Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Stuka, puka, kapie, cieknie...
Robbo
Profesjonalista
Posty: 820
Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Orlando LPG automat
Silnik:
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: Robbo » 15 gru 2016, o 20:57

Świece ZFR6U11 są u "potak"-a aotrzymałem pierwszego montażu ZFR6U9

giwlak
Bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
Silnik:
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: giwlak » 16 gru 2016, o 23:30

Kupiłem NGK ZFR6F-11. Czy powinienem zmniejszyć przerwę do 0,7? Na pewno? Mam LPG Landi Renzo Omegas z lubryfikacją.

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: Regulus » 17 gru 2016, o 00:12

Na pewno zmniejsz (przez sklepanie) przerwę - opinie są różne - do 0,7 - 0.9 mm. Co do lubryfikacji się nie wypowiem, wielu uważa ja za zbędny wydatek (czyli że pomaga jak umarłemu kadzidło).

Awatar użytkownika
endriu333
Profesjonalista
Posty: 982
Rejestracja: 29 wrz 2016, o 15:54
Reputacja: 8
Imię: Andrzej
Samochód: Spark
Silnik: 1.2 PB
LPG: Landirenzo Omegas
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: endriu333 » 17 gru 2016, o 02:09

Ja jeżdżę u siebie na świecach kupowanych w ASO czyli ngk i nic nie zmiejszam...świece zmieniam co 30kkm-moje lpg to tez omegas tylko bez lubryfikacji (opcja kl7).
Suzuki SX-4 S-cross 1.4 PB hybrid MY2021 +LPG KME Sky Direct / Chevrolet Spark MY2011 1.2 + LPG LandiRenzo Omegas / Suzuki GSX 1250 FA "Bandit" MY2017 1.255 PB

giwlak
Bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
Silnik:
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: giwlak » 21 gru 2016, o 15:33

Hej!

No więc jeżdżę już chwilę bezproblemowo. Niestety mój mechanik stracił telefon zanim zgrał zdjęcia więc się nie podzielę fotkami z przeszczepu za co przepraszam.

Teraz pali mi się błąd CODE 95. Wiem że to poduchy pod fotelem kierowcy ale która to kostka bo są 3? ;)

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: etac » 21 gru 2016, o 15:39

Żółta :)

a która to jak powiesz jaki błąd świeci, czy poduszki czy napinacza :)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

giwlak
Bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
Silnik:
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: giwlak » 21 gru 2016, o 16:45

Jeszcze nie mam ELMa wiec widzę tylko na wyświetlaczu CODE95 i palą się kontrolki poduch i serwisu na zegarach.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: etac » 21 gru 2016, o 19:01

ELM nie czyta błędów poduszki, aczkolwiek niektórzy mają jednak inne zdanie.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

giwlak
Bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
Silnik:
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: giwlak » 31 gru 2016, o 13:34

Nie wiem jak wyjąć tą wtyczkę zwłaszcza że miejsca tam mikroskopijnie mało. Zrobi sie cieplej to wyjmę fotel. Tylko który z nich ma winę? Oba czy tylko kierowcy?

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: etac » 31 gru 2016, o 13:39

Po to trzeba podpiąć auto pod komputer :)
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

giwlak
Bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
Silnik:
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: giwlak » 31 gru 2016, o 14:21

Dobrze a jak ściągnąć ta wtyczkę? Zwyczajnie zsunąć się nie da.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: etac » 31 gru 2016, o 15:34

Pewnie jest jakiś zatrzask
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

Awatar użytkownika
Regulus
Zasłużony dla forum
Posty: 4580
Rejestracja: 22 mar 2014, o 20:51
Reputacja: 26
Imię: Andrzej
Samochód: Cruze, Spark
Silnik: 1.8, F18D4, 104 kW
LPG: TAK
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: Regulus » 31 gru 2016, o 16:28

Chyba idziecie w OT.

