Uszczelka pod głowicą?

Stuka, puka, kapie, cieknie...
szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 4 sty 2022, o 10:52

Już raz rzucaliście światło na mój problem, a w obliczu mojej obecnej rezygnacji muszę jeszcze raz poprosić Was o pomoc.

Pacjentem jest Cruze z 2013 roku, który w 2016 przechodził już zabieg wymiany uszczelki pod silnikiem. Wtedy bardzo spuchły mu przewody doprowadzające płyn chłodniczy.

Teraz mam taki ciąg przygód: z rok temu podskoczyła mi temperatura na kokpicie, od razu się zatrzymałem i otworzyłem maskę - okazało się ze uciekł plyn chłodniczy. Powodem tego był nieszczelny waż, który po prostu sparciał. Po powrocie auta od mechanika problemu przez chwile nie było ale po jakimś czasie zauważyłem, ze płynu chłodniczego znowu zaczęło ubywać - tym razem powodem było pęknięcie w zbiorniczku wyrównawczym, na wysokości jego połączenia z wąskim górnym wężykiem.

Zbiorniczek poszedł do wymiany ale na tym historia się nie skończyła, bo znowu zauważyłem, ze płyn ucieka - tym razem przy łączeniu wezyka z tak jak by silnikiem, tam musiałbyc nieszczelny o-ring.

Przez chwile zignorowałem ten problem dolewając raz na miesiąc trochę płynu chłodniczego.

Ostatnio jednak po trasie otworzyłem maskę i zauważyłem ze płynu jest dosłownie mała warstwa na dnie zbiorniczka. Postanowiłem go dolać ale po odkręceniu korka i wyrównaniu ciśnienia płyn zaczął wracać z obiegu i wypełnił 3/4 zbiorniczka wyrównawczego.

Teraz - po wymianie świec - przejechałem 10 km i z pod maski zaczęły dobiegać jakieś dziwne odgłosy turkotania (tak raz na dwie minuty) po zajechaniu na bok i podniesieniu maski zauważyłem, ze delikatnie dymi z wentylatora za zderzakiem. Na moich oczach tez widziałem jak płyn chłodniczy znika ze zbiorniczka i ginie gdzieś w obiegu, bo nigdzie nie było wycieku. Do tego pojawiło się więcej dymu z wydechu a w zamkniętym biorniczku zaobserwowałem bulgotanie.

Przewody są póki co giętkie ale jak się domyślam potwierdzicie mi tutaj, na podstawie tych objawów ze to uszczelka pod głowica? :(

Dedalus4
Profesjonalista
Posty: 654
Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
Reputacja: 22
Imię: Szczepan
Samochód: FORD S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue
Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Dedalus4 » 4 sty 2022, o 11:00

A jak odkręcisz korek wlewu oleju to widać czyste wałki czy jest tam masło? A ten płyn w końcu ucieka czy go gdzieś zasysa? Dym z okolic wentylatora mógłby sugerować nieszczelność chłodniczki oleju z której kapie na kolektor wydechowy

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 4 sty 2022, o 11:12

Korek jest czysty, żadnych plam oleju w zbiorniczku, wygląda na to, że duża cześć płynu jest zasysana, chociaż zauważyłem tez ślady małych różowych kałuż w zagłębieniach silnika. Co do wentylatora może być. Zrobiłem filmik to może później uda mi się go tutaj dodać. Dzięki za szybką odpowiedz :)

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: wszim » 4 sty 2022, o 11:51

Uzupełnij profil bo skąd mamy wiedzieć o jakim silniku mowa.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Dedalus4
Profesjonalista
Posty: 654
Rejestracja: 16 gru 2016, o 13:01
Reputacja: 22
Imię: Szczepan
Samochód: FORD S-Max
Silnik: 2.0 Ecoblue
Inny samochód: Cruze 1.8 LPG
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Dedalus4 » 4 sty 2022, o 12:04

Ale mi chodziło o korek wlewu oleju. Jak go odkręcisz i zajrzysz do środka to zobaczysz wałki, są czyste?

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 4 sty 2022, o 12:10

@Dedalus4 - przepraszam, myślałem o jednym a napisałem o drugim, w każdym razie po odkręceniu korka wlewu oleju nie ma śladu maślanego nalotu.

@wszim - uzupełnione :)

Konsultowałem też sprawę z zaprzyjaźnionym mechanikiem, który twierdzi, że odgłosy turkotania i znikający płyn chłodniczy mogą wskazywać na zerwany wirnik i uszkodzenie pompy wody. Zgodzilibyście się z taką tezą?

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 7 sty 2022, o 15:08

Przepraszam, że odpisuję poniżej swojego posta ale zgodnie ze wcześniejszym zobowiązaniem chcę się podzielić z Wami filmami, które dzisiaj nagrałem.

Dzieją się rzeczy dla mnie magiczne ale chyba coraz bardziej wskazujące na uszczelkę pod głowicą.

Dzisiaj po uruchomieniu samochodu motor od razu zaczął dawać dziwne dźwięki turkotania i nierównej pracy tak jak by nie wszystko w nim chodziło i nie pracował na pełnej mocy.

Film 1 to obrazujący znajduje się tutaj

W tym czasie w zbiorniczku wyrównawczym nic w zasadzie się nie działo, komputer w samochodzie w tym czasie wyświetlił kod błędu 89. Szukając przyczyny turkotania zaglądaliśmy do rozrządu, z którego wydawało się, że dobiegały dźwięki nierównej pracy.

Po 30 minut obserwowania silnika zaczął się nowy - ciekawszy etap - najpierw trochę zadymiła chłodnica - tak jak ostatnio ale po chwili przestała i w zbiorniczku wyrównawczym zaczęło się bulgotanie - najpierw płyn zszedł ze zbiorniczka i zniknął w układzie (nie ma wycieku), żeby po jakichś kilku minutach wrócić i wypełnić praktycznie cały zbiorniczek, z którego płyn zaczął się przy otwartym korku wylewać i tak w kółko. Co ciekawe na tym etapie silnik pracuje już praktycznie równo bez charczenia, które było charakterystyczne na początku.

Film 2 ->
Film 3 ->

Głowica? Uszczelka?
Ostatnio zmieniony 7 sty 2022, o 16:12 przez bubu1769, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Poprawiono linki YT.

arnie3
Specjalista
Posty: 415
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Reputacja: 30
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: arnie3 » 7 sty 2022, o 15:57

Z rzeczy niezbyt kosztownych możesz kupić tester upg i zobaczyć co pokaże

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: wszim » 7 sty 2022, o 16:47

Mnie to nie wygląda na uszczelkę. Bardziej problem z pompą wodną. Spaliny czuć w zbiorniczku?
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 7 sty 2022, o 17:23

@wszim

mam wrażenie, że jednak czuć spaliny z tego zbiorniczka, muszę kupić zestaw do potwierdzenia tego, mam nadzieję, że jutro mi się uda to potwierdzić.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: wszim » 7 sty 2022, o 19:37

No to jedno z pierwszych działań w takich podejrzeniach.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 22 mar 2022, o 22:40

Panowie, powracam z dodatkowymi informacjami - wiem, trochę to trwało ale auto stało nieruchome od 3 miesięcy i zabrałem się za nie dopiero teraz kiedy zrobiło się cieplej.

Auto trafiło do mechanika - w pierwszej kolejności został zrobiony test na UPG - i to profesjonalnym narzędziem, a nie takim za parę złotych - wynik okazał się być negatywny - to znaczy brak śladu spalin w zbiorniczku.

W związku z powyższym zaczęły się naprawy poszczególnych części:

- wymieniona pompa wody,
- wymieniony termostat,
- wymieniona obudowa termostatu (z której wyciekał płyn chłodniczy),

Wszystko to sprawiło, że płyn przestał ubywać ale cały czas widać było, że się odrobinę poruszał (tak jak by cały czas się odpowietrzał lub lekko sobie puszczał pęcherzyki powietrza). Auto stało 2 godziny na włączonym silniku - bez ubytku płynu. W drodze powrotnej od mechanika po przejechaniu 100 km - bez żadnego ubytku.

I uwaga! Dzisiaj dojechałem do pracy (35 km) i polowa płynu wyparowała - najprawdopodobniej bocznym odpływem zbiorniczka wyrównawczego.

Ręce mi opadają, co jest grane?!

Zauważyłem, że na rozgrzanym silniku, po dodaniu gazu widać, że płyn w zbiorniczku mocniej faluje czyli to pewnie jest spowodowane jego odpływem z boku zbiorniczka ale dlaczego płyn bulgocze po dodaniu gazu, a następnie całkowicie się uspokaja?

Dzisiaj zauważyłem też, że korek od zbiorniczka jest przekręcony (to znaczy po tym jak dokręci się go maksymalnie to przeskakuje i trzeba go dokręcić znowu) czy to może być jego wina?

Gdzie jeszcze szukać przyczyn tego problemu?

arnie3
Specjalista
Posty: 415
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Reputacja: 30
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: arnie3 » 22 mar 2022, o 22:59

Połowa płynu wyparowała mówisz. A czy po tym co było zrobione i po zniknięciu tego płynu nie widać jakichś mokrych miejsc pod maską? Jak dodajesz gazu to rośnie ciśnienie i będzie bulgotać. Co do korka, dla pewności na pewno warto go wymienić bo on też może cyrki powodować i myślę, że od niego warto zacząć.

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 22 mar 2022, o 23:08

arnie3 widać jedno mokre miejsce i znajduje się ono w zasadzie dokładnie pod zbiorniczkiem na jednej z belek podwozia, jak dla mnie to dokładnie tak jak by ten płyn wyleciał tą boczną malutką dziurką wylotową pod korkiem i spłynął pionowo w dół.

Korek oczywiście wymienię - może razem z całym zbiorniczkiem chociaż jest nowy (bo wcześniej wymieniłem go dlatego, że ukruszyła się rurka z dopływem płynu - chyba ta, którą jest do węża od pompy) ale po filmikach, które dodałem widać, że musiał znosić niezłe ciśnienie.

W każdym razie jeżeli to nie będzie wina korka - a mam co do niego wątpliwości bo i tak wydaje mi się, że trzyma mocno - to pozostanie mi chyba tylko postawić tarota i udać się do wróżbity Macieja.

Chyba, że macie jeszcze jakieś pomysły co należałoby sprawdzić?

arnie3
Specjalista
Posty: 415
Rejestracja: 26 lut 2019, o 23:32
Reputacja: 30
Imię: Darek
Samochód: Lacetti
Silnik: 1.4 B+G
LPG: Landi Renzo Omegas
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: arnie3 » 22 mar 2022, o 23:16

Myślę, że pierwsze zdanie może być warte zwrócenia dokładniejszej uwagi. Po wymianie korka trzeba sprawdzić czy i co się zmieni. A jeśli to nie przez korek nawet to i tak warto się zastanowić czemu jest mokro bo być nie powinno.

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 23 mar 2022, o 12:41

Korek wymieniony, a podczas odkręcania starego korka płynu chłodniczego w zbiorniczku było minimum i oczywiście po odkręceniu płyn wrócił i jest na poziomie max - GDZIE ON SIĘ SCHOWAŁ?

Miromat
Bywalec
Posty: 146
Rejestracja: 27 gru 2013, o 14:01
Reputacja: 2
Imię: Mirosław
Samochód: Cruze LT+ (był)
Silnik: 1.6 124KM
Inny samochód: Hyundai i30, 1.0 T-GDI 120KM
Lokalizacja: Ząbki (Mazowsze)
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Miromat » 23 mar 2022, o 23:27

Obejrzyj dobrze sam zbiorniczek. Mają one taką wadę, że pęka króciec na dole łączący zbiorniczek z wężem gumowym. W zależności od wielkości pęknięcia płynu ubywa więcej lub mniej. A pod wpływem drgań auta, przy małym pęknięciu może nawet sam się uszczelnić. Czasami jest to trudne do zauważenia, jeśli nie zrobi się dokładnych oględzin samego zbiorniczka. Na takie uszkodzenie wskazywałaby plama dokładnie pod zbiorniczkiem, jak piszesz wyżej. Ja 2 lata temu wymieniałem zbiorniczek właśnie z tego powodu.

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 24 mar 2022, o 11:35

Kupiłem nowy zbiorniczek - wymienię również jego natomiast nie zmienia to faktu, że nie mogę zrozumieć jak to jest, że po rozgrzaniu silnika praktycznie cały płyn "chowa" lub "wciąga" się do układu i w zbiorniczku nie ma po nim śladu, a po odkręceniu korka powraca do zbiorniczka.

Zauważyłem, że węże - ten do nagrzewnicy i ten od zbiorniczka dolny są dość twarde - może ten płyn chowa się tam? Dziwi mnie też, że ten wąż którym płyn jest podawany zwrotnie do zbiorniczka nie leci "ciurkiem" tylko cały czas ma jakieś przerwy w podawaniu tego płynu tak jak by raz tłoczył płyn, a raz powietrze. Ostatnia kwestia która mnie martwi to czasem samochód uruchamia się bez problemów a raz na jakiś czas po uruchomieniu obrotomierze spada do 600 obrotów i się buja wprawiając auto w takie drgania.

Przeszukałem też cały internet żeby znaleźć podobne przypadki i ktoś tam wskazuje na zawór nagrzewnicy ale sam już nie wiem co o tym sądzić.

Cały czas myślę o tym, że to ta nieszczęsna UPG lub głowica ale każdy mi mówi, że jak test wyszedł negatwyny to szansa na to jest niewielka.

Awatar użytkownika
Sebastian
Moderator
Posty: 4008
Rejestracja: 12 sie 2013, o 22:45
Reputacja: 51
Imię: Sebastian
Samochód: 2x Lacetti 1.4&1.6
Silnik:
Lokalizacja: Ruda Śląska
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Sebastian » 24 mar 2022, o 15:28

Korek nie upuszcza ciśnienia i robi się ciśnienie w układzie. Do wymiany korek i zbiornik bo w cruzie pękają ;)
Serwisowanie, naprawa, montaż: klimatyzacji, wentylacji, systemów ogrzewania - kontakt PW.

Awatar użytkownika
Kraviec
Profesjonalista
Posty: 860
Rejestracja: 23 lis 2014, o 23:46
Reputacja: 13
Imię: Michał
Samochód: Epica V250
Silnik: 2.0, X20D1, 144KM
LPG: KME Nevo
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Kraviec » 25 mar 2022, o 11:30

Jestem tego samego zdania, że to kwestia korka. Kolega musi podesłać zdjęcia węży układu chłodzenia, pewnie będą już ostro wydęte i jak podniesie się ciśnienie to one się rozszerzają zwiększając na tyle pojemność układu, że schodzi płyn ze zbiorniczka.
Sam przerabiałem temat korka, niestety po jakimś czasie od wymiany na nowy strzelił przewód górny chłodnicy, a inny na magistrali do nagrzewnicy też musiałem wymienić, bo był dwa razy szerszy od seryjnego, kiedyś zrobię o tym osobny wątek ze zdjęciami.

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 25 mar 2022, o 11:47

Niestety kwestia korka nie rozwiązała sprawy. Nowiutki został wczoraj założony, a po pokonaniu 35 km płyn znowu schował się w układzie. Rano ta sama przygoda, czyli odkręcenie korka i płyn wrócił do zbiorniczka. Wróciło go jednak mniej więc gdzieś go ubyło mimo tego, że nie ma śladu po wycieku (a wcześniejsza mała kałuża pod zbiorniczkiem pewnie była związana z rozlaniem płynu podczas jego dolewania).

Dzisiaj rano doszedł jeszcze jeden ciekawy objaw - podczas odpalania samochodu rozległ się koncert na bębnach, a samochodem trzęsło, druga próba odpalenie po kilku zakręceniach dokładnie to samo, za trzecim razem silnik odpalił i chodził normalnie.

Otworzyłem maskę, sprawdziłem stan oleju i zauważyłem, że po wyciągnięciu bagnetu słychać z tego otworku jak by bulgotanie wody, a sam olej musi skakać na niezłą wysokość.

Brak mi sił, drugi mechanik się poddał i nie wie co jeszcze można zrobić.

Poczekam, aż samochód ostygnie i uruchomię go ponownie a przy okazji nagram film, który wrzucę tutaj żeby zobrazować magię tego z czym mam do czynienia od jakiegoś czasu :)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24968
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 300
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: etac » 25 mar 2022, o 12:25

Moja propozycja odkręć korek odpal auto, poczekaj aż załączy się wentylator przy 105 stopniach, wtedy się coś wyleje z zbiornika wyłącz silnik, dolej do zgrzewu płynu i zakręć korek.
Potem sprawdź czy to pomogło.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 25 mar 2022, o 14:34

A oto i filmik:

https://youtu.be/StQI0cwGMUY

etac - jak najbardziej spróbuję. Dzięki!

Rafalzin
Świeżak
Posty: 9
Rejestracja: 26 mar 2022, o 07:33
Reputacja: 0
Imię: Rafał
Samochód: Cruze LT+
Silnik: 1.6 Benz 91kw
LPG: Nie
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: Rafalzin » 26 mar 2022, o 19:04

Kolego udało Ci się coś ustalić. Jestem z tym samym problemem . Drugi mechanik rozkłada ręce. Wymieniliśmy korek, termostat z obudowa, uszczelkę pod głowica łącznie z planowaniem, pompa wody sprawdzona działa poprawnie, weze do i z chlodnicy nowe,ciśnienie w układzie podczas pracy w normie a po wyłączeniu silnika wywala plyn.

szefnumberone
Świeżak
Posty: 41
Rejestracja: 17 gru 2016, o 14:38
Reputacja: 0
Imię: Tomasz
Samochód: Cruze
Silnik: 1,6, 91 kW, benz.
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Uszczelka pod głowicą?

Post autor: szefnumberone » 26 mar 2022, o 20:05

Ta historia nie ma końca.

Poszukałem na amerykańskich forach - w końcu to powinna być kolebka chevroletta i jutro mam zamiar przyjrzeć się:

- wężowi który podobno biegnie nad wentylatorem i sprawdzić czy nie cieknie gdzieś z niego (to chyba jedyne miejsce, w którym nie szukałem wycieku),
- poszukać żółtej, plastikowej śrubki do odpowietrzania układu chłodzenia, która podobno tez jest gdzieś w obudowie koło reflektora (czy ktoś o niej słyszał?),
- wymienić zbiorniczek wyrównawczy bo możliwe ze jest rozszczelniony,

Ogólnie dowiedziałem się, ze przy dolewaniu płynu chłodzącego trzeba odprawić jakiś rytuał włącznie z odkreceniem tej żółtej śrubki, zastanawiam się czy to nie zapowietrzony układ generuje takie ciśnienie, ze płyn wciąga do środka układu ze zbiorniczka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości