Check engine - błędy P2096 P0420 B3902 - co robić?
: 9 gru 2024, o 18:08
Cześć,
Mam problem z zapalającą się kontrolką Check Engine w moim Chevrolet Cruze 2009 1.8 141KM (benzyna, bez LPG). Na początku auto było u trzech mechaników, ale bez skutku – problem pozostał, a pieniądze przepadły. Odpuściłem temat, ale ostatnio postanowiłem sam coś z tym zrobić.
Co zrobiłem do tej pory:
Wymiana sondy lambda za katalizatorem:
Stara wyglądała na przypaloną i była inna niż zaleca producent (mniejsza).
Zamówiłem nową po numerach VIN, wymieniłem ją i skasowałem błędy.
Po 70 km jazdy błąd P2096 wrócił, a później pojawił się też P0420.
Stan techniczny auta:
Uszkodzone złącze elastyczne w wydechu – wydaje mi się, że nie wpływa na błędy, ale może się mylę.
Rok temu wymieniałem głowicę po przegrzaniu silnika. Niedawno zauważyłem wyciek oleju z uszczelki pokrywy zaworów (uszczelka do wymiany w weekend).
Błąd B3902 (klucz):
Wymieniłem baterię w kluczyku, ale to nie pomogło. Niestety mam tylko jeden kluczyk, więc nie mogę sprawdzić drugiego.
Moje pytania:
Czy uszkodzone złącze elastyczne może powodować błędy P2096 i P0420?
Czy wyciek oleju z pokrywy zaworów może mieć wpływ na pracę sondy lambda?
Czy warto sprawdzić coś jeszcze przed wymianą katalizatora?
Jak podejść do błędu B3902, jeśli wymiana baterii nie pomogła?
Dodam, że auto nie ma żadnych typowych objawów dla tych błędów (np. brak spadku mocy, nierównej pracy silnika czy zwiększonego spalania).
Z góry dziękuję za pomoc i wskazówki!
Pozdrawiam
Mam problem z zapalającą się kontrolką Check Engine w moim Chevrolet Cruze 2009 1.8 141KM (benzyna, bez LPG). Na początku auto było u trzech mechaników, ale bez skutku – problem pozostał, a pieniądze przepadły. Odpuściłem temat, ale ostatnio postanowiłem sam coś z tym zrobić.
Co zrobiłem do tej pory:
Wymiana sondy lambda za katalizatorem:
Stara wyglądała na przypaloną i była inna niż zaleca producent (mniejsza).
Zamówiłem nową po numerach VIN, wymieniłem ją i skasowałem błędy.
Po 70 km jazdy błąd P2096 wrócił, a później pojawił się też P0420.
Stan techniczny auta:
Uszkodzone złącze elastyczne w wydechu – wydaje mi się, że nie wpływa na błędy, ale może się mylę.
Rok temu wymieniałem głowicę po przegrzaniu silnika. Niedawno zauważyłem wyciek oleju z uszczelki pokrywy zaworów (uszczelka do wymiany w weekend).
Błąd B3902 (klucz):
Wymieniłem baterię w kluczyku, ale to nie pomogło. Niestety mam tylko jeden kluczyk, więc nie mogę sprawdzić drugiego.
Moje pytania:
Czy uszkodzone złącze elastyczne może powodować błędy P2096 i P0420?
Czy wyciek oleju z pokrywy zaworów może mieć wpływ na pracę sondy lambda?
Czy warto sprawdzić coś jeszcze przed wymianą katalizatora?
Jak podejść do błędu B3902, jeśli wymiana baterii nie pomogła?
Dodam, że auto nie ma żadnych typowych objawów dla tych błędów (np. brak spadku mocy, nierównej pracy silnika czy zwiększonego spalania).
Z góry dziękuję za pomoc i wskazówki!
Pozdrawiam