Strona 1 z 1

Cruze 1.4t "dusi się", szarpie

: 13 maja 2021, o 21:33
autor: y3lcyn
Koledzy mam problem z Cruzem 1.4t 140KM, r 2013. Przy ruszaniu silnik "dusi się" i zdarza się, że gaśnie. Jak puszczam sprzęgło przy ruszaniu to obroty spadają i czasem zapłon całkowicie gaśnie, ale po chwili sam się odpala. To samo dzieje się jak podczas jazdy obroty spadną poniżej 1,5k obr. (np. przy skęcaniu). Razem z tym problemem pojawiło się mocne szarpanie silnika przy wyłączaniu zapłonu - cały silnik się trzęsie i zawsze obraca jeszcze trochę zanim zgaśnie. U mechanika póki co sprawdzona pokrywa zaworów - wymiana na nową nie pomogła. Kolektor - poddany regeneracji, nie było już zaworka w środku.
Mechanik twierdzi, że to może być ten kolektor zregenerowany i sugeruje wymianę na nowy - ponoć koszt 4tys. (!?) :shock:

Macie jakieś pomysły? Ewentualnie jest ktoś w stanie polecić dobrego mechanika lub ASO na Śląsku? :pomoc:

Re: Cruze 1.4t "dusi się", szarpie

: 13 maja 2021, o 21:56
autor: wszim
Czy była diagnostyka błędów silnika odczytana jakimkolwiek narzędziem? Bo to na ogół podstawa dzisiejszych silników. Jeżeli tak to jakie kody błędów?
y3lcyn pisze:
13 maja 2021, o 21:33
Razem z tym problemem pojawiło się mocne szarpanie silnika przy wyłączaniu zapłonu - cały silnik się trzęsie i zawsze obraca jeszcze trochę zanim zgaśnie.

To chodzi o próbę zgaszenia silnika na postoju? Czyli mimo wyłączenia zapłonu jednak trochę pracuje?

Re: Cruze 1.4t "dusi się", szarpie

: 13 maja 2021, o 22:06
autor: y3lcyn
wszim pisze:
13 maja 2021, o 21:56
Czy była diagnostyka błędów silnika odczytana jakimkolwiek narzędziem? Bo to na ogół podstawa dzisiejszych silników. Jeżeli tak to jakie kody błędów?

Jakiś czas temu pojawiał się regularnie P0171 - Fuel System Too Lean Bank 1. Od jesieni błędu już nie widzę, za to pojawiły się powyższe problemy. Mechanior też sprawdzał - błędów brak.
wszim pisze:
13 maja 2021, o 21:56
To chodzi o próbę zgaszenia silnika na postoju? Czyli mimo wyłączenia zapłonu jednak trochę pracuje?
Tak, jak na postoju gaszę silnik to pracuje jeszcze przez chwile i gasnąc mocno nim telepie

Re: Cruze 1.4t "dusi się", szarpie

: 13 maja 2021, o 22:22
autor: wszim
W silniku benzynowym mogą być tylko 2 powody problemów ze zgaszenie silnika. 1 - elektryczny, brak rozłączenia zasilania / zwarcie / awaria ECM, problem ze stacyjką lub przekaźnikiem zapłonu , 2- nadmiar nagaru w którymś cylindrze który rozżarzony powoduje samozapłony. Przy czym taki nagar jest oznaką problemów z dawkowaniem paliwa.

Re: Cruze 1.4t "dusi się", szarpie

: 13 maja 2021, o 22:37
autor: y3lcyn
Dzięki! Chyba będę musiał wybrać się do ASO, bo sam nie będę w stanie tego sprawdzić.

Re: Cruze 1.4t "dusi się", szarpie

: 28 maja 2021, o 12:37
autor: y3lcyn
Po serwisie w MM Cars Katowice wymieniono: pokrywę wałka rozrządu, świece zapłonowe, EVAP (zawór elekromagnetyczny odpowietrzania pochłaniacza układu odprowadzania par paliwa), uszczelka przedniej uszczelki olejowej wału korbowego.

Problem zniknął, także sukces :)

Pozdrawiam i dzięki za wsparcie.

[Cruze J308 kombi] check engine z błędem P1101 oraz P0171

: 19 cze 2024, o 12:36
autor: HvK
Cześć,

Mam problem z moim Cruzem 1.4 Turbo, mianowicie od pewnego czasu wyskakuje mi Check Engine z błędami P1101 oraz P0171.

Sam samochód wskazuje objawy jakiejś usterki i podejrzewam, że kody wyżej mogą na to wpływać:
- nierówna praca silnika, bardzo duże drgania przenoszone i odczuwalne w kabinie (przy otwartej masce widać, że silnik wpada w nietypowe drgania),
- dziwne sterowanie obrotami (np. podjeżdżając do skrzyżowania i wrzucając luz obrotomierz wskazuje jeszcze dłuższą chwilę 1500 obrotów i słychać wycie; zdarzyło się nawet że na luzie i w postoju obrotomierz wskoczył na 2000 RPM).
- przy już włączonym check engine czuć, że silnik inaczej reaguje na sprzęgło i gaz (np. puszczenie pedału gazu zamiast delikatnie spowalniać samochód powoduje efekt "szarpnięcia", tak jakbym wrzucił zbyt niski bieg w stosunku do prędkości (tylko znacznie delikatniej)
- falowanie obrotów przy włączonej klimatyzacji (obroty oscylują w okolicach 900-1200 RPM), dodatkowo pompa chodzi wyjątkowo głośno i odczuwalne są spore drgania w kabinie,
- kultura samego gaszenia zapłonu - czasami silnik gasi się dosyć głośno, z odczuwalnym szarpnięciem (brzmi wtedy trochę jak stare diesle, że tak powiem).

Ważne jest to, że wszystkie wskazane powyżej objawy nie występują cały czas i w regularnych odstępach czasu.
Sam check engine włącza się (po skasowaniu błędów) czasami po 20-30 km jazdy, czasami po 40-60km. ZAWSZE mam błąd P0171 oraz PRAWIE ZAWSZE (czasami go nie ma) błąd P1101.

Czy ktoś z was spotkał się z tym zestawem błędów? Jak sobie poradziliście? Co powinienem wymieniać w pierwszej kolejności?
Wg. tego co znalazłem w sieci to na dobra sprawę musiałbym wymienić pokrywę zaworów silnika (PCV Valve), czujnik MAF itp.

Posiłkowałem się tym wątkiem w sieci:
https://www.cruzetalk.com/threads/p1101 ... de.250251/

Podlączam jeszcze zrzut ekranu z apki Car Scanner, być może to jakoś pomoże w rozeznaniu tematu.

Dzięki.

Re: Cruze 1.4t "dusi się", szarpie

: 19 cze 2024, o 14:08
autor: bodzio204
Coś mi sie zdaje że to dotyczy większości tych silników, aby pokrywa była szczelna. Niedawno zmieniałem rozrząd w Lacetonie 1.4 i przy okazji uszczelke pokrywy bo świece były pozalewane w głowicy olejem. Właściciel zgłaszał że auto normalnie bez błędów jeździ ale jest bardzo słabe. Podejrzenia były na głowice, ale po zmierzeniu ciśnień i obliczeniu kosztów, zrezygnowano, przeszło 300tys na liczniku - nie opłaca sie. Po wymianie uszczelki pod pokrywą, ale również tych 15-stu oringów auto odżyło. Szkoda tylko że producenci nie dają tych oringów do kompletu z uszczelką.