Check Engine - P2096
- Przemek
- Fachman
- Posty: 3506
- Rejestracja: 30 sty 2017, o 21:02
- Reputacja: 20
- Imię: Przemysław
- Samochód: cruze 1.8
- Silnik: 1.8 , 141 KM
- LPG: BRC
- Inny samochód: Opel Astra H 1.9 CDTI
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ja w 1.8 mam czujnik .
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Rozwiązałem problem z moim P2096.
Miałem dużą ilość rdzy na uszczelnianiu sondy nr 1, psikałem WD40 żeby ją wymienić i zasysało to WD40 do kata.
Wymieniłem sondę nr 1, wymieniłem lutowane połączenia na zaciskane i od 1500km nie pojawiło się P2096.
Miałem dużą ilość rdzy na uszczelnianiu sondy nr 1, psikałem WD40 żeby ją wymienić i zasysało to WD40 do kata.
Wymieniłem sondę nr 1, wymieniłem lutowane połączenia na zaciskane i od 1500km nie pojawiło się P2096.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 paź 2024, o 12:57
- Reputacja: 0
- Imię: Bartek
- Samochód: Cruz
- Silnik: 1.6 113KM
- LPG: 4save
- Inny samochód: Ford Focus mk2 2.0 Benzyna 147KM 2009
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Po zakupie czerwiec 2024 wstawiony nowy kat BOSAL, usunięty emulator, wstawiona nowa instalacja lpg 4save,wyskakuje błąd P2096.Przebieg 125tys.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5236
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 90
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Chwalisz się ? Żalisz się ? Czy może szukasz przyczyny ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 paź 2024, o 12:57
- Reputacja: 0
- Imię: Bartek
- Samochód: Cruz
- Silnik: 1.6 113KM
- LPG: 4save
- Inny samochód: Ford Focus mk2 2.0 Benzyna 147KM 2009
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
No szukam przyczyny kolego. Ale po przestudiowaniu stron wyżej nie jest łatwy temat
.
Ale na początek zaatakuje gazownika.
Bo auto po dużym serwisie po zakupie.
Myślałem że dobrze przygotowalem auto pod zasilanie gazem.



Ale na początek zaatakuje gazownika.
Bo auto po dużym serwisie po zakupie.
Myślałem że dobrze przygotowalem auto pod zasilanie gazem.
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
pamiętasz też że masz kontrolować luzy zaworowe?
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 8
- Rejestracja: 1 paź 2024, o 12:57
- Reputacja: 0
- Imię: Bartek
- Samochód: Cruz
- Silnik: 1.6 113KM
- LPG: 4save
- Inny samochód: Ford Focus mk2 2.0 Benzyna 147KM 2009
- Lokalizacja: Białystok
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Nie sprawdzałem w sumie a była okazja przy wymianie rozrządu.
-
- Świeżak
- Posty: 16
- Rejestracja: 1 cze 2024, o 09:00
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1,6
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Witajcie! Skoro już jest temat to nie będę robić nowego. Zapaliła mi się kontrolka Check, błędów wyskoczyło kilka np z opadającą wskazówką poziomu paliwa ale także p2096 pojechałem do gazownika, dwa błędy zniknęły i po 70km około znów się zapaliła, błąd p2096 oraz p0016. Czy one są ze sobą powiązane? Co powinienem zrobić, wrócić do gazownika? Czy to problem z katalizatorem, przednim tłumikiem? Dodam, że jak wyłączyłem gaz to po jakimś czasie kontrolka zgasła i na benzynie się nie zapala.
Crize 2009 1,6 Benzyna
Crize 2009 1,6 Benzyna
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5236
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 90
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Powinieneś przeczytać jeszcze raz ten wątek, ponieważ w nim wszystko już zostało napisane o P2096.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

- tstststs
- Świeżak
- Posty: 31
- Rejestracja: 6 mar 2022, o 10:55
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze 2012
- Silnik: 1.8 2H0 141km PB+LPG
- LPG: LandiRenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nieszczelny dolot, chyba oring wałka klap kolektora, P2096
Pojawia się u mnie co jakiś czas słynne P2096, zbyt uboga mieszanka za katem.
Zrobiłem już "wszystko" (sondy x 2, wydech, luzy zaworowe, cewka, świece, strojenie LPG...), wynikało to poniekąd z przebiegu auta wiec nie to że wydałem bez sensu pieniądze.
Znalazłem dziś poprzez próbę ciśnieniową (sprężone powietrze) że kolektor ma nieszczelność gdzieś w miejscu gruszki podciśnieniowej wałka od zmiennej długości kolektora ssącego.
filmik: https://photos.app.goo.gl/DRBzftYHjDvGdssy7
wydaje mi się że może chodzić o oring: https://photos.app.goo.gl/wVDQcoHxz4z3J5ZU6
albo nieszczelność jest na osi obrotu wałka w obudowie gruszki nastawnika.
Czy ktoś z Was naprawiał taką awarię? Może jakiś link do przyjaciół zza wschodniej granicy? Jakoś nie mogę nic znaleźć.
Wiem że jak wymontuję kolektor ssący z auta to będzie świetny dostęp do w/w problemu, jednak wolałbym jakoś na skróty.
Czy po odkręceniu 2 śrubek torx mocujących zespół gruszki i po odpięciu jej ramienia od osi wałka da się to jakoś rozmontować żeby można było wymienić sam oring bez wyciągania całego wałka z kolektora i bez demontażu kolektora?
Tzn. czy nastawnik (zespół gruszki) można odłączyć od walka klapek?
Zrobiłem już "wszystko" (sondy x 2, wydech, luzy zaworowe, cewka, świece, strojenie LPG...), wynikało to poniekąd z przebiegu auta wiec nie to że wydałem bez sensu pieniądze.
Znalazłem dziś poprzez próbę ciśnieniową (sprężone powietrze) że kolektor ma nieszczelność gdzieś w miejscu gruszki podciśnieniowej wałka od zmiennej długości kolektora ssącego.
filmik: https://photos.app.goo.gl/DRBzftYHjDvGdssy7
wydaje mi się że może chodzić o oring: https://photos.app.goo.gl/wVDQcoHxz4z3J5ZU6
albo nieszczelność jest na osi obrotu wałka w obudowie gruszki nastawnika.
Czy ktoś z Was naprawiał taką awarię? Może jakiś link do przyjaciół zza wschodniej granicy? Jakoś nie mogę nic znaleźć.

Wiem że jak wymontuję kolektor ssący z auta to będzie świetny dostęp do w/w problemu, jednak wolałbym jakoś na skróty.
Czy po odkręceniu 2 śrubek torx mocujących zespół gruszki i po odpięciu jej ramienia od osi wałka da się to jakoś rozmontować żeby można było wymienić sam oring bez wyciągania całego wałka z kolektora i bez demontażu kolektora?
Tzn. czy nastawnik (zespół gruszki) można odłączyć od walka klapek?
Ostatnio zmieniony 19 sty 2025, o 16:57 przez etac, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: dopasowano do miejsca
Powód: dopasowano do miejsca
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Co do tej gruszki to był tu taki temat o jej odpinaniu:
viewtopic.php?t=11310
https://www.drive2.ru/l/472942558255775944/
viewtopic.php?t=11310
https://www.drive2.ru/l/472942558255775944/
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
- tstststs
- Świeżak
- Posty: 31
- Rejestracja: 6 mar 2022, o 10:55
- Reputacja: 0
- Imię: Tomasz
- Samochód: Cruze 2012
- Silnik: 1.8 2H0 141km PB+LPG
- LPG: LandiRenzo Omegas
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Nie chodzi mi o odpinanie gruszki od wałka tylko o zdemontowanie jej żeby dostać się do oringu wałka.
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 23 lis 2023, o 09:16
- Reputacja: 1
- Imię: andrzej
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: TARNOBRZEG
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Witam. Ostatnio mnie też dopadł ten błąd. Przejeździłem cały bak na paliwie o nic to nie dało. Na paliwie błąd nie wyskoczył na desce ale w kolejce. Sprawdziłem szczelność układu zadymiarką układ szczelny następnie sprawdziełm luzy i wydaja się być ok i zostaje sonda; jak sprawdzić sondę która jest do wymiany
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ja tylko jeszcze dodam że od tego czasu, czyli ponad roku i 20 tysięcy kilometrach nie pojawił się u mnie ani razu P2096.
Jeżdżę na tej sondzie nr 1 NTY za 60zł

A sonda nr 2 zostawiłem tą samą, oryginalną co mam od nowości auta.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 23 lis 2023, o 09:16
- Reputacja: 1
- Imię: andrzej
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: TARNOBRZEG
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
nie chcę wymieniać w ciemno sond i chciałbym sprawdzi je. Gdzie ona jest lutowana bo z nie nie pamiętam żeby ona była lutowana. Od sondy idą kable do kostki która wchodzi do drugiej kostki i to pewnie leci do kompa
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Nie jest lutowana nigdzie, mechanik poprzedniego właściciela w moim samochodzie robił jakieś dziwne cuda i ciął wiązki żeby zmienić kolejność pinów we wtyczce. Ja wymieniałem sondę bo okresowo już całkiem miała złe pomiary albo winne były te połączenia lutowane.
Nie wiem, w tym samym czasie wymieniłem sondę i naprawiłem wiązki .
Nie wiem, w tym samym czasie wymieniłem sondę i naprawiłem wiązki .
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Chyba w sondach BOSCH które według katalogów miały pasować do Chevroletów były zamienione piny we wtyczce.
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 23 lis 2023, o 09:16
- Reputacja: 1
- Imię: andrzej
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: TARNOBRZEG
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
A nie lepiej by było wyciągnąć piny z kostki i zamienić miejscami ?. Właśnie chcę sprawdzić te sondy żeby nie zamieniać dobrą na nową tym bardziej że to tanie nie jest powiedzcie jakie zasilania powinny mieć te grzałki (w jakim zakresie one pracują na zimnym i ciepłym silniku ) jaka powinna być rezystancja ich. Mam w samochodzie zainstalowany car scaner jakie informacje potrzebujecie gdyż mam tam możliwość sprawdzenia parametrów w czasie rzeczywistym np praca sond korekty itpmurdertul pisze: ↑8 sie 2025, o 13:47Nie jest lutowana nigdzie, mechanik poprzedniego właściciela w moim samochodzie robił jakieś dziwne cuda i ciął wiązki żeby zmienić kolejność pinów we wtyczce. Ja wymieniałem sondę bo okresowo już całkiem miała złe pomiary albo winne były te połączenia lutowane.
Nie wiem, w tym samym czasie wymieniłem sondę i naprawiłem wiązki .
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Właśnie dlatego to jest jakaś patologia żeby ciąć przewody i jest lutować w miejscu gdzie silnik jest najbardziej gorący bo można piny wyciągnąć z wtyczki i zamienić jak już ma się inną sondę.
Na grzałkę sondy idzie 12V ale w PWM w zależności od rezystancji.
Grzałka służy i do grzania i do pomiaru jaką temperaturę ma sonda i według tego podaje lub nie napięcie do grzałki sondy.
Raczej ciężko podać konkretną wartość rezystancji grzałki bo mogą być różne, dlatego trzeba odłączyć akumulator przed wymianą sondy lambda żeby nie spalić grzałki.
W moim przypadku przypuszczam że po prostu zasysało to lewe powietrze przez uszczelnienie tej sondy bo już wiele razy była wykręcona i dlatego miałem P2096 przez te 2 lata i jak wymieniłem na nową sondę to to znikło.
Na grzałkę sondy idzie 12V ale w PWM w zależności od rezystancji.
Grzałka służy i do grzania i do pomiaru jaką temperaturę ma sonda i według tego podaje lub nie napięcie do grzałki sondy.
Raczej ciężko podać konkretną wartość rezystancji grzałki bo mogą być różne, dlatego trzeba odłączyć akumulator przed wymianą sondy lambda żeby nie spalić grzałki.
W moim przypadku przypuszczam że po prostu zasysało to lewe powietrze przez uszczelnienie tej sondy bo już wiele razy była wykręcona i dlatego miałem P2096 przez te 2 lata i jak wymieniłem na nową sondę to to znikło.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 23 lis 2023, o 09:16
- Reputacja: 1
- Imię: andrzej
- Samochód: CRUZE
- Silnik: 1.8
- Lokalizacja: TARNOBRZEG
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
A powiedzcie jak odczytywać wykresy kiedy sąndy pracują normalnie lub nie jak będę miał chwile czasu to nagram jakiś filmik
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 1 gość