Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 15 paź 2015, o 20:29
- Reputacja: 0
- Imię: sebastian
- Samochód: cruze
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
W cruzie DPF wypala się dopiero przy zapełnieniu w 100%. Nie ważne jak długo i jakim stylem jezdzisz. Możesz wrócić z autostrady i akurat pod domem zapełni się DPF w 100% i zacznie się wypalanie. Jeżeli wypala się na "zimnym" tzn że poziom zapełnienia filtra przekracza 100%. Na aplikacji opl DPF, mój maksymalny poziom zapełnienia wyniósł 106% i też zaczął wypalać się na zimnym silniku. Jeżeli chodzi o kontrolkę na zegarach, pokazuje się ona jeżeli parokrotnie przerwaliśmy wypalanie. Należy wtedy jeździć dopóki nie zgaśnie, najlepiej trzymać obroty ponad 2000. Bez tego też się wypali ale trochę dłużej.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Auto kupiłem nowe z salunu i chyba w salunie mi wycieli albo tak jak koledze z forum Iśki A tak na poważnie to wytrzymał okło 80 000km beż żadnej kontroli. Auto od nowości miało problem dojść do 160km/h jakby coś je trzymało teraz 180 w moment.pawelwaw84 pisze: ↑6 mar 2021, o 09:37Tak wiem Kochar....
Sam chyba też doświadczenia dużego z dpf nie masz bo kupiłeś już auto z wyciętym filtrem?
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 10 gru 2019, o 15:07
- Reputacja: 1
- Imię: Marek
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.7, 130KM, diesel
- Lokalizacja: Grajewo
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Mam auto drugą zimę. Styl jazdy bez zmian. Pokonywane trasy podobnie. Wcześniej nie zaobserwowałem wypalania po 2-3 minutach od odpalenia przy temperaturze -10 stopni na zewnątrz. Zeruję licznik po wypalaniu i potrafi być nawet 30km. Możliwe, że nie wypala do końca, a to odpalanie na zimnym to próba dokończenia procedury. Pewnie bym tak w te wypalanie nie wnikał, gdyby nie było to czymś nowym. Wcześniej tak nie było. Było minimum 200km jeśli akurat sporo miasta mi wyszło. Jak zaczął się problem to DPF był czyszczony i dalej jest czysty. Umówiony jestem na przyszły tydzień z ASO. Może komputer dedykowany pokaże więcej niż te u miejscowych mechaników.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Coś nie halo już dawno było bo te wypalabie co 200km w mieście to to tez ze 3razy za szybko. Na poczatek ELM + OPL DPF Monitor i obserwacja. Tam poobserwowałbym czy wypala do końca czy startuje z wypalaniem przy 100% czy mniekszej wartości. Przyczyna może być nie związana z DPF, np. wtryski...
-
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 10 gru 2019, o 15:07
- Reputacja: 1
- Imię: Marek
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.7, 130KM, diesel
- Lokalizacja: Grajewo
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Z racji tego wypalania co 200km DPF był czyszczony. Wtryski sprawdzone. Jest ok. Z silnikiem 1.7 aplikacja OPL DPF nie gada. Zobaczymy co mi powie komputer serwisowy.
-
- Aktywny
- Posty: 77
- Rejestracja: 15 paź 2015, o 20:29
- Reputacja: 0
- Imię: sebastian
- Samochód: cruze
- Silnik: 2.0 163KM
- Lokalizacja: szczecin
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Sprawdź dolot, może masz nieszczelność. U mnie była dziura na gumowej rurze za intercoolerem i też wypalał co 200km dpf.
-
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 10 gru 2019, o 15:07
- Reputacja: 1
- Imię: Marek
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.7, 130KM, diesel
- Lokalizacja: Grajewo
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Dolot szczelny. Ogólnie wszystkie parametry prawidłowe. Jestem po diagnostyce w ASO i sprawne wszystkie elementy. Wszystkie parametry w normie. Problem polega na tym, że za krótko jeżdżę. Na jesieni zmieniłem pracę. Mam teraz raptem 3km. Wcześniej 18 km. Przed covidem i ograniczeniami jakiś wypad weekendowy, wyjazd do rodziny koło 100km. Teraz tylko dojazd do pracy praktycznie i stąd zaobserwowane przeze mnie częstsze wypalanie. Ostateczna diagnoza na chwilę obecną czekać na wiosnę i do pracy śmigać rowerkiem i poważnie pomyśleć o zmianie auta na PB. Dzięki za zainteresowanie tematem.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Problem rozwiążesz połowicznie, bo benzyna co prawda nie ma dpf ale tak samo nie lubi jazdy na krótkich odcinkach. Kup elektryka
-
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 10 gru 2019, o 15:07
- Reputacja: 1
- Imię: Marek
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.7, 130KM, diesel
- Lokalizacja: Grajewo
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Jakoś nie widzi mi się elektryk. Nie wiem czemu ale coś mi się zdaje, że koszt utrzymania będzie wcale nie mniejszy niż diesla z DPF. A na teraz czekać wiosny i najbardziej eko transport rowerowy. A diesel jeśli nie zmienię na inny(będzie trudno bo lubię tę auto) to eksploatować tylko na dłuższą jazdę.
-
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 10 gru 2019, o 15:07
- Reputacja: 1
- Imię: Marek
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.7, 130KM, diesel
- Lokalizacja: Grajewo
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Byłem w dwóch dłuższych wyjazdach ostatnio 400 i 300km. Żadnego wypalania. Żadnych problemów. To tylko potwierdza, że problemy z DPF wynikały jedynie z użytkowania. Jak pisałem wyżej robi się cieplej i do pracy rowerek, a auto tylko na wyjazdy takie, które przynajmniej przez kilka minut pozwolą dla silnika na pracę w optymalnych warunkach. Zimą DPF po prostu częściej się wypala bo trudniej na krótkiej trasie o warunki by dpf pracował optymalnie.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Kolego z tego co czytam to zimą przebiegi między wypalaniami DPFu są dłuższe niz latem.
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Tak, to latem częściej się dpf wypala. Ja to interpretuje w ten sposób - sadzy jest więcej gdy jest chwilowy nadmiar paliwa ponad ilość powietrza. Dzieje się tak m.in. gdy:
1. depniesz mocno gaz- wtedy paliwo leje a sprężarka potrzebuje chwili żeby się rozkręcić stąd bączki sadzy w takich sytuacjach w autach bez dpf.
2. w niedogrzanym silniku czasy wtrysków są dłuższe
3. Im cieplej tym mniej tlenu w tej samej objętości powietrza.
Z moich obserwacji wynika że w lato dystans między wypalaniem zmniejsza się max 10-15%.
1. depniesz mocno gaz- wtedy paliwo leje a sprężarka potrzebuje chwili żeby się rozkręcić stąd bączki sadzy w takich sytuacjach w autach bez dpf.
2. w niedogrzanym silniku czasy wtrysków są dłuższe
3. Im cieplej tym mniej tlenu w tej samej objętości powietrza.
Z moich obserwacji wynika że w lato dystans między wypalaniem zmniejsza się max 10-15%.
-
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 10 gru 2019, o 15:07
- Reputacja: 1
- Imię: Marek
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.7, 130KM, diesel
- Lokalizacja: Grajewo
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Jeśli ja dobrze rozumiem proces wypalania sadzy to potrzebne są do tego odpowiednie warunki jak np. temperatura spalin a zimą silnik potrzebuje więcej czasu by się nagrzać. Kiedy silnik osiągnie prawidłowe parametry to cały czas wypala, a nie tylko podczas procedury. Ja mu takich warunków nie stwarzam. Najnormalniej szybciej się zapełnia.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Absolutnie nie! Nie ma czegoś takiego jak wypalanie filtra cały czas kiedy temperatura silnika osiąga odpowiednia temperaturę. Nawet jazda na autostradzie filtra nie wypala. Filtr wypala komputer kiedy o tym zdecyduje, zmieniając czasy wtrysków, kąt wyprzedzenia wtrysku itd.
Do tego filtr cząstek stałych nagrzewa się błyskawicznie i osiąga temperaturę roboczą wielokrotnie szybciej niż silnik.
W przypadku jazdy na zimnym silniku problemem jest to że w takich warunkach wytwarza on więcej sadzy któta zapycha szybciej filtr, a nie to że filtr nie zdąży się nagrzać i tego nie spala.
Do tego filtr cząstek stałych nagrzewa się błyskawicznie i osiąga temperaturę roboczą wielokrotnie szybciej niż silnik.
W przypadku jazdy na zimnym silniku problemem jest to że w takich warunkach wytwarza on więcej sadzy któta zapycha szybciej filtr, a nie to że filtr nie zdąży się nagrzać i tego nie spala.
-
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 10 gru 2019, o 15:07
- Reputacja: 1
- Imię: Marek
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.7, 130KM, diesel
- Lokalizacja: Grajewo
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Jazda na zimnym silniku zapycha szybciej filtr. Co za tym idzie częściej próbuje go wypalać. Czy nie tak jest. Może trochę zawile się wyraziłem, ale to dokładnie miałem na myśli.Co do wypalania cały czas to muszę się doszkolić bo mi wydawało się że przez dpf cały czas przepuszczane są spaliny, a wypalanie to po prostu nadmiar, którego "nie nadążył" wypalić dpf.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Filtr jest tak zbudowany że wyłapuje z przelatujących przez niego spalin, cząstki sadzy. Te osadzają się w nim/kumulują stopniowo go zapychając. Czujniki ciśnienia przed i za filtrem badają różnicę ciśnień. Kiedy różnica osiągnie ustaloną wartość zaczyna się wypalanie. Cała filozofia.
Podsumowując zadaniem filtra jest wyłapywać cząstki stałe ze spalin a zadaniem sterownika silnika jest filtr oczyścić wypalaniem kiedy ten się zapełni.
Podsumowując zadaniem filtra jest wyłapywać cząstki stałe ze spalin a zadaniem sterownika silnika jest filtr oczyścić wypalaniem kiedy ten się zapełni.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1512
- Rejestracja: 6 paź 2016, o 17:13
- Reputacja: 77
- Imię: Jan
- Samochód: ORLANDO 2.0l VCDI
- Silnik: 163KM, diesel
- Lokalizacja: Łódź
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Jest też wypalanie pasywne bez udziału komputera kiedy spaliny osiągną około 600 stopni np. przy szybkiej jeżdzie.pawelwaw84 pisze: ↑16 mar 2021, o 20:35Nawet jazda na autostradzie filtra nie wypala. Filtr wypala komputer
*Nie jestem mechanikiem samochodowym!
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Być może tak mówi teoria, ale nie zaobserwowałem tego. Gdy depniesz w podłogę na autostradzie to przez chwilę przekracza 600stopni, ale za chwile spada temperatura. Być może trzymając gaz w podłogę jadąc w granicach 190km/h da się utrzymać odpowiednio wysoką temperaturę, ale gdy ustawisz tempomat na 140km/h to temperatura będzie w granicach 400stopni a procenty nie spadają.
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 5799
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 341
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
A na czym polega wypalanie DPF-a?
Na zwiększeniu podawania paliwa tak żeby jego część przedostawała się do układu wydechowego i tam spalając się podnosiła temperaturę.
Czyli podobny efekt można uzyskać "piłując" silnik.
Na zwiększeniu podawania paliwa tak żeby jego część przedostawała się do układu wydechowego i tam spalając się podnosiła temperaturę.
Czyli podobny efekt można uzyskać "piłując" silnik.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Tak by się mogło wydawać, ale podczas wypalania zmienia się czas wtrysków i kąt wyprzedzenia wtrysku. Co to oznacza? To że gdy piłujemy auto sterownik dąży do idealnego wykorzystania i spalenia paliwa a podczas procesu wypalania najprawdopodobniej tworzy się warunki by nadmiar niedopalonego paliwa trafiał do filtra by bezpośrednio tam wypalić sadzę.
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Żeby nie dublować wiadomości, zerknij proszę do tego tematu: viewtopic.php?f=76&t=11103pawelwaw84 pisze: ↑17 mar 2021, o 04:44Być może tak mówi teoria, ale nie zaobserwowałem tego. Gdy depniesz w podłogę na autostradzie to przez chwilę przekracza 600stopni, ale za chwile spada temperatura. Być może trzymając gaz w podłogę jadąc w granicach 190km/h da się utrzymać odpowiednio wysoką temperaturę, ale gdy ustawisz tempomat na 140km/h to temperatura będzie w granicach 400stopni a procenty nie spadają.
Nie mam zdjęcia jak wyjechałem z domu, ale uwierz mi miałem 86% zapełnienia i około 600km dystansu.
Dalej już zdjęcia powiedzą wszystko.
Po 170km (autostrada) Po powrocie do domu:
-
- Bywalec
- Posty: 139
- Rejestracja: 10 gru 2019, o 15:07
- Reputacja: 1
- Imię: Marek
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.7, 130KM, diesel
- Lokalizacja: Grajewo
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Rozumiem, że w czasie jazdy nie zaobserwowałeś procedury wypalania, a spadek zapełnienia wynika po prostu z jazdy ?
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Dokładnie tak. Nie włączyło się wypalanie. Dowodem tego jest dystans. Wyjeżdżając z domu dystans na aplikacji wskazywał 600km. Po przejechaniu 174km autostradą, miałem już tylko 13% zapełnienia. Obserwowałem w czasie jazdy poziom zapełnienia i potwierdzam, że po woli, ale mimo wszystko malał.
Jazda na tempomacie z prędkością, przy której obrotomierz wskazywał niecałe 3000obrotów/minutę.
Dodam jeszcze, że po zjechaniu z autostrady i przy jeździe po mieście (ok 50km), zapełnienie DPF wzrosło do dwudziestu paru procent. Na drugi dzień, powrót do domu i pod domem miałem już 6% zapełnienia. Powrót w podobnym stylu jazdy.
Jazda na tempomacie z prędkością, przy której obrotomierz wskazywał niecałe 3000obrotów/minutę.
Dodam jeszcze, że po zjechaniu z autostrady i przy jeździe po mieście (ok 50km), zapełnienie DPF wzrosło do dwudziestu paru procent. Na drugi dzień, powrót do domu i pod domem miałem już 6% zapełnienia. Powrót w podobnym stylu jazdy.
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Ja na autostradzie mam bardzo podobnie, też ładnie spada tylko po troszku, potem rośnie i tak w koło. Ale jak już jadę takimi drogami jak widać i ok. 90 km/h cały czas to tylko rośnie. A że tak jeżdżę 90% czasu to mi wypala co 200-250 km i koniec. A ten błąd to bonus - zawsze wywala przy wypalaniu.
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 9 Pro przy użyciu Tapatalka
-
- Wymiatacz
- Posty: 1002
- Rejestracja: 24 mar 2014, o 10:23
- Reputacja: 11
- Imię: Paweł
- Samochód: Captiva lift 2013
- Silnik: 2.0d 163KM
- Lokalizacja: Ząbki k.Warszawy
- Kontakt:
Re: Częste wypalanie DPF. Wypalanie na zimnym silniku
Bart, jaka to prędkość w km/h te 3000obr na VI biegu? Może znajdziemy jakąś prawidłowość typu minimum 2500obr. przez jakiś czas...
Ja raczej nie wrzucam na tempomat więcej jak te 120-140km/h, ewentualne przekroczenia sa chwilowe, może dlatego nigdy spadku procentow nie zaobserwowałem bo za niskie obr...
Zontar nawet przy przebiegach w mieście te 200-250km miedzy wypalaniem to zdecydowanie za mało. Właśnie przy równomiernej jeździe te 70-90km/h spalanie i produkcja sadzy są najmniejsze.
Ja raczej nie wrzucam na tempomat więcej jak te 120-140km/h, ewentualne przekroczenia sa chwilowe, może dlatego nigdy spadku procentow nie zaobserwowałem bo za niskie obr...
Zontar nawet przy przebiegach w mieście te 200-250km miedzy wypalaniem to zdecydowanie za mało. Właśnie przy równomiernej jeździe te 70-90km/h spalanie i produkcja sadzy są najmniejsze.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 2 gości