Check Engine - P2096

Stuka, puka, kapie, cieknie...
pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 12 sty 2018, o 16:06

A inne sposoby niż skp? Tzw domowe?
Wszim, sprawdzane w ASO więc pewnie dobrze. Usłyszałem że napięcia np min 40mv ma być a spada do 15mv. Oznak skończenia kata brak. Ale nie wykluczyli, że nie będzie do wymiany na 100%. Sonda kwalifikuje się do wymiany. Odpowiecie na tamte pytania?

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 13 sty 2018, o 21:49

Czy diagnostyka programowa, to co wskazuje ECU może się różnić od tego, co tak naprawdę pokaże multimetr? Chodzi o napięcie sondy.
Czy może być np. różnica 450mV vs 150mV w rzeczywistości?
Ostatnio zmieniony 13 sty 2018, o 22:42 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: pokarze

miniek15
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
Reputacja: 1
Imię: Michal
Samochód: Cruze LT+ Premium
Silnik:
Lokalizacja: Proszowice
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: miniek15 » 10 lut 2018, o 15:27

U mnie dzisiaj też P2096 - system regulacji paliwa po przejściu przez katalizator (bank1) niski sygnał.
Żadnych innych objawów.
Luzy sprawdzane jakieś 2 tyś temu (OK).
Świece wymieniane jakieś 25 tyś temu.
LPG (STAG) - przegląd + regulacja jakieś 3 tyś temu.
Od skasowania błędu przejechałem około 20 km i ponownie nie wyskoczył.
Zobaczę co będzie dalej.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 10 lut 2018, o 16:09

Ile na liczniku?

miniek15
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
Reputacja: 1
Imię: Michal
Samochód: Cruze LT+ Premium
Silnik:
Lokalizacja: Proszowice
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: miniek15 » 10 lut 2018, o 16:28

112 000 z tego 15 tyś na LPG

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: andree1510 » 12 lut 2018, o 10:38

Pool 80 i jak Twoje sondy . U mnie po kilku testach okazało się że jak jeżdżę spokojnie tzn. do ok. 4 tyś obr. to jest ok. ale wystarczy, że pedał pójdzie w podłogę i błąd znowu się pojawia. Bardzo kusi mnie stwierdzenie , że przyczyną może być któryś z solenoidów od kzfr.

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 12 lut 2018, o 12:29

U mnie na razie ok. Nie zdiagnozowalem do końca bo po zmianie S1 (wcześniej S2) po 100km trasie błąd ponownie pojawił się w oczekujących. Z tym że jeździłem już na LPG. Następnie wyregulowalem gaz. 300 km na LPG i jest czysto. Błędów brak.
Ps uważam że solenoidy nie są przyczyną.

miniek15
Bywalec
Posty: 112
Rejestracja: 16 gru 2016, o 08:00
Reputacja: 1
Imię: Michal
Samochód: Cruze LT+ Premium
Silnik:
Lokalizacja: Proszowice
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: miniek15 » 12 lut 2018, o 13:46

U mnie po skasowaniu błędu wczoraj przejechane 400 km i czysto.
Nie wiem czy to był jednorazowy przypadek ?
Oby :-)

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: andree1510 » 12 lut 2018, o 14:09

Ile kosztowały sondy?

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 12 lut 2018, o 14:47

Ok 300 S2 i 500 S1.

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 12 lut 2018, o 20:04

andree1510 pisze:
12 lut 2018, o 10:38
Pool 80 i jak Twoje sondy . U mnie po kilku testach okazało się że jak jeżdżę spokojnie tzn. do ok. 4 tyś obr. to jest ok. ale wystarczy, że pedał pójdzie w podłogę i błąd znowu się pojawia. Bardzo kusi mnie stwierdzenie , że przyczyną może być któryś z solenoidów od kzfr.
Raczej nie. Nieprawidłowość nastawy solenoidów powinna być szybko odczytana z czujnika wałka rozrządu.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: andree1510 » 24 mar 2018, o 19:08

Witam.
Kilka dni obserwuje jak pracują sondy lambda , zaobserwowałem , że dużo czasu mija zanim zacznie pracować druga sonda.
A kiedy już się nagrzeje , to czasami zachowuje się tak jakby katalizator był uszkodzony. Następnie na postoju wydaje się być wszystko ok. i po dodaniu gazu napięcię sondy spada do ok. 100mV (w tym czasie pojawia sie błąd P2096 )i tak trzyma do ponownego obciążenia silnika.
Nie wiem co o tym myśleć , czasami wygląda na uszkodzony katalizator , a czasami na uszkodzoną sondę.
Dodam że tak samo zachowuje się na No Pb ( trzy dni jeździłem z wyjętym bezpiecznikiem od LPG) jak i na LPG
Załączniki
Po dodaniu gazu
Po dodaniu gazu
Po jeździe
Po jeździe
Podczas jazdy
Podczas jazdy
Zimny silnik
Zimny silnik

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 24 mar 2018, o 20:32

Już przerabiałem to na wszystkie sposoby. Mam na myśli wykresy. I moim zdaniem jedynie co potrafię zdiagnozować to uwaloną sondę na amen. Pokazuje te 0,425V czy coś koło tego i nie drgnie. Inne jej wskazania, już dla mnie są ciężkie do zdiagnozowania.
Po wymienieniu S2 zniknął całkiem pojawiający się błąd P0141, natomiast napięcia sonda 2 pokazywała tak samo przed wymianą, tak samo po wymianie i tak samo pokazuje napięcia przy pojawiającym się błędzie p2096. Więc jestem zdania, że ciężko to zdiagnozować patrząc na wykresy S2. Dodam, że spalanie po mieście po wymianie s2 z 13-12l spadło na 10-11l LPG. I wydaje mnie się, że najlepszym sposobem, jest podmiana sondy na przy najmniej używkę.
Co do S1 to jej wskazania są takie same u mnie przed jak i po wymianie co do zakresu napięcia, jednak jest żwawsza. Szybciej oscyluje niż stara.

Tak w nawiasie, to miałem już spokój od jakiś 1500km i błąd znowu zaczął się pojawiać.
Znowu wyłączę LPG, a jak dalej będzie błędem sypać to dam w miejsce S2 moją wymontowaną ostatnio S1. Mam jeszcze S2 z uwaloną grzałką na magazynie. Może wcześniej podjadę na SKP żeby sprawdzili wydajność kata. Może znajdę jakiś niegłupi zakład od tłumików, niech jeszcze raz przeglądną czy nie mam przedmuchów.

Sam już nie wiem, zastanawia mnie te 1500km spokoju. Denerwujący ten błąd.

ps. Co do Twoich wykresów, to ja nie widzę anomalii za bardzo, lepszy co prawda był by film, ale wydaje mi się, że u mnie tak samo to wszystko pracuje. S2 musi się dłużej nagrzewać od S1 dlatego na zimnym stoi w miejscu. Ale po tym jak by stawała przerywała, to może być je wada i powód błędu. Ktoś już tak miał. Po jakim czasie Ci się załącza S2 (rusza z napięcie 0,425V?

Awatar użytkownika
pablo1
Profesjonalista
Posty: 685
Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: cruze LT
Silnik: 1.6 124 km benzyna
LPG: BRC SQ24
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pablo1 » 24 mar 2018, o 20:37

Sprawdź szczelność układu wydechowego od kata do sondy. Nie było wcześniej innych błędów od drugiej sondy?
pablo1

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 24 mar 2018, o 20:44

Pablo1, zaczął mi się ten błąd pojawiać, po naprawie chłodniczki oleju. Przy tym był ściągany kolektor wydechowy z katem aż do plecionki. Jakieś 2 tygodnie po tym. W ASO zapewniał mnie gość, że plecionki miały nie raz dziury na palec i żadnych błędów nie waliło. Podejrzewał sondę 1 lub 2. Ja mu, że z 3 miesiące wcześniej s2 wymieniałem, on że i taka po kilku miesiącach może paść. Cytuje: zależy jak z nią się obchodzili. Za poradą próbowałem w innym aso ją reklamować, to tak zareklamowałem, że wymienili mi S1 bo ją zdiagnozowali do wymiany.
Jak by układ był nieszczelny, to 1500km było by ok? wcześniej i teraz po kilku dychach wywala.

1/ październik 17 roku wymiana S2 z powodu p0141 - błąd jak dotąd nie powrócił.
2/ grudzień 17 roku, uszczelnienie chłodniczki, ruszali wydech od kolektora do plecionki.
3/ styczeń 18r błąd p2096 po pierwszej trasie od naprawy. Wcześniej krótkie odcinki po mieście.
4/ w 2 miejscach stwierdzili, że szczelny wydech, testowałem z 200km na benzynie. Błąd dalej wywalało.
5/ reklamowałem S2 bo w necie większości osobom pomogła jej wymiana.
6/ zamiast uznania reklamacji zmienili mi S1 zresetowali ECU odpinając akumulator i dostałem informacje, że jak powróci błąd to kat do wymiany.
7/ Po wymianie włączyłem LPG jeździłem parę dni, przestało wywalać, myślę sukces i pojechałem na regulację i okresowy przegląd LPG w trasę. Tam znów w oczekujących p2096.
8/ poinformowałem w Czekramie o błędzie, poustawiali mi ten gaz, i zrobiłem tak 1500km bez błędu.
9/ Obecnie znów zaczął się pojawiać co kilkadziesiąt km. Zatankowałem ponownie LPG, niestety nie pomogło

rozważam:
1/ jeszcze raz sprawdzić ale nie w aso szczelność wydechu
2/ zmienić s2 na starą s1 lub s2 z uszkodzoną grzałką
3/ sprawdzić kat na skp
4/ ustawić gaz u dobrego gaziarza sonda szerokopasmową
5/ sprawdzenie luzów
Ostatnio zmieniony 24 mar 2018, o 21:11 przez pool80, łącznie zmieniany 2 razy.

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: andree1510 » 24 mar 2018, o 20:50

Wydech wydaje się szczelny , innych błędów poza P2096 nie ma. Jak znajdę chwilę to wymontuje sondę i ją przebadam. Znalazłem fajny artykuł.
https://autokult.pl/25558,awaria-sondy- ... do-sukcesu

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 24 mar 2018, o 20:51

Diagnoza sygnału sondy 2 jest trudna. Nie da się łatwo i kategorycznie określić jej stanu. Jedynie gdy zaczyna oscylować w rytm sondy 1 to może sugerować problem wyeksploatowania katalizatora.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Awatar użytkownika
szczuplin
Fachman
Posty: 2346
Rejestracja: 9 mar 2016, o 15:00
Reputacja: 16
Imię: Szczuplin
Samochód: Cruze, Aveo T300
Silnik: 1.8 F18D4 141KM 1.2 86 km
LPG: STAG4 Q-Box+
Lokalizacja: Wałbrzych
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: szczuplin » 24 mar 2018, o 21:01

andree1510 pisze:
24 mar 2018, o 20:50
Wydech wydaje się szczelny , innych błędów poza P2096 nie ma. Jak znajdę chwilę to wymontuje sondę i ją przebadam. Znalazłem fajny artykuł.
https://autokult.pl/25558,awaria-sondy- ... do-sukcesu
Fajny merytoryczny artykuł. Polecam do przeczytania dla nie wtajemniczonych
Chevrolet Cruze HB LT+ 1.8 + Chevrolet Aveo T300 1.2 86km

pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 24 mar 2018, o 21:07

Edytowałem ostatni opasły mój post.
Czytałem już dawno ten artykuł.
Andree, myślę, że najszybciej podmienić sondę albo to co napisałem przy edycji wyżej..

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: wszim » 24 mar 2018, o 21:16

Artykuł w 95% dotyczy sondy 1 przed katalizatorem.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: andree1510 » 24 mar 2018, o 21:58

Wszim zgadza się ,ale zasada działania sondy jest taka sama. Zastanawia mnie jeszcze czy przypadkiem problemem nie jest dopięta instalacja od LPG , nie wiadomo jak przyłożył się fachowiec od LPG do połączenia kabelków od sygnału sondy , może zaśniedziały. Wszim , wiem sygnał jest brany z pierwszej sondy , ale kombinuje na wszelkie sposoby. Dzisiaj jak sprawdzałem na gazie to wykresy były podobne , ale szybciej łapał błędna.
Pool u mnie błąd pojawia się też na benzynie i miałem wyjęty bezpiecznik od gazu .
Ostatnio zmieniony 24 mar 2018, o 22:01 przez andree1510, łącznie zmieniany 1 raz.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Bunioopl » 24 mar 2018, o 22:01

Kup używaną lambdę. I zobaczysz różnicę. Ja też porównywałem wykresy. Po wymianie jak ręką odjął?.

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka


andree1510
Specjalista
Posty: 338
Rejestracja: 4 wrz 2014, o 07:20
Reputacja: 0
Imię: Andrzej
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik:
Lokalizacja: Piastów
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: andree1510 » 24 mar 2018, o 22:03

Bunioopl o której sondzie mówisz?
Tak by było najlepiej wymienić, Tobie się udało tylko np. Pool już nie miał tego szczęścia. Ja wolę najpierw sprawdzić wszystko zanim wydam pieniądze.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2018, o 22:08 przez andree1510, łącznie zmieniany 1 raz.

Bunioopl
Fachman
Posty: 5139
Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
Reputacja: 45
Imię: Mariusz
Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
LPG: BRC SQ24 Genius 1500
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: Bunioopl » 24 mar 2018, o 22:05

O drugiej

Tu masz wykres mojej jak podała
viewtopic.php?p=102846#p102846

Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka


pool80
Wymiatacz
Posty: 1630
Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
Reputacja: 24
Imię: Ryszard
Samochód: Cruze LT
Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
LPG: BRC SQ24.11
Lokalizacja: Polska
Kontakt:

Re: Check Engine - P2096

Post autor: pool80 » 24 mar 2018, o 22:16

Buniopl Tobie padła jak pisałem wcześniej cały czas masz to samo napięcie. Twoja S2 umarła.
Ja znalazłem coś takiego:
https://translate.google.pl/translate?h ... rev=search

Gość najpierw w Orlando wymienił świeczki i olej, potem S2, a na końcu pokrywę zaworów z jakimś czujnikiem.
Co o tym myślicie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości