Problem z fazami rozrządu
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
P2297.
https://www.autocodes.com/p2297.html
Exhaust leaks before or near the Rear Heated Oxygen Sensor (HO2S)
Faulty Rear Heated Oxygen Sensor (HO2S)
Rear Heated Oxygen Sensor (HO2S) harness is open or shorted
Rear Heated Oxygen Sensor (HO2S) circuit poor electrical connection
Czyli problem z sondą 2 lub katalizatorem.
https://www.autocodes.com/p2297.html
Exhaust leaks before or near the Rear Heated Oxygen Sensor (HO2S)
Faulty Rear Heated Oxygen Sensor (HO2S)
Rear Heated Oxygen Sensor (HO2S) harness is open or shorted
Rear Heated Oxygen Sensor (HO2S) circuit poor electrical connection
Czyli problem z sondą 2 lub katalizatorem.

-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Jak mogę sprawdzić czy sonda czy katalizator padł? A błąd p0172 jest pochodną tego błędu?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Może tak być. Ponieważ wcześniej miałeś problem z ZFR, ja bym zaczął od wyzerowania stanu. Skasuj błędy i zresetuj ECM (odłącz akumulator na 10min), następnie pojeździj kilka dni tylko na NoPB i zobacz czy to samo się ujawni. Jak wyskoczy to zacząłbym od wymiany sondy lambda, jak nic nie będzie się działo to jazda na LPG i znowu wyczekanie pojawienia się błędów.

-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Gdzieś czytałem że wyłączenie napięcia na moduł ECM nie zresetuje jego parametrów. Jesteś pewny że to dobra metoda?
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Przyznam, że tego niestety nie wiem. 


-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
OpCom to potrafi? Jeśli tak to gdzie tego szukać bo mam China version. 

- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Nie znalazłem tam instrukcji 

-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 9 lip 2017, o 11:32
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: brak,Opel Insignia
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
https://astraklub.pl/viewtopic.php?t=833504
Możesz sprawdzić u siebie wiadomości w skrzynce mailowej?
Możesz sprawdzić u siebie wiadomości w skrzynce mailowej?
-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Ok dzięki za poradnik. Jeszcze pytanie: której sondy dotyczy błąd? Przed czy za katalizatorem patrząc od strony silnika?
Objawy miałem takie że silnik zamulił i nie chciał się rozpędzać a wręcz zwalniał mimo dodawania gazu. Po kilkunastu sekundach wszystko wróciło do normy.
Objawy miałem takie że silnik zamulił i nie chciał się rozpędzać a wręcz zwalniał mimo dodawania gazu. Po kilkunastu sekundach wszystko wróciło do normy.
Ostatnio zmieniony 19 lip 2017, o 22:20 przez Regulus, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Używaj kolego "Edytuj" zamiast pisać post pod postem (swoim)
Powód: Używaj kolego "Edytuj" zamiast pisać post pod postem (swoim)
-
- Świeżak
- Posty: 9
- Rejestracja: 9 lip 2017, o 11:32
- Reputacja: 0
- Imię: Janusz
- Samochód: brak,Opel Insignia
- Silnik:
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Napisałem do Ciebie na maila wiadomość w sprawie głowicy którą u siebie wymieniałeś.Nie wiem czy nie dotarła czy brak czsu na odpowiedź.giwlak pisze:Ok dzięki za poradnik. Jeszcze pytanie: której sondy dotyczy błąd? Przed czy za katalizatorem patrząc od strony silnika?
Objawy miałem takie że silnik zamulił i nie chciał się rozpędzać a wręcz zwalniał mimo dodawania gazu. Po kilkunastu sekundach wszystko wróciło do normy.
-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Wchodzę przez taptalka i nie widzę wiadomości. Możesz wysłać ponownie?
Panowie wracając do tematu, jaka jest szansa że to pierwsza sonda padła? Teraz samochód strasznie szarpie w trakcie jazdy i gubi moc.
Panowie wracając do tematu, jaka jest szansa że to pierwsza sonda padła? Teraz samochód strasznie szarpie w trakcie jazdy i gubi moc.
- wszim
- Zasłużony dla forum
- Posty: 15495
- Rejestracja: 10 paź 2013, o 22:04
- Reputacja: 146
- Imię: Wojtek
- Samochód: był orlando
- Silnik: 1.8 2H0 141KM (KL7)
- LPG: BRC SQ24
- Inny samochód: toyota RAV4 2.5 hybrid 4x4 222KM
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
A czemu pierwsza skoro komunikaty określają rear czyli tył?

-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Sugeruje się opisem sensor 1 bank 1. Głupi jestem już
-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Zobacz tu piszą o front ho2s:
http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai ... /10/P2297/
Dlatego głupieje.. etac - wspomozesz nas w tym problemie? Co GM sugeruje przy błędzie p2297: pre czy post cat ho2s?
http://www.autohex.net/dtc-help/hyundai ... /10/P2297/
Dlatego głupieje.. etac - wspomozesz nas w tym problemie? Co GM sugeruje przy błędzie p2297: pre czy post cat ho2s?
-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Tutaj też piszą "before catalytic converter" http://bestride.com/engine-trouble-codes/P2297
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
DTC P2297
Instrukcje diagnostyczne
•Wykonać Diagnostyczna kontrola systemowa - Pojazd przed rozpoczęciem procedury diagnostycznej.
•Powtórzyć Diagnostyka oparta na strategii w celu sprawdzenia sposobu wykonania diagnostyki.
•Instrukcje procedur diagnostycznych zawiera przegląd wszystkich kategorii diagnostycznych.
Deskryptor DTC
Diagnostyczny Kod Usterki P2297
Działanie HO2S w czasie odcięcia paliwa podczas zwalniania, czujnik 1
Informacje diagnostyczne o usterkach
Obwód
Zwarcie do masy
Przerwa/wysoka rezystancja
Zwarcie do napięcia
Charakterystyka sygnału
Włączenie ogrzewania sondy lambda (HO2S) 1
P0031, P0130
P0030, P0130, P0135
--
--
Sterowanie ogrzewaniem HO2S 1
P0031, P0130
P0031, P0135
P0032
-
Odniesienie 1 HO2S
P0131
P0134
--
--
Sygnał 1 HO2S
P0131
P0134
P0132
P0133, P0134, P2297, P2A00
Opis obwodu/układu
Podgrzewane sondy lambda (HO2S) są używane do kontroli paliwa i monitoringu za katalizatorem. Każda sonda HO2S porównuje zawartość tlenu w otaczającym powietrzu z zawartością tlenu w strumieniu spalin. Czujnik HO2S musi osiągnąć temperaturę roboczą, aby móc dostarczać dokładny sygnał napięcia. Elementy grzewcze wewnątrz HO2S ograniczają czas wymagany do osiągnięcia temperatury roboczej przez czujniki. Moduł sterujący silnika (ECM) zasila HO2S napięciem referencyjnym lub napięciem wstępnym o wartości około 450 mV. Po uruchomieniu silnika, ECM pracuje w obiegu otwartym ignorując sygnał napięcia HO2S. Po osiągnięciu przez HO2S temperatury roboczej i załączeniu obiegu zamkniętego, HO2S generuje napięcie w zakresie 0-1000 mV, którego wartość waha się powyżej lub poniżej napięcia wstępnego. Wysokie napięcie HO2S wskazuje na bogatą mieszankę spalin. Niskie napięcie HO2S wskazuje na ubogą mieszankę spalin.
Warunki generowania DTC
P2297
•Kody DTC P0030, P0031, P0032, P0130, P0131, P0132, P0133, P0134, P0135, P0171, P0172, P0201, P0202, P0203, P0204, P0261, P0262, P0264, P0265, P0267, P0268, P0270, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0313, P0443, P0458, P0459, P0496, P2A01 nie są wygenerowane.
•Silnik pracuje.
•Kod DTC P2297 zostanie ustawiony stale, gdy powyżej opisane warunki będą spełnione przez 10 s. lub 10 min. przy niskim poziomie paliwa.
Warunki ustawień DTC
P2297
•ECM wykrywa, że napięcie sygnału HO2S 1 jest wyższe od wartości kalibracyjnej, ale mieści się w zakresie.
•Kod DTC P2297 jest ustawiany w przeciągu 4 sekund, gdy powyżej opisany warunek jest spełniony w trybie ciągłym lub w ciągu 50 sekund, gdy warunek jest spełniony narastająco.
Działania podejmowane podczas ustawiania DTC
Kod DTC P2297 jest kodem DTC typu B.
Warunki kasowania DTC
Kod DTC P2297 jest kodem DTC typu B.
Informacje referencyjne
Odnośniki na schematach
Schemat zespołu sterowania silnika
Odnośniki do widoku przyłączy
Widok przyłączy elementu konstrukcyjnego
Odnośniki do informacji elektrycznych
•Sprawdzanie obwodu
•Naprawy przyłączy
•Sprawdzanie stanów występujących okresowo oraz słabych połączeń
•Naprawy przewodów instalacji elektrycznej
•Naprawy przewodów czujnika podgrzewanej sondy lambda
Odnośnik typu DTC
Definicje rodzajów diagnostycznych kodów usterek układu napędowego (DTC)
Odnośnik do testera diagnostycznego
Odnośniki modułu sterującego
Weryfikacja obwodu/układu
1. Skasować DTC za pomocą testera diagnostycznego.
2. Uruchomić pojazd i odtworzyć warunki generowania i ustawiania kodu DTC. Kod DTC nie powinien zostać wygenerowany.
Sprawdzanie obwodu/układu
Zalecenie: Przed przystąpieniem do sprawdzania obwodu/systemu należy wykonać weryfikację obwodu/systemu.
1. Zapłon WYŁ., odłączyć przyłącze wiązki przewodów B52A przy podgrzewanej sondzie lambda 1.
2. Sprawdzić przez 5 s. czy pomiar pomiędzy zaciskiem B52A podgrzewanej sondy lambda 1 a oraz masą wykazuje wartość niższą niż 4 Ω.
⇒ Jeśli wartość jest wyższa od podanego zakresu, sprawdzić zacisk 4 obwodu sygnału niskiego HO2S 1 B52A pod kątem przerwania/wysokiej rezystancji. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
3. Gdy zapłon jest WŁĄCZONY, sprawdzić na testerze diagnostycznym czy parametr HO2S 2 wynosi około 450 mV.
⇒ Jeśli wartość jest wyższa od zadanej, sprawdzić odpowiedni zacisk B52A 2 obwodu sygnału wysokiego podgrzewanej sondy lambda 1 pod kątem zwarcia do zasilania. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
⇒ Jeśli wartość jest niższa od zadanej, sprawdzić odpowiedni zacisk B52A 2 obwodu sygnału wysokiego podgrzewanej sondy lambda 1 pod kątem zwarcia do masy. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
4. Przy włączonym zapłonie podłączyć przewód zwierny z bezpiecznikiem 3 A do zacisku 2 obwodu wysokiego sygnału podgrzewanej sondy lambda 1 B52A. Przełączać przewód zwiernym między zaciskiem 4 obwodu niskiego sygnału podgrzewanej sondy lambda 1 B52A a B+. Sprawdzić, czy wyświetlany przez tester diagnostyczny parametr Podgrzewana sonda lambda 1 B52A przełącza się między wartościami 0 mV a około 1000 mV.
⇒ Jeżeli obserwacja na testerze diagnostycznym nie wykaże właściwych zmian parametru B52A podgrzewanej sondy lambda 1, sprawdzić, czy terminal B52A sygnału wysokiego podgrzewanej sondy lambda 1 nie jest otwarty/nie ma wysokiej rezystancji. Jeśli test obwodu jest pomyślny, wymienić moduł sterowania silnika K20 .
5. Jeśli wynik testu obwodu jest pomyślny, wymienić B52A podgrzewana sondę lambda 1.
Instrukcje napraw
Wykonać Weryfikacja diagnostyczna naprawy po zakończeniu procedury diagnostycznej.
•Wymiana podgrzewanej sondy lambda - Czujnik 1
•Informacje na temat wymiany, kalibracji i programowania modułu ECM można znaleźć w Odnośniki modułu sterującego.
Instrukcje diagnostyczne
•Wykonać Diagnostyczna kontrola systemowa - Pojazd przed rozpoczęciem procedury diagnostycznej.
•Powtórzyć Diagnostyka oparta na strategii w celu sprawdzenia sposobu wykonania diagnostyki.
•Instrukcje procedur diagnostycznych zawiera przegląd wszystkich kategorii diagnostycznych.
Deskryptor DTC
Diagnostyczny Kod Usterki P2297
Działanie HO2S w czasie odcięcia paliwa podczas zwalniania, czujnik 1
Informacje diagnostyczne o usterkach
Obwód
Zwarcie do masy
Przerwa/wysoka rezystancja
Zwarcie do napięcia
Charakterystyka sygnału
Włączenie ogrzewania sondy lambda (HO2S) 1
P0031, P0130
P0030, P0130, P0135
--
--
Sterowanie ogrzewaniem HO2S 1
P0031, P0130
P0031, P0135
P0032
-
Odniesienie 1 HO2S
P0131
