Problem z DPF
- KoM
- Profesjonalista
- Posty: 537
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Problem z DPF
Heja,
chyba mam problem z DPF.
w zakresie obrotów 700-2000 miga/świeci mi się kontrolka DPF. Powyżej 2000 już się nie świecie.
Próbowałem wypalić filtr, jechałem przez 5-10 minut na 3 biegu przy obrotach 3000, ale niestety nic nie pomoglo.
Auto mocy nie straciło, ale pali dość dużo. Ok. 11l/100km w mieście. Ktoś wie co to może być? Dlaczego się pojawia? Jak wypalić ?
chyba mam problem z DPF.
w zakresie obrotów 700-2000 miga/świeci mi się kontrolka DPF. Powyżej 2000 już się nie świecie.
Próbowałem wypalić filtr, jechałem przez 5-10 minut na 3 biegu przy obrotach 3000, ale niestety nic nie pomoglo.
Auto mocy nie straciło, ale pali dość dużo. Ok. 11l/100km w mieście. Ktoś wie co to może być? Dlaczego się pojawia? Jak wypalić ?
Re: Problem z DPF
Lampka % świeci lub miga w kolorze żółtym. Świeci lub miga, gdy wymagane jest oczyszczenie filtra, a funkcja automatycznego czyszczenia nie zadziałała ze względu na nieodpowiednie warunki jazdy.
Należy kontynuować jazdę, uważając, aby prędkość obrotowa silnika nie spadła poniżej wartości 2000 obr./min.
Lampka % gaśnie po zakończeniu samooczyszczania.
może 10 minut to za mało? No i raczej kiedy świeci nie można gasić silnika. Najlepiej działa ostra jazda autostradą z dużą prędkością 25-30 km. Jeśli nie pomoże pozostaje wypalanie filtra w serwisie.
Należy kontynuować jazdę, uważając, aby prędkość obrotowa silnika nie spadła poniżej wartości 2000 obr./min.
Lampka % gaśnie po zakończeniu samooczyszczania.
może 10 minut to za mało? No i raczej kiedy świeci nie można gasić silnika. Najlepiej działa ostra jazda autostradą z dużą prędkością 25-30 km. Jeśli nie pomoże pozostaje wypalanie filtra w serwisie.
- Kaczy
- Stały bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 8 sie 2013, o 11:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Black Cruze SW 2.0D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
Powtarzasz tylko obiegowe opinie. To nie prędkość jest istotna tylko obroty . Ja swoim jeżdżę na 2 biegu przy obrotach 2500 około 10-15min (aż spadnie spalanie chwilowe i przestanie chodzić wentylator). W zupełności to wystarcza. Oczywiście mówię o tym 'niejawnym' wypalaniu (bez lampki).jfx pisze:Najlepiej działa ostra jazda autostradą z dużą prędkością 25-30 km.
O ile dobrze pamiętam, to dopiero co kupiłeś auto. Tak jest od początku czy też wcześniej było ok? Za każdym razem przy tych obrotach miga lampka (w sensie - przy każdej przejażdżce)? Czy wentylator cały czas pracuje na wysokich obrotach? Jeśli dopiero kupiłeś auto to raczej ciężko Ci określić czy nie straciło na wigorze. Spróbuj zrobić tak jak napisałem - 2 bieg, 2500 obr przez kilkanaście minut. Jak nie pomoże (a chyba tak będzie) to niestety czeka Cię serwis - komp i diagnoza.KoM pisze:Heja,
chyba mam problem z DPF.
w zakresie obrotów 700-2000 miga/świeci mi się kontrolka DPF. Powyżej 2000 już się nie świecie.
Próbowałem wypalić filtr, jechałem przez 5-10 minut na 3 biegu przy obrotach 3000, ale niestety nic nie pomoglo.
Auto mocy nie straciło, ale pali dość dużo. Ok. 11l/100km w mieście. Ktoś wie co to może być? Dlaczego się pojawia? Jak wypalić ?
Być może ktoś wcześniej już nie wypalił filtra i sprzedał auto bo stwarzało problemy... Na serwisową procedurę wypalania może być już w tym wypadku za późno (zresztą lepiej jej unikać bo silnik dostaje po dupie).


Re: Problem z DPF
duza prędkość = duze obroty na stabilnym poziomie z małą szansa na konieczność hamowania, zatrzymania itp Nie ważne zresztą jak kto "wypala" byleby obroty były większe niż 2000 obr/min. tak czy inaczej nie powinno się gasić silnika jeśli świeci się kontrolka filtra, a jeśli nie zgaśnie po kilkudziesięciu minutach "wypalania" pojechałbym od razu do serwisu.
Teraz musisz wyłapać moment załączenia kolejnego wypalania. Sterownik niestety nie musi załączyć go podczas najbliższej jazdy da się to zauważyć po zwiększonym zużyciu paliwa, pracy wentylatora na max i wyczuwalnie gorącym i "pachnącym"układzie wydechowym (jeśli wysiądziesz akurat z samochodu). Kolejne "wypalanie" jeśli się załączy musisz doprowadzić do końca - kontrolka powinna zgasnąć.
Teraz musisz wyłapać moment załączenia kolejnego wypalania. Sterownik niestety nie musi załączyć go podczas najbliższej jazdy da się to zauważyć po zwiększonym zużyciu paliwa, pracy wentylatora na max i wyczuwalnie gorącym i "pachnącym"układzie wydechowym (jeśli wysiądziesz akurat z samochodu). Kolejne "wypalanie" jeśli się załączy musisz doprowadzić do końca - kontrolka powinna zgasnąć.
- KoM
- Profesjonalista
- Posty: 537
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
Tak, dopiero kupiłem auto, ale widzę, że moc odpowiednia ma. Patrzę oczywiście na inne auta i widzę, że jest sporo szybsze. W piątek jadę do Jeleniej Góry, także pocisnę go troche na autostradzie. Przejechałem kilkanaście kilometrów i zaświeciła się lampka filtra. próbowałem go wypalić, ale najwyraźniej za krótko jeżdziłem. Wentylator nie chodzi cały czas ostro. Zobacyzmy po weekendzie.
Poproszę moda o przeniesienie do Cruze/Mechanika
Poproszę moda o przeniesienie do Cruze/Mechanika
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
Sam nie wlaczysz DPF, wiec pozostaje tylko wypalanie stacjonarne, ale to zrobi tylko serwis.KoM pisze:Tak, dopiero kupiłem auto, ale widzę, że moc odpowiednia ma. Patrzę oczywiście na inne auta i widzę, że jest sporo szybsze. W piątek jadę do Jeleniej Góry, także pocisnę go troche na autostradzie. Przejechałem kilkanaście kilometrów i zaświeciła się lampka filtra. próbowałem go wypalić, ale najwyraźniej za krótko jeżdziłem. Wentylator nie chodzi cały czas ostro. Zobacyzmy po weekendzie.
Poproszę moda o przeniesienie do Cruze/Mechanika
Wywal tego dziada i bedziesz mial spokoj. Na rynku Lacetti z sterownikiem Bosch jest juz dobrze rozpoznany.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Kaczy
- Stały bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 8 sie 2013, o 11:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Black Cruze SW 2.0D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
Tyle że jemu cały czas włącza się kontrolka. Poza tym, to nie Lacetti tylko Cruze z silnikiem GM (163KM). Pomylił działetac_owiec pisze: Sam nie wlaczysz DPF, wiec pozostaje tylko wypalanie stacjonarne, ale to zrobi tylko serwis. Wywal tego dziada i bedziesz mial spokoj. Na rynku Lacetti z sterownikiem Bosch jest juz dobrze rozpoznany.

KoM pisze:Poproszę moda o przeniesienie do Cruze/Mechanika


- mario78
- Profesjonalista
- Posty: 592
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: CRUZE Black Roof
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
Prędkość również jest istotna, a tak naprawdę obciążenie silnika które jest większe przy jeździe z prędkościami autostradowymi. Przy dużej prędkości wydech rozgrzewa się dużo mocniej i wtedy dopiero powstają idealne warunki do wypalania sadzy w dpfKaczy pisze:To nie prędkość jest istotna tylko obroty .

- KoM
- Profesjonalista
- Posty: 537
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
Tak jak mówię, w piatek jadę do Jeleniej Góry, przegonie go 

Re: Problem z DPF
I oby zadziałało. Trzymamy kciukiKoM pisze:Tak jak mówię, w piatek jadę do Jeleniej Góry, przegonie go
- mario78
- Profesjonalista
- Posty: 592
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: CRUZE Black Roof
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
Mi raz się zaswieciła kontrolka dpf i zgasła dopiero po ok 30km przejechanych z prędkoscią obrotową pow. 2tys/min ale ten dpf w naszych autach jest niestety urządzeniem bardzo niedoskonałym. ja stosuje jeszcze cos takiego



- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
U mnie ten srodek nie zadzialal.mario78 pisze:Mi raz się zaswieciła kontrolka dpf i zgasła dopiero po ok 30km przejechanych z prędkoscią obrotową pow. 2tys/min ale ten dpf w naszych autach jest niestety urządzeniem bardzo niedoskonałym. ja stosuje jeszcze cos takiego![]()
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Kaczy
- Stały bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 8 sie 2013, o 11:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Black Cruze SW 2.0D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
I tak i nie. Wiadomo, że aby uzyskać dużą prędkość potrzebne są już znaczne obroty ale z drugiej strony, przy dużej prędkości pęd powietrza dość skutecznie schładza wydechmario78 pisze:Prędkość również jest istotna, a tak naprawdę obciążenie silnika które jest większe przy jeździe z prędkościami autostradowymi. Przy dużej prędkości wydech rozgrzewa się dużo mocniej i wtedy dopiero powstają idealne warunki do wypalania sadzy w dpfKaczy pisze:To nie prędkość jest istotna tylko obroty ..



- mario78
- Profesjonalista
- Posty: 592
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: CRUZE Black Roof
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
Kaczy pisze: Wiadomo, że aby uzyskać dużą prędkość potrzebne są już znaczne obroty ale z drugiej strony, przy dużej prędkości pęd powietrza dość skutecznie schładza wydech![]()
Czytałem jakiś test w ''Auto Świecie'' albo ''Motorze''(jak gdzieś znajdę to wrzucę artykuł) jak nagrzewa sie podczas jazdy katalizator i dpf i temperaturę optymalną do wypalania (500-600*C) bez dodatkowego wtrysku paliwa osiąga tak naprawdę tylko przy jeździe ''autostradowej'' i z tego co pamiętam po ok 14km jazdy , więc pęd powietrza aż tak skutecznie wydechu nie chłodzi

Ja stosuję go profilaktycznie, co 2-3 tyś, tak naprawdę to ja też nie mogę stwierdzić czy działa czy nie, ale mam nadzieje że ma pozytywny wpływ na DPF. A jak stwierdziłeś że nie zadziałał?etac_owiec pisze:U mnie ten srodek nie zadzialal.mario78 pisze:Mi raz się zaswieciła kontrolka dpf i zgasła dopiero po ok 30km przejechanych z prędkoscią obrotową pow. 2tys/min ale ten dpf w naszych autach jest niestety urządzeniem bardzo niedoskonałym. ja stosuje jeszcze cos takiego![]()
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
Mial zwiekszyc zasieg pomiedzy wypalaniami. Nawet była trasa Bedzin - Poznań, a DPF wypala sie co 300-400 km, a po zalaniu srodka wypalilo sie po 150kmmario78 pisze:Kaczy pisze: Wiadomo, że aby uzyskać dużą prędkość potrzebne są już znaczne obroty ale z drugiej strony, przy dużej prędkości pęd powietrza dość skutecznie schładza wydech![]()
Czytałem jakiś test w ''Auto Świecie'' albo ''Motorze''(jak gdzieś znajdę to wrzucę artykuł) jak nagrzewa sie podczas jazdy katalizator i dpf i temperaturę optymalną do wypalania (500-600*C) bez dodatkowego wtrysku paliwa osiąga tak naprawdę tylko przy jeździe ''autostradowej'' i z tego co pamiętam po ok 14km jazdy , więc pęd powietrza aż tak skutecznie wydechu nie chłodzi![]()
Ja stosuję go profilaktycznie, co 2-3 tyś, tak naprawdę to ja też nie mogę stwierdzić czy działa czy nie, ale mam nadzieje że ma pozytywny wpływ na DPF. A jak stwierdziłeś że nie zadziałał?etac_owiec pisze:U mnie ten srodek nie zadzialal.mario78 pisze:Mi raz się zaswieciła kontrolka dpf i zgasła dopiero po ok 30km przejechanych z prędkoscią obrotową pow. 2tys/min ale ten dpf w naszych autach jest niestety urządzeniem bardzo niedoskonałym. ja stosuje jeszcze cos takiego![]()
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- mario78
- Profesjonalista
- Posty: 592
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: CRUZE Black Roof
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
No to rzeczywiście lipa, a może sam proces wypalania trwał krócej?etac_owiec pisze: A jak stwierdziłeś że nie zadziałał?
Mial zwiekszyc zasieg pomiedzy wypalaniami. Nawet była trasa Bedzin - Poznań, a DPF wypala sie co 300-400 km, a po zalaniu srodka wypalilo sie po 150km
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
tez nie zauważyłem, jedynie zauważyłem ze pojawił sie błąd P2A00mario78 pisze:No to rzeczywiście lipa, a może sam proces wypalania trwał krócej?etac_owiec pisze: A jak stwierdziłeś że nie zadziałał?
Mial zwiekszyc zasieg pomiedzy wypalaniami. Nawet była trasa Bedzin - Poznań, a DPF wypala sie co 300-400 km, a po zalaniu srodka wypalilo sie po 150km
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- mario78
- Profesjonalista
- Posty: 592
- Rejestracja: 15 sie 2013, o 06:40
- Reputacja: 0
- Imię: Mariusz
- Samochód: CRUZE Black Roof
- Silnik:
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
tez nie zauważyłem, jedynie zauważyłem ze pojawił sie błąd P2A00[/quote]etac_owiec pisze:No to rzeczywiście lipa, a może sam proces wypalania trwał krócej?
A co oznacza ten błąd? Ma jakiś związek z dpf czy układem paliwowym?
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
A co oznacza ten błąd? Ma jakiś związek z dpf czy układem paliwowym?[/quote]mario78 pisze:tez nie zauważyłem, jedynie zauważyłem ze pojawił sie błąd P2A00etac_owiec pisze:No to rzeczywiście lipa, a może sam proces wypalania trwał krócej?
DTC P2A00 00: Charakterystyka zamkniętego obiegu prądowego obwodu HO2S, czujnik 1
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- KoM
- Profesjonalista
- Posty: 537
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
Temat rozwiązany. Okazało się, że trzeba było wymienić czujnik różnicy ciśnień spalin filtra cząstek stałych.
Dzięki etac_owiec
Dzięki etac_owiec
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
Panowie (bo chyba tylko oni są) czy ktos jest zainteresowany pozbyciem sie w sposob ze tak powiem profesjonalny urzadzenia zwany DPF.
Jest firma na terenie Śląska, ktora podejmie się tej czynności, a ze są pewnie koniugacje rodzinne może się uda coś zbić z ceny. Cena wyjściowa to jakieś 1500 zł
Robione by było to w firmie DYNOSOSFT
WWW: www.dynosoft.pl
Facebook: http://www.facebook.com/DynoSoftPL
Jest firma na terenie Śląska, ktora podejmie się tej czynności, a ze są pewnie koniugacje rodzinne może się uda coś zbić z ceny. Cena wyjściowa to jakieś 1500 zł
Robione by było to w firmie DYNOSOSFT
WWW: www.dynosoft.pl
Facebook: http://www.facebook.com/DynoSoftPL
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
- Kaczy
- Stały bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 8 sie 2013, o 11:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Black Cruze SW 2.0D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
Na pewno Ja, choć to dla mnie spory kawałek drogi (ewentualne poprawki). Tyle, że tak jak pisałem wcześniej, chce poczekać do pierwszego przeglądu przy 15tyś. Jak do tego czasu nic nie wyjdzie z silnikiem to DPF robi pa pa. Potem wiadomo - gwarancja na silnik też robi pa pa. Z tego co pamiętam to chyba jeden z posiadaczy Cruza z silnikiem 163KM już wycinał DPFa w vtechu. Ponoć im się udało. Ceny nie pamiętam
Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF300TG
Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF300TG


- KoM
- Profesjonalista
- Posty: 537
- Rejestracja: 16 sie 2013, o 13:53
- Reputacja: 1
- Imię: Rafał
- Samochód: Cruze 2.0 VCDI
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
Ja wstrzymam się do pierwszych problemów z nim.
Póki działa i raz na 1-2 tygodnie musze się więcej przejechać, żeby go wypalić, to ruszać go nie będę. Jak zacznie stwarzać problemy. Wtedy oczywiście wyrzucę.
Póki działa i raz na 1-2 tygodnie musze się więcej przejechać, żeby go wypalić, to ruszać go nie będę. Jak zacznie stwarzać problemy. Wtedy oczywiście wyrzucę.
- Kaczy
- Stały bywalec
- Posty: 200
- Rejestracja: 8 sie 2013, o 11:13
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Black Cruze SW 2.0D
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Odp: Problem z DPF
To sprawdzaj czesto poziom oleju 
Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4

Wysłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 4


- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z DPF
Kaczy pisze:Na pewno Ja, choć to dla mnie spory kawałek drogi (ewentualne poprawki). Tyle, że tak jak pisałem wcześniej, chce poczekać do pierwszego przeglądu przy 15tyś. Jak do tego czasu nic nie wyjdzie z silnikiem to DPF robi pa pa. Potem wiadomo - gwarancja na silnik też robi pa pa. Z tego co pamiętam to chyba jeden z posiadaczy Cruza z silnikiem 163KM już wycinał DPFa w vtechu. Ponoć im się udało. Ceny nie pamiętam
Wysłane z mojego ASUS Transformer Pad TF300TG
To ja pojde na pierwszy ogien i wtedy bedzie latwiej.
Moze jak zrobi kalibracje programu to sie pozbedziemy tej glupawki silnika przy 1500obr. Wczoraj to zauwazylem, to jest straszne. No i maly tunning na 180 PS i 400Nm

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości