Ciężki pacjent - prośba o pomoc

Stuka, puka, kapie, cieknie...
ODPOWIEDZ
Ryjewski
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 16 cze 2021, o 11:24
Reputacja: 0
Imię: Marek
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0, 163KM, diesel
LPG: Nie
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Kontakt:

Ciężki pacjent - prośba o pomoc

Post autor: Ryjewski » 23 cze 2021, o 14:09

Cześć wszystkim forumowiczom,

W dzień ojca staram się pomóc właśnie mojemu tacie, który zakupił Chevroleta Cruze 2.0, 163 KM i na chwilę obecną jest zrujnowany przez to auto zarówno finansowo jak i mentalnie.

Do meritum.
Kupiliśmy dla ojca ze 3 miesiące temu Cruza z silnikiem 2.0 i początkowo wszystko wydawało się ok, jednak z czasem tata zauważył, że przy wyższych obrotach auto nie oddaje moc, coś jakby je trzymało. Później zaczęło dziać się w ten sposób, że przy wyższych prędkościach na autostradzie samochód przestawał reagować na gaz, trzeba było zjechać na pobocze, wyłączyć zapłon i po ponownym włączeniu wszystko zaczynało działać normalnie. Wszystko bez żadnych błędów.

No i zaczęła się przygoda. Sprawdzone i zregenerowane wtryski, sprawdzenie i regeneracja turbo, wyczyszczony EGR, pod radami "mechaników" usunięcie klap z kolektora i filtra DPF (wrzucone, a raczej wyrzucone, w soft w dość zaufanym i sprawdzonym miejscu). Po wizytach u mechaników auto już nie tylko wadliwie jeździ, ale jeszcze zaczęło obrzydliwie kopcić na czarno (wiem, wiem, DPF, klapy, może być), jednak nawet przy wyciętych DPFach nie widziałem nigdy takich kłębów sadzy.

Stąd moje dwa kluczowe, niezwykle ważne pytania:


1. Jakie są wasze pomysły na to, co to może być?

2. Czy znacie kogoś, kto na Śląsku zna się na tych Chevroletach i jest w stanie ocenić kondycję poszczególnych podzespołów, posprawdzać czujniki, zobaczyć czy gdzieś nie ma za dużo powietrza itd.?

toldek
Aktywny
Posty: 64
Rejestracja: 8 paź 2018, o 07:07
Reputacja: 10
Imię: Witek
Samochód: Cruze 2.0 163Km
Silnik:
Lokalizacja: Glinik
Kontakt:

Re: Ciężki pacjent - prośba o pomoc

Post autor: toldek » 23 cze 2021, o 19:20

Powietrza to raczej ma za mało, poza tym jakakolwiek dorada w tym przypadku gdzie brak nagranych parametrów, to wróżenie z fusów. Wydaje mi się że zbyt pochopnie podjęto decyzję o odchudzaniu silnika, zamiast porządnej diagnostyki, sprawdzanie teraz parametrów po usunięciu DPF-a może być kłopotliwe, pytanie co pozmieniano, często usuwa się listę błędów by ECU nie świeciło niesprawnością. Cóż dzisiejsza praktyka w dobrym warsztacie to powrót do stanu pierwotnego i szukanie, tester z PassThru przy diagnostyce sprawdza sumy kontrolne pamięci jeśli się nie zgadza z automatu usuwa zmieniony soft i wgrywa po VIN włącznie z ostatnią modyfikacją o ile takowa była. Powoli będzie się kończył czas podnoszenia mocy, usuwania DPF itp. Jeśli szukasz pomocy to wrzuć co nieco z odczytu parametrów pracy silnika.

Pietraz
Świeżak
Posty: 1
Rejestracja: 31 lip 2023, o 16:08
Reputacja: 0
Imię: Piotr
Samochód: Cruze
Silnik: 2.0 VCDI | 163 km | (LNP)
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Ciężki pacjent - prośba o pomoc

Post autor: Pietraz » 1 sie 2023, o 11:09

Ryjewski, na czym się ostatecznie skończyło? Mam podobny problem.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości