Strona 1 z 1

Problem z DPF przy wyższych temperaturach na zewnątrz

: 23 kwie 2023, o 10:55
autor: przegup
Witam
Chevrolet Cruze 2.0 163ps
Problem z DPF , bardzo ciekawy przypadek ale ktoś może coś doradzi.
Gdy temperatura powietrza nie przekracza 15Stopni wypalanie co około 700-900km przy normalnej jeździ do pracy gdzie mam 25km.
Teraz gdy robi się cieplej czyli jest powyżej tych 15stopni wypalanie co 150-200km.
Rano gdy jadę do pracy i temperatura jest niska na dworze, zapełenienie wzrośnie o 1 czasami 2%, lecz gdy wracam jest to już 8-12% przez 25km
Dodam, ze na końcu listopada działo się identycznie tyle,ze temperatury spadły na tyle, ze wypalanie przestało być dla mnie problemem.
Ktoś ma jakiś pomysł?
A no i oczywiscie dodam, ze nie kopci , zbiera się normalnie, wszystko odbywa się tak jak zawsze, spalanie też nie wzrosło tyle ze to wypalanie mnie może finansowo wykończyć. Pozdrawiam :)

Re: Problem z DPF przy wyższych temperaturach na zewnątrz

: 23 kwie 2023, o 14:10
autor: kochar
Może to być związane z EGR, przy niskich temperaturach otwiera się rzadziej. Wielu pisało że zimą DPF wypala się rzadziej.

Re: Problem z DPF przy wyższych temperaturach na zewnątrz

: 21 mar 2024, o 23:58
autor: olobe
Witam
Rozwiązałeś problem z wypalaniem ? Bo ja mam to samo szukam , sprawdzam i chyba nic

Re: Problem z DPF przy wyższych temperaturach na zewnątrz

: 4 wrz 2025, o 10:19
autor: PiotrLelek
Hej! Ktos znalazl przyczyne?

Re: Problem z DPF przy wyższych temperaturach na zewnątrz

: 4 wrz 2025, o 20:22
autor: etac
kochar pisze:
23 kwie 2023, o 14:10
Może to być związane z EGR, przy niskich temperaturach otwiera się rzadziej. Wielu pisało że zimą DPF wypala się rzadziej.
jak wyżej jest odpowiedź, akurat kolega kochar to specjalista w tym temacie

Re: Problem z DPF przy wyższych temperaturach na zewnątrz

: 5 wrz 2025, o 06:38
autor: PiotrLelek
Nie bardzo, mam tak samo a egr zaslepiony i wyprogramowany.

Re: Problem z DPF przy wyższych temperaturach na zewnątrz

: 15 wrz 2025, o 19:09
autor: PiotrLelek
Ktos, cos?

Re: Problem z DPF przy wyższych temperaturach na zewnątrz

: 15 wrz 2025, o 19:49
autor: etac
różne wypalanie latem a zimą to normalne zjawisko.

Możesz dla pewności sprawdzić tez cały układ dolotowy

Re: Problem z DPF przy wyższych temperaturach na zewnątrz

: 18 wrz 2025, o 16:57
autor: PiotrLelek
Czesc, Rozne wypalanie w tym wypadku wyglada tak, ze rano, jak jest chlodno to na trasie zapycha sie ok 2%. Po poludniu gdy jest juz cieplo na tej samej tresie to juz 14%. Wystarczy ze temperatura wejdzie powyzej 18c. Jesli chodzi o dolot to sprawdzony pod katem szczelnosci oraz wyczyszczony. Czujniki nowe lub sprawdzone, egr nie ma (takze w programie).