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: lobito » 20 sty 2017, o 19:59

giwlak pisze:A więc tak. Na pierwszy rzut oka głowice są identyczne. Jutro montaż - dam znać co i jak. :)

Kupione dotychczas części:
  • Głowica
  • Uszczelka pod głowicę
  • Uszczelki pod kolektor ssący
  • Uszczelka pod kolektor wydechowy
  • Uszczelki wałków rozrządu (tzw simeringi)
  • Uszczelka pokrywy zaworów
  • Olej GM
  • Filtr oleju FILTRON
  • Płyn chłodniczy G12 (nie pamiętam firmy bo zawiozłem go do kolegi mechanika)
  • Nowe szpilki do przykręcenia głowicy
Chyba wszystko wymieniłem. :)

Teraz kwoty:
Głowica - 1 000 PLN
Pozostałe części i płyny 530 PLN
Robocizna kolegi: 300 PLN
RAZEM 1 830 PLN

Jak na naprawę głowicy wydaje się to być cena na dobrym poziomie. Niedługo dam znać o dalszych losach. 8-)
Napisz czy te głowice były identyczne czy musiałeś coś kombinować.
Co się działo z autem przez regeneracją, jakieś błędy miałeś?

giwlak
Bywalec
Posty: 132
Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
Reputacja: 0
Imię: Michał
Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
Silnik:
Lokalizacja: Reda
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: giwlak » 22 sty 2017, o 20:01

Głowice są identyczne. Różnią się wałkami rozrządu. Musiałem przełożyć tylko wałki - reszta pasowała jak ulał. Dowiedziałem się od GM America, że F18D4 2H0 to nic innego jak A18XER z innym umiejscowieniem mocowań silnika. Odlew głowicy to Z18XER (tak jest napisane).

W tej chwili autko śmiga. Zmagam się obecnie jedynie z tym, że przy puszczeniu gazu lub dodaniu gazu na wszystkich biegach czuć szarpnięcie (gdy auto przestaje ciągnąć i znów zaczyna ciągnąć). Nie wiem czym to spowodowane - czy sprzęgło czy co... Nie chcę OffTopować tutaj. :) No i chyba mi wydech się głośny robi ale to nie przez głowicę.

W każdym razie:
- odpala od kopa i na zimnym i na ciepłym silniku
- jeździ na benzynie bez problemów
- jeździ na gazie bez problemów (lekką utratę mocy czuję, ale gazownik już wykrył spadek ciśnienia na reduktorze więc kolejna wymiana mnie czeka).
Przygasają światła gdy ruszam na tzw półsprzęgle ale to chyba normalne. :)

Błędy? Hmm - właśnie żadnych. Teraz mam jakiś błąd strojenia poziomu kolektora dolotowego czy jakoś tak - pisałem w poprzednich postach. Na razie nie rozgryzłem co to i póki co nie mam czasu ani finansów na zabawę w rozgryzanie. :)

lobito
Aktywny
Posty: 75
Rejestracja: 11 sty 2017, o 12:30
Reputacja: 0
Imię: Łukasz
Samochód: Cruze LTZ 1.8 LPG
Silnik:
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: lobito » 22 sty 2017, o 20:31

Dzięki za odp. Powiedz jeszcze czy docierałeś silnik po regeneracji głowicy? Długo jeździłeś na benzynie? Czy od razu na gazie?
Przed robotą jakie były objawy że trzeba było głowice robić?

Awatar użytkownika
rwicik
Profesjonalista
Posty: 548
Rejestracja: 31 gru 2013, o 09:46
Reputacja: 0
Imię: Robert
Samochód: Cruze -> Tucson
Silnik:
Lokalizacja: Tarchomin DC, Goławice
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: rwicik » 22 sty 2017, o 21:04

Takie szarpnięcie po odjęciu gazu mam i ja. ASO to zdiagnozowało, że winne jest sprzęgło.
Pozdrawiam, http://wicik.eu/

Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: Janusz666 » 20 lut 2017, o 15:20

Mam pytanie odnośnie obsługi silnika 1.8 z instalacją LPG. Model z roku 2011 zakupiony w salonie Polsce z fabryczną instalacją BRC P&D. Jakie dodatkowe czynności powinno sie wykonywać poza tymi przewidzianymi do benzyny np. sprawdzanie i regulacja luzów co jaki przebieg?

Awatar użytkownika
wszim
Zasłużony dla forum
Posty: 15495
Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
Reputacja: 146
Imię: Wojtek
Samochód: był orlando
Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
LPG: BRC SQ24
Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: wszim » 20 lut 2017, o 15:30

Wydaje mi się, że BRC P&D nie były kładzione jako tzw "fabryczne" a jedynie BRC SQ24.11. Mylę się? Bo jak się nie mylę to silnik może nie być z KL7 czyli pod gaz.
Obrazek Nie bądź obojętny na wojnę w Ukrainie.

Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: Janusz666 » 20 lut 2017, o 17:12

Troszkę mnie zaniepokoiłeś, ale tak pozytywnie. Dzięki temu ponownie sprawdziłem dokumentację. W książeczce BRC przy nr rejestracyjnym jest "nowy", książeczka ma logo Czekramu i Chevroleta. Wszystkie przeglądy w książeczce gwarancyjnej LPG łącznie z pierwszym są z pieczątkami ASO Chevroleta w którym kupiony był samochód. Chyba dilerzy nie sprzedawali aut bez LPG i sami ich nie montowali w autach bez KL7 i na dodatek dawali by oryginalne książeczki z logo BRC i Chevrolet?
Wydaje mi się, że w ofercie Chevroleta były zawsze były 2 rodzaje instalacji, podstawowa BRC SQ24 i droższa o kilkaset złotych BRC P&D.
Tu jest link z testem:
https://www.autocentrum.pl/publikacje/t ... 355492706/
w treści jest informacja:
"Dla kompaktowego Chevroleta przewidziano sekwencyjny wtrysk gazu w fazie lotnej. ASO proponują klientom dwa warianty instalacji włoskiej firmy BRC. Sequent 24 kosztuje 3890 zł. Alternatywą jest Sequent Plug&Drive za 4260 zł."

berpa
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:50
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Cruze1,8/Spark1,0
Silnik: Chyba jest jakiś?
Lokalizacja: Chwilowo Pyrlandia
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: berpa » 20 lut 2017, o 17:59

Jeszcze przed wojną ( gdy kupowałam Nubirę 2/Lacetti :twisted: ) na moje życzenie zainstalowano w salonie Chevroleta instalację BRC i też dostałem razem z samochodem książeczkę gwarancyjną razem z książeczką instalacji gazowej z logiem Czakram/Chevrolet. Logo Czakramu nawet się przydało bo potem na poprawki jeździłem do gazowników poza ASO ( prawidłowa pisownia: ASshOles ). :H
PS
Samochodzik do dzisiaj przejechał na gazie bez remontu ponad 170 tyś. km i ma się bardzo dobrze. :Y

Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: Janusz666 » 20 lut 2017, o 18:06

Z tym, że według informacji archiwalnych ze stron ASO, do Cruze montowano LPG tylko do silnika 1.8 z przystosowaną głowicą (koszt 120-200 zł) przykład:
http://chevrolet.dixi-car.pl/lpg-chevrolet.htm
Nie wiem po co mieliby zakładać instalację w autach nie przygotowanych, skoro były identyczne przystosowane?

Można w jakiś sposób sprawdzić czy jest KL7?
Ponawiam prośbę o informację dotyczącą obsługi.

Awatar użytkownika
etac
Prezes
Posty: 24970
Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
Reputacja: 301
Imię: Krzysztof
Samochód: Opel Astra L ST
Silnik: 1.2T Pure Tech
LPG: NIE
Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
Lokalizacja: SBE
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: etac » 20 lut 2017, o 18:16

KL7 tylko w ASO można sprawdzić, a mogę w tym pomoc po otrzymaniu VIN
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe

berpa
Stały bywalec
Posty: 281
Rejestracja: 4 cze 2015, o 13:50
Reputacja: 2
Imię: Paweł
Samochód: Cruze1,8/Spark1,0
Silnik: Chyba jest jakiś?
Lokalizacja: Chwilowo Pyrlandia
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: berpa » 20 lut 2017, o 18:17

Mój Laczek 1,6 też nie był przystosowany do gazu, z niezłym rabatem wziąłem to co mieli powystawowe - gwarancji udzielał diler.
A i tak bezawaryjnie zjeździłem Laczkiem Europę wzdłuż i wszerz ( np. 2 razy Portugalia ).

Janusz666
Bywalec
Posty: 188
Rejestracja: 12 sty 2017, o 10:02
Reputacja: 0
Imię: Janusz
Samochód: Cruze 1.8 LT LPG
Silnik:
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Re: Chevrolet Cruze 1.8 LPG - problem z głowicą

Post autor: Janusz666 » 20 lut 2017, o 18:19

etac pisze:KL7 tylko w ASO można sprawdzić, a mogę w tym pomoc po otrzymaniu VIN
Byłbym wdzięczny: KL1JF6959BK187214

ODPOWIEDZ

Wróć do „Cruze Mechanika”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość