Check Engine - P2096
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5236
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 90
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Sprawdzałeś katalizator ?
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Zamrożone ramki też w sumie nic nie mówią, chyba że ktoś dostrzega jakąś zależność.
Ta długa to z dzisiaj benzynie, tamta sprzed miesiąca jadąc na LPG
Co do katalizatora wczoraj miałem przegląd - wszystko ze spalinami i na benzynie i LPG było ok a nawet bardzo dobrze jak na to auto według diagnosty
Ta długa to z dzisiaj benzynie, tamta sprzed miesiąca jadąc na LPG
Co do katalizatora wczoraj miałem przegląd - wszystko ze spalinami i na benzynie i LPG było ok a nawet bardzo dobrze jak na to auto według diagnosty
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Niesprawny katalizator powinien normalnie na pomiarze spalin wyjść.
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5236
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 90
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Bubu uwierz, że możesz mieć niesprawny katalizator a pomiar spalin jest w normie.
Co więcej nawet możesz mieć wycięty katalizator a spaliny będą w normie.
Kamera to podstawa, w Cruze/Orlando katalizatory są zrobione po taniości.
Co więcej nawet możesz mieć wycięty katalizator a spaliny będą w normie.
Kamera to podstawa, w Cruze/Orlando katalizatory są zrobione po taniości.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Od tego 20 maja jak wyskoczył błąd na benzynie to skasowałem błędy, włączyłem gaz i przejechałem cały bak na LPG bez błędów nawet niepotwierdzonych.
Od wczoraj znowu nagminnie pojawia się ten błąd praktycznie od razu na świecącym checku.
Tutaj na zdjęciach wykresy:
-korekty,
-lambda przed kat,
-lamba za kat
i w zaznaczonych okresach błąd P2096 wyskoczył na zegarach.
Od wczoraj znowu nagminnie pojawia się ten błąd praktycznie od razu na świecącym checku.
Tutaj na zdjęciach wykresy:
-korekty,
-lambda przed kat,
-lamba za kat
i w zaznaczonych okresach błąd P2096 wyskoczył na zegarach.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
- etac
- Prezes
- Posty: 24968
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 300
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
ktoś kiedyś mówił, że tylko wymiana zbiornika z LPG na nowy pomaga.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Stały bywalec
- Posty: 216
- Rejestracja: 28 lis 2018, o 12:45
- Reputacja: 1
- Imię: Daniel
- Samochód: Chevrolet orlando
- Silnik: 1.8, 141KM, benz.
- LPG: LPG
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Nie chce cie martwić, ale jest to trudny problem do zdiagnozowania.
Ja tak jeżdżę już ok. 2,5 roku i błąd P2096 dalej wyskakuje. Jeśli chodzi i instalacje gazową, to wymieniłem większość podzespołów na nowe i dalej brak poprawy. Byłem u 5 różnych gazowników I dla każdego wszystko jest ok.
Ja tak jeżdżę już ok. 2,5 roku i błąd P2096 dalej wyskakuje. Jeśli chodzi i instalacje gazową, to wymieniłem większość podzespołów na nowe i dalej brak poprawy. Byłem u 5 różnych gazowników I dla każdego wszystko jest ok.
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Ale czy Wy macie jeszcze jakieś objawy oprócz tego że wywala Wam błąd?
Bo u mnie jest tak że traci moc 🫢 na zimnym silniku zaraz po dopaleniu trzęsie budą strzeli w tłumik i po chwili się uspokoi. Zdarza się też tak że podczas jazdy nagle go zamula traci od razu moc na jakies 3-4s i nagle odzyskuje no i tak się nie da jeździć
Bo u mnie jest tak że traci moc 🫢 na zimnym silniku zaraz po dopaleniu trzęsie budą strzeli w tłumik i po chwili się uspokoi. Zdarza się też tak że podczas jazdy nagle go zamula traci od razu moc na jakies 3-4s i nagle odzyskuje no i tak się nie da jeździć
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Jedyna różnica od czasów kiedy nie miałem tego błędu jest taka że po włączeniu się gazu na sekundę, dwie dławi/trzęsie się silnik.
(Przypominam że błąd wyskakuje mi też po całym baku benzyny z zakręconym gazem)
Ostatnio sprawdzałem 0-100km/h w moim aucie na LPG, na drodze z lekkimi zakrętami, z włączoną trakcją i ogólnie raczej slabo jechałem to miałem 13,5 sekund. Myślę że nie jest to zły wynik po tylu latach (reduktor i wtryski gazu też muszę przeczyścić bo są od 165k km prawie nieruszone).
Na benzynie nie sprawdzałem (może jutro jeszcze spróbuję) ale zdecydowanie widać różnicę jeżdżąc tylko na benzynie pomimo tych samych korekt mieszanki, że benzyna jest lepsza.
0-80km/h miałem w 8,83 sekundy
Takie zamulanie (wciska się na max gaz i dopiero po chwili zaczyna przyspieszać albo w trakcie przyspieszania spowalnia żeby znowu mocniej jechać itd) podczas przyspieszania to miałem bardzo często zanim nie zdjąłem siteczek z elektrozaworów zmiennych faz rozrządu i wyczyściłem nagaru z tych solenoidów.
Ale jak masz niestabilną pracę silnika po odpaleniu to już dłuższy temat.
Jeśli podczas rozruchu silnika są jakieś problemy, dziwne dźwięki to sond lambda nie bierze się pod uwagę bo one dla sterownika liczą się dopiero po kilkunastu sekundach jak się rozgrzeją.
(Przypominam że błąd wyskakuje mi też po całym baku benzyny z zakręconym gazem)
Ostatnio sprawdzałem 0-100km/h w moim aucie na LPG, na drodze z lekkimi zakrętami, z włączoną trakcją i ogólnie raczej slabo jechałem to miałem 13,5 sekund. Myślę że nie jest to zły wynik po tylu latach (reduktor i wtryski gazu też muszę przeczyścić bo są od 165k km prawie nieruszone).
Na benzynie nie sprawdzałem (może jutro jeszcze spróbuję) ale zdecydowanie widać różnicę jeżdżąc tylko na benzynie pomimo tych samych korekt mieszanki, że benzyna jest lepsza.
0-80km/h miałem w 8,83 sekundy
Takie zamulanie (wciska się na max gaz i dopiero po chwili zaczyna przyspieszać albo w trakcie przyspieszania spowalnia żeby znowu mocniej jechać itd) podczas przyspieszania to miałem bardzo często zanim nie zdjąłem siteczek z elektrozaworów zmiennych faz rozrządu i wyczyściłem nagaru z tych solenoidów.
Ale jak masz niestabilną pracę silnika po odpaleniu to już dłuższy temat.
Jeśli podczas rozruchu silnika są jakieś problemy, dziwne dźwięki to sond lambda nie bierze się pod uwagę bo one dla sterownika liczą się dopiero po kilkunastu sekundach jak się rozgrzeją.
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
To sprawdze jak będę odpalać teraz po jakim czasie zaczyna go zamulać bo jak piszesz że po kilkunastu sekundach sondy zaczynaja działać to może o to chodzi.
I musze dokładnie poszukać o co chodzi z tymi elektrozaworami
I musze dokładnie poszukać o co chodzi z tymi elektrozaworami
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Chyba usterka naprawiona, od ostatnich przejechanych 600km na benzynie/LPG błąd się nie pojawił.
- zrobilem wymianę oleju z płukanką
- wyczyściłem elektrozawory KZFR w benzynie ekstrakcyjnej na kilka godzin
- wyczyściłem przepustnicę
- wypaliłem sondy lambda za pomocą palnika, swoją drogą miałem je od co najmniej 4 lat zamienione miejscami
bo są odwrotnie jak poszukiwałem dokładnie części. No zostawiłem je tak. Może serwis ASO się pomylił bo innej możliwości nie widzę.
- grzebiąc przy sondzie za katalizatorem zauważyłem że z pancerza tego przewodu leci woda/brudna maź, zdjąłem tą gumę i zaizolowałem na nowo, poczas montażu wszystko w miarę usztywniłem jak to może pracować
Wydawało mi się że we wtyczce sondy za katalizatorem jest wilgoć to też ją osuszyłem, uszczelki psiknałem silikonem i tak zostawiłem
- zrobilem wymianę oleju z płukanką
- wyczyściłem elektrozawory KZFR w benzynie ekstrakcyjnej na kilka godzin
- wyczyściłem przepustnicę
- wypaliłem sondy lambda za pomocą palnika, swoją drogą miałem je od co najmniej 4 lat zamienione miejscami
- grzebiąc przy sondzie za katalizatorem zauważyłem że z pancerza tego przewodu leci woda/brudna maź, zdjąłem tą gumę i zaizolowałem na nowo, poczas montażu wszystko w miarę usztywniłem jak to może pracować
Wydawało mi się że we wtyczce sondy za katalizatorem jest wilgoć to też ją osuszyłem, uszczelki psiknałem silikonem i tak zostawiłem
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Troche odświeżam i już pisze
wywalilem od razu te sitka reszte wyczyscilem. Błąd skasowałem i na razie mam spokój. Dam znać co dalej bo czeka mnie dłuższa jazda i zobacze co i jak 
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5236
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 90
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Sitka nie mają żadnego wpływu na P2096.
Pierwsza rzecz to regulacja gazu, później sprawdzenie świec, cewki, sond lambda, ostatnia rzecz to katalizator.
Katalizatory w Cruze są bardzo słabe i po około 150 -200 (kkm) ich zdolności katalityczne spadają. Do tego dochodzi oprogramowanie sterownika, które przy "słabym" katalizatorze generuje P2096 mimo, że wszystko jest prawidłowe.
Ktoś zapyta dlaczego błąd nie pojawia się na benzynie? Trzeba wrócić do szkoły średniej na lekcje chemii i porównać proces spalania (temperatura, skład ) benzyny i LPG.
Pierwsza rzecz to regulacja gazu, później sprawdzenie świec, cewki, sond lambda, ostatnia rzecz to katalizator.
Katalizatory w Cruze są bardzo słabe i po około 150 -200 (kkm) ich zdolności katalityczne spadają. Do tego dochodzi oprogramowanie sterownika, które przy "słabym" katalizatorze generuje P2096 mimo, że wszystko jest prawidłowe.
Ktoś zapyta dlaczego błąd nie pojawia się na benzynie? Trzeba wrócić do szkoły średniej na lekcje chemii i porównać proces spalania (temperatura, skład ) benzyny i LPG.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Nie mam gazu a pisalem wczesniej że świece i cewka była wymieniona i dalej pływały mi obroty na jałowym
-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Kurcze, wymieniłem wczoraj tak właściwie wszystkie żarówki na Philipsy, tak właściwie głównie chodziło mi o kierunkowskazy bo farba się już łuszczyła w reflektorach ale mniejsza z tym.
Także wczoraj wieczorem pojechałem jeszcze do sklepu i wracając zauważyłem że znowu wyskoczył P2096 w niepotwierdzonych
Po 946 kilometrów spokoju od poprzedniego skasowania błędów.
No i oczywiście dzisiaj już się potwierdził i wyskoczył check...
Także wczoraj wieczorem pojechałem jeszcze do sklepu i wracając zauważyłem że znowu wyskoczył P2096 w niepotwierdzonych
Po 946 kilometrów spokoju od poprzedniego skasowania błędów.
No i oczywiście dzisiaj już się potwierdził i wyskoczył check...
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
U mnie wygląda to tak teraz że spowrotem wyskoczył też check i p2096
zmieniło się to że na wolnych obrotach nie przebiera ale pod czas jazdy dusi go i odcina moc by po chwili szarpnąć i jechać dalej
-
- Stały bywalec
- Posty: 297
- Rejestracja: 20 sty 2018, o 07:18
- Reputacja: 11
- Imię: Maciej
- Samochód: Lacetti CDX
- Silnik: 1,8 121KM f18d3 aut. Zf4hp16
- LPG: BRC SQ32
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Tak jak kolega wspomniał powyżej. Warunki spalania gazu i benzyny są inne. Dlatego powinno się mieć zmieniona mapę w sterowniku typowo na zasilanie LPG.
-
- Świeżak
- Posty: 37
- Rejestracja: 19 kwie 2022, o 18:54
- Reputacja: 0
- Imię: Dariusz
- Samochód: Orlando
- Silnik: 1.8 Benzyna 2011r
- LPG: Nie
- Lokalizacja: Jarocin
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Lekka aktualizacja
Miałem wywalony bak i sprawdzoną pompe i wszystkie pierdy od układu paliwowego nie pomogło dalej był błąd. Wymieniłem dwie sondy i od miesiąca mam spokój. Jeździć i obserwować zobaczyny co dalej jeżeli nie pomoże zdecyduje się na wymiane kata
Miałem wywalony bak i sprawdzoną pompe i wszystkie pierdy od układu paliwowego nie pomogło dalej był błąd. Wymieniłem dwie sondy i od miesiąca mam spokój. Jeździć i obserwować zobaczyny co dalej jeżeli nie pomoże zdecyduje się na wymiane kata
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 13 lip 2021, o 11:03
- Reputacja: 0
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- Lokalizacja: --
- Kontakt:
Check engine - błąd P2096
Dzień dobry, mam problem z swoim Chevrolet Cruze 1.8 141KM benzyna + dorobiona instalacja gazowa. Auto mam 2 lata od roku gaz i po raz pierwszy zaświecił mi się check engine podłączyłem pod kompa i błąd P2096. Co on oznacza ?
Wstawiam filmik z pracy sond lambda: https://www.youtube.com/watch?v=8L4fCXJSfXc
Dziwi mnie to, że spada do 0v czy tak powinno być ?
Wstawiam filmik z pracy sond lambda: https://www.youtube.com/watch?v=8L4fCXJSfXc
Dziwi mnie to, że spada do 0v czy tak powinno być ?
- bubu1769
- Administrator
- Posty: 6869
- Rejestracja: 5 wrz 2018, o 16:40
- Reputacja: 457
- Imię: Bartłomiej
- Samochód: Aveo T250
- Silnik: 1.4 101KM
- Inny samochód: Orlando 1.4T, Meriva A 1.8
- Lokalizacja: Kalisz
- Kontakt:
Re: Check engine - błąd P2096
Jeśli to praca na postoju po rozgrzaniu układu wydechowego o katalizator jest zużyty albo już go w ogóle nie ma.
-
- Świeżak
- Posty: 27
- Rejestracja: 13 lip 2021, o 11:03
- Reputacja: 0
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM
- Lokalizacja: --
- Kontakt:
Re: Check engine - błąd P2096
Czy wymiana sondy lambda nic nie pomoże ?
Czy katalizator ma jakiś wpływ na komfort jazdy ?
Czy można to jakoś naprawić emulatorem sondy lambda ? jeśli tak to w 1 czy druga trzeba wkręcić ?
Czy katalizator ma jakiś wpływ na komfort jazdy ?
Czy można to jakoś naprawić emulatorem sondy lambda ? jeśli tak to w 1 czy druga trzeba wkręcić ?
- huri_khan
- Zasłużony dla forum
- Posty: 5236
- Rejestracja: 9 sie 2013, o 09:29
- Reputacja: 90
- Imię: Robert
- Samochód: Kia Proceed
- Silnik: 1,4 T
- Inny samochód: Ford Mondeo
- Lokalizacja: Bytom
- Kontakt:
Re: Check engine - błąd P2096
Jeżeli katalizator jest do wymiany to jaki sens wymieniać sondę ?
Nie ma wpływu na komfort.
Jaki jest sens emulatora czyli zwykłej tulejki ?
Jeżeli na 100% winny jest katalizator i masz pewność że LPG jest prawidłowo wyregulowane, to olej temat i nie przejmuj się świecącą kontrolką na desce.
P.S. Już jest jeden temat P2096 więc nie ma sensu od nowa wszystkiego pisać.
Nie ma wpływu na komfort.
Jaki jest sens emulatora czyli zwykłej tulejki ?
Jeżeli na 100% winny jest katalizator i masz pewność że LPG jest prawidłowo wyregulowane, to olej temat i nie przejmuj się świecącą kontrolką na desce.
P.S. Już jest jeden temat P2096 więc nie ma sensu od nowa wszystkiego pisać.
240 000 km z Chevroletem w zupełności wystarczyło 

-
- Bywalec
- Posty: 165
- Rejestracja: 6 lis 2021, o 15:05
- Reputacja: 3
- Imię: Dominik
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 141KM LPG 2012
- LPG: Tak BRC SQ24
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
Re: Check Engine - P2096
Znowu od ponad miesiąca nie wyskoczył mi ten błąd i jak na razie jest ok.
Jednak zastanawiam się czym jest parametr o nazwie "korekta wtórnego czujnika tlenu"?
Kiedyś jak jeszcze nie miałem błędu, jego wartość była w granicach 50-70% patrząc po historycznych zapisach
Gdy błąd P2096 się pojawia, ta wartość osiąga 99%
Jednak zastanawiam się czym jest parametr o nazwie "korekta wtórnego czujnika tlenu"?
Kiedyś jak jeszcze nie miałem błędu, jego wartość była w granicach 50-70% patrząc po historycznych zapisach
Gdy błąd P2096 się pojawia, ta wartość osiąga 99%
Chevrolet Cruze 1.8 LT+ 2012 + LPG BRC
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości