Kompletna utrata mocy, P0036, wysokie spalanie na zimnym
: 7 kwie 2024, o 20:22
Cześć,
w moim Cruzie 2013 1.8 141KM (nr silnika F18) + LPG od dłuższego czasu walczę z problemami z nierozgrzanym silnikiem.
Ok. 30-60 sekund po uruchomieniu zimnego silnika po dłuższym postoju (np. po nocy, gdy ostygnie do temp. otoczenia) silnik kompletnie traci moc na kilka-kilkanaście sekund. Nie jestem w stanie nim nawet ruszyć, występują mocne wibracje silnika odczuwalne wewnątrz kabiny. Po chwili sytuacja się uspokaja. Ponadto cały czas na zimnym silniku obserwuję wysokie spalanie - na pierwszym i drugim biegu komputer wskazuje 39,9l/100km (maks), po rozgrzaniu sytuacja się poprawia. Odczytuję błąd P0036 - sonda lambda 2.
Wcześniej miałem też wypadanie zapłonu na drugim cylindrze ale wymiana cewki pomogła.
Ta sama sytuacja występowała w styczniu br. - wymienione zostały obie sondy lambda i to rozwiązało problem na 2 miesiące (ok. 1000 km przebiegu...).
W aucie jest instalacja gazowa ale od stycznia praktycznie z niej nie korzystałem. Sytuacja występuje zarówno na benzynie jak i gazie.
Na forum doczytałem, żeby używać oryginalnych sond - zweryfikuję co mój mechanik założył. Czy ktoś spotkał się z tym problemem i może mnie nakierunkować na rozwiązanie?
w moim Cruzie 2013 1.8 141KM (nr silnika F18) + LPG od dłuższego czasu walczę z problemami z nierozgrzanym silnikiem.
Ok. 30-60 sekund po uruchomieniu zimnego silnika po dłuższym postoju (np. po nocy, gdy ostygnie do temp. otoczenia) silnik kompletnie traci moc na kilka-kilkanaście sekund. Nie jestem w stanie nim nawet ruszyć, występują mocne wibracje silnika odczuwalne wewnątrz kabiny. Po chwili sytuacja się uspokaja. Ponadto cały czas na zimnym silniku obserwuję wysokie spalanie - na pierwszym i drugim biegu komputer wskazuje 39,9l/100km (maks), po rozgrzaniu sytuacja się poprawia. Odczytuję błąd P0036 - sonda lambda 2.
Wcześniej miałem też wypadanie zapłonu na drugim cylindrze ale wymiana cewki pomogła.
Ta sama sytuacja występowała w styczniu br. - wymienione zostały obie sondy lambda i to rozwiązało problem na 2 miesiące (ok. 1000 km przebiegu...).
W aucie jest instalacja gazowa ale od stycznia praktycznie z niej nie korzystałem. Sytuacja występuje zarówno na benzynie jak i gazie.
Na forum doczytałem, żeby używać oryginalnych sond - zweryfikuję co mój mechanik założył. Czy ktoś spotkał się z tym problemem i może mnie nakierunkować na rozwiązanie?