P0134
--
--
Sygnał 1 HO2S
P0131
P0134
P0132
P0133, P0134, P2297, P2A00
Opis obwodu/układu
Podgrzewane sondy lambda (HO2S) są używane do kontroli paliwa i monitoringu za katalizatorem. Każda sonda HO2S porównuje zawartość tlenu w otaczającym powietrzu z zawartością tlenu w strumieniu spalin. Czujnik HO2S musi osiągnąć temperaturę roboczą, aby móc dostarczać dokładny sygnał napięcia. Elementy grzewcze wewnątrz HO2S ograniczają czas wymagany do osiągnięcia temperatury roboczej przez czujniki. Moduł sterujący silnika (ECM) zasila HO2S napięciem referencyjnym lub napięciem wstępnym o wartości około 450 mV. Po uruchomieniu silnika, ECM pracuje w obiegu otwartym ignorując sygnał napięcia HO2S. Po osiągnięciu przez HO2S temperatury roboczej i załączeniu obiegu zamkniętego, HO2S generuje napięcie w zakresie 0-1000 mV, którego wartość waha się powyżej lub poniżej napięcia wstępnego. Wysokie napięcie HO2S wskazuje na bogatą mieszankę spalin. Niskie napięcie HO2S wskazuje na ubogą mieszankę spalin.
Warunki generowania DTC
P2297
•Kody DTC P0030, P0031, P0032, P0130, P0131, P0132, P0133, P0134, P0135, P0171, P0172, P0201, P0202, P0203, P0204, P0261, P0262, P0264, P0265, P0267, P0268, P0270, P0300, P0301, P0302, P0303, P0304, P0313, P0443, P0458, P0459, P0496, P2A01 nie są wygenerowane.
•Silnik pracuje.
•Kod DTC P2297 zostanie ustawiony stale, gdy powyżej opisane warunki będą spełnione przez 10 s. lub 10 min. przy niskim poziomie paliwa.
Warunki ustawień DTC
P2297
•ECM wykrywa, że napięcie sygnału HO2S 1 jest wyższe od wartości kalibracyjnej, ale mieści się w zakresie.
•Kod DTC P2297 jest ustawiany w przeciągu 4 sekund, gdy powyżej opisany warunek jest spełniony w trybie ciągłym lub w ciągu 50 sekund, gdy warunek jest spełniony narastająco.
Działania podejmowane podczas ustawiania DTC
Kod DTC P2297 jest kodem DTC typu B.
Warunki kasowania DTC
Kod DTC P2297 jest kodem DTC typu B.
Informacje referencyjne
Odnośniki na schematach
Schemat zespołu sterowania silnika
Odnośniki do widoku przyłączy
Widok przyłączy elementu konstrukcyjnego
Odnośniki do informacji elektrycznych
•Sprawdzanie obwodu
•Naprawy przyłączy
•Sprawdzanie stanów występujących okresowo oraz słabych połączeń
•Naprawy przewodów instalacji elektrycznej
•Naprawy przewodów czujnika podgrzewanej sondy lambda
Odnośnik typu DTC
Definicje rodzajów diagnostycznych kodów usterek układu napędowego (DTC)
Odnośnik do testera diagnostycznego
Odnośniki modułu sterującego
Weryfikacja obwodu/układu
1. Skasować DTC za pomocą testera diagnostycznego.
2. Uruchomić pojazd i odtworzyć warunki generowania i ustawiania kodu DTC. Kod DTC nie powinien zostać wygenerowany.
Sprawdzanie obwodu/układu
Zalecenie: Przed przystąpieniem do sprawdzania obwodu/systemu należy wykonać weryfikację obwodu/systemu.
1. Zapłon WYŁ., odłączyć przyłącze wiązki przewodów B52A przy podgrzewanej sondzie lambda 1.
2. Sprawdzić przez 5 s. czy pomiar pomiędzy zaciskiem B52A podgrzewanej sondy lambda 1 a oraz masą wykazuje wartość niższą niż 4 Ω.
⇒ Jeśli wartość jest wyższa od podanego zakresu, sprawdzić zacisk 4 obwodu sygnału niskiego HO2S 1 B52A pod kątem przerwania/wysokiej rezystancji. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
3. Gdy zapłon jest WŁĄCZONY, sprawdzić na testerze diagnostycznym czy parametr HO2S 2 wynosi około 450 mV.
⇒ Jeśli wartość jest wyższa od zadanej, sprawdzić odpowiedni zacisk B52A 2 obwodu sygnału wysokiego podgrzewanej sondy lambda 1 pod kątem zwarcia do zasilania. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
⇒ Jeśli wartość jest niższa od zadanej, sprawdzić odpowiedni zacisk B52A 2 obwodu sygnału wysokiego podgrzewanej sondy lambda 1 pod kątem zwarcia do masy. Jeśli test obwodu jest prawidłowy, wymienić moduł elektroniczny silnika K20.
4. Przy włączonym zapłonie podłączyć przewód zwierny z bezpiecznikiem 3 A do zacisku 2 obwodu wysokiego sygnału podgrzewanej sondy lambda 1 B52A. Przełączać przewód zwiernym między zaciskiem 4 obwodu niskiego sygnału podgrzewanej sondy lambda 1 B52A a B+. Sprawdzić, czy wyświetlany przez tester diagnostyczny parametr Podgrzewana sonda lambda 1 B52A przełącza się między wartościami 0 mV a około 1000 mV.
⇒ Jeżeli obserwacja na testerze diagnostycznym nie wykaże właściwych zmian parametru B52A podgrzewanej sondy lambda 1, sprawdzić, czy terminal B52A sygnału wysokiego podgrzewanej sondy lambda 1 nie jest otwarty/nie ma wysokiej rezystancji. Jeśli test obwodu jest pomyślny, wymienić moduł sterowania silnika K20 .
5. Jeśli wynik testu obwodu jest pomyślny, wymienić B52A podgrzewana sondę lambda 1.
Instrukcje napraw
Wykonać Weryfikacja diagnostyczna naprawy po zakończeniu procedury diagnostycznej.
•Wymiana podgrzewanej sondy lambda - Czujnik 1
•Informacje na temat wymiany, kalibracji i programowania modułu ECM można znaleźć w Odnośniki modułu sterującego.
Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Czyli lambda 1 przed katem
Etac - serdeczne dzięki!
Etac - serdeczne dzięki!
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 wrz 2016, o 21:33
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.4T
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Tak czytam te Twoje problemy z tym autem i nasuwa mi się jedno rozwiązanie. Pozbądź się go.
Oczywiście jest teraz problem bo sporo w nie włożyłes i jest najzwyczajniej żal, bo kiełkuje nadzieja że jak naprawisz tą kolejną rzecz to już będzie git, ale rozczaruję Cb, na 99% nie będzie. Przerabiałem już takie auta "skarbonki", im szybciej zrozumiesz że to nie ma sensu tym lepiej dla Ciebie i Twojego portfela
Teraz trzeba naprawić niskim kosztem do sprzedaży i pchnąć kolejnemu pasjonatowi motoryzacji.
Oczywiście jest teraz problem bo sporo w nie włożyłes i jest najzwyczajniej żal, bo kiełkuje nadzieja że jak naprawisz tą kolejną rzecz to już będzie git, ale rozczaruję Cb, na 99% nie będzie. Przerabiałem już takie auta "skarbonki", im szybciej zrozumiesz że to nie ma sensu tym lepiej dla Ciebie i Twojego portfela
Teraz trzeba naprawić niskim kosztem do sprzedaży i pchnąć kolejnemu pasjonatowi motoryzacji.
-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Nikt go nie kupi bo nie działa w nim klima. Kompresor stoi dęba.
- etac
- Prezes
- Posty: 24970
- Rejestracja: 4 sie 2013, o 00:31
- Reputacja: 301
- Imię: Krzysztof
- Samochód: Opel Astra L ST
- Silnik: 1.2T Pure Tech
- LPG: NIE
- Inny samochód: Yamaha X-MAX Tech Max
- Lokalizacja: SBE
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
no to od ciebie, nie będziemy promować sprzedaży twojego auta.shumi2 pisze:Tak czytam te Twoje problemy z tym autem i nasuwa mi się jedno rozwiązanie. Pozbądź się go.
Oczywiście jest teraz problem bo sporo w nie włożyłes i jest najzwyczajniej żal, bo kiełkuje nadzieja że jak naprawisz tą kolejną rzecz to już będzie git, ale rozczaruję Cb, na 99% nie będzie. Przerabiałem już takie auta "skarbonki", im szybciej zrozumiesz że to nie ma sensu tym lepiej dla Ciebie i Twojego portfela
Teraz trzeba naprawić niskim kosztem do sprzedaży i pchnąć kolejnemu pasjonatowi motoryzacji.

Lekcje prywatne są odpłatne, pytania na forum są darmowe
-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 wrz 2016, o 21:33
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.4T
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Niestety taka jest prawda, jak ktoś ma dobre auto w którym nic nie dolega to z reguły opchnie je po rodzinie, znajomych etc, etc, a na samym końcu będzie sobie zawracał głowe osobami trzecimi. Oczywiście sa wyjatki i czasem uda się wyłowić perełkę wśród morza wodorostów... Z reguły są to auta wycenione powyżej średniej rynkowej, więc dla Kowalskiego "bez sensu" po co przepłacać, skoro na Otomoto jest 30-ci takich samych w niższej cenie.
A potem płacz i zdziwienie że auto pożera kasę.
Natomiast wracając do tematu to ten przypadek Giwlaka jest ekstremalny. Od głowicy, po KZFR, sprzęgło na klimie kończąc. nie chcę być złym prorokiem ale z g... bata nie ukręcisz i wydaje mi się że ta gehenna nie będzie miała końca.
Obym się mylił
A potem płacz i zdziwienie że auto pożera kasę.
Natomiast wracając do tematu to ten przypadek Giwlaka jest ekstremalny. Od głowicy, po KZFR, sprzęgło na klimie kończąc. nie chcę być złym prorokiem ale z g... bata nie ukręcisz i wydaje mi się że ta gehenna nie będzie miała końca.
Obym się mylił
-
- Bywalec
- Posty: 132
- Rejestracja: 28 mar 2016, o 21:32
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.8 LT+ LPG
- Silnik:
- Lokalizacja: Reda
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Nie kracz proszę. Generalnie wszystkie problemy zaczęły się pół roku po zakupie... Wesprzyj mnie lepiej i powiedz że po wymianie sondy wszystko będzie już działać jak należy. 

-
- Świeżak
- Posty: 33
- Rejestracja: 21 wrz 2016, o 21:33
- Reputacja: 0
- Imię: Michał
- Samochód: Cruze 1.4T
- Silnik:
- Lokalizacja: Gdańsk
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Przecież pisałeś że klima nie działa, to wymiana sondy lambda na nią nie pomoże 

- C77
- Fachman
- Posty: 2337
- Rejestracja: 29 mar 2015, o 00:20
- Reputacja: 12
- Imię: Nieomylna Legenda
- Samochód: 1st. Cruze on Drive2
- Silnik: 18XER
- Lokalizacja: Piękne Miasto
- Kontakt:
Re: Problem z fazami rozrządu
Te auta są jak jednorazowa lodówka. Wiesz co to znaczy?giwlak pisze:Generalnie wszystkie problemy zaczęły się pół roku po zakupie...

Pogłoski o mojej śmierci były mocno przesadzone
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Niezmordowany Ex-dowódca Org Division Zasłużony dla Forum ORG

Ja na Drive2
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości