Strona 1 z 3

Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 13 sie 2022, o 18:51
autor: slanesh97
Witam mam problem w moim CHEVROLET, KL1J, CRUZE 2.0 163 KM 213 tysięcy KM
Problem numer 1 najbardziej zagadkowy więc czasami przy 140 km /h powyzej przy dociskaniu gazu na autostradzie jak wyprzedzam lubi wejść w tryb awaryjny wychodzi na pulpicie kontrolka zoltego auta z kluczem i moc spada drastycznie ale po nizej 120 wszystko wraca do normy .
Po wyłączeniu auta i włączeniu auto działa bez problemowo aż znów osiągi sięgną powyżej 140 km/h przy docisku pedala gazu i dzieje się to samo {:/ .

Problem numer 2 po tym co powiedział mi mechanik : Uszczelniacz wału korbowego do zrobienia , wyciek z miski olejowej + najważniejsze i pytanie do was czy tyczące się problemu 1 :ocochodzi: Czujnik Sonda Lambda Wydechowy bo podobno jest padnięty [900 PLN :o ]

Co powinienem zrobić ?

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 13 sie 2022, o 19:36
autor: etac
Najpierw przejrzeć forum 🤪

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 13 sie 2022, o 19:43
autor: slanesh97
Oczywiście monitoruje podobne sprawy

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 13 sie 2022, o 20:19
autor: KapralTM
Polecam poczytać moje posty. Znam ten temat na wylot. W razie potrzeby służę poradą.

Wysłane z mojego MI 6 przy użyciu Tapatalka


Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 13 sie 2022, o 21:56
autor: etac
slanesh97 pisze:
13 sie 2022, o 19:43
Oczywiście monitoruje podobne sprawy
to proszę z nich skorzystaj, a nie łamiąc podwójnie regulamin piszesz kolejne posty.

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 14 sie 2022, o 06:48
autor: szaffior
Tez tak mam code 84 przyczyna jest taka ze jak jedziesz na niskim biegu przykładowo 4 bieg i jesteś na wysokich obrotach to wtedy odcina dopływ powietrza do turbiny wtedy nogę z gazu i wraca do normy tylko trzeba wbić wyzszy bieg 4 na 5 i wyżej

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 14 sie 2022, o 09:20
autor: slanesh97
To automat nie wbijam biegów

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 14 sie 2022, o 11:08
autor: dokia
Ale możesz przecież przełączyć na manual i wtedy widzisz który bieg jest na automacie.

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 14 sie 2022, o 14:46
autor: etac
W pierwszej kolejności podepnij kompa pod samochód i odczytaj błędy - nie będziemy zgadywać.

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 14 sie 2022, o 20:57
autor: KapralTM
Problem tutaj opisany dotyczy auta z silnikiem LNP w połączeniu z automatyczną skrzynią biegów 6T45. Podczas przyśpieszania, gdy pedał gazu jest w podłodze przy prędkości 120-140 na godzinę auto łapie błąd code 84 i następnie przechodzi w tryb awaryjny. Jeżeli mamy przed sobą dłuższą jazdę to przeważnie auto "odblokowuje się" i moc powraca po kilku minutach, natomiast zdarza się też wersja, gdzie tryb awaryjny utrzymuje się do momentu, gdy nie zatrzymamy auta, nie zgasimy silnika a następnie odpalimy ponownie.
Jeżeli zczytamy błędy z auta, to powinien być widoczny tylko i wyłącznie błąd P003A "Nie przyuczone położenie modułu sterującego doładowaniem turbosprężarki". Zatem jeżeli mamy tylko ten błąd to jest "OK" i możemy iść dalej. Jeżeli natomiast pojawiają się również inne błędy w momencie odczytu, to przeważnie mamy problem ze szczelnością układu doprowadzającego powietrze w układzie turbo. Zatem jeżeli mamy problemy ze szczelnością układu to polecam poczytać proces naprawy jaki przeszło moje auto, aby układ był szczelny. W Cruze zawsze wygląda to podobnie.
Jeżeli mamy pewność, że układ jest szczelny to code 84 pojawia się, gdy mamy gaz w podłodze, prędkość około 140km/h oraz skrzynia automatyczna 6T45 jest na 4 biegu. W moim aucie wynika to z faktu, że skrzynia "przeciąga bieg czwarty", co w moim aucie powoduje, że obrotomierz jest na ponad 3,5 tyś obrotów i nadal nie ma zmiany biegu na wyższy. W tym momencie u mnie załącza się blokada na skrzyni, gdyż skrzynia powinna mieć włączone ograniczenie 315Nm na skrzyni co daje 400Nm mierzone na kołach na hamowni.
Tego problemu nie było do momentu, gdy nie zacząłem podnosić moc silnika. Pierwotnie po uzyskaniu szczelności w układzie doładowania turbo, auto uzyskało 374Nm na hamowni i nie było tego problemu. Po podniesieniu mocy do 186KM i 400Nm problemy były z pomiarem na hamowni - skrzynia wykonywała odcięcie podczas pomiaru na hamowni, jak i podczas jazdy przy procesie wyprzedzania pojawia się ten sam błąd - code 84 - P003A.
Problem ten może wynikać niekoniecznie z tego, że ktoś grzebał przy mapie silnika, aby podnieść moc, ale ktoś mógł modyfikować mapę silnia, aby lepiej współpracował ze skrzynią automatyczną. U mnie na oryginalnej mapie ruszanie było udręką, gdyż auto było bardzo nerwowe, a skrzynia nerwowo zrzucała biegi. Czuć to było szczególnie w momencie ruszania z gazem wciśniętym w podłogę, gdy turbo jeszcze nie dobiło ciśnienia, a skrzynia próbowała zrzucać bieg w celu podniesienia mocy. Auto kosmicznie szarpało w tym momencie, po czym następował dosłownie "wystrzał mocy". Wrażanie fajne, ale skrzynia pewnie niesamowicie lubiła to :). Generalnie idealna droga do ubicia awaryjnej skrzyni. Po zrobieniu programu i podniesieniu mocy osoba modyfikująca program do silnika poprawiła i to.
Na tę chwilę znam dwie możliwości rozwiązania tego problemu:
1) Gdy wyprzedzam i na 4 biegu przebijam 3,5tyś obrotów delikatnie odpuszczam pedał gazu, aby skrzynia zmieniła bieg na 5 i następnie ponownie wciskam gaz do końca.
2) Cały czas myślę, aby zmodyfikować blokadę na skrzyni tak, aby nie następowało odcięcie przy 400Nm i spróbować przenieść ogranicznik na 425Nm lub 450NM.
Wykonywałem procedurę przyuczenia turbosprężarki i za każdym razem kończy się ona pomyślnie, ale nie rozwiązuje to opisywanego tutaj problemu.

Ciebie nadal jednak czeka droga jaką wskazali forumowicze, czyli odczyt kodów błędów a następnie jeżeli nie będzie problemów ze szczelnością układu to moim zdaniem wypadałoby jechać autem na hamownie. Jeżeli ktoś przed Tobą modyfikował mapę silnika, wtedy mamy odpowiedź, natomiast na forum była osoba, która twierdziła, że w silniku w jej aucie nikt nie grzebał i na "seryjnym" oprogramowaniu auto osiągnęło 400Nm na pomiarze.

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 17 sie 2022, o 09:20
autor: slanesh97
Po sprawdzeniu na komputerze u znajomego diagnosty nie wykryto żadnych błędów , nawet robiliśmy test jeżdżąc z podłączonym komputerem i o dziwo 140-200 na liczniku km/h .
Przed wymienił filtr powietrza , paliwowy . Jak na razie problem sie nie powtarza a przejechałem już 300 km

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 17 sie 2022, o 16:33
autor: etac
Jak jest kontrolka to musi być błąd. Skoro go nie odczytał tzn. że nie ma odpowiedniego sprzętu dla Marek GM.

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 17 sie 2022, o 16:35
autor: slanesh97
Kontrolka nie jest ciągle pojawiala sie wczesniej przy 140 km/h a tak to nic nie ma zadnej kontrolki ukazujacej awarie /problem na ten moment zobaczymy za jaki czas

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 17 sie 2022, o 20:38
autor: bubu1769
Ale skoro kontrolka się pojawiła to nawet jak zgasła to błąd powinien być w pamięci.

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 17 sie 2022, o 20:51
autor: KapralTM
Dokładnie, jeżeli pojawi się błąd to znika po zgaszeniu odpaleniu/auta. Ja to już nawet doszedłem do wprawy i kasuje z wyświetlacza code 84 na szybko przesuwając przełącznik od wyświetlania danych.
Jeżeli pojawi się błąd to faktycznie w pamięci powinien być. Nie trzeba jakiegoś kosmicznego sprzętu do odczytu błędów. Ryżowy DS150E wystarcza.

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 17 sie 2022, o 20:55
autor: etac
nie zawsze :) Mam kostkę OBD, mam Ds150 i VXDIAG i za każdym razem każdy wykrywa inaczej, ale zawsze VXDIAG wszystko.

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 31 sie 2022, o 19:28
autor: slanesh97
Znane błędy P200C , P2714 Pressure Control Solenoid D Performance /Stuck oraz P2723 Pressure Control Solenoid E Performance /Stuck
O co tu może chodzić ? Dodam że wyczyściłem DPF wymieniłem filtry jak i oleje [silnikowy , w skrzyni ] .
I na autostradzie ostatnio do Austrii 750 km błąd powtarzał się 10 krotnie ..

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 31 sie 2022, o 21:21
autor: etac
A szczelność układu turbo sprawdziłeś?

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 1 wrz 2022, o 22:34
autor: KapralTM
Wygląda na nieszczelność układu turbo i pewnie losowe błędy ze skrzyni.
Kręcisz się Cruzem gdzieś w okolicy Wrocławia, Świdnicy albo Dzierżoniowa?

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 4 wrz 2022, o 19:00
autor: slanesh97
Razem z KapralemTM po testach wygląda na to że EGR wariuje i powinny być nieszczelności we wtorek mam ugadanego mechanika będzie patrzył .https://zapodaj.net/56986b94067f6.jpg.html zdjęcie z błedów :ocochodzi:

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 4 wrz 2022, o 22:07
autor: KapralTM
P0101 oraz P200C który skasowany został przed jazdą.
Do tego EGR, który moim zdaniem wariuje w zakresie od -90 do 90.

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 9 paź 2022, o 14:23
autor: slanesh97
No panowie regeneracja turbo pomogła dziękuje <3

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 20 paź 2022, o 18:19
autor: slanesh97
Oraz wymiana przepływomierza

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 10 lis 2022, o 12:34
autor: slanesh97
Czy ktoś wie co to za błędy ?

Re: Problem z Ograniczeniem mocy + już znane problemy

: 10 lis 2022, o 14:17
autor: kochar
Skrzynia działa poprawnie? Są to błędy związane ze skrzynią.