
Nie odpala po jeździe na gazie
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
Z tą 1 sekundą to grubo przesadziłeś
. Czasy otwarcia to milisekundy a nie sekundy. Na starym samochodzie pewnie nie miałeś instalacji sekwencyjnej. Tu nie ma żadnej ameryki, moment otwarcia wtrysku gazowego uzależniony jest od sygnału otwarcia wtrysku benzyny. Jak ECM odcina (nie otwiera, nie steruje ) wtrysk benzyny nie działa tez wtrysk LPG.


-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
U mnie w Brc s24 odcina na pb i na lpg. 1.8.
-
- Fachman
- Posty: 5139
- Rejestracja: 13 lis 2016, o 20:57
- Reputacja: 45
- Imię: Mariusz
- Samochód: Orlando 1.8 LPG LT+
- Silnik: 1.8 2HO, 141KM Pb
- LPG: BRC SQ24 Genius 1500
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
Wojtku, gdzieś na tym forum czytałem jak pisałeś coś o grubej przesadzie. To ja tak właśnie. ;-) z tą jedną sekundą. Przesadziłem aby dobrze było liczyć. ;-)
Nie pisałem, że wtryski pb i plg nie są ze sobą powiązane. Ale otwarcie wtrysku lpg zawsze jest równe otwarciu wtrysku pb razy mnożnik( mnożnik zawsze jest z przedziału od 1,1 do 1,4). Czyli zgodzisz się, że może dojść do zapętlenia? Oczywiście w skrajnych warunkach.
Co do starego samochodu.
Fiat siena 1,6 16v
Instalacja Stag 4. Czyli sekwencja.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Nie pisałem, że wtryski pb i plg nie są ze sobą powiązane. Ale otwarcie wtrysku lpg zawsze jest równe otwarciu wtrysku pb razy mnożnik( mnożnik zawsze jest z przedziału od 1,1 do 1,4). Czyli zgodzisz się, że może dojść do zapętlenia? Oczywiście w skrajnych warunkach.
Co do starego samochodu.
Fiat siena 1,6 16v
Instalacja Stag 4. Czyli sekwencja.
Wysłane z mojego E5603 przy użyciu Tapatalka
Ostatnio zmieniony 22 cze 2017, o 17:43 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Błąd ortograficzny i cztery literówki.
Powód: Błąd ortograficzny i cztery literówki.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
No to nie możliwe żeby nie odcinał. Po prostu nie da się tak.
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka

-
- Świeżak
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 lut 2014, o 09:49
- Reputacja: 0
- Imię: Przemek
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
Tak.LS_plus pisze:Mam tu wymieniać listę warsztatów? O regenerowanych wtryskiwaczach, zaciskach hamulcowych, alternatorach i rozrusznikach słyszałeś?Fazi pisze:kto i ile tej gwarancji daje? (bo na pewno nie 2 lata) i na jakie elementy?. Możesz dostać gwarancję na np. wymienone cześci, ale nie dostaniesz jej na robotę i jeśli co kolwiek Ci padnie na tej niby gwarancji i tak zapłacisz za ponowną wymiane tej cześci, która na gwarancji.LS_plus pisze:każdy porządny warsztat daje na regenerowane elementy gwarancje.
Żeby nie było żadnej kryptoreklamy wpisze tylko ogólnie dostępną wiedzę o programie Bosch eXchange.
Standardem jest 12 miesięcy gwarancji na regenerowaną cześć.
Co do gwarancji na robotę - naprawdę naprawiasz samochód i nie dostajesz gwarancji na całą usługę? U kogo to robisz u kowala?. Jak mechanik kupuje części i wykonuje usługę to dostaje gwarancje na całość. Jak montuje na moich częściach to faktycznie nie chce brać odpowiedzialności za całość.
Poproszę listę serwisów LPG w Warszawie które zregenerują mi przeczyszczający reduktor BRC i dadzą na to gwarancje. Szukałem długo i nikt nie chciał się w to bawić a mam reduktor do regeneracji po 50k km.
-
- Profesjonalista
- Posty: 820
- Rejestracja: 28 cze 2015, o 14:31
- Reputacja: 0
- Imię: Robert
- Samochód: Orlando LPG automat
- Silnik:
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
Jak znajdziesz taki warsztat w Warszawie to daj znać!
W Czakramie montują nowy z dwu letnią gwarancją producenta pod warunkiem wykonywania przeglądów co 15 tys.
W Czakramie montują nowy z dwu letnią gwarancją producenta pod warunkiem wykonywania przeglądów co 15 tys.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
Dziś rano po ok 30h, musiałem dość długo kręcić żeby Cruze zapalił. Na gazie mam ok. 55k, LPG BRC z Genius 1200.
Parownik zaczyna puszczać? Mocny silnik w każdych warunkach, brak innych objawów. Zdarzyło mi się to pierwszy raz. Dotychczas auto odpalało od strzała. Benzyny mam na pograniczu rezerwy, a auto stało pod skosem. To znaczy na wysokim krawężniku dwoma kołami prawymi. Mogło paliwo nie dojść, albo coś tam się przytkać łapiąc już syf z dna zbiornika?
Jak się będzie powtarzać to wiem jak mam to sprawdzić zakręcę zbiornik gazu. Ale tak na szybko to co uważacie?
Parownik zaczyna puszczać? Mocny silnik w każdych warunkach, brak innych objawów. Zdarzyło mi się to pierwszy raz. Dotychczas auto odpalało od strzała. Benzyny mam na pograniczu rezerwy, a auto stało pod skosem. To znaczy na wysokim krawężniku dwoma kołami prawymi. Mogło paliwo nie dojść, albo coś tam się przytkać łapiąc już syf z dna zbiornika?
Jak się będzie powtarzać to wiem jak mam to sprawdzić zakręcę zbiornik gazu. Ale tak na szybko to co uważacie?
-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 11:49
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Cruze 1.8 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: SMI
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
Reduktor - wymiana albo regeneracja
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
taka szybka kategoryczna diagnoza. 
A teoria z benzyną?
A teoria z benzyną?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
Potwierdzam. Bo objaw dość typowy.

-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
Na razie odwołałem alarm. Po 15h, a następnie po 30 h, Cruze odpalił od strzała. Nie zdążyłem zatankować benzyny. Auto stało mniej więcej w tym samym miejscu, nie zakręcałem butli lpg. Obstawiam, syf w przewodzie paliwowym, albo coś z Immobilizerem. Chyba, że typowana przypadłość reduktora nie występuje każdorazowo, tylko raz na czas...
-
- Bywalec
- Posty: 106
- Rejestracja: 29 paź 2016, o 11:49
- Reputacja: 0
- Imię: Mateusz
- Samochód: Cruze 1.8 + LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: SMI
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
Z tego co pamiętam, ja miałem podobnie. Na początku nie miałem problemów za każdym razem a z czasem coraz częściej.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
Nie pocieszasz, ale czytałem trochę, i ludziska na tym reduktorze około 100kkm robili i dopiero brali się za regenerację, no, może ktoś się znalazł ponad 80k.
W sumie regeneracja nie trudna, ale co tam ludzie syfu mieli.
No i ta graniczna moc doboru Genius1200. 136kM-140KM rozbieżne dane z sieci. A nasz 1.8 to 141KM. Czy to nie skraca żywotności reduktora.
Zamiana przy regeneracji na 1500 nie jest głupim pomysłem, tylko nie wiem jak z papierami.
W sumie regeneracja nie trudna, ale co tam ludzie syfu mieli.
No i ta graniczna moc doboru Genius1200. 136kM-140KM rozbieżne dane z sieci. A nasz 1.8 to 141KM. Czy to nie skraca żywotności reduktora.
Zamiana przy regeneracji na 1500 nie jest głupim pomysłem, tylko nie wiem jak z papierami.
- pablo1
- Profesjonalista
- Posty: 685
- Rejestracja: 19 wrz 2016, o 23:06
- Reputacja: 2
- Imię: Paweł
- Samochód: cruze LT
- Silnik: 1.6 124 km benzyna
- LPG: BRC SQ24
- Lokalizacja: Tarnów
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
Ja mam na reduktorze zrobione 95 tysięcy. Kolega zrobił 140 tysięcy na tym reduktorze i wymienił na nowy. Może jazda w większości na krótkich odcinkach ma znaczenie w trwałości reduktora.
pablo1
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
Reduktor króćcem podciśnienia puszcza gaz. Przy diagnozie niewiele. Chciałem zregenerować w serwisie, ale dostałem nerwa i zdecydowałem się zrobić to osobiście bez odłączania całego reduktora. Dostęp jest, torx gięty T30, i nasadowy nie znam rozmiaru do wewnętrznej klapki. Wymienię membranę, gumkę z klapki i oring pokrywy. Śruby od sprężyny nie ruszam. Chcę zachować w miarę podobne ciśnienie na reduktorze. Cała instalacja poprawnie niedawno była strojona sondą afr. Więc będę tylko chciał ewentualnie poprawić ciśnienie reduktora.
Śrubą imbusową w reduktorze: w lewo plus w prawo minus reguluję ciśnienie? Ciśnienie delta p nominalnie w tym parowniku to 1200. W mocniejszych silnikach zwiększali do 1470. P1 ok. 1600. Tego P1 nie jestem pewny. Więcej ponoć ten reduktor nie daje rady.
Śrubą imbusową w reduktorze: w lewo plus w prawo minus reguluję ciśnienie? Ciśnienie delta p nominalnie w tym parowniku to 1200. W mocniejszych silnikach zwiększali do 1470. P1 ok. 1600. Tego P1 nie jestem pewny. Więcej ponoć ten reduktor nie daje rady.
-
- Świeżak
- Posty: 6
- Rejestracja: 18 lut 2017, o 17:47
- Reputacja: 0
- Imię: Eugeniusz
- Samochód: Cruze
- Silnik: 1.8 F18D4 (2HO )
- LPG: Lovato
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
Gdy u mnie nie chciał odpalić samochód po jeździe na gazie to miałem wtryski gazu do wymiany. Po wymianie problem zniknął. Wtryski wytrzymały 65k. Reduktor wytrzymał niewiele wiecej. Wymieniłem na nowy nie bawiłem się w wymianę uszczelek bo nowy reduktor kosztował około 150 zl.
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
W jakiej instalacji padły te podzespoły?
-
- Wymiatacz
- Posty: 1630
- Rejestracja: 22 sie 2014, o 16:07
- Reputacja: 24
- Imię: Ryszard
- Samochód: Cruze LT
- Silnik: 1.8, 2H0, 141KM,
- LPG: BRC SQ24.11
- Lokalizacja: Polska
- Kontakt:
Re: Nie odpala po jeździe na gazie
Zregenerowałem genius 1200 w godzinę.
Po ok 60kkm 5lat, nie było dużo syfu, natomiast membrana stała się jak plastelina, sparciała i w jednym miejscu przerwa. Niby nie na wylot, ale kruszyło sie.
Testowe 15km b/u. Korekty długie bliższe 0. Mniej latają. Mam zamiar przyjechać 1000 km i zastanowię się nad kontrolą u gazownika. Głównie chodzi o kontrolę ciśnienia reduktora.
Przez ten czas będę obserwował czy problem odpalania znikł. U mnie do wystąpienia problemu to ok. 30h postoju po jeździe na LPG. I nie za każdym razem.
Jeżeli jednak naprawa nie pomoże, to:
1/ źle złożyłem reduktor?(nie luzowałem sprężyny do demontażu)
2/ wtryskiwacze gazu puszczają?
Domowym sposobem wtryskiwacze sprawdzę czy nie po puszczają poprzez wsadzenie wężyka do wody zaraz po wyłączeniu silnika na lpg?
Po ok 60kkm 5lat, nie było dużo syfu, natomiast membrana stała się jak plastelina, sparciała i w jednym miejscu przerwa. Niby nie na wylot, ale kruszyło sie.
Testowe 15km b/u. Korekty długie bliższe 0. Mniej latają. Mam zamiar przyjechać 1000 km i zastanowię się nad kontrolą u gazownika. Głównie chodzi o kontrolę ciśnienia reduktora.
Przez ten czas będę obserwował czy problem odpalania znikł. U mnie do wystąpienia problemu to ok. 30h postoju po jeździe na LPG. I nie za każdym razem.
Jeżeli jednak naprawa nie pomoże, to:
1/ źle złożyłem reduktor?(nie luzowałem sprężyny do demontażu)
2/ wtryskiwacze gazu puszczają?
Domowym sposobem wtryskiwacze sprawdzę czy nie po puszczają poprzez wsadzenie wężyka do wody zaraz po wyłączeniu silnika na lpg?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość