 KiB) Przejrzano 114 razy
Ostatnio zmieniony 11 paź 2025, o 21:58 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: sonda
Powód: sonda
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Błąd p0036 i sonda.
Przejrzyj forum - to podstawowa zasada Regulaminu naszego forum
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 4 